- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Simpsons
The Simpsons
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Gewoon genieten met The Simpsons. De meeste afleveringen had ik wel ooit gezien als kind, maar de mooiste grappen en verwijzingen zie ik nu pas.
Same here
Ik zal me toch ook maar 'ns een paar seizoenen moeten aanschaffen.
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Muahaha briljante bijrollen altijd voor Groundskeeper Willie en Hans Moleman ! 
Groundskeeper Willie geeft Franse les: Bonjourrrrrrrrr, ya cheese-eating surrender monkeys !
Mr. Burns wordt uitgeboe'd na de vertoning van zijn speelfilm: Excuse me, are you saying Booeeee or Boe-urns ?
De menigte begint tomaten naar Burns te gooien: BOOOEEEEEEE !
Hans Moleman: I Was saying Boe-urns !
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Maar eens een top 10 gemaakt.
1. Marge vs the Monorail
2. Rosebud
3. The Itchy and Scratchy and Poochie Show
4. Homer’s Enemy
5. Bart the Murderer
6. Mr Plow
7. Flaming Moe’s
8. Treehouse of Horror V
9. Moaning Lisa
10. The Monkey Suit
JanDahler
-
- 199 messages
- 262 votes
Wat een heerlijke serie is dit!! Ik heb de eerste 11 seizoen op DVD terwijl ik zo goed als elke aflevering al zooo vaak op tv heb gezien. ik krijg er nooit genoeg van. Veruit de beste animatie serie ooit!!
Ik heb het hier trouwens wel over de seizoenen 2 tot en met 10, daarna daalt de kwaliteit zienderogen, de scherpte is er dan duidelijk van af en de inspiratie is duidelijk zoek, men gaat te veel overdrijven en het word zelfs kinderachtig.
Homer Simpson is uiteraard mn favoriet, zoals bij iedereen wss. Maar bijna ook alle bijrollens zijn hilarisch, Hans moleman, Willie, skinner, Milhouse, nelson, dat kereltje met zn sproeten dat overal waar the simpsons komen werkt, Burns, Moe, Barney en natuurlijk Cletus!! 
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Haha en niet te vergeten: Comic Book Guy! Echt één van mijn favorieten.
"Worst episode ever!"
Ik geef je trouwens gelijk dat 2-10 de beste seizoenen zijn (9 en 10 vond ik zelfs al flauw bij momenten), maar ook de nieuwere afleveringen weten me nog goed te vermaken. Vond bijvoorbeeld 'The Monkey Suit' van seizoen 17 erg scherpzinnig.
Alleszins leuk om te zien dat hier nog grote Simpsons fans zijn! 
JanDahler
-
- 199 messages
- 262 votes
en Bumblebee Man was ik nog vergeten, je ziet hem telkens maar een second of 5 tot 10, maar ik ga telkens helemaal plat.
Bumblebee Man is trouwens die mexicaan in zen bijen-pak.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
The monkey suit
"See my vest!" Zeggen ik en m'n neef nog regelmatig 
JigSaw_Doll
-
- 413 messages
- 627 votes
Heb seizoen 4 gekocht, ik lach mij kapot bij elke aflevering 
Vond wel leuk als Homer Hitchock deed in het begin van de Halloween aflevering
"Goodevening..."
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
The monkey suit
"See my vest!" Zeggen ik en m'n neef nog regelmatig
Ik kan het niet laten om even de Simpsons-nerd uit te hangen. 
'The Monkey Suit' is een recentere aflevering over de evolutietheorie. De aflevering waar jij naar verwijst is 'Two Dozen and One Greyhounds' van seizoen 6.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vind dit plaatje altijd zo grappig:

Mooie serie hoor. Wil nog eens een keer vanaf seizoen 1 beginnen. Ik heb niet zo vreselijk veel afleveringen nog gezien.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ik kan het niet laten om even de Simpsons-nerd uit te hangen. 
'The Monkey Suit' is een recentere aflevering over de evolutietheorie. De aflevering waar jij naar verwijst is 'Two Dozen and One Greyhounds' van seizoen 6.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Welk seizoen was de Nightmare on Elm Street aflevering?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Zag het eerder vandaag ook al passeren, prachtige intro. Leuk ook dat Fox het heeft laten passeren.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Welk seizoen was de Nightmare on Elm Street aflevering?
7 denk ik. Geweldig segment trouwens. 
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Oh wow! Banksy op Fox. Bijna een brok in mijn keel.
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Geniale intro:
The Shining Parody:
Homer in space, ook weergaloos:
Het stukje waar ik echter het allermeest om gelachen heb komt -volgens mij- uit de parodie op Cape Fear. Wanneer Bart doodsbang voor Sideshow Bob op bed ligt en Homer plotseling met een mes binnen komt rennen, even vergeten dat Bart nogal lichtgevoelig is door zijn angst. Vervolgens loopt Homer de slaapkamer uit om daarna luid schreeuwend weer binnen te stormen met een masker op en een (nieuwe) ratelende kettingzaag die hij aan Bart wil laten zien. Waardoor Bart zich weer helemaal de pleuris schrikt. Fucking briljant. Helaas kon ik daar geen filmpje van vinden.
Ik zeg altijd maar zo: The Simpsons zijn naast bier, voetbal, punkrock en Zweedse vrouwen het beste dat ons als mensheid ooit is geschonken!
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Die is inderdaad geniaal! Ook één van mijn favoriete Simpsons-scénes.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
En dat Homer ook met zo'n t-shirt rondloopt met heel groot 'Witness Protection Program' er op.
. Zo geniaal.
sweinsteiger
-
- 2278 messages
- 0 votes
Maar eens een top 10 gemaakt.
2. Rosebud
3. The Itchy and Scratchy and Poochie Show
4. Homer’s Enemy
5. Bart the Murderer
6. Mr Plow
7. Flaming Moe’s
8. Treehouse of Horror V
9. Moaning Lisa
10. The Monkey Suit
In welk seizoen komt Marge vs the Monorail ?
sweinsteiger
-
- 2278 messages
- 0 votes
(embed)

Het stukje nadat ze op de bank zitten.
Was dat op Schindler's list nagemaakt ?
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Monorail is s4.
De afgelopen dagen met een vriend m'n Simpsons seizoenen (3-4-8) nog eens bekeken, ze blijven fantastisch. 6 gehuurd, die is ook erg goed.
Wil er nu nog een kopen, maar twijfel tussen 5, 7 en 9.