- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Bassie en Adriaan
Bassie en Adriaan
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
zoals al verwacht was het een hele leuke/lange eerste werkdag mee met de tour van de heren clown en acrobaat. moest iets voor zessen mijn bed er al voor uit om een tijdje later in nieuw-vennip te zijn om het podium en alle andere zaken op te bouwen. tijdens de show zelf heb ik ook nog bassie productie attributen moeten verkopen en tijdens de show op de kinderen letten 
hleeuw
-
- 2 messages
- 0 votes
Hoi ik heet Hleeuw uit Delft en ben een nieuw lid en toen ik zag dat jullie het over Bassie en Adriaan hadden dacht ach, als 22 jarige, het is inderdaad mijn jeugd geweest en ik heb bijna alles van ze van boeken en videos en Dvd's, ik weet niet of iemand ergens voor mij zou willen kijken of iemand voor mij de aflevering "brieven aan de koniging" voor mij zou hebben op een video en de echt oude versie van de huilende professor (op de hoes staan ze nog tegenelkaar met hun rug voor het circus) want al het nieuwe matriaal vind ik niet orgineel meer en je zou mij echt helemaal blij maken als iemand een van de circusprogramma's op een video heeft, ik rij zo heen en weer en draai even een kopie, vroeger had je op de TROS van die afleveringen van 45 minuten van het circus.
Ik vind het wel jammer dat ze stoppen maar het is inderdaad nu mooi geweest.
Ik heb o.a een zwart/wit opname van 100 maal B en A in Zwitserland in Davos en kan video's kopieren.
Wil een echte B en A fan iemand na het lezen mij mailen op [email protected] ?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
zal wel ff rond de tafel gaan zitten met bas
ik werk dan misschien niet meer mee aan de tour, maar ik kan wel even navraag doen of anders via zijn dochter eventueel wel aan materiaal komen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik hebz zelf wel elk deel van de huilende proffesor in van die rode kartonnen hoezen, maar die doe ik natuurlijk niet weg 
Bassiefan
-
- 3 messages
- 0 votes
Hallo,
Ikzelf ben ook een grote fan van Bassie & Adriaan. Ik kwam dit forum tegen bij het zoeken. Erg leuk! Ikzelf heb al erg veel.
Zo ook die videobanden van de Huilende professor uit 1985 van Penta, voor de circustent! Heeft er iemand van jullie iets dubbel van het duo?
Groetjes
Bassiefan
-
- 3 messages
- 0 votes
Nou ja, zou kunnen hé,
In ieder geval ben ik er een fan van, en heb veel bewondering voor hun werk!
NERD
-
- 1718 messages
- 1429 votes
Niet zo verbaast Pjotr 
Ook al vind ik er nu niet veel meer aan, het is en blijft geweldige entertainment voor de kids natuurlijk.
Niet voor niets heeft de serie zo ongelooflijk lang gelopen en wordt er nu nog volop naar alle herhalingen gekeken.
Bassiefan
-
- 3 messages
- 0 votes
Bassie en Adriaan blijft gewoon goed,
een van de beste programma's, er zit tenminste iets in dat leerrijk is, grappig, of spannend. En dat is voor de jeugd erg belangrijk! Bassie & Adriaan zijn momenteel ook op de Belgische televisie met De Geheimzinnge Opdracht, en ik kan vertellen dat er flink naar gekeken wordt!
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1060 votes
er zit tenminste iets in dat leerrijk is, grappig, of spannend. En dat is voor de jeugd erg belangrijk!
Ohhh, daarom ben ik nu zo intelligent! 
hleeuw
-
- 2 messages
- 0 votes
hoi, bassie fan ik las dat jij die delen hebt van bassie en adriaan en de professor voor de circus tent, heb jij alle delen en zou ik daar eventueel een kopie van mogen maken? mail mij even dan?
Het enige wat ik dan nog echt zoek zijn de circusprogramma's, ik was in 1985 te klein om dingen op te nemen met de video.
Neo, je zou met Bas om de tafel kunnen gaan zitten om het te vragen, misschien dat jij een kopie ervan krijgt van hem dan kopieer ik dat wel weer als dat mag? kwaliteitsverlies zal je toch wel houden.
Bassie en Adriaan live op DVD is wel live maar het is niet echt zo als het vroeger op tv was, denk jij Neo dat Bas dat even aan je uitleent?
Bas en Aad kennen mij van de vele interviews voor radio Rijswijk en wij werken nu bijna 10 jaar samen wat dat betreft maar op die momenten ga ik hem niet vragen naar oude opnamens, zij doen het gewoon goed en ik ben blij dat je dan in het kinderprogramma wat wij doen veel aandacht aan ze kunnen besteden en mee kan helpen om de sporthal bij de kuip vol te krijgen door promotie.
