• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Band of Brothers

Da_BuTcHa

• 24 messages
  • 39 votes

Goed goed goed!!!!!!

5*

b_cru

• 83 messages
  • 71 votes

Zeer mooie serie waarin je echt het gevoel hebt dat je erbij bent. Net zoals "Warriors" heel veel gericht op de waarheid.

Er is heel veel gezegd over deze serie en absoluut een MUST HAVE voor degene die houden van dit genre.

SillyWilly

• 382 messages
  • 648 votes

Staat Band of Brothers eigenlijk niet in de top 250 omdat het een miniserie is en zodoende niet in de bioscoop uitgebracht is?

Wat mij betreft is dit overigens een schitterende serie die een goed totaalbeeld geeft van wat de soldaten in Europa hebben meegemaakt tijdens WOII. Van D-day tot de capitulatie van Japan komen eigenlijk alle grote zaken van de oorlog aan bod. Je ziet de personages stuk voor stuk groeien in de serie. Waar het eerst nog relatief groentjes zijn, zijn de soldaten van het eerste uur aan het eind veranderd in geharde veteranen.

Ik kan het wel waarderen dat bijna elke aflevering de beleving van een ander personage weergeeft. Het is misschien soms verwarrend, zoals sommigen hier al aangaven, maar als je de vele namen een beetje uit elkaar weet te houden gaat het heel goed en het draagt bij aan het totaalbeeld. Op deze manier wordt ieder karakter wat meer uitgediept, in plaats van het focussen op een 'hoofdrolspeler'.

Favoriete afleveringen zijn voor mij toch de eerste van de afleveringen in Nederland, gewoon omdat 't zich bij ons in de buurt afspeelt wat toch iets aparts is, en de afleveringen Bastogne, Why we fight en points. Die laatste drie vond ik elk zeer indrukwekkend.

5* voor de hele serie.

PS: wat is er eigenlijk van Berchtesgaden terecht gekomen na de oorlog? Het lijkt me niet echt dat je daar nog met trots kon wonen in pak 'm beet 1946...

(Dorp met huizen van de Nazi-bonzen in Zuid-Duitsland uit afl. 10)

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Staat Band of Brothers eigenlijk niet in de top 250 omdat het een miniserie is en zodoende niet in de bioscoop uitgebracht is?

Omdat het een miniserie is. Stom he?

SillyWilly

• 382 messages
  • 648 votes

Ja erg stom idd

Nee, maar ik dacht het al... ff checken

Na wat rondgekeken te hebben, kwam ik op deze site terecht:

http://www.warfoto.com/berches...

Daar wordt beweerd dat aflevering 10 niet de werkelijkheid weergeeft, aangezien de 101st devision Hitler's Eagle's Nest helemaal niet veroverd zou hebben...

Benninf

• 265 messages
  • 434 votes

Dit is geen film, dus hij hoort niet op moviemeter thuis vind ik.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Voor dat soort berichten hebben we forumtopics.

Obiwannes

• 758 messages
  • 898 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Omdat het een miniserie is. Stom he?

Op zich niet stom vind ik. Je kan véél meer laten zien op 600 minuten dan op 120...Je kan de karakters veel meer uitdiepen, je kan doorheen een verhaal langs verschillende fronten de evolutie van de groep en hun vriendschap volgen. In een film heb je minder tijd en daarom is het volgens mij niet meer dan normaal dat ze moeilijk te vergelijken zijn en daarom deze niet in de lijst staat.

Voor de rest erg mooie en boeiende serie, hier en daar werd helaas het tempo zowat uit het verhaal gemaakt (de eerste aflevering van het ardennenoffensief denk ik) en dat vond ik persoonlijk dan weer wat minder.

Ik had ook veel meer verwacht van het ardennenoffensief, uiteindelijk zien we (als ik me niet vergis) zo goed als geen enkele Duitser, enkel dat de Duitsers de Amerikanen serieus beschieten. Was toch een beetje een teleurstelling (heeft waarschijnlijk weer te maken met verwachtingen )

4* Omdat hier en daar toch stukken waren die me minder aanspraken.

