- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Californication
Californication
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Heb het nooit echt gezien maar door al die promo's die je steeds ziet op cc lijkt het me een erg leuke serie.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
die naam van de serie moet worden gewijzigd want the red hot chili peppers hadden ze aangeklaagd had ik gelezen..
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Net alsof de Chili Peppers die term verzonnen hebben...
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Ik wou net zeggen, hebben ze geld nodig ofzo.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Erg leuke serie overigens. David Duchovny is lekker op dreef, hoewel ik de eerste paar seizoenen van The X-Files altijd erg leuk vond. Leek hij me niet meteen een erg goed acteur in andere rollen. Maar hier speelt die toch erg leuk en denk ik zelden dat ik naar Mulder zit te kijken. Hoop dat ze er niet al te veel seizoenen aan breien, nu is het nog leuk en fris.
frisseflo
-
- 25 messages
- 36 votes
in mn zoektocht naar series die ik nog niet kende (je moet wat met die fucking writers staking) ook terecht gekomen bij californication. vind duchovny echt geniaal. showtime heeft echt 2 pareltjes met dexter en deze serie. oja, lang leven de tieten in deze serie.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Vind het aardig, maar duidelijk (misschien té duidelijk) geïnspireerd op Entrourage 
darkjaap
-
- 926 messages
- 535 votes
is geen goede serie.. soms wel is wat humor maar alemaal veels te plat , dom kortom niet leuk 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik ken alleen maar het nummer van The Red Hot Chilli Peppers.
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Ik ook, heb nog nooit een volledige aflevering van de serie gezien..
darkjaap
-
- 926 messages
- 535 votes
eigenlijk is het ook geen kijkje waard hoor 
het is allemaal veelsteveel van hetzelfde
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
en het einde is enorm cliché, alsof iemand dat niet aan zag komen 
darkjaap
-
- 926 messages
- 535 votes
idd dat ook maar als het anders was geweest had er minder wat van zijn geworden als het nu is
Toaster
-
- 17 messages
- 0 votes
en het einde is enorm cliché, alsof iemand dat niet aan zag komen 
Ik zag het niet aankomen, Californication had altijd een negatieve/depressieve gevolg voor Hank Moody ik had meer verwacht dat hij de bruiloft zou verpesten en dat Karen nooit meer met hem zou praten (bijvoorbeeld). Maar season 2 bewijst het tegendeel 
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik heb nog maar 4 afleveringen gezien, maar tot nu toe vind ik het heel geslaagd. Knappe mengeling van drama en humor, en soms echt wel over the top!
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Stuk voor stuk akelige personages wiens acties ik niet kan begrijpen. Dat maakt het moeilijk deze serie goed te vinden 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Net de eerste 3 afleveringen gezien.. veel belovende serie.. en erg mooie vrouwen! :O
Beetje in de style van Two and a half men.. maar dan nog een stukje serieuser 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Dit met Two and a Half Men vergelijken is AC Milan met Fortuna Sittard vergelijken, met alle respect uiteraard.
Californication is dialoogtechnisch veel beter dan die standaardonelinersitcom. Bleh.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Geweldige aflevering, die laatste. Hank is weer op oorlogspad/vrouwenjacht! 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Dit met Two and a Half Men vergelijken is AC Milan met Fortuna Sittard vergelijken, met alle respect uiteraard.
Californication is dialoogtechnisch veel beter dan die standaardonelinersitcom. Bleh.
Vind hetzeker wel te vergelijken.. alle 2 sex verslaafd.. alle 2 alcohol verslaafd.. alleen is californication veel serieuser en ook meer een drama/comedy.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Californication is ook ronduit veel groffer. Alleen daarom al is een vergelijking simpel vermijdelijk.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Veel groffer.. jaa ok dat valt ook onder de serieuse kant aan de serie..
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Tuurlijk niet. En al dat komische geneuk en gescheld dan? Neem je dat zo serieus? De serieuze kant van de serie is juist meer soft. Beter opletten.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Soft en in sommige gevallen ook komisch jaa.. maar dan nog gaat deze serie serieuzer met sommige dingen om als andere comedy series.. vind dit ook niet echt een comedy.. meer een mengel moesje..
Hagele
-
- 184 messages
- 821 votes
Alleen zo jammer dat ik bij het kijken altijd aan X-Files moet denken...
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Neem mijn vergelijking met die andere series terug.. zit nu bij seizoen 2 en kan alleen maar zeggen: erg orgineel erg vermakelijk en erg verslavende serie! lekker serieus met een tintje zwarte humor 
Aapje81
-
- 2227 messages
- 5185 votes
Deze serie is gebaseerd op het leven van de schrijver Charles Buwkowski (fonetisch). God Hates us all (het boek in de serie) is naar een cd van Slayer vernoemt en de verfilming van het boek verwijst naar Crazy little thing called love van Queen. Verder is dit een topserie die zeer verslavend werkt. Madeline Zima heb ik hoog zitten een ook de vrouw van DD mag er wezen.