• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.513 votes
Profile

Californication

Sannz

• 30 messages
  • 0 votes

I look like a fucking FBI agent!

leuk

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Hahahaha ja dat was echt geniaal.

Stiekem is Duchovny nog steeds wel trots op zijn Mulder natuurlijk

Archaon

• 70 messages
  • 0 votes

Leuke aflevering, 4.10, werd ook wel weer eens tijd.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Phoenix wrote:

Goh ik vond het juist een heerlijke aflevering. Eindelijk weer eens wat van die oude familie-momenten. Wat mij betreft zijn de afleveringen waarin de hoofdrollen gewoon lekker om een tafel zitten te ouwehoeren vaak het beste.

Net gezien en helemaal met je eens. Californication is in zijn eenvoud en menselijkheid het sterkst. Alles daarom heen is leuk, zolang het maar niet Te wordt.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Ik vraag me wel af hoelang ze nog door kunnen gaan met het gedraai in de relatie Karen en Hank. Op het ene moment wil ze hem nooit meer zien en een paar afleveringen later is het (overdreven gezegd) weer koek en ei.

Ik stoor me er nog niet aan maar geloofwaardiger wordt het er niet op.

Archaon

• 70 messages
  • 0 votes

Voor geloofwaardigheid ben je bij Californication sowieso niet aan het juiste adres.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Vanavond even een kleine inhaalslag; de laatste 3 afleveringen zien. Heb er zin in! Voor we daar aan beginnen eerst een filmpje én aandacht voor mijn absolute favoriete scéne tot nu toe. Een mokerslag toen ik dit voor het eerst zag, wat geweldig dat een serie zo'n schitterende balans weet te vinden tussen briljante humor en aangrijpend drama; 'Rocket Man' van Elton John maakt dit helemaal af;

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

4.11 was de aflevering van de wanhoop. Het laatste shot (van de aflevering) tussen Karen en Hank zegt wat dat betreft genoeg. Intens spul. Goeie aflevering.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Die 'diepgaande' gesprekken tussen Hank en Becca / Karen beginnen onderhand een beetje vermoeiend te worden. Ze re-cappen wat er afgelopen seizoen is gebeurd, "Alles is kapot" en "Niets kan meer hersteld worden," maar tegen seizoen vijf zal alles weer koek en ei zijn. Heb het idee dat Hank niets wijzer is geworden sinds seizoen 1, ongetwijfeld één van zijn charmante eigenschappen maar waarom zijn familie dat maar steeds op de hap blijft nemen, blunder-na-blunder, begint erg ongeloofwaardig te worden.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

411 was op zich best goed. Ik ben blij dat ze het verdere verloop van de rechtszaak gewoon oversloegen en meteen naar de uitspraak gingen. Leuk om Judy Greer weer terug te zien, ik heb sinds Mad Love een zwak voor haar.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

jacobine_rodijk wrote:

Die 'diepgaande' gesprekken tussen Hank en Becca / Karen beginnen onderhand een beetje vermoeiend te worden. Ze re-cappen wat er afgelopen seizoen is gebeurd, "Alles is kapot" en "Niets kan meer hersteld worden," maar tegen seizoen vijf zal alles weer koek en ei zijn. Heb het idee dat Hank niets wijzer is geworden sinds seizoen 1, ongetwijfeld één van zijn charmante eigenschappen maar waarom zijn familie dat maar steeds op de hap blijft nemen, blunder-na-blunder, begint erg ongeloofwaardig te worden.

Ik ben het hier wel mee eens. Het zou ook wel eens leuk zijn als er een paar dingen goed zouden gaan in Hank's leven. Hoge pieken, diepe dalen. Nu zijn het vooral dalen en dat maakt het nogal voorspelbaar en eendimensionaal. Echt cheeren voor Hank doe ik ook niet meer: hij leert niet van zijn fouten, doet dom en zijn charme kan het daardoor ook niet meer winnen. Elke keer weer de standaard tirades van Becca en Karen ergeren me inmiddels ook flink.

