- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Band of Brothers
Band of Brothers
mà'àèç§
-
- 68 messages
- 165 votes
ok dankuwel zal eerst pacific en dan bob kijken
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik zou juist beginnen met Band Of Brothers. Gewoon beginnen met het beste, dan is de impact ook het grootst.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik zou ook zeker met Band of Brothers beginnen!
mà'àèç§
-
- 68 messages
- 165 votes
haha, wat moet ik nu doen beginnen met wat? zal ik dan niet teleurgesteld zijn met the pacific?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
haha, wat moet ik nu doen beginnen met wat? zal ik dan niet teleurgesteld zijn met the pacific?
Gewoon met BoB beginnen, zoals het hoort en daarna The Pacific, maar wel accepteren dat BoB een klassieker is geworden en de andere serie niet, maar alsnog prima is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als BoB inderdaad de betere van de 2 is zal ik lekker m.et The Pacific beginnen
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Gewoon met BoB beginnen, zoals het hoort en daarna The Pacific, maar wel accepteren dat BoB een klassieker is geworden en de andere serie niet, maar alsnog prima is.
The Pacific zal ook op den duur een klassieker worden. Maar Band of Brothers vind ik interessanter en beter.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
The Pacific zal ook op den duur een klassieker worden. Maar Band of Brothers vind ik interessanter en beter.
Welnee, The Pacific mist de epische klasse en de emotionele inslag die BoB wel bezit. Dat wordt geen klassieker, maar is wel een goede serie. BoB behoort alleen tot het beste ooit gemaakt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Het scheelt ook dat BoB voor ons veel en veel herkenbaarder is. Daarnaast vond ik The Pacific ook weleens te gemaakt, te overduidelijk een film/serie. Dat had ik bij BoB helemaal nooit.
mà'àèç§
-
- 68 messages
- 165 votes
waarin zit het meest actie en spanning? the pacific of BoB?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Qua actie zal het niet ver uiteenlopen. Ik heb bij BoB het idee dat het verhaal wat mooier op elkaar aansluit dan bij The Pacific, al heb ik die laatste pas een keer gezien. Dat ging een beetje van de hak op de tak, al sluit het wel aan bij het island-hopping
.
Ik weet het niet, bij BoB leef je helemaal mee, ook al zijn het veel personages, je leert ze toch een beetje kennen. Bij The Pacific had ik dat wat minder, maar dat kan ook komen omdat ik die nog maar 1 keer gezien heb.
Het ligt er maar aan waar je voorkeur naar uitgaat. Het European of Pacific theater, zeg maar.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
In Band of Brothers heb je meer gevechten; airborne landing, Carentan, Nuenen, Ardennen, Brécourt Manor en nog enkele anderen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Beide serie's zijn naar ware gebeurtenissen en personages gemaakt. Spannend genoeg om te volgen hoe erg een oorlog jonge mensen zwaar verandert.
mà'àèç§
-
- 68 messages
- 165 votes
weet iemand hoe het liedje heet die tot minuut 8 word afgespeeld op deze 'the best of bob'?
dit zijn zeer mooie beelden zeker kijken
......
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Deze bedoel je? YouTube - Requiem For A Dream - Full Theme Song
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Zolang we maar niet gaan vergelijken met BoB.. Maar ben benieuwd!
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik heb eindelijk alle tien de afleveringen gezien (op Blu-ray.
) en alhoewel ik er in het begin nog niet echt zeker van was moet ik toch zeggen dat dit inderdaad één van de betere series is die er uitgezonden was. Vooral de laatste twee afleveringen zijn van een fenomenaal niveau.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Een 3de serie?
Over de flyboy's... nou, van de Luftwaffe, RAF en AAF gevechten ben ik niet zo'n onwijze fan. Maar laat maar komen! Beide series zijn tot zover geweldig goed, dus nu maar hopen dat 't 3e ook goed zal zijn.
En voor je het weet gaan ze over zeegevechten en tankgevechten maken straks.
panax
-
- 885 messages
- 876 votes
in 1 woord zeer indrukwekkend !!!oorlog is hel !!!
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Ben nu bij aflevering 7. Aflevering 2, 4 en 6 zijn tot nu toe duidelijk het best.
Wat ik tot nu toe mis is de band met de personages. Het aantal is te groot, waardoor ze te weinig speeltijd krijgen.
Voor de rest is het wel genieten geblazen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Einde spoiler!
