- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Band of Brothers
Band of Brothers
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Erg mooie serie, als ik erop kon stemmen zou ik waarschijnlijk wel een 4.5 kunnen geven.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Band Of Brothers is echt ge-ni-aal. Ben normaal niet zo'n oorlogs freak, maar voor BOB maak ik een uitzondering. (trouwens, Apocalypse Now , Deer Hunter, Platoon zijn ook geweldig...).
Oke, laat ik het maar houden op dat BOB gewoon echt heel erg mooi is en dat je door de serie heen steeds meer betrokken raakt met het doen en laten van de militairen.
4,5*
De GeuS
-
- 2180 messages
- 2858 votes
Erg goede mini-serie, jammer genoeg met een te traag en saai einde; 4*....
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Waarom mag dat nu wel?
Dat vroeg ik me ook af, of zijn wij de enigen die iets gemist hebben?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wat denk je, zal daar in het forum iets over staan??
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Wat denk je, zal daar in het forum iets over staan??
Lees het nu net ja, maar ik had zelf ook niet het idee dat het een punt was dat speelde ... tenminste niet op de voorgrond (forum).
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
geniale cinema. nog beter dan SPR. vooral afl. 9 is briljant. erg ontroerend. heb geen minder deel kunnen bespeuren. 5 sterren.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
geniale cinema. nog beter dan SPR
Geen vergelijk imho. SPR is me veel te sentimenteel terwijl BoB veel realistischer is.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Twee keer gezien... (Aflevering 10 één keer)
Deze serie heeft echt een geweldige Tweede Wereldoorlog-sfeer weten te brengen, met name door de mooie muziek...
Bij dit soort series houd ik geen rekening met de kwaliteit per aflevering e.d. Ik zie ze allemaal als één geheel...
Bij elke aflevering een voorstukje met AirBorne-veteranen die hun ervaringen vertellen. Interessant...
Tevens ook de prachtige intro met muziek...
Erg goed akteerwerk. Vooral de rol van Luitenant Winters vond ik erg goed gevuld door Damian Lewis. Dat was ook mijn favoriete personage uit de hele serie. Goed gecast...
Aflevering 1 was een mooie beginner om te zien hoe deze soldaten worden opgeleid...
Band of Brothers heeft echt een geweldige sfeer. Ik zou hem nog graag eens willen zien...
*4.0*
Geen vergelijk imho. SPR is me veel te sentimenteel terwijl BoB veel realistischer is.
Mee eens.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Af en toe net iets té Amerikaans voor de volle score.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
eerdekes
-
- 1529 messages
- 587 votes
Geweldige mini-serie zonder meer.
Toen hij 2 jaar geleden ( denk ik al ) voor 't eerst op tv kwam, keek ik de 1e aflevering mee omdat ik niets te doen had. Ik denk dat ik voor de rest geen enkele aflevering meer heb gemist.
Een voormij onbekende, maar goed acterende damian lewis blijft me ook sterk bij.
4.5*
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Geweldige miniserie dit. De enige reden dat ik geen 5 geef maar een 4,5 is omdat er misschien 1 of 2 mindere afleveringen zijn. Dat het vertelperspectief zo ongeveer bij elke aflevering veranderd werkte op mij ook een beetje verwarrend.
Favoriete afleveringen zijn die in de sneeuw en why we fight. Die zijn echt geniaal. Stoerste actie is trouwens van Speer, die door vijandelijke linies breekt om een boodschap door te geven en vervolgens doodleuk weer terugkeert.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Ja, een werkelijk prachtige miniserie. Iedere keer als ik iets zie of hoor van band of brothers dan wil ik hem weer zien of hem wéér kopen (heb de gekopieerde). Heb ook erg veel zin in The Pacific War.
ForzaRoberto
-
- 35 messages
- 123 votes
kijk ook zeker uit naar pacific war, komt in 2006 uit
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vind het mooie aan deze serie hoe je ziet dat ze in het begin nog allemaal 'groentjes' zijn en allemaal lage rangen hebben en gedurende de serie steeds harder worden en meer ervaren en sommigen maken ook promotie.
Capt. Sobel, we salute the rank, not the man
Blijft natuurlijk heerlijk 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
10 uur ... nog langer dan lotr deel 1,2,3 ..
je moet er de tijd voor hebben 
maar wel erg goed !
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
10 uur ... nog langer dan lotr deel 1,2,3 ..
je moet er de tijd voor hebben 
maar wel erg goed !
Niet langer dan de enige Echte versie's van Lord Of The Rings: de EE's!
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
10 uur .............................. miniserie?
(Jaja, ik weet het, IMDB...
)
Currahee
-
- 4 messages
- 10 votes
Ik heb de hele serie nu ongeveer 12 keer gezien (heb ook uiteraard de DVD-box) en het blijft elke weer boeiend, indrukwekkend enz enz enz.
Deze serie is gewoon heilig, punt uit
Minotrax
-
- 98 messages
- 48 votes
Zeker, ben benieuwd wanneer ze de serie weer op tv gaan uitzenden...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Zeker, ben benieuwd wanneer ze de serie weer op tv gaan uitzenden...
Was enkele maanden geleden nog uitgezonden op SBS6.
Mark15
-
- 35 messages
- 968 votes
Hele mooie film maar khad hem in 3 keer bekeken en dan verslapt je aandacht na verloop van tijd een beetje.