Bas weet ook dat ik in augustus vader word en moest daar erg om lachen maar ik probeer toch die kleine straks ook wat Bassie en Adriaan mee te geven bij de opvoeding.
Die show ken ik wel dromen, elk woord en elke zin is van a tot z hetzelfde maar toch blijft het goed werk van ze voor die kinderen
Hier boven lees je mijn email adres en ik hoop iets positiefs te horen over mijn gewenste opnamens:brieven aan de koninging, de professor en de TROS circusprogramma's.
dwarfje
-
- 1 messages
- 0 votes
Bas(sie) van Toor start 2e carrière
Uniek optreden samen met vermaard Zigeuner-ensemble Basily
Deze zomer zetten Bassie en Adriaan een punt achter hun jarenlange successtory. Voor Bas van Toor betekent dit echter zeker niet dat hij stil gaat zitten.
Eindelijk kan hij zich vol overgave storten op zij grote passie : muziek. Voor sommigen is dit wellicht niet bekend, maar van Toor heeft inmiddels drie CD’s op zijn naam staan die wereldwijd verkocht worden. Hij schitterde reeds op diverse festivals in o.a. Brisbane, Chicago, New Orleans en Toronto.
Binnenkort schittert hij in het Valkenburgse Openluchttheater. Samen met het vermaarde ensemble Basily brengt hij op zondag 3 augustus een hommage aan de grote Django Reinhardt die dit jaar precies 50 jaar geleden overleed. Een avondje onvervalste jazz voor de echte liefhebbers.
Hierbij laten ze zich ondersteunen door de Roemeense alleskunner op piano/keyboard : Leon Milar”.
Het optreden start op zondag 3 augustus om 20.30 uur. De kaarten kosten € 12,50 en zijn verkrijgbaar bij de kassa van het Openluchttheater, Music Shop Valkenburg en VVV Zuid Limburg kantoor Valkenburg. Reserveren kan 24 uur per dag via de informatie en reserveerlijn op nummer : 043-6012581.
Indien U meer informatie wenst over dit optreden kunt U kontakt opnemen met Openluchttheater Valkenburg, Jurgen Colaris : 043-6012581 of het kantoor van Bas(sie) van Toor : 010-4352426.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Dan heb ik veel minder leuk nieuws! 
De acrobaat huilt, zijn fans treuren mee
HELLENDOORN - ‘Wat er ook gebeurt: altijd blijven lachen’, zegt Adriaan altijd. Maar aan het einde van zijn allerlaatste voorstelling met Bassie, in Hellendoorn, krijgt de acrobaat het te kwaad. Zijn stem breekt. Het publiek huilt mee.
Het is het meest beladen optreden uit hun 45-jarige carrière. Bassie en Adriaan, de twee onafscheidelijke kindervrienden, stoppen er mee. Dat waren ze al van plan. De ontdekking van speekselklierkanker bij Adriaan dwong het duo echter om eerder dan gepland afscheid te nemen van hun fans. Gisteren dus, in het Avonturenpark Hellendoorn.
‘We zullen het publiek niets laten merken, maar het mag duidelijk zijn dat ik met mijn gedachten ergens anders ben’, zegt Aad van Toor, alias Adriaan, vooraf. Eerder dan gebruikelijk is hij al in Hellendoorn. Normaal meldt hij zich pas vlak voor de voorstelling om zich snel om te kleden. Dit keer is hij uren eerder aanwezig. Zo’n twintig familieleden zijn meegekomen. Ze willen zelf getuige zijn van de laatste Lachspektakelshow.
Veel bezoekers van het Avonturenpark zijn speciaal voor het illustere clownsduo gekomen. Zoals Drusilla Meenink uit Doetinchem met haar zoontjes Pjotr (5) en Morten (4). Hoe het kan dat zo’n grote sterke acrobaat toch opeens ziek is, vraagt hij zijn moeder. Die moet het antwoord schuldig blijven. Waarop Pjotr zelf maar het antwoord geeft. ‘Hij moet ook niet van die gevaarlijke kunstjes doen.’
De voorstelling voor zeshonderd man publiek loopt zoals Adriaan dat heeft voorspeld. Niemand merkt iets van de extra spanning. Dus is het gewoon ‘Hallo vriendjes en vriendinnetjes’. En dus krijgt domme Bassie natuurlijk een plens water op z’n kop. Net als altijd.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
He dwarfje jij bent toevallig niet Evert ofzo? 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
De voorstelling voor zeshonderd man publiek loopt zoals Adriaan dat heeft voorspeld. Niemand merkt iets van de extra spanning. Dus is het gewoon ‘Hallo vriendjes en vriendinnetjes’.