Man, man, man... wat ik moest me hier groot houden om niet te huilen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Enkele dagen geleden is sgt. Frank Perconte overleden op 96-jarige leeftijd 
Serie:
http://images.sodahead.com/polls/003572781/390837046_sgt_frank_perconte_xlarge.jpeg
Gespeeld door James Madio
oemoemenoe
-
- 659 messages
- 617 votes
afgelopen week weer es terug gezien , blijft echt supergoed en indrukwekkend.
vind de serie tot aan de ardennen eruit springen .
nilserr
-
- 158 messages
- 636 votes
Dit vind ik toch wel het allerbeste wat ooit door een filmcamera is vast gelegd. Geen film of serie heeft, wat mij betreft, de kwaliteit van Band of Brothers ook maar benaderd. Ik kan een lang verhaal houden over de kracht van deze serie, maar elk woord te veel zou afbreuk doen aan de genialiteit van dit product.
Binnenkort pak ik hem voor de derde keer uit de kast.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review Band of Brothers
I treasure my remark to my grandson who asked, "Grandpa, were you a hero in the war?" Grandpa said, "No... but I served in a company of heroes".
Zo één keer in de zoveel jaar pak ik Band of Brothers weer uit de kast. Ik kan deze serie echt ontelbaar vaak kijken en elke keer maakt het weer grote indruk. De vorige keer was (handig, berichten terugzoeken op Moviemeter) alweer 6 jaar terug, dus hoog tijd voor een herziening. En ditmaal plak ik binnenkort mooi ‘’het vervolg’’ The Pacific er aan vast voor een herziening.
En als je dan weer Band of Brothers kijkt, dan merk je toch weer hoe vreselijk goed deze serie op alle vlakken is. Schitterend acteerwerk, oprechte emoties, het kameraadschap in de Easy Company, de gruwelen van de oorlog (zowel qua geweld als de Holocaust) en het meeleven wat je met de groep doet zorgt voor een enorme klassieker onder de mini-series. Nog altijd gigantisch indrukwekkend. Om nog maar te zwijgen over de intro van de serie. Als ik de themesong hoor krijg ik er nog elke keer kippenvel van. Datzelfde geldt je vooraf de echte soldaten van Easy Company hun verhaal hoort doen. Dat zijn de echte helden, schitterend. Het acteerwerk was meer dan goed. Mijn favoriet was toch wel Damian Lewis als Captain Winters. Erg goede acteur die zijn rol ook zeer overtuigend vertolkte.
Hieronder een beschrijving wat ik van de losse afleveringen vond:
1. Currahee
In deze aflevering maken we kennis met de Easy Company soldaten en volgen we hen tijdens een loodzware trainingsperiode voordat ze de oorlog in gaan. De 2 bekendste acteurs zijn David Schwimmer (Ross uit Friends) en Damian Lewis (die sowieso nog erg bekend werd met zijn hoofdrol in Homeland), die de groep leiden of gaan leiden door de trainingstijd en oorlog. De aflevering weet ieder geval enorm te boeien doordat je toch wel een hekel krijgt aan Schwimmer zijn personage Sobel, die de groep enorm af zit te beulen. Je merkt ook hoe intensief ze worden voorbereid op alles en dat de onderlinge kameraadschap groeit door het afzien tijdens de training.
2. Day of days
In aflevering 2 wordt de Easy Company dan de oorlog ingestuurd met een parachutelanding tijdens D-Day in Normandië. Deze luchtlanding is erg knap gefilmd en komt erg intens over. Eenmaal geland is er veel chaos, maar wordt er wel verwacht dat er enkele grote Duitse kanonnen uit worden geschakeld. De actie in beeld is spetterend. Realistisch, keihard en pakkend. Maar ook op emotioneel vlak is het soms even slikken. Zo ontmoet men een Amerikaan in Duitse dienst bij een groep Duitse krijgsgevangenen. Ze krijgen een sigaret en worden alsnog afgeknald. Heel heftig.
3. Carentan
We volgen de Easy Company bij de slag om Carentan, een Franse plaats die voor de geallieerden en Duitsers erg belangrijk is. Hoofdrolspeler tijdens deze aflevering is Albert Blithe, een jonge soldaat die moeite heeft om te functioneren door zijn angst. Dat is wel het knappe van deze aflevering. Soldaten worden niet als dappere macho’s neergezet, maar als mensen van vlees en bloed, met emoties en angsten. Zoals het ook destijds was. De slag om Carentan is heftig en bloederig in beeld gebracht, erg indrukwekkend. Sterke aflevering.
