- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Simpsons
The Simpsons
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Gister was The Simpsons weer op tv, en niet op BBC maar op V8 en met hele nieuwe afleveringen, uit het 12 seizoen, allemaal kijken dus 
En natuurlijk komt het ook op BBC om 19.00 uur, maar dat zullen wel weer herhalingen zijn, maar toch kijk ik altijd 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Maar wanneer is dan de volgende aflevering, ik zie het nergens in de gids staan?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ik ben via "alternatieve manieren" ook bezig met de simpsons, ben nu aan het eind van seizoen 3 (en ga alles in de juiste volgorde kijken)... het duurde even voor het kwartje viel, maar ge-ni-aal... zo subtiel de humor, en de kracht van herhaling (ehm of heb ik nou net de Big Lebowski-discussie gelezen
) En veel minder braaf dan het in eerste instantie (of na 14 jaar heel af en toe een aflevering te kijken) leek
"Simpson, eh??"
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
en niet te vergeten alle verwijzingen naar films die in elke aflevering wel zitten.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Maar wanneer is dan de volgende aflevering, ik zie het nergens in de gids staan?
O ja dom dat ik dat er niet bij schreef, ja op de Woensdag om 23.20 erg laat ja snap het ook niet.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zo, ben net klaar met seizoen 8
gaat wel een beetje ten koste van het filmkijken dit, maar goed het is het waard
merk wel dat het langzaam aan wat minder begint te worden nu...
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
seizoen 14 wordt wel weer wat beter.
seizoen 12 kun je beter mijden 
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
merk wel dat het langzaam aan wat minder begint te worden nu...
De mindere afleveringen die ik in al die jaren gezien heb zijn op 1 hand te tellen 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Als Homer wiet moet roken voor zijn ogen is leuk.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wat ik trouwens wel leuk vind in de latere afleveringen (waar ik dus nu beland ben) zijn het Jack Lemmon-personage uit Glengarry Glenn Ross dat de hele tijd gestressed allerlei nieuwe baantjes aan het uitproberen is, en de comic-book guy die de hardcore-simpsons fans voorstelt.
de Simpsons staan op het punt om een paard in huis te namen, comic-book guy komt langs "May I remind you that the Simpsons already had a horse, with hilarious consequences?". Even later, Marge is aan het gokken, Lisa zegt er iets van, weer die comic book guy "I'm watching you...".
Originele manier om met de kritiek om te gaan 
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Wat ik trouwens wel leuk vind in de latere afleveringen (waar ik dus nu beland ben) zijn het Jack Lemmon-personage uit Glengarry Glenn Ross dat de hele tijd gestressed allerlei nieuwe baantjes aan het uitproberen is
Gill!
How many can I put ya up for? a lot? please say a lot..gill needs it
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Ja, Gill is toch ook die kerel die Marge aan een franchise voor een koekjesbedrijfje helpt. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
is dat zo? Die zat toch vóór de Glengerry Glenn Ross-spoof-aflevering ?? Dus dat was niet de eerste aflevering met Gill?
ik zie ze niet helemaal in de goede volgorde (globaal wel, ik ga niet van s3 naar s11 naar s6 ofzo...) dus ik kan het fout hebben
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
dat mannetje wat marge aan d'r pretzel franchise helpt is niet gill
gill is degene die onder andere car salesman, computersalesman en mascotte voor het basketball team is.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Ik heb ze allemaal op TV gezien, op verschillende zenders met ertussen allerlei herhalingen. Ik heb dus ook geen flauw benul van de volgorde van de serie. Wat betreft Gill was dat de afleverng die ik me vooral kon herinneren (en waar hij ook de grootste rol in had geloof ik).
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Aha, Hobbes. Dat maakt het een stuk duidelijker idd. 
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes

dit is de persoon die jij bedoelt kos: Frank (met de stem van Jack Lemmon)
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
professor Frink, Professor Frink
He makes you laugh, he makes you think
and with the thing and with the hum...haii

Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
net de Mel Gibson aflevering gezien, Marge krijgt een tour door Hollywood
Tourguide: "and on your left you see the notorious spot where Hugh Grant..."
Marge: "eeeeeeeewww"
Tourguide "...filmed Nine Months"
Marge: "EEEEEEEEWWW!!!!"

Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
mijn favoriete karakter: Ralph
"hello SuperNintendo Chalmers" 
zucht waarom heb ik deze serie niet 10 jaar geleden ontdekt
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Ralph is ook mijn favoriet!
"I'm learn-ding!"
"My cat's breath smells like catfood"
"This is my sandbox, I'm not allowed to go into the deep end. I saw a leprechaun there which told me to burn things"

en die hollywood aflevering is ook erg goed:
"And to your right you'll see stars Ellen Degeneres and Anne Heche"
"We're Lesbians!!"
geniaal gewoon 
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
ook Ralph : "When I grow up, I'm going to Bovine University" 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ik vind Homer het leukst,
Mulder: Mr. Simpson, we want you to recreate your every move the night you saw the alien.
Homer: The evening began at the gentlemen's club, where we were discussing witgenstein over a game of backgammon.
Scully: Mr. Simpson, it's a felony to lie to the FBI.
Homer: We were sitting in Barney's car eating packets of mustard. Happy?
Homer: Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel.
Dealer: 19.
Homer: Hit me!
Dealer: 20.
Dealer: 21.
Dealer: 22.
Homer: D'oh!
Dit zegt genoeg over Homer en de Serie hoop ik 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Homer samen met iemand anders op de vlucht voor de politie
"Quickly, hide in that abonded warehouse!"
(lopen warehouse binnen, vol bedrijvigheid, 30 paar ogen gericht op Homer)
(tegen zichzelf) "Stupid enonomic recovery..."
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Chief Wiggum, druk aan het lezen in een pulpblad, krijgt noodoproep : "No, you got the wrong number, this is ... 912."
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
voor mij (als comic-fan) is de comic-book guy natuurlijk ook gigantisch leuk.
"Someone put a Peter Parker: Spider-Man between the Amazing Spider-Man's...this will not stand"
heerlijk 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ja dan moet je die aflevering zien dat Stan Lee naar zijn winkel komt.
En deze quote is ook erg leuk:
Lou: I went to the McDonalds over in Shelbyville the other day.
Chief Wiggum: The Mc-what?
Lou: Yeah, I never heard of it either but they say they have over 2000 locations in this state alone.
Eddie: Hmm...Must've sprung up over night.
Lou: But you know, its the little differences.
Chief Wiggum: Example?
Lou: Well at a McDonalds you can get a Krusty Burger with cheese. But they don't call it a Krusty Burger with cheese.
Chief Wiggum: Get out! What do they call it?
Lou: A quarter pounder with cheese.
Chief Wiggum: Quarter pounder with cheese...well I can see the cheese but? Hey, do they have Krusty's Partially Gelatinated Gum-Based beverages?
Lou: Yeah, they call them 'shakes.'
Eddie: *Pfft* 'Shakes.' You don't know what you're gettin'.