• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.683 votes
Profile

Californication

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Kon dat gebrabbel van Becca en zo eigenlijk niet meer aanhoren.

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

AHWA wrote:
Beetje slappe finale, want Hank komt er toch maar weer mee weg en duikt en passant ook maar even meteen het bed in met de actrice die Karen speelt. Leuke taferelen aan het diner dat zeker, maar voor de rest vond ik er niet zo heel veel aan, dan was het slot van S3 toch beter.

had je serieus anders verwacht? Het gaat toch ook over een 'ladiesman'. Het stereotype komt juist ook overal mee weg. Hij is de type man. Waar het meisje van je dromen (toen je nog 16 was) achter aan loopt en jij denkt wat moet ze met z'n lul. Charley Runkle is juist het type wat er niet mee weg komt, de gene die een psycho als vriendin krijgt. Die zijn vrouw vind met een seksuele verkrachtingsfantasie. Daarom zijn hun 2 ook vrienden. om hanks zijn acties te neutraliseren. Karin beschrijft het precies in haar gesprek met de advocate.
Het is net naar welke kant van de medaille je kijkt. Of je ziet een narsistisch nihilistische man. Of een chameur, schrijver, buitenbeentje iemand die verantwoording neemt voor zijn daden, nooit dingen buiten zich zelf leggen, die probeert een goede vader te zijn etc.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Vind de finale ook niet denderend. Wel aardig maar niet de klapper die ik had verwacht. Vind het etentje op zich wel grappig maar beetje aan de overdreven geforceerde kant. Beetje het gevoel van laten weer beetje alles eruit halen wat te halen valt. En ik vind het als totale finale van de serie ook niet echt denderend dus ik ben blij dat er nog een nieuw seizoen komt met meer avonturen van Hand en Runkle.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Please laat 4.12 de serie finale zijn!

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Kai wrote:

Eddy Nero is overigens echt een gemiste kans geweest.

In welk opzicht? Lijkt mij een personage dat snel gaat irriteren, maar nu, gedoseerd ingezet, zeer waardevol.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Inderdaad, beetje een irritant personage van Rob Lowe, heb er helemaal niets mee.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Zijn Hank Moody was wel redelijk geniaal

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Toen herkende ik Rob Lowe eigenlijk ook pas echt Zonder die dikke baard.

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Is er een seizoen 5 bevestigd?

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

korenbloem02 wrote:

Is er een seizoen 5 bevestigd?

Ja

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Respekked wrote:

(quote)

In welk opzicht? Lijkt mij een personage dat snel gaat irriteren, maar nu, gedoseerd ingezet, zeer waardevol.

Klopt wel een beetje wat je zegt. De scenes met Nero waren stuk voor stuk geweldig, maar bij nog meer Eddy Nero was het misschien teveel van het goede geweest. Toch blijft het, na Lew Ashby, wel de coolste bijrol.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Kai wrote:

(quote)

Toch blijft het, na Lew Ashby, wel de coolste bijrol.

Agree

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Leuke verwijzing van Hank in episode 10 naar zijn X-Files personage:

"I look like a fuckin' FBI agent".

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Oh ja, vergeten te vermelden hier idd. Zag hem in zijn Mulder outfit en ik verlangde gelijk weer terug naar de X-Files. Zag er nog exact hetzelfde uit.

Hallo iedereen

ik ben een grote fan van Californication, die serie is gewoon te goed !

ik heb op deze site gezien dat ze op Prime serie de 2de seizoen tonen, weten jullie of er een andere zender die ook toont?

misschien staan er nog andere series die jullie willen zien..

hier is de link TV Gids Top zenders : lijst van de series voor vandaag - mijn-tv-gids.be

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Niet bekend met Prime serie.

Maar de meeste mensen zijn al stukken verder dan het 2e seizoen.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Jep, ze slagen er toch weer in; geweldige finale van het 4e seizoen; het diner (dat mes!), Hank die in het zwembad dondert (''Black Jesus'' die 'm redt), de tafarelen op de set en hopelijk duurt de reis van moeders, dochter en Black Jesus mooi lang zodat Hank in het 5e seizoen goed het beest uit kan hangen. Kijk er nu alweer érg naar uit! Hopelijk niet te lang wachten.

