• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.978 votes
Profile

The Simpsons

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Da's met die aflevering dat Homer wiet moet voor zijn ogen he? Dat was wel een van de meest memorabele afleveringen .

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Ik zou voor seizoen 5 gaan, al is 7 ook wel geweldig (Bush-aflevering ). Seizoen 9 is ook goed, maar bij momenten toch al wat minder .('Lost our Lisa' bv. is echt een flauwe episode)

Ch3wb4cc4h

• 116 messages
  • 0 votes

Een scène die me is bijgebleven:

Eerst moest ik lachen, maar toen begon het visualiseren...

Brrr.

Weet iemand toevallig de titel van deze aflevering?

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Komt uit 'The Last Tapdance in Springfield'.

Ch3wb4cc4h

• 116 messages
  • 0 votes

Bedankt.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

@ yeyo: ik heb je raad opgevolgd en ben seizoen 5 gaan halen .

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nucleaire grappen in 'The Simpsons' gecensureerd.

Met de nuclaire ramp die nog altijd als een zwarte wolk boven Fukushima I hangt, worden ook grapjes over een potentiële meltdown giftig. In die mate dat volgens de New York Daily News Europese tv-stations afleveringen van de Simpsons grondig gaan screenen, om er zeker van te zijn dat er geen misplaatste nucleaire mopjes in voorkomen. Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse stations zouden de activiteiten van Homer Simpson grondig onder de loep nemen. In de cartoonreeks werkt het hoofdpersonage Homer als bediende in een kerncentrale, waar hij nogal nonchalant met de veiligheidsregels omspringt. Onder andere in de begingeneriek heeft Homer, die in de auto springt nadat zijn werkdag erop zit, zonder dat hij het weet een radioactieve staaf in zijn kraag zitten. (hlnsydney/odbs/hln.be)

(afbeelding)

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Waar houdt men zich toch mee bezig?

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Dan gaan ze aardig mogen knippen in de recente aflevering 'Homer the Father', waar Homer een nucleaire ramp in China veroorzaakt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik ben dit weekend met seizoen 1 begonnen. Ben benieuwd. Heb wel wat losse afleveringen vroeger gekeken, maar heb dit nooit echt intensief gevolgd zoals bijvoorbeeld South Park.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zo, ik heb de eerste 2 seizoenen er al opzitten (nou kende seizoen 1 wel maar 12 afleveringen). Gaat hard zeg als je er een paar per dag toch wel kijkt meestal. Heerlijke serie, echt geweldig! Maar dat wist ik natuurlijk al. Naast Homer vind ik vooral Mister Burns geniaal.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

En het beste moet nog komen!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Meen je dat nou? Wat zijn een beetje de beste seizoenen die de serie kent?

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

4 en 5 vind ik.

miss_efron

• 195 messages
  • 132 votes

Seizoen 1 is Smithers nog bruin! echt hilarisch! mijn favoriete seizoen is 8 een heel leuk seizoen en ook 12.13 en 20

miss_efron

• 195 messages
  • 132 votes

Heb aan het sparen geweest.Heb nu seizoen 2,6,7,8,9,10,11,12,13,20 eigenlijk is elk seizoen van The SImpsons leuk.Die aflevering met Marry poppins in seizoen 8 is echt goed!

unreallerke

• 149 messages
  • 1156 votes

Ik heb overlaatst nog eens een aflevering gezien, waar ik niet meer bijkwam van het lachen. Ik denk dat het in 'cape fear' was. Het moment waarop Sideshow Bob wordt opgepakt en Bart aan de agenten zegt : ' Take 'em away boys', waarop chief wiggum wat kwaad wordt en vervolgt : Hey hey, I'm the chief here.... Bake 'em aways Toys!!:p Haha, die twee agenten natuurlijk helemaal verward : What did you say, chief? En chief wiggum die het dan schitterend afmaakt: ' Just do what the kid says'. Klinkt misschien niet zo grappig als je het zo leest, daarom zal ik de desbetreffende youtubelink er even bijzetten. (http://www.youtube.com/watch?v=UX1I5WRrpzY&feature=related)

Verder is the simpsons gewoon de beste en grappigste serie die ik ooit heb gezien. Het barst van de schitterende grappen, heerlijke personages en gekke situaties.

Bedankt matt groening en co voor deze fantastische serie!!!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb nu de eerste 4 seizoenen gekeken, echt briljant! Ik kijk bijna elke dag wel 1 of meerdere afleveringen. Het valt me ook op hoeveel memorabele karakters de serie kent, buiten de Simpsons zelf ook nog eens. Krusty the clown met al zijn psychische problemen vind ik bv hilarisch. Of schoolhoofd Skinner, ook echt geniaal.

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Elk bijpersonage heeft wel wat te bieden. Echt geniaal. Ik ben inmiddels aanbeland bij Seizoen 10. De sfeer is wel even iets veranderd over de laatste paar seizoenen. De show zit nu inhoudelijk iets anders in elkaar maar ik vind het nog evenveel genieten als in de eerdere seizoenen.

"Lisa Gets an A" is echt een geniale episode! Met Pinchy de kreeft.

En ik heb toch in een scheur gelegen bij "Bart the Mother" hoe Homer meerdere malen het kelderlicht "aandoet" en dan van de trap afvalt iedere keer.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat is er verandert als ik vragen mag?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Wat er meestal gebeurt met series die te lang doorgaan. Weten niet meer wat ze moeten doen, brengen steeds meer bekende amerikanen in de serie. Ook mensen waar ze eerst juist mee aan de haal gingen. Het is totaal niet meer fris. Echt jammer, maar goed kan ook niet anders natuurlijk, zo lang doorgaan kan geen enkele show. South Park heeft een beetje hetzelfde probleem. Maar die lijken wijselijk binnenkort te stoppen. The Simpsons trekt hopelijk zelf ook te plug er snel uit, voor men denkt dat het nooit leuk is geweest. Wat men die de eerst pak hem beet 10 seizoenen heeft gezien altijd zal weten. Zo goed is zelfs South Park of de andere animaties nooit geweest.

