• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.987 votes
Profile

Two and a Half Men

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Dit blijft voor mij toch wel de beste comedy serie die ik tot nu toe ken, Cheers krijgt daar bij een goede 2de plaats.

Heb de aflevering van dit seizoen expres nog niet bekeken omdat ik er graag meerdere achter elkaar kijk en daar mee een avond op kan vullen, heerlijk toch?

Ik blijf Two and a half men sterk vinden, al spreekt voor zich de eerste seizoenen het leukste blijven.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik begrijp maar niet dat Alan nooit geld heeft. Ok, hij betaalt alimentatie, maar hij leeft zo'n beetje gratis bij Charlie en ik kom nog wel eens bij een chiropracticus en die verdienen bakken met geld.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Niet te serieus nemen, dat soort dingen natuurlijk. Ze moeten wat fundamenten hebben om grappen uit te halen, zo ook deze.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Het is op zich enorm makkelijk om hem geloofwaardig zonder geld te houden anders, weet eigenlijk ook niet zo goed wat de reden precies is.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Ik ontkom er maar niet aan dat het lijkt alsof er vrijwel de hele serie lang alleen maar dezelfde soort grappen worden gemaakt. Het is me op een gegeven moment eigenlijk een beetje gaan vervelen, en dat gebeurt niet snel.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Op Veronica zie je 100 keer dezelfde seizoenen voorbij komen, dus ik vind er ook niet veel meer aan.

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Roel- wrote:

Ik ontkom er maar niet aan dat het lijkt alsof er vrijwel de hele serie lang alleen maar dezelfde soort grappen worden gemaakt. Het is me op een gegeven moment eigenlijk een beetje gaan vervelen, en dat gebeurt niet snel.

Nee joh. Je moet niet alle afleveringen in één ruk achter elkaar bekijken. Dat werkt slopend.

Maar zo af en toe is het toch behoorlijk geniaal hoor. Juist die running gags die steeds maar weer zeer zelfbewust uit de mouw geschud worden maken deze serie zo heerlijk.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Nicholas123 wrote:

(quote)

Nee joh. Je moet niet alle afleveringen in één ruk achter elkaar bekijken. Dat werkt slopend. .

Dat doe ik ook niet, ik kijk gemiddeld drie afleveringen per week op veronica. Maar dan nog vind ik het repetitief. Bij vele series kan ik aflevering na aflevering kijken zonder me te vervelen, dat is dan ook min of meer een maat staaf geworden voor mij. Het enige jammere is dat je dan zo snel door zo'n leuke serie heen bent . Misschien koop ik de serie box ooit nog een keer (of pindakaas een seizoen om te kijken of het misschien wel leuk is als ik het in een keer kijk), maar voorlopig hebben andere series mijn voorkeur.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind de grappen juist erg afwijkend. Ik heb de laatste 2, 3 maanden nu 5,5 seizoen gekeken en ik blijf er van genieten. Kijk in de week heel wat afleveringen tot ik ze allemaal heb gezien.

De interactie tussen de cast vind ik erg geslaagd.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Serie weer is even opgepakt, Two and a Half was even in de vergetelheid geraakt door wat serie geweld maar goed. S3 blijft erg leuk, erg snarky schrijfwerk, heerlijke personages met een uitstekende delivery, weer behoorlijk wat eye candy, en nu ik de brug gemakkelijk kan maken vind ik de supporting role van April Bowlby als Kandi . Werkelijk briljant. Ook de juiste omschrijving voor heel de serie, vooral Sheen is een held en Lorre is op afstand de beste sitcom schrijver op deze aardkloot. Blij dat ik hier weer aan begonnen ben.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Snarky, delivery, eye candy.....wat heb jij toch met dat Engels in je teksten steed?

Ik blijf trouwens ook maar doorkijken bij deze heerlijke serie. Sowieso de leukste sitcom van de laatste jaren. Ik zit nu geloof ik bij aflevering 10 van seizoen 6. Paar weken, ben ik er dus helaas doorheen. Gelukkig loopt seizoen 8 nu in Amerika, zodat ik tenminste elke week nog wat heb,

Charlie is echt geniaal. Ook erg fijn dat de makers geen softie van hem maken. Hij blijft bot tegen zijn vrouw, zet Jake voor schut en heeft geen enkel respect voor vrouwen buiten de seks om. En als het lijkt of ie wat aardigs doet, dan blijkt achteraf dat er toch wel een bedoeling aan zat

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

The Oceanic Six wrote:

Snarky, delivery, eye candy.....wat heb jij toch met dat Engels in je teksten steed?

Beetje het probleem dat ik op veel Amerikaanse fora zit, blijft een afwijking inderdaad . Bovendien vind ik het leuk klinken, en zijn er termen waar je eigenlijk geen Nederlandse vorm van hebt. Niet die even lekker in de mond liggen in ieder geval .

