• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.059 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

Californication

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

het is ook een zwarte komedie, denk ook niet dat het bedoeling is van deze serie om een karakter ontwikkeling te laten zien.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Niet dat ik 't nog kijk, maar vindt zo'n beredenering eigenlijk niet opgaan voor een televisieserie; zeker niet eentje die al 6 seizoenen aan de gang is...

Je moet wel een errug narcistische showrunner zijn om je eigen serie met zo'n gedachtegang aan te drijven voor zo'n lange periode.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Sowieso onzin dat in een zwarte komedie geen karakter ontwikkeling kan zitten.

Denk wel dat de serie er beter aan had gedaan om wat karakters iets van een ontwikkeling te laten doormaken. Nu kijk je al seizoenen lang naar dezelfde karakters dezelfde soort grappen, het zelfde soort anarachisme. Dat gaat vervelen. In volbloed sitcom of comedy had het wellicht nog gekund maar dat is dit echt niet.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Macmanus wrote:

Sowieso onzin dat in een zwarte komedie geen karakter ontwikkeling kan zitten.

Dat is inderdaad onzin, zeker in een serie als Californication is daar ruimte zat voor en komt het ten goede van de serie.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Was het maar een zwarte comedy..

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Gisteren de laatste 3 afleveringen ingehaald en me daarmee toch wel erg kunnen vermaken zonder irritaties.

De serie is niet meer wat het in de eerste seizoenen was inderdaad, maar zo dramatisch slecht als sommige mensen het hier vinden is het ook echt niet hoor.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Laatste aflevering (episode 11) was echt 1 van de beste van dit seizoen! Damn wat een gestoord wijf met der *taser* en Runcle is zowaar een held in deze aflevering

Hank blijft Hank maar, vermakelijk

Kijk uit naar de finale!

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

De finale was niet een hele sterke afsluiter maar al met al was dit seizoen echt wel beter dan het vorige.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Vond dit seizoen toch wel beduidend anders dan de laatste twee en dat komt voor het grootste gedeelte door één schitterend middelpunt: Faith. Zij is geen sex interest voor Hank om de tijd mee te doden maar een love interest, serieuze concurrentie voor Karen. Dat levert toch wel wat nieuw materiaal op. Het hele rock-posse gebeuren is ook veel leuker dan die hiphop-bullshit en met Becca de hort op is er ook uit die hoek een stuk minder geneuzel.

Smetje waren de scènes in die afkickkliniek. Het gedoe met marsen, die weduwe, Charlie als homo en dat gestoorde taserwijf had van mij ook niet gehoeven, maar ja.

Beste aan de serie is nog altijd de heerlijke sfeer en de niet aflatende stroom aan quotes van de heer Duchovny.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Phoenix wrote:
Het hele rock-posse gebeuren is ook veel leuker dan die hiphop-bullshit.

Dacht inderdaad precies het zelfde, vond seizoen 5 met momenten behoorlijk vervelend door die hiphop gangster.

Phoenix wrote:
en dat gestoorde taserwijf had van mij ook niet gehoeven, maar ja..

Vond haar wel meer evil worden in de laatste afleveringen, dat ze Marcy & Charlie taserde in aflevering 11 bijvoorbeeld of met de cock cage bij Stew.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Season 6 vond ik weer erg sterk hoor, vooral de laatste afleveringen! Ik kijk uit naar het volgende seizoen.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Vorige week met deze serie begonnen en ik kan met recht zeggen dat Hank Moody gewoon een baas is. Echt zonde dat ik er nu pas aan begonnen ben, aan de andere kant kan ik wel lekker doorkijken nu.

Ik heb nu al drie seizoenen er doorheen gejaagd.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Shinobi wrote:

Ik heb nu al drie seizoenen er doorheen gejaagd.

Goed bezig!