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

The Oceanic Six wrote:

Wat is er verandert als ik vragen mag?

Moeilijk te omschrijven, het is allemaal net iets minder fris en scherp heb ik zo het idee. Ik lig nog constant in een deuk en het blijft interessant maar het is niet langer perfect zoals de eerdere seizoenen dat voor mij waren. Maar nog steeds vind ik Seizoen 10 fantastisch (en ook de overige 'latere' seizoenen. Alleen Seizoen 8 had een kleine dip voor mij ergens in het midden.)

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Vanaf seizoen 10 begon de serie meer een 'cartoon' in de zuivere zin van het woord te worden: hectische grappen, absurde en onsamenhangende verhaallijnen, onverklaarbaar gek gedrag van personages, een volledig lak aan continuïteit..

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Heb de eerste 8 seizoenen gezien. Vond het op dat moment wat minder worden, maar misschien binnenkort maar weer eens oppakken.

JulesTMNT

• 286 messages
  • 198 votes

Nou, het beste heb je nu dan wel gehad FillumGek. Ik ben zelf afgehaakt bij seizoen 12, toen vond ik het echt niet goed genoeg meer.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

The Simpsons is een reeks die ik eigenlijk al jaren niet meer heb gevolgd. De vroegere seizoenen ken ik compleet vanbuiten maar die nieuwe afleveringen lijk ik precies echt niet meer te trekken. Daarstraks ook flarden gezien van een aflevering waar de familie terecht komt in zo'n oud herenhuis voor één of andere televisieshow. Totaal niet grappig en ik begon te denken over mijn favoriete stukken uit de reeks en dan kom ik eigenlijk op 1 muzikaal nummer van Lisa. Uit de aflevering Last Exit to Springfield uit seizoen 4:

Een protestsong in de stijl van Bob Dylan maar er schuilt ontzettend veel waarheid in en ik blijf het gewoon een geniaal stukje Simpsons vinden (naast die intro trouwens met Banksy)

Of de softball aflevering uit seizoen 3 (Homer at the Bat) is ook erg sterk.

JulesTMNT

• 286 messages
  • 198 votes

Van nu.nl:

The Simpsons mogelijk na 23 jaar van de buis

AMSTERDAM - De producent van The Simpsons dreigt de stekker uit de animatieshow te trekken.

Volgens Twentieth Century Fox Television kan de show niet langer gemaakt worden, omdat de kosten veel te hoog zijn. Naar verluidt is de acteurs gevraagd bijna de helft van hun salaris in te leveren.

Onder meer de acteurs die Homer, Marge en Bart Simpson van een stem voorzien moeten salaris inleveren. Zij zouden bijna acht miljoen dollar per seizoen verdienen.

De producent kan dit niet meer opbrengen. "Wij vinden dat deze briljante serie door kan en zou moeten gaan, maar we kunnen onder het huidige financiële model geen nieuwe afleveringen maken", stelt de producent.

Met de acteurs wordt nog onderhandeld. Zij zouden hebben voorgesteld dertig procent van hun salaris in te leveren, maar willen dan meeprofiteren van herhalingen en de verkoop van merchandise. Een overeenkomst is nog niet bereikt, maar Fox heeft aangegeven er graag uit te willen komen.

The Simpsons startte 23 jaar geleden op de Amerikaanse zender Fox. In de jaren negentig keken gemiddeld 21,7 miljoen Amerikanen naar de show. Dit najaar bleven nog maar 7,1 miljoen mensen thuis voor de avonturen van de familie Simpson. Naar verluidt verdient de zender Fox al lange tijd niets meer aan The Simpsons, hoewel herhalingen wel veel geld opleveren.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Momenteel ben ik seizoen 8 aan het kijken. Een opvallend goed seizoen, bijna elke aflevering is wel erg leuk. De aflevering waarbij een tornado het huis van Ned Flanders verwoest, waarna hij eindelijk boos wordt is hilarisch Helemaal als hij het door de stad opnieuw gebouwde huis komt inspecteren

De aflevering waarbij Lisa verliefd wordt op etterbak Nelson was ook grappig, helemaal met dat telemarketing gedoe van Homer waarbij hij automatisch de hele stad midden in de nacht belt, uiteraard ook bij de Flanders!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Hehe, dat zijn idd grappige episodes. Dat met Flanders die boos wordt is toch ook als ze hem gaan testen en Homer achter zo'n raampje zit om hem boos te maken of zo :") .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Hehe, dat zijn idd grappige episodes. Dat met Flanders die boos wordt is toch ook als ze hem gaan testen en Homer achter zo'n raampje zit om hem boos te maken of zo :") .

Ja

Hilarisch stukje.

Gister nog een aflevering gezien waarbij het kerncentrale personeel de besneeuwde bergen in moet voor een teambuildingsdag. Moeten ze in groepjes van 2 een berghut bereiken. Homer komt aan mr Burns vast te zitten haha.

Geweldige serie zeg. Sowieso zijn bijna alle karakters leuk. Ook mooi dat ze bijna allemaal regelmatig terugkeren in afleveringen. Soms kort, soms lang maar je ziet ze altijd. De serie kent wel 30 leuke karakters.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.