• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Band of Brothers

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Maar wel 5 sterren geven.

A. Pete

• 52 messages
  • 31 votes

Zeker een 5 sterren waard, zijn momenteel bezig met een reunie voor band of brothers met onder andere tom hanks, alle veteranen uit easy komen over gevolgen naar frankrijk waar zij de route doen die zijn toen ook hebben gedaan. Onder andere ook naar nederland Eindhoven. De reuni vind plaats van eind mei tot half juni. Ik mag alleen geen uitspraken doen wanneer de cast en de veteranen naa NL komen. Ook zal er deze zomer of volgende zomer een documentaire uitkomen over Band of brothers, en natuurlijk niet te vergeten, straks band of brothers deel 2

waarbij elke aflevering een ander personage wordt gevolgd en niet een heel squad, zoals dat bij de eerste band of brothers was. Keep your Eyes open!

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

ongeloofelijk deze film als je hem zo mag noemen staat zowel hier op 1 als op het IMDB ( als hij als film word geteld dan ) met 4,36 en 9,5

SillyWilly

• 382 messages
  • 648 votes

En dan te bedenken dat een 9,5 op imdb gelijk staat aan een 4,75 op moviemeter, niets komt in de buurt van die score.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

EmDee wrote:

Maar wel 5 sterren geven.

Ik heb nooit gezegt dat ik Band of Brothers niet goed vind. Integendeel zelfs, ik vind het zo'n beetje het beste ooit gemaakt voor tv. Ik zei alleen dat het niet op Movie Meter zou moeten staan, omdat het geen film is.

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

SillyWilly wrote:

En dan te bedenken dat een 9,5 op imdb gelijk staat aan een 4,75 op moviemeter, niets komt in de buurt van die score.

Over het algemeen vallen de gemiddeldes op Internet Movie Database hoger uit dan op MovieMeter, een 9,5 op Internet Movie Database is meer iets als een 4,50 op MovieMeter.

ewalk

• 767 messages
  • 1059 votes

Goede serie. Mooi gefilmd. Goede casting. De personaes wordn na verloop vn de serie uitgediept zodat je steeds meer sympathie voor de squadmembers krijgt. Het is alsof ze je bij de hand nemen.

Ondanks de briljante uitwerking en uitvoering van de scenes toch jammer dat het toch af en toe een John Waynegevoel naar boven brengt. Vergelijk Hollywood westerns met Spagetthi western en je weet wat ik bedoel. Ook wat te veel Amerikaanse heraldiek.

Natuurlijk zijn er heroische daden verricht door de geallieerden maar van mij had het nog lelijker , heftiger en smeriger gemogen. Ze waren behalve dapper ook nog mensen. Angstig, hongerig, smerig, gemeen, vuil e.d. Het kon nog wel duidelijker dat War hel is. Ik vond aflevering 9 ook wel goed, maar dan vond ik the Pianist toch aangrijpender. Voor mijn gevoel meer huilende, deserterende, van angst in hun broek poepende ongewassen soldaten, totale chaos, gevechten om leven en dood(zoals het man tegen man gevecht van private Mellish tegen de panzer ss-er) Ik ben dan ook benieuwd naar the Pacific War, Nog smeriger en verderfelijker. Nog meer man tegen man gevechten. Oorlog was hel en verdoemenis waarbij dood en verderf om iedere hoek loerde. Vooral tijdens de Urban warfare. Veel burgerslachtoffers, stank, kadavers etc. Het oogt allemaal natuurlijk realistisch maar toch te veel one-liners om het op gang te houden. Tuurlijk het leven achter de frontlinie wordt ook goed weergegeven maar ook weer teveel heraldiek en oneliners.

Ook een keer meer van de Duitsers laten zien. Vaak leken ze stereotype Sitting ducks terwijl in rl de geallieerden vaak tegen keiharde veteranen vochten die zich niet makkelijk lieten verjagen. Alleen in de scenes van Bastogne en Market Garden Nederland zag je dat ze moeite hadden met de Duitsers.

