- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Californication
Californication
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik vind het opvallend dat je deze serie niet eerder hebt ontdekt. Afgaande op jou smaak lijkt me dit toch echt iets voor jou. Bovendien komt Amber Heard ook nog even voorbij huppelen in een van de afleveringen. van seizoen 1.
Maar je hebt gelijk, dit is net wat voor mij inderdaad. En Amber Heard heb ik ook al gezien, leuke verrassing. Heb het eerste seizoen erop zitten. Bevalt me erg goed, heb nu veel zin in seizoen twee, om te ontdekken hoe het nou precies zit met de laatste aflevering, waar Hank met z'n ex-vrouw en dochter de bruiloft ontvlucht. Zal wel weer één van z'n dromen zijn. Laat maar komen!
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Leuke serie,fans van Entourage moeten dit zeker bekijken of andersom,en toch vind ik Entourage leuker.
De eerste 2 seizoenen vond ik erg top,en Duchovny zet een hele goede rol neer die ik niet 1 2 3 van hem verwacht had,want vind het toch een acteur met beperkingen.
Seizoen 3 vind ik minder,en weet eigenlijk niet eens precies waarom.
Het gaat een beetje vervelen lijkt het,meer van hetzelfde en er zitten eigenlijk te weinig karakters in die de kar trekken,want alleen Moody en zijn kale vriend zijn erg leuk hoewel die gozer uit House ook een leuke toevoeging aan seizoen 3 is.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Seizoen drie is echt prachtig! Eerste 8 afleveringen gehad en de 8ste was toch echt wel weer een waar hoogtepunt, heerlijk.
Erg benieuwd naar de rest.
Wat is die Hank Moody toch ook een held; Mothafuckaaah!
... 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
David Duchovny is sowieso een held! Mijn favoriete serie acteur
X-Files en Californication zijn dus ook mijn favoriete series!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen drie is echt prachtig! Eerste 8 afleveringen gehad en de 8ste was toch echt wel weer een waar hoogtepunt, heerlijk.
Erg benieuwd naar de rest.
Wat is die Hank Moody toch ook een held; Mothafuckaaah!
...
Finale wordt een heavy one.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Nou, net gezien en zeg dat wel. Wel een érg sterke aflevering trouwens zeg. De scénes in/bij dat zwembad en het einde zijn echt prachtig.
booyo
-
- 646 messages
- 1676 votes
Californication, wat een geweldige serie! Ben nu bij aflevering 8 van seizoen 3, en ben nog geen aflevering tegengekomen die niet lachen gieren brullen (en af en toe erg ontroerend) was.. Erg knap hoe die Tom Kapinos zo'n grappige serie weet neer te zetten, die toch serieus weet over te komen. Toch wel één minpuntje: waar ik Becca in seizoen 1 en 2 heel lief en leuk vond, vind ik haar nu echt verschrikkelijk! Wat een k-u-t-puber is ze geworden zeg, begin me er lichtjes aan te ergeren.. Jammer. Weet iemand of er ook een seizoen 4 gaat komen? Ik hoop het!
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Weet wel zeker dat er een 4de seizoen gaat komen, beetje een raar einde om anders mee aftesluiten he
en bovendien is de serie erg succesvol, die gaat nog wel door tot een seizoen of 10 
En becca tjah, ze kan niet altijd het lieve meisje blijven en Puber tijd is hoe dan ook lastig, als ze niks veranderde was het realistische kantje er ook wel vanaf..
Nee, de serie is prima zo! en je ziet becca door de seizoenen heen ook wel groeien en dus wordt ze vast ook wel wat minder opstandig 
prometida
-
- 299 messages
- 257 votes
Ik kan niet wachten op seizoen 4! Heb er zoveel zin in! Het is inderdaad zo dat er in seizoen 3 nogal Erg veel vrouwen waren, het ging veel en vaak over de "charmes" van Hank Moody, maarja.. wie valt daar nou niet voor?

AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het schijnt dat we de dochter van Lenny Kravitz en Lisa Bonet in seizoen 4 gaan zien als rebelse meid die Becca in haar band wil hebben, ofzoiets.
raymondo
-
- 36 messages
- 0 votes
Ben ik de enige? Ik vind dit echt een toffe serie, maar de afleveringen doen me heel erg denken aan de boeken van Charles Bukowski.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nooit wat van gelezen, dus zou het niet weten. Maar als die film met Matt Dillon een beetje erop lijkt, zou het best wel kunnen, ja.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
In welke Amerikaanse stad zou ik het liefst wonen. New York of Los Angeles. Ben er nog niet helemaal over uit. Californication en Entourage pleiten in ieder geval in het voordeel van L.A.
Kwam hier afgelopen september voor het eerst serieus mee in aanraking toen het regende in... New York. In afwachting van de finale van de US Open ben ik maar Comedy Central gaan zitten kijken. Californication werd uitgezonden. Heb geweldig gelachen en in feite was het gewoon liefde op het eerste gezicht. 
Bevat veel plat maar o zo goed vermaak (dat triootje waarbij Charlie in z'n gezicht wordt "gesquirt"
), maar de meer dramatische scènes werken net zo goed. Moody is een waardige hoofdpersoon en vormt samen met de ietwat saaie Karen en het veel te wijze dochtertje een imperfect maar vooral uiterst sympathiek gezinnetje.
De bijrollen zijn eveneens het vermelden waard. Met name in het derde seizoen waarin Collini en Felicia "the dean's wife" Koons veel positieve aandacht opeisen.
Maar goed, New York heeft Mad men...
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Carla Gugino, Stephen Tobolowsky, Rob Lowe, een hoop nieuwe sterren van stal gehaald.
Ziet er goed uit.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hier ook maar eens aan beginnen, ligt al te lang stof te happen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Tjonge, wat heb jij een hoop gemist, zeg.
Dijk van een serie dit, qua originele dialogen alleen al.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik weet het, maar dat is mijn goede voornemen voor 2011. Series eerst, dan films.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
I'm game if you guys are 
Carla Gugino, Lekkah!! Heb er weer zin in. Ook mooi om al die veteranen te zien hoppen van serie naar serie. Tot 9 januari vermaak ik me nog wel met die andere dysfunctionele familie, de Blutches
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
It's about fucking time zeg. Verschrikkelijk hoe Californication gepresenteerd wordt. Een van de leukste series op de buis, met helaas maar 12 afleveringen per seizoen en een tussenpauze van ongeveer een jaar per seizoen. Verschrikkelijk, rek dan op z'n minst de seizoenen wat uit 
Nu betaal je ook 36 euro voor een serie met 12 afleveringen per seizoen. Belachelijke prijzen.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Die eerste twee seizoenen kosten maar 18 euro. Ik wacht nog steeds op seizoen 3.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Addison Timlin

Wat een heerlijk begin van seizoen 4. Geweldige dialogen weer, de prachtigste volzinnen rollen van de tong, en wat een interessante opzet weer.
Gauw naar aflevering 2.
En wat een debuut van Addison Timlin. Gedurfd. Kende haar hiervoor niet, maar zal haar hierna niet zo gauw meer vergeten.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Officieel wel, denk ik. Toch zijn de eerste twee al uitgelekt.
Tweede aflevering ook briljant. Vooral het einde hakt er in, en Timlin is weer supersexy, Ook Runkle is briljant tot dusver.
Nu wordt het heel lang wachten tot ep 3 ben ik bang.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Hé, de eerste 2 afleveringen zijn er al? Yes!
Lang naar uitgekeken, maar snel ff werk van maken.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Hmmm, als die anderen maar niet te lang duren. Ik kijk een seizoen liever in een keer.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
De muziek in Hank's droom, is dat gewoon score of is het een bestaand nummer?
En kent iemand vergelijkbare muziek?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ouwehoer!! Doen ze aan boobies casting bij showtime? Wat een vrouw, voor de zoveelste keer verliefd door Californication. Verder idd geweldige dialogen weer. Wat een briljant duo Moody-Runkle.