Al met al een matig seizoen toch. Eddy Nero had veel leuks in zich, net zoals beauty Binham maar het ontwikkeld zich maar pover doordat er altijd wel iets geforceerd mis moet gaan. Het is teveel op de automatische piloot allemaal. Een paar coole karakters en dialogen maken nog geen goede serie.

Archaon

• 70 messages
  • 0 votes

En weer een slechte aflevering. Een aflevering waar Becca weer een prominente rol vervuld en dat kan nooit goed zijn. Het blijft vreselijk om te zien hoe dit kind een opeenhoping van cynisme vertolkt en dat ook nog eens doet op een uiterst irritante manier. Natuurlijk zaten er ook wat leuke dingen tussen. Runcle is en blijft een baas en z'n vrouw is de vrouwelijke variant van het woord. Wat een komisch duo blijft het toch, zij houden de serie imo nu zelfs staande.

Het is dat ik benieuwd ben naar de afloop van dit seizoen anders zou ik het volgende week niet gaan kijken. De finale moet wel heel goed zijn wil ik seizoen 5 actief gaan volgen.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Brooklyn wrote:

Het zou ook wel eens leuk zijn als er een paar dingen goed zouden gaan in Hank's leven. Hoge pieken, diepe dalen. Nu zijn het vooral dalen en dat maakt het nogal voorspelbaar en eendimensionaal.

Daar ligt bij mij eerlijk gezegd het probleem nog niet zo eens, zonder onfortuinlijke situaties zou er haast geen ontwikkeling meer zijn in het al haast-niet bestaande plot, maar wat mij ontzettend dwars ligt is hoe Karen (en Becca) maar alles op de koop blijven nemen van Hank's wangedrag.

Als de camera omgedraait zou zijn en dit een serie was die om Karen en haar dochter Becca gaat, zou Hank die afschuwelijke ex-echtgenoot zijn die elke kijker onmiddelijk wegwenst omdat het overduidelijk een slechte invloed is. Maar omdat Duchovny eenmaal een charismatische acteur is en Kapinos (helaas) het scenario in handen heeft kan hij Hank werkelijk met alles laten wegkomen, letterlijk.

Al die sexuale escapades waarop ze Hank heeft betrapt (dat onfortuinlijke moment waarbij hij 'per ongeluk' een vrouw heeft gebeft, die trio met die vrouw die ejaculeerde in zijn gezicht, enz.) zijn best grappig maar waarom Karen hem alles maar blijft vergeven is na vier seizoenen niet alleen ongeloofwaardig, maar als de vrouwelijke hoofdrol van de serie, vrij denigrerend voor het karakter van Karen.

Ergste is misschien nog wel dat Hank's vreemdgaan met andere vrouwen ondertussen zo'n standaard en monotone onderdeel is geworden van de serie dat wij, als kijker (of ik in ieder geval), haast niet meer doorhebben dat hij vrouwen links-en-rechts naait maar aan het eind van de dag (of aflevering) toch sympathie zoekt in de armen van Karen, en Kapinos het hem gewoon gunt, terwijl hij uren geleden nog een andere vrouw heeft gen**kt. Geeft een zeer nare nasmaak in de mond dat hij afgebeeld wordt als 'het slachtoffer' terwijl hij het verre van is.

Ik blijf voorlopig nog kijken omdat de dialogen zo nu en dan nog een beetje geinspireerd aanvoelen, maar verhaaltechnish houdt de serie ab-so-luut niet stand tegen enige kritiek.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Volg je helemaal hoor

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik kan me er ook wel in vinden. Het is meer een parade voor onbekende actrices en hun borsten geworden dan dat de serie nog echt ergens om draait. Leuk om te zien, en de dialogen blijven goed - al begint de rek er wel in te raken, maar af en toe zit er nog een leuke vondst tussen. Toch lijkt de serie - al blijven de onderwerpen zeer serieus - zich steeds minder serieus te nemen. Of ze nemen het juist wel heel serieus, maar dat het gewoon niet aanslaat, dat kan ook.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Nee, denk het niet zo, maar ik vind dat juist niet zo erg. Lekker onderuit hangen en leuke dialoogjes, borstjes en situaties. Meer verwachtte ik ook niet van de serie eigenlijk. Bovendien vind ik dit jaar alweer een verbetering op season 3,

