• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Californication

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Geweldige eerste twee afleveringen van seizoen 3.

Ik ga ditseizoen weer volgen. Perfecte combo van humor en drama , geweldige dialogen van Kapinos weer.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Erg leuk weer, niks veranderd lekker bad ass Moody en dat is alles wat ik 30 minuten wil zien

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Het was weer heerlijk om na te tafelen met Hank Moody en andere vreemde snuiters uit LA! Hoe raakt hij toch altijd verzeild op die rare dinnerparty's?

Fantastische dialogen weer. Echt tranen van het lachen. Perfecte timing van Duchovny ook, zowel voor als achter de camera.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik heb trouwens lang niet zo hard moeten lachen om de domme capriolen van Runkle. Geweldige toevoeging trouwens die Kathleen Turner.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Wat blijft het toch een geweldige serie. Gisteren ook weer een fantastische aflevering. Goed, de opzet lijkt steeds een beetje hetzelfde te zijn. Elke aflevering is er wel weer een feestje of een dinner party, maar die dialogen van Hank die Duchovny met zoveel charme weet te brengen zijn gewoon onovertroffen.

Wat speelt die Kathleen Turner een leuke bijrol zeg, helemaal niet wat je van haar gewend bent, maar wel perfect gecast.

En die Eva Amurri. Yowza!

Hank heeft een Snuggie!

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Hank Moody

Wat een geniale anti-held. Ik had al eens vlagen van Californication op de Nederlandse TV opgedaan, maar heb het nooit echt gevolgd. Toch laatst maar even gepindakaasd en aflevering 1/pilot slaat in als een bom. Nu al een memorabel figuur. Denk dat ik hier heel veel plezier aan ga beleven.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dat denk ik ook

dnnyy17

• 34 messages
  • 1338 votes

beste serie ooit mijn vrienden! mooie mix van alles haha

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Gisteren een kleine marathon gehouden en zit inmiddels al een stuk in seizoen twee. Californication is dan ook geweldig weg-kijk materiaal.

Hank Moody is een van de betere uitvindingen die Hollywood de afgelopen jaren heeft gedaan. Duchovny zet een romantische anti-held neer die alleen maar goede bedoelingen heeft, maar eigenlijk alles fout laat gaan. Dit wekt een enorme berg sympathie op, naast het feit dat Moody Het Voorbeeld is hoe mannen eigenlijk willen zijn: Neukend, zuipend en vol zelf-medelijden. Hoe makkelijk en leuk kan de wereld eruit zien. Gelukkig heeft Kapinos ook oog voor enige diepgang, en stopt dit gaandeweg de eerste twaalf aflevering op subtiele wijze in zijn scripts. Wat mij betreft het mooiste moment uit de eerste twaalf is dan ook zijn dochter die Hank vertelt dat mensen iemand wel keer op keer kunnen teleurstellen, maar dat je op een gegeven moment gewoon Fuck You moet zeggen tegen zo'n persoon. 'You can keep the change'. Ontroerend.

Het comedy deel van de serie heeft zeker de overhand, maar ik kan gepaste drama altijd erg waarderen (iets waardoor bijvoorbeeld Scrubs ook erg hoog bij mij scoort). Californication is voor mij niet de serie van van hilarsiche grappen, maar van de constante grijns op je gezicht van alles wat Hank Moody zegt, doet en (ver)neukt.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Aflevering vier van seizoen drie was iets minder dan de vorige drie. Er gebeurde niet zo heel veel en het was meer dat alle personages gepositioneerd werden voor wat komen gaat.

Maar Eva Amurri blijft hot

nachtbraker

• 276 messages
  • 0 votes

Ik kijk het nu op tv s'nachts en heb geen idee waar ze nu zijn.
Maar heb een vraag.

Ik heb een vraag.

Ik heb denk ik 1 aflevering of een stukje gemist maar Hank z'n ex was aan het trouwen met die vent van d'r en dacht dat alles goed ging,en opeens is ze terug bij Hank,what did i miss,waar is die vent gebleven en hoezo is ze opeens terug.
Ze waren al tijdje aan het flirten maar vond dit wel plotseling.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

nachtbraker wrote:

Ik heb een vraag.