4. Replacements
Sterke aflevering waarin de Easy Company tijdelijk in Engeland weer verblijft en ingezet gaat worden (met enkele nieuwe soldaten erbij) in Nederland, om daar de welbekende geallieerde nederlaag te leiden in het najaar van ’44. Voor ons Nederlanders is dit sowieso een erg boeiende aflevering. Het voelt gewoon echt aan, tot aan Nederlandse stemmen en dialogen die we horen. Zo hoort het, maar het is in veel series en films helaas vaak anders. De aflevering wisselt zwaar geweld af met de naweeën van de bevrijding, zoals het kaalscheren van Moffenmeiden. Erg pakkende aflevering.
5. Crossroads
Easy Company vecht nog altijd in Nederland, bij de rivieren, om de oorlog sneller te kunnen beëindigen. Toch mislukt dit en in België hebben ze dringend extra steun nodig, dus Easy Company trekt naar de Ardennen toe. Deze aflevering wordt vooral door de ogen van Captain Winters bekeken. Voor mij de meest interessante van de hele cast, dus ik vond het sowieso een ijzersterke aflevering.
6. Bastogne
Erg indrukwekkende aflevering ten tijde van het Ardennenoffensief in België. De omstandigheden met sneeuw en extreme kou zijn barbaars. Het geeft een extra gevoel van medelijden met Easy Company, als ze verkleumd in hun gegraven putten in de grond liggen. De oorlogsmomenten zijn bijzonder heftig, maar gelukkig is er ook tijd voor het menselijke aspect, zoals de soldaten die met elkaar over hun leven praten. De beste scene was met een verpleegster, waar een mooie dialoog over het leven en deze oorlog werd gevoerd. Zeer goed.
7. The Breaking Point
Easy Company zit nog altijd in België, waar de moraal laag is dankzij falende leiding (Norman Dike) en zware omstandigheden. De slag om de plaats Foy is het breekpunt waarmee er een belangrijke overwinning op de Duitsers is geboekt. Opnieuw een hele goede aflevering, al duurde het in het middenstuk iets te lang. Maar de uiteindelijke slag om Foy was weer zinderend spannend. Erg sterk ook hoe de getraumatiseerde soldaten op je over weten te komen.
8. The Last Patrol
De Easy Company is aangenomen in Haguenau, Frankrijk, waar ze een rivier over moeten steken om Duitsers aan de overkant uit te schakelen. Maar de aflevering draait eigenlijk vooral om de trauma’s van Bastonge, waar soldaten gezamenlijk de hel hebben meegemaakt en anderen die terug van ziekteverlof komen niet meer accepteren, omdat zij er niet bij waren. Keihard, maar tevens begrijpelijk als je zag hoe zwaar ze het hebben gehad. De aflevering zelf vond ik niet super, maar het psychologische en emotionele deel van de aflevering was dat wel.
9. Why we fight
De Easy Company is Duitsland ingetrokken in de laatste periode van de oorlog en ontdekt de gruwelijkheden van de Duitsers als ze een concentratiekamp ontdekken met alle afschuwelijke dingen die zich daar binnen afspelen/hebben gespeeld. Zonder te overdrijven is dit gewoon niet alleen de beste aflevering van deze serie, maar 1 van de beste afleveringen van een serie, ooit. Elke keer als ik deze aflevering kijk krijg ik een dikke laag kippenvel, word ik stil en voelt het kijken erg ongemakkelijk en emotioneel aan. De gruwelijkheden die ze zien, maar ook de onwetendheid bij de Amerikanen die echt geen idee hadden dat zoiets mogelijk kon zijn is enorm indrukwekkend. De contrasten tussen het eerste deel en het tweede deel van deze aflevering zijn ook groot. Van vrolijke, zingende soldaten naar het aanschouwen van het meest afschuwelijke wat een mens ooit is aangedaan. Deze aflevering zou eigenlijk iedere scholier moeten kijken op school, om nooit te vergeten wat er toen is gebeurd en dat zoiets ook nooit meer mag voorkomen.
10. Points
De afsluiter van de serie, waarin we Easy Company in de bergens aantreffen, bij Hitlers Adelaarsnest. We zien in deze afsluiting het einde van een tijdperk, met daarbij terugblikken op de oorlog en een overzicht hoe het met de mannen van de company na de oorlog is vergaan. Na al die afleveringen vol hectiek en geweld is het wel eens ontspannend om een rustige aflevering te bekijken. Het blijft tot het einde toe boeiend. Niet de allerbeste aflevering, wel een waardig slot van een briljante serie.
Timothyvdmeer
-
- 1540 messages
- 2391 votes
wat is dit toch een geweldige serie. Heb The Pasific nog niet gezien.
Greep me toen niet zozeer als deze serie. Meestal bekijken we hem met een groep vrienden als het weer koud wordt buiten. Dus zal wel tegen het najaar worden herzien