Disk

• 394 messages
  • 914 votes

5 sterren, dat spreekt voor zich zelf.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

als dit geen miniserie was zou dit de gedeelde nummer 1 zijn ..

predator

• 1665 messages
  • 1948 votes

een aantal zeer sterke afleveringen (concentratiekamp, aflevering met extreme kou). Maar ik vond het op het eind niet zo boeiend meer. Ook werd er veel gewisseld van personages, wat ik een stuk minder vond.

4*

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Nu ik het boek gelezen heb en de serie in zijn geheel bekeken blijft er niet veel over van mijn oorspronkelijke commentaar om geen 5 te geven. Er zijn geen mindere afleveringen en het veranderende perspectief werkt toch niet zo verwarrend als ik dacht. Easy wordt de hele tijd gevolgd en je ziet in elke aflevering dezelfde mensen terugkeren. Kon iedereen nu ook veel beter uit elkaar houden.

Elke aflevering heeft zo zijn eigen thematiek en behandeld onderwerpen die in andere oorlogsfilms/series niet of nauwelijks aan bod komen. Dat maakt deze serie heel erg bijzonder. Dit is zonder twijfel ook de meest realistische oorlogsserie ooit. Alles wat je ziet is waargebeurd.

De casting is trouwens fenomenaal. De acteurs lijken echt heel erg op de mensen die ze spelen en ze laten zich allemaal van de beste kant zien.

Mr.Berry

• 2 messages
  • 1 votes

De oorlogsfilm. Kort en krachtig verwoord; Toppertje. 5 sterren.

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

4,36 gemiddeld op MovieMeter.

9,5 gemiddeld op IMDb.

Deze moet ik dus zien.

Jensing

• 70 messages
  • 31 votes

10 fantastische afleveringen. Het is niet alleen oorlogsgeweld, maar ook het leven van de soldaten tijdens het Ardennenoffensief, na de dood van Hitler, tijdens hun training. Zeer indrukweekkend en realistisch. Ik viel bijna van mijn stoel van ongeduld toen die 'foxhole Norman' bijna heel Easy uitroeide.

Disk

• 394 messages
  • 914 votes

Ik vind persoonlijk dat dit gewoon de beste oorlogs film/serie is. Het kan inderdaat best vermoeiend zijn als je alle afleveringen achter elkaar kijkt. Het afwisselen tussen de personages kan dan zelfs frustrerend zijn. Maar als je de tijd neemt dan zie je dat hier gewoon alles in zit. Band of Brothers bevat gewoon bijna alle genre's.

Het is een heel lange en uitgebreide serie met veel detail en zorg voor het verhaal. Het is niet zo van ( Alleen knallen terwijl de mortieren en kogels je om de ooren vliegen ) dat heb je wel in sommige afleveringen, maar in andere heb je op dat gebied rust.

Sinds ik Band of Brothers heb gezien, vind ik alle oorlogfilms hoe goed ze ook zijn een heel stuk minder.

5 sterren

Jensing

• 70 messages
  • 31 votes

Het zou me trouwens best knap lijken om alle afleveringen achter elkaar te kijken, zonder doof te worden of met een speelgoedpistool door het huis te rennen en een foxhole in je tuin te graven. Ja, Band of Brothers grijpt je erg aan

Disk

• 394 messages
  • 914 votes

Ik loop stage bij een paintball hall.

En elke keer waneer er gepaintballt wordt gebruiken we Band of Brothers oorlogs geluiden.

en de volume knop wordt helemaal omgedraait.

Zo worden de meesten helemaal gek.

Altijd cool om te zien.

Jensing

• 70 messages
  • 31 votes

Hahahaha, kijk das nou een stoere stage Eigelijk best wel erg als je dan bedenkt dat die gasten in de 2e WO dagenlang onder zulke druk gebukt gingen...... Dat maakt BoB ook meer dan duidelijk, zoals met Blithe gebeurt in Episode III, bij Carentan

T1000donkey

• 27 messages
  • 87 votes

De beste Oorlogsreaks die ik ooit heb gezien, echt een toppertje.. je gaat er gewoon zo in op het is gewoon niet in woorden te beschrijven..

The Eye

• 580 messages
  • 4387 votes

Ooit 2 afleveringen van gezien. Casting zoog en het was me allemaal iets te heroïsch.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

De casting is briljant en dat heroïsche snap ik écht niet. Als er een serie een goed en historisch verantwoord beeld geeft van de oorlog is dit het wel.