Die vrouwonvriendelijkheid blijft lachen, en zijn egocentrische daden natuurlijk. Leuke wisselwerking ook met de rest van de cast. Berta is geniaal natuurlijk . Die momenten van Alan met zijn ex vind ik ook legendarisch .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Sowieso zijn de bijrollen (moeder van Alan en Charlie), Berta, Judith en Herb erg grappig. Je krijgt ze ook niet te veel te zien, dus elke keer als je hen ziet blijft het de moeite. De problemen tussen Alan en Judith zijn inderdaad grappig.

Alleen Jake vind ik niet echt leuk. De grappen over zijn domheid liggen mij er steeds te dik bovenop. Net als dat zijn oneliners vaak niet leuk overkomen. Maar gelukkig draait de serie vooral om Alan en Charlie.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Gaat het niet vervelen als je zoveel achter elkaar kijkt? Ik heb drie seizoenen en een beetje ook in recordtempo gekeken, en toen ging het me een beetje tegenstaan. De sleet kwam er een beetje in. Het gevaar met de series waar Lorre aan werkt is net als bij BBT dat ze te veel aandacht schenken aan het populairste personage, en dat die dan alle aandacht krijgt en de rest een beetje naar de achtergrond schuift.

Is dat hier niet zo?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sheen krijgt natuurlijk de meeste speelruimte maar vind niet dat Alan en Jake naar de achtergrond geschoven worden. Krijgen genoeg kansen om hun momenten te pakken. Word aardig goed gedoseerd imho.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb de laatste periode ruim 5 seizoenen gekeken en zoals je leest blijft het erg leuk.

Ik vind ook dat TaahM juist de rollen leuk verdeeld. Charlie is de hoofdpersoon, maar de bijrollen (al vind ik Alan meer een hoofdrol) krijgen alle aandacht en ook hun eigen verhalen.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

En in 8.01 is maar een iemand die de show steelt: Herb

Heb geen last van teveel concentratie op 1 iemand. Wel van het feit dat er amper afwisseling in acht seizoenen zit. Moet dit daarom gedoseerd kijken, dan blijft bij TAAHM de kracht van herhaling het sterkst.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind dat de verhaallijnen best afwisselend zijn, al draait het vooral om de vrouwen.

Herb is trouwens wel geweldig jah

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ja er is altijd wel een ander verhaal natuurlijk, maar ik doelde meer op de grappen, de formule (Charlie zeikt op Alan, Alan probeert op te voeden, Charlie en Alan concluderen dat Jake dom is, Bertha bevestigt met sarcasme) en de (ja daar komtie) 'delivery'.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik ben verliefd op de verloofde van Charlie Sheen.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Goly moses, she's a muffin.

Nog zoiets: Hoe zit dat nou eigenlijk met dat achtergrondgeluid van die lachende mensen?

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Dat zijn productiemedewerkersm, cameramensen en zo die zo hard moeten lachen om charlie en zo. Dat hoor je dan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

En toen had ik seizoen 6 ook al afgekeken

Nu nog maar 1 compleet seizoen en dan wordt het elke week wachten helaas. Geniale serie. Charlie is zo briljant. Berta idem.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Leuke, luchtige serie. Geen echte topper imo. Vaak te makkelijk, hoewel dergelijke series ook niet te moelijk moeten worden. Weinig variatie in de grappen, een beetje een moderne "Married with Childeren", zeg maar. Veel bot gedoe, wat bijzonder goed scoort bij het grote publiek.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

8.02 en 8.03 redelijk leuk, vooral de douche scène met Alan en Charlie is een voltreffer (wel behoorlijk flauw, maar die gezichtsuitdrukkingen zijn goud). Kan alleen niet wennen aan dat kapsel van Charlie, terecht datie daar ook over wordt afgezeken.

wurffie

• 78 messages
  • 11 votes

Top serie, elke aflevering lig ik weer opnieuw in een deuk.

Samen met Friends toch wel de beste komedie ooit gemaakt.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Net begonnen met seizoen 8. De 1e aflevering is ge-ni-aal!

Geweldig, die zelfspot van Sheen. Tweede aflevering ook érg leuk, morgen maar aan drie en vier beginnen. Heb er nu al zin in! Charlie blijft een held, de scénes dat-ie ''stopt'' met drinken zijn hilarisch, net als de momenten met Herb, geweldige gast.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Respekked wrote:

Kan alleen niet wennen aan dat kapsel van Charlie, terecht datie daar ook over wordt afgezeken.

Ach, kom op. Wat kan dat kapsel schelen. Vind het prima staan en zoveel korter is het niet. Aan het einde van het seizoen zal het wel weer helemaal gegroeid zijn. Daarnaast komt er uiteraard een zwaar geniale scéne uit voort.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Gister met 6 afleveringen op rij er weer doorheen geknald

Geweldige aflevering als de vader van Charlie's verloofde homo blijkt te zijn en verlangd naar zijn oude vriend van vroeger die nu net als hij ook een gezin heeft (hoe bedoel je, we imiteren Brokeback Mountain )

Met dit tempo loop ik komende week weer bij met seizoen 8 in Amerika...jammer, echt genieten deze sitcom.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1777 votes

Alan met z'n gefloss 1.2.3.4.5.6...7 . Geniale serie. Iedere keer als Berta in beeld komt is het weer feest.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.