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Ik had deze serie eigenlijk al afgeschreven na het vierde seizoen. Het idee dat ze de rapscene erin moesten verwerken voelde echt als nutteloze commerciële exploitatie. Hoewel die link met de rapscene inderdaad de zwakste schakel van het seizoen is, hebben ze het gelukkig op een manier gedaan dat het niet de overhand gaat hebben. Er zijn meer dan genoeg komische vondsten die helemaal niks met Samurai Apocalypse en zijn posse te maken hebben. Moet zeggen dat bijrollen als Stu, Richard Bates, Tyler Durden, e.a. ook goed uit de verf komen.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Dat is inderdaad onzin, zeker in een serie als Californication is daar ruimte zat voor en komt het ten goede van de serie.

Ook niet mee eens. Hank, Becca en Karen maken wel degelijk ontwikkelingen door. Vaste bijrollen als Marcie en Charlie Runkle blijven iets meer aan de oppervlakte, maar ze zijn er ook meer voor de humor dan voor het dramatische.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Gisteren seizoen zes afgerond, dus ik ben weer helemaal bij. Ik ben best snel door alle seizoenen gegaan.

Al moet ik zeggen dat de laatste twee seizoenen wel vele malen minder zijn dan de eerste vier. Maar desondanks blijft het wel leuk om te kijken. Daarnaast blijft Charlie altijd lachen, alleen al om zijn overdreven gezichtsuitdrukkingen ga ik soms al stuk en uiteraard blijven de fraaie dames die voorbij komen ook wel een reden om te kijken.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Donkerwoud wrote:

Ook niet mee eens. Hank, Becca en Karen maken wel degelijk ontwikkelingen door. Vaste bijrollen als Marcie en Charlie Runkle blijven iets meer aan de oppervlakte, maar ze zijn er ook meer voor de humor dan voor het dramatische.

Becca maakt zeker ontwikkelingen door ja maar Hank? Hank is nog ver het zelfde als dat hij was in de eerste seizoenen en ook de relatie tussen hem en Karen blijft aan en uit gaan dus echte ontwikkelingen vind ik dat niet.
Marcy & Runkle zijn samen het leukst vind ik, daarom vond ik het ook wel leuk dat ze weer samen kwamen

Benieuwd hoe seizoen 7 gaat worden in ieder geval!

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Shinobi wrote:

Al moet ik zeggen dat de laatste twee seizoenen wel vele malen minder zijn dan de eerste vier.

Zelf persoonlijk vind ik de eerste 2 seizoenen de beste en de derde al een klein tintje minder.

Seizoen 4 vond ik beter dan seizoen 5, maar vind nu het afgelopen 6de seizoen weer een vooruit gang op 4 & 5. Leukere personages vond ik zelf.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Het ligt denk ik ook aan de thema's en gastacteurs i.c.m. met het verhaallijn natuurlijk. Seizoen 1 is uiteraard sterk met de introductie van de personages, seizoen 3 is lachen omdat Hank docent wordt en uiteraard seizoen vier rondom zijn rechtzaak.

Al krijg ik onderhand nu wel het gevoel dat ze iets te lang ermee doorgaan. Van mij mag seizoen 7 wel het laatste worden, waarbij Hank en Karen eindelijk bij elkaar terugkomen. Ze moeten dan ook wel laten zien waardoor ze ooit uit elkaar zijn gegaan, want in de flashbacks zie je ze alleen gelukkig met elkaar.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Becca maakt zeker ontwikkelingen door ja maar Hank? Hank is nog ver het zelfde als dat hij was in de eerste seizoenen en ook de relatie tussen hem en Karen blijft aan en uit gaan dus echte ontwikkelingen vind ik dat niet.

Het is ook een beetje de paradox dat de serie van Hank een rokkenjager wil maken en tegelijkertijd steeds die liefde voor Karen blijft benadrukken. In dat opzicht had er wel eens een punt achter Karen/Hank gezet kunnen worden. Misschien als ze haar voor een paar seizoenen eruit hadden geschreven ofzo?