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Maar in hoeverre kan je zo nog seizoenen vollullen met hetzelfde dan? Er moet wel een soort van lijn in komen. Losstaand vermaak ik me ook prima met de afleveringen verder, alleen dit is geen soort van sitcom. Het geheel is nog een beetje als Moody zijn gedachtengang, je hebt geen flauw idee welke kant het opgaat. De relaties worden soms zo erg uitgediept op een dramatische manier dat je wel een soort van doel verwacht en het kibbelt nu eigenlijk gewoon voor op dezelfde manier als altijd zonder dat Moody ook maar iets leert.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

jep, maar die man leert ook niet denk ik.. Heerlijk lijkt me dat aan de ene kant, als je zo onvolwassen door het leven kan gaan, als volwassene. Gewoon telkens weer tegen dezelfde steen aanlopen en maar blijven doorlopen, want whatever.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Seizoen 4 nu helemaal gezien, vond het wel een geslaagd seizoen, ondanks dat het uiteindelijk nergens naar toe heeft geleid.

Eddy Nero is overigens echt een gemiste kans geweest.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

rep_robert wrote:

Maar in hoeverre kan je zo nog seizoenen vollullen met hetzelfde dan?.

Er kan imo nog maar een seizoen komen anders valt het teveel in herhaling. Ik verwacht ook een happy end.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Ik zie voor Hank liever een sex, drugs and rock 'n roll dood.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Kai wrote:
Ik zie voor Hank liever een sex, drugs and rock 'n roll dood.

Hoe kan dit trouwens een spoiler? Je zegt toch alleen hoe jij het einde wilt zien.
Ik zie liever ook zo'n einde nouja hij hoeft niet perse dood te gaan maar wel liever deze kant.
Maar beetje de vergevingsgezind gebeuren van Karen tegenover Moody en de gesprekken die hun hebben verwacht nog wel veel drama maar dat hun uiteindelijk toch bij elkaar komen. Hetzelfde verwacht ik dan ook van Runkel en Marcy. Maar we zullen zien hoe het afloopt.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Hmmm, dit is wel een seizoenseinde zonder een cliffhanger. Dit zou zomaar wel is het einde van de hele serie zijn.

Het voelt nu namelijk wel "af" aan.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Vette finale, hoewel de finale van seizoen 3 beter was. Toch erge scherpe dialoog, vooral de chaos aan het diner. Over het algemeen vond ik seizoen 4 beter dan 3. Misschien wat leger, maar aan de andere kant vaak ook een stuk depressiever.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

rep_robert wrote:

Hmmm, dit is wel een seizoenseinde zonder een cliffhanger. Dit zou zomaar wel is het einde van de hele serie zijn.

Nee, gelukkig niet. Showtime heeft al bekend gemaakt dat er een 5e seizoen komt met 12 afleveringen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Dan zullen ze wel verder gaan inspelen op Charlie en Marcy. Hoe het met Moody en consorten verder moet gaan, geen flauw idee. Er is niet echt een basis gelegd voor volgend seizoen.

Ach ja, ik zit er verder ook niet mee

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Fortune wrote:

(quote)

Hoe kan dit trouwens een spoiler? Je zegt toch alleen hoe jij het einde wilt zien.

Had ik gedaan omdat mogelijk nog niet iedereen de laatste aflevering had gezien, waarin het even leek dat Hank zou overlijden. Voor hen wilde ik het nog niet verpesten.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Beetje slappe finale, want Hank komt er toch maar weer mee weg en duikt en passant ook maar even meteen het bed in met de actrice die Karen speelt. Leuke taferelen aan het diner dat zeker, maar voor de rest vond ik er niet zo heel veel aan, dan was het slot van S3 toch beter.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

rep_robert wrote:

Vond ik ook, leek me een heel passend einde van de serie die je toch met een goed gevoel achterlaat. Dus ergens een beetje jammer dat er toch nog een seizoen volgt, maar we zien wel wat ze ermee doen!

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Becca zegt op het einde toch nog:
We'll be back. But it will be different.
Of toch iets in die aard. Redelijk grote hint richting een vijfde seizoen vond ik persoonlijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.