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3941 votes

Heb gisteren het vierde seizoen afgesloten. Houd er gemengde gevoelens aan over. Het is wel echt de Californication waar ik ooit van ben gaan houden, met zeker enkele hoogtepunten gedurende het seizoen. Ik heb alleen het gevoel dat het niet zo fris meer is. Hoeveel stof kun je uiteindelijk uit een notoire rokkenjager halen en dan elk seizoen met iets nieuws komen? Hank Moody en zijn seksuele uitspattingen gaan me uitgekauwd aanvoelen en soms heb ik het echt gehad als hij weeeeer in een of andere complexe driehoeksverhouding terecht is gekomen. Ook die verwijdering met Karen en Becca, hoewel nu heftiger dan ooit, is niet iets heel erg nieuws meer. Ik hoop dat ze de serie een waardig vijfde seizoen geven en dan een einde eraan breien. De spreekwoordelijke koek is op.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Misschien ben ik wat ouderwets en onhip maar seizoen 3 is nu officieel te koop en ik heb het dus gekocht. Die X-Files kerel is soms wel erg arrogant. En zo scoren bij de vrouwen, zeg! Ik moet dringend iets aan mijn stijl doen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Eerdere seizoenen wel eens gezien? Dat is Hank Moody zijn stijl he

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Meagan Good will tempt Hanky Moody (David Duchovny) in the next season of Showtime's melancholic comedy, "Californication." Good has signed on for the 5th season and will be seen in eight episodes as Kali, a sexy singer who turns on Hank but who also has a connection with her mentor, the hip hop mogul (RZA) who hires Hank to write the screenplay for his new film. Production on the 5th season begins this May. Duchovny took the Golden Globe award portraying Hank, a hedonistic novelist who struggles to raise his teenage daughter Becca (Madeleine Martin), while still carrying a torch for his ex-girlfriend Karen (Natascha McElhone). The new season will answer questions from last month.s cliff-hanging season finale

Meagan Good in Californication . RZA S1 afgesloten, vanavond verder met 2. Dit is nog eens een kwaliteitsimpuls voor mijn drive.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Inmiddels al weer wat dieper in S2, die run gister gemaakt. Blijft spijtig dat ik hiervoor niet zoveel tijd heb gehad de laatste tijd. Erg fijn weer, effectieve dramastukken, heerlijke humor en af en toe een WTF moment. Surfer girl ook weer even terug en Sheri Moon als nurse . Wat ik me wel afvraag wanneer (lijkt me wel onvermijdelijk) Hank weer single wordt, vind 'm dan toch op zijn sterkst.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Een geweldig tweede seizoen. Beter dan het eerste deel, zelfde ingrediënten but more of it. Vooral de addition van Lew en Daisy was welkom. Erg genoten van het wel en wee van Runkle en Daisy (i fucked Gus, you want me to suck your dick? ), en dan die reactie van Runkle ook (the male sex is weak). Erg fijne vertolking ook van Gallo. Runkle ook weer briljant in wat voor problemen hij komt, al levert het 'm uiteindelijk wat op (stuntcock! ). Voor de rest weer een destructieve Hank, weer een aaneenschakeling aan geweldige momenten ( zijn reactie als het kind van Sonja zwart blijkt te zijn ). Voor de rest blijft het een perfecte mix tussen humor, geloofwaardig drama en gratuitous nudity. Nu Hank als single parent, hopelijk dat ie zich niet te voorbeeldig gaat gedragen. Anders hebben we altijd Runkle nog .

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Raar dat je eigenlijk zo laat met de serie bent begonnen, vooral qua chicks is het typisch iets voor jou. Runkle is en blijft een koning. Geniaal personage

Persoonlijk vind ik het gedoe met Karen en Becca wat minder, maar daar moet jij nog achter komen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vind het ook maar raar. Probleem is dat toen ik destijds voorbij zapte op comedy central het me niet zoveel leek maar nu ik het kijk is het niet minder dan briljant. Qua chicks ook echt mijn ding inderdaad . had je me niet eerder kunnen waarschuwen man .

Word dat nog erger? Vind het nu soms al too much met Karen en Becca. Vooral bij Karen, dat met Becca werkt nog wel maar dat moet ook niet erger worden. Runkle is baas inderdaad . Ook blij dat Mia weg schijnt te gaan, i can't stand that cunt.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Wacht maar tot s4, wanneer je Addison Timlin in haar volle glorie mag aanschouwen Zeg verder maar niks over de gebeurtenissen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Laten we Eva Amurri niet vergeten in S3.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Hmm jaaa...dat waren ook 2 hoogtepunten.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ziet er goed uit die Timlin, ik laat het op me afkomen. En Amurri komt voor bij? Fuck my rusty Sheriffs badge. Thanks guys, deze week ben ik er dus al doorheen. Even een Californication spree .

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Inmiddels halverwege S3. Wat een baas blijft Moody toch en hij maakt het in dit seizoen nog bonter. Fijn dat ie nu ook als "leraar" dient. Eva Amurri is echt HOT as a teakettle, en met insane cleavage ook nog . Zonder twijfel dé vamp van de serie, en zie niemand haar evenaren in de toekomst, laat staan overtreffen. En nog een fijn bijbaantje ook . En dan zijn de eps hier in huize NW nog in 1080p ook . Becca aan het puberen en die rol van Kathleen Turner als Sue is ook echt briljant. Runkle is ook weer lekker zijn fuck up self, en Marcy blijft ook erg idyllisch. Becca op pubertour. o ja, en de magistrale return van Daisy natuurlijk . Als i kdit seizoen in drie woorden moet omschrijven: pretty fucking sweet!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.