Dat was de overgang van seizoen één naar twee. Als je ze vlak achter elkaar ziet kan het idd. nogal verwarrend zijn, maar die vader wordt verder achterwege gelaten vanaf seizoen twee.

dnnyy17

• 34 messages
  • 1338 votes

zijn ex is bij hank in de auto gesprongen nadat ze 'ja' had gezegd tegen die gozer.. en hij is op ''vakantie'' gegaan..

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen 3 begon sterk, maar zwakt iets af door iets te veel filler-afleveringen. Er komt iemand langs en daar draait heel de aflevering om, zonder dat het werkelijke verhaal verdergaat en dat is jammer. Hoeveel goede vrienden van vroeger heeft Hank onderhand? Beetje jammer, maar ik blijf hopen dat het beter wordt nu Karen terug is gekeerd in LA.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Ik ben nog niet begonnen aan seizoen 3 maar ik ga Lew Ashby en Dani wel missen.

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Seizoen 3 bevalt uitstekend tot nu toe. Het is allemaal wat luchtiger, maar dat bevalt eigenlijk nog wel. Duchovny trekt nog steeds elke scene volledig naar zich toe.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Seizoen 2 zit erop bij mij. Kan hierover hetzelfde bericht plaatsen als ik deed bij seizoen 1 even hierboven. Hank Moody is in korte tijd een van mijn favoriete personages geworden. Jammer dat Ashby dood is, kleurrijk figuur . Snel verder pindakazen.

Waarschijnlijk valt het figuur van Hank Moody bij de meeste vrouwen absoluut niet in de smaak, bij mij wel.
Prachtig neergezet karakter. Verre van perfect en het is ook echt een eikel maar ergens heeft ie altijd goede bedoelingen. Alles gaat gewoon steeds maar weer mis. Leuke serie, geniale cast en op zijn tijd ontroerend.
Jammer dat Ashby doodging

Met het figuur bedoel ik dus het karakter

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Net weer aan het kijken ...

Ik zou zeggen : ***,5

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Ik hoop dat die hondenkopdochter dit seizoen een fataal ongeluk krijgt. Ze is een smet op de serie. Pardonnez-moi mon Français.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Eindelijk weer eens een aflevering die echt goed is. Zeker te danken aan Natasha McElhone. Leuk om Rick Springfield te zien, en vooral hoe Marcy er wild van werd Zou de dochter echt lesbisch zijn?Ik denk het zelf niet, maar er werd in het begin al even naar verwezen.

Collini out...

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Prudh wrote:

Ik hoop dat die hondenkopdochter dit seizoen een fataal ongeluk krijgt. Ze is een smet op de serie. Pardonnez-moi mon Français.

Wees eens niet zo verschrikkelijk lomp. Becca is juist een ontzettend sterk personage.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Zo lomp bedoel ik het niet hoor. Ik bedoel het ongeveer maar 90% zo lomp als dat het er staat. Becca is verder juist een eendimensionaal zeikwijf dat veel plezier uit de serie wegneemt. Ze is ook nog eens niet om aan te zien met dat norse gezicht. Brr, gauw uit de serie schrijven dat kind. Ik wil meer van Hank Moody en die stripper zien!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ja, die Susan Sarandon heeft een knappe dochter op de aarde gezet.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Seizoen 3 opende gisteren op CC, daarvoor had ik nog geen tijd om te kijken. Nu afl. 2 ook gezien (sowieso even mijn series weer uptodate aan het brengen) en ik kan er niet over uit hoe gaaf ik Hank Moody vind. Geniaal geschreven praatjes en die kop van Duchovny maakt het helemaal af. Misschien dat ik Bunk en McNulty uit The Wire nog net iets gaver vind, maar daarna komt Hank Moody hands down. Ook Charly Runkle maakt er weer een mooie bende van, al kan die vent niet heel best acteren. Maar het blijft wel lollig.

Heel lekker wijf die stripster! Ja seizoen 3 is nu al weer genieten.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Leuk om Ken Marino even te zien .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

307 was ook een sterke aflevering. Californication lijkt z'n draai gevonden te hebben. Vooral de manier waarop Hank afrekende met die ex van Jill.

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

"Why don't you go brew yourself a cup of word tea
.....
And dip your balls in it!"

Wie schrijft die shit? Heerlijk gewoon.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.