SillyWilly

• 382 messages
  • 648 votes

SillyWilly wrote:

PS: wat is er eigenlijk van Berchtesgaden terecht gekomen na de oorlog? Het lijkt me niet echt dat je daar nog met trots kon wonen in pak 'm beet 1946...

(Dorp met huizen van de Nazi-bonzen in Zuid-Duitsland uit afl. 10)

Update (beetje offtopic):

Vorige week is er een splinternieuw ski-oord geopend, waarbij er een zeer luxe hotel is gebouwd op de plaats waar het voormalige Adelaarsnest stond.

Bij 2 vandaag kwam een vrouw aan het woord die vroeger als meisje in de buurt van het huis van Hitler woonde. Ze zijn het huis uitgezet en afgescheept met een schamele prijs voor de grond, omdat ze 'te dicht' bij Hitler woonden. Zelfs nu beweren de mensen ter plaatse nog dat de overeenkomst rechtsgeldig was, dus geld krijgt ze niet...

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

(ook beetje offtopic):

Paar jaar geleden las ik een docu in de Panorama waarin ze oa het adelaarsnest gingen bezichtigen. Sommige erg oude Duitse mannen haden het over die goede oude tijd.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

het is dat ik niet meer dan 5 sterren geven kan...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

EmDee wrote:

(ook beetje offtopic):

Paar jaar geleden las ik een docu in de Panorama waarin ze oa het adelaarsnest gingen bezichtigen. Sommige erg oude Duitse mannen haden het over die goede oude tijd.

Ik heb anderhalve week geleden de laatste aflevering gezien van de zesdelige reeks over Auschwitz. Ook daar was een ex-SS'er aan het woord, en je hoorde dat die vent ook helemaal geen spijt had. Nooit vervolgd geweest en tot zijn pensioen gewerkt als rechter van een lagere rechtbank. Dan komt het haar in mijn nek omhoog, als hij beweerde dat je maar van het leven moet maken wat er van te maken is...

Beejeej

• 580 messages
  • 1127 votes

EmDee schreef:

(ook beetje offtopic):

ja, waarom zou de oorlogsbeleving van Duitsers anders moeten zijn dan die van de Britten of Amerikanen??

misschien hadden ze het wel over een aantal dingen die mooi waren tijdens de oorlog die helemaal niet met de oorlog te maken hadden, weet jij veel... misschien hadden ze het wel over een aantal mooie vrouwen die daar ook altijd rondliepen. niet te kortzichtig heh

speedy23 schreef: Dan komt het haar in mijn nek omhoog, als hij beweerde dat je maar van het leven moet maken wat er van te maken is...

hij heeft toch gelijk? had ie een kogel door z'n hoofd moeten jagen?? is de mens van nature niet een overlever? als hij dat heeft kunnen flikken vind ik dat best knap.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Komaan zeg. Na wat hij al die mensen aangedaan heeft? Hij heeft een ander nooit een kans gegeven om iets van zijn leven te maken. En zo'n man wordt dan rechter en moet opnieuw beslissen over het verdere verloop van mensen hun leven. Kan je je voorstellen dat je een wat vreemd klinkende naam hebt? Of een ietwat donkere huidskleur? En weet je wat mij nog het meest tegen de borst stuit? Van de circa 8.000 SS'ers die rechtstreeks betrokken waren bij het kamp Auschwitz, zijn er slechts 780 vervolgd. Daarvan zijn er 'slechts' 22 doodvonnisen uitgesproken en een 150-tal gevangenisstraffen. Dat is toch wraakroepend? Had hij dan nog gezwegen, maar er later bijna mee te kop lopen. Neen hij moest geen kogel door zijn kop jagen, er waren duizenden liefhebbers die het graag in zijn plaats zouden doen!

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Als Band of Brothers een film was, had ie in mijn top 10 op een gestaan. Maar dit is geen film en daarom snap ik ook niet waarom dit op MovieMeter staat.

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

dit is geen film en daarom snap ik ook niet waarom dit op MovieMeter staat.

Het is ook nooit goed.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.