Precies zoals ik het naast het podium heb meegemaakt. Slechts enkele zeurpieten die voor de laatste keer graag zouden zien dat hun kinderen op de foto konden met het duo. Maar ja een afspraak maken is een te grote luxe. Afijn ik hou maar weer op 
vdc
-
- 825 messages
- 618 votes
Ik heb een zoontje van zes, en het is leuk om te zien hoe hij bij elke aflevering weer in het verhaal opgaat. Eigenlijk prima gebracht : telkens weer een andere streek, in het verhaal worden allerlei dingen op een eenvoudige manier uitgelegd, en bovendien steekt er de nodige humor en spanning in (trouwens telkens tof muziekje bij de spanningsopbouw).
In ieder geval stukken beter dan het Plop/Samson gedoe. Elke zondagmorgen op Ketnet/Canvas (8u30-9u00).
empirekees
-
- 1597 messages
- 2401 votes
Ik heb een zoontje van zes, en het is leuk om te zien hoe hij bij elke aflevering weer in het verhaal opgaat. Eigenlijk prima gebracht : telkens weer een andere streek, in het verhaal worden allerlei dingen op een eenvoudige manier uitgelegd, en bovendien steekt er de nodige humor en spanning in (trouwens telkens tof muziekje bij de spanningsopbouw).
In ieder geval stukken beter dan het Plop/Samson gedoe. Elke zondagmorgen op Ketnet/Canvas (8u30-9u00).
Ho ho, de samson verhaaltjes zitten leuk immekaar, en de personages worden leuk gebracht, vooral de burgemeester (Walter de donder), ook plop, is een goed acteur.
Elke zondagmorgen op Ketnet/Canvas (9u00-10u00) en elke werkdag op Ketnet/Canvas (16u12-16u35)
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Was dat niet altijd dat stukje uit The Exorcist?
vdc
-
- 825 messages
- 618 votes
Geen idee. Maar je zou eens moeten zien hoe dat muziekje op de kinderen inwerkt : van zodra het begint, krimpen ze in elkaar van de schrik.
Zolang ze maar geen beelden uit The Excorcist vrijgeven... 
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1060 votes
Ik vind Bassie en Adriaan veruit de beste (nederlandse) kinderserie. Spannend, grappig, leerzaam en ook nu nog leuk om naar te kijken! (blijf altijd ff hangen als ik het tegen kom)
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Was dat niet altijd dat stukje uit The Exorcist?
Ja. Tubelar Bells van Mike Oldfield.
martijn77
-
- 382 messages
- 4410 votes
De plaaggeest staat in mijn geheugen gegrift, ik was heel bang van Jaap Stobbe. Ook de poppenkraam waarin hij zelf de leading part op zich nam heb ik hem altijd doodeng gevonden. De vieze man waar je moeder je altijd voor waarschuwde.
Bassie en Adriaan staan verder op eenzame hoogte in Nederland. Tragisch dat de geplande slottournee door zulk vervelend nieuws vroegtijdig moet worden gestaakt. Biediebiediebiediebiedie.
Ik heb lang met het idee rondgelopen om na de laatste show Robin de Robot te ontvoeren en vanuit Gran Canaria een losgeldbrief te versturen zodat Bassie en Adriaan het avontuur wel zouden moeten voortzetten. Ik zie er toch maar van af. De rust is ze gegund en wij kunnen nog jaren nagenieten van de prachtige herhalingen.
Altijd blijven lachen..
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Verblind door jeugdsentiment.
Bassie en Adriaan was net zulke bocht als Samson.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Goeie series: Q&Q, de Zevensprong en Floris.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Bassie en Adriaan heb ik altijd leuk gevonden. combinatie van humor en spanning. Ik ben zelfs een keer naar een optreden van hun geweest en als ik mijn moeder mag geloven heb ik gehuild omdat ik bang was voor het gezicht van Bassie, maar ja toen was ik ook nog maar een baby
. Knap dat ze het zo lang volgehouden hebben en ik hoop voor de volgende generatie kinderen dat een omroep deze serie blijft herhalen.
Mijn favoriete "kinderseries":
1. De zevensprong (zeer complete serie)
2. Bassie en Adriaan (ook compleet)
3. Thomas en Senior (ondanks het onnoemelijk slechte acteerwerk)
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Die clown en die acrobaat komen trouwens sinds kort ook zaterdag nacht rond een uur of 2 op nikoledon ofzo iets.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Goeie series: Q&Q, de Zevensprong en Floris.
Zevensprong ooit teruggezien? Tenenkrommend acteerwerk, hoor.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zevensprong ooit teruggezien? Tenenkrommend acteerwerk, hoor.
Ik herinner me vooral het geweldig mysterieuze verhaal. Met creepy personages die veel te verbergen leken te hebben.
Je bedoelt zeker dat de kinderen slecht acteerden ?