Op zich doen ze het nog wel aardig. Hij maakt echt wel ontwikkelingen door t.o.v, de eerdere seizoenen. Eerst was hij echt alleen maar bezig met mooie vrouwen scoren, maar gaandeweg de serie is het meer dat hij ingehaald wordt door zijn verleden.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Shinobi wrote:
Al krijg ik onderhand nu wel het gevoel dat ze iets te lang ermee doorgaan. Van mij mag seizoen 7 wel het laatste worden, waarbij Hank en Karen eindelijk bij elkaar terugkomen. Ze moeten dan ook wel laten zien waardoor ze ooit uit elkaar zijn gegaan, want in de flashbacks zie je ze alleen gelukkig met elkaar.
Dat ligt eraan, als ze in seizoen 7 weer een beetje origineler uit de hoek kunnen komen mag er van mij ook nog wel een 8ste seizoen komen.
Ben trouwens ook wel benieuwd hoe de relatie tussen Runkle & Marcy nu weer gaat verlopen, dus op zich genoeg om naar uit te kijken.
Ik voorspel zomaar dat Karen Hank eerst laat staan en ongeveer in het midden van het seizoen weer samen komen om dan vervolgens op het einde weer uit elkaar te gaan..
Donkerwoud wrote:
Het is ook een beetje de paradox dat de serie van Hank een rokkenjager wil maken en tegelijkertijd steeds die liefde voor Karen blijft benadrukken. In dat opzicht had er wel eens een punt achter Karen/Hank gezet kunnen worden. Misschien als ze haar voor een paar seizoenen eruit hadden geschreven ofzo?
Dat is inderdaad wel het uitgaanspunt van de serie maar het wordt behoorlijk 1tonig inmiddels. Zoals ik hier boven al schreef voorspel ik nu al dat ze in seizoen 7 weer gaan samen komen.
Donkerwoud wrote:
Hij maakt echt wel ontwikkelingen door t.o.v, de eerdere seizoenen. Eerst was hij echt alleen maar bezig met mooie vrouwen scoren, maar gaandeweg de serie is het meer dat hij ingehaald wordt door zijn verleden.
Daar heb je inderdaad een goed punt, in de eerste 3/4 seizoenen ging de serie inderdaad meer daarom, maar nu is het nog steeds wel een rokkenjager hoor alleen op een iets lager pitje dan eerst..

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Bezig met het zesde seizoen, maar ik vind het na vier episodes vooral ranzig en niet grappig. Ze doen hetzelfde als in het vorige seizoen: extreme subculturen erin gooien en dan Hank daar onderdeel van maken. De koek is nou echt wel een beetje op.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Dat is het probleem ook. Moody en Runkle zijn geniaal, maar er zit amper een rode draad door de serie en er komt maar geen vooruitgang in de personages. En je dacht dat ze in Twilight geen keuzes konden maken, nou Californication spant de kroon toch echt wel. Ze werken nergens naar toe, ik verbaas me eigenlijk nog dat dit draait. Weet iemand wat voor kijkcijfers dit trekt in Amerika op dit moment?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Niet veel, het hoogste wat de serie in seizoen 6 haalde was 1.07 miljoen kijkers.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Wat ik echt niet begrijp is dat ze elke nieuwe wending die ze eraan zouden kunnen geven voortijdig afschieten. Hebben ze een leuk karakter als Tyler Durden en dan wordt die er na een seizoen gewoon helemaal uitgeschreven. Met Mia hadden ze ook veel meer eruit kunnen halen. In plaats daarvan krijgen we homograpjes en iets met een stereotype rockster met een irritant accent .

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Niet dat ik 't nog volg maar zevende seizoen zal 't laatste zijn, wat in april zal beginnen op Showtime.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Zag hetzelfde bericht. Is maar beter ook, het niveau van de eerste drie seizoenen hebben ze nooit meer gehaald en het leek niet echt ergens naar toe te gaan (zoals al vaker aangegeven in dit topic).

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Gelukkig maar, de laatste paar seizoenen waren echt matig.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Het was nog best wel leuk en vermakelijk hoor en seizoen 6 was beter dan seizoen 5, maar ik snap de beslissing wel waarom seizoen 7 de laatste gaat worden.

Het was een leuke show en gelukkig melken ze het niet tot in het belachelijke uit.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Iemand al de seizoensopener van 7 gezien? Moet zeggen dat het toch wel weer een fijn weerzien is. Heb een aantal keer hard gelachen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.