Begrijp me niet verkeerd, ik gaf het een 5, maar ik ben niet kritiekloos.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Ik hoorde overigens verhalen of een eventuele serie van dezelfde makers over de strijd Azië, weet iemand daar meer van?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Dan gaan ze echt Medal of Honor achterna .

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

En ik hoorde verhalen over eenzelfde format als BoB maar dan een paar eeuwtjes eerder, over een Romeinse legionair. Lijkt me heel interessant maar ik weet niet wat er van waar is.

SillyWilly

• 382 messages
  • 648 votes

Brooklyn wrote:

Ik hoorde overigens verhalen of een eventuele serie van dezelfde makers over de strijd Azië, weet iemand daar meer van?

http://us.imdb.com/title/tt037...

http://www.spielbergfilms.com/...

Nach dem Erfolg der (wie ich finde ausgezeichneten) Miniserie "Band of Brothers" werkeln S. Spielberg und Tom Hanks bereits an einer neuen Reihe, die derzeit (noch) den Titel "The Pacific" trägt. Ähnlich wie in Band of Brothers soll hier in 10 Teilen diesmal das Kriegsgeschehen im Pazifik dargestellt werden. Das Budget wird wohl in etwa dem von BoB entsprechen (über 100 Mio. US-$) - zu erwarten ist wieder eine opulente und historisch korrekte Ausstattung. BoB basierte ja auf dem Buch von Ambrose gleichen Namens, indem der Einsatz der 506. Airborne Division "Easy Company" dokumentiert wurde - "The Pacific" wird hingegen nicht auf bereits existierendem Material beruhen, für die Serie wird eigens recherchiert.

SillyWilly

• 382 messages
  • 648 votes

BoordAppel wrote:

En ik hoorde verhalen over eenzelfde format als BoB maar dan een paar eeuwtjes eerder, over een Romeinse legionair. Lijkt me heel interessant maar ik weet niet wat er van waar is.

http://www.unrv.com/hbo-rome-s...

Volgens dat bericht gaat het om een samenwerking tussen HBO en de BBC. Het persbericht is van 22 januari 2005 en er wordt gezegd dat het schieten van de film 'de volgende maand' begint, dus in februari...

De imdb link: http://www.imdb.com/title/tt03...

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

ok, goed nieuws dus. Mijn dank SillyWilly

hakunamathafucka

• 51 messages
  • 30 votes

mooie film, lang (daar hou ik van ).

perfect voor een lazy day om eens lekker 10 uur achter de tv te hangen en heerlijk van deze geweldige film te genieten

5*

alexis

• 381 messages
  • 489 votes

correct me if im wrong... dit is toch ene serie en geen film?

overigens wel een goede serie/film beter dan saving private ryan

Grample

• 44 messages
  • 98 votes

Hele dag achter de TV gezeten en lekker lang naar deze prachtige mini serie gekeken.

5 sterren !

WB

• 1612 messages
  • 2658 votes

alexis wrote:

correct me if im wrong... dit is toch ene serie en geen film?

Ik stond ook ff raar te kijken ja...

Maar wel een briljante topserie!

Justin

• 41 messages
  • 113 votes

Geweldige serie. Fantastisch gemaakt. Goed einde

5*

Mythics

• 8 messages
  • 4 votes

Geweldige serie, cool actie afgewisseld met emotionele stukken (concentratie kamp, een droevige aflevering). Mooi einde. Heb de serie nu 4 keer gezien.

4.5 sterren. Het is het waard!

De beste oorlogsserie tot nu toe!

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Series werden hier toch niet vermeld? Waarom staat bv Twin Peaks niet in het bestand? Laatst is zelfs de pilot verwijderd.

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Mini-series zijn wel toegestaan.

Crazy~Dutchman

• 223 messages
  • 253 votes

Prachtige aangrijpende serie. Door het volgen van de diverse personages krijg je echt het gevoel dat je de mensen leert kennen. Ondanks dat ik alle delen vrij heftig vond , deed deel 9 "Why we fight " er nog eens een schepje bovenop. Misschien een tearjerker, maar in mijn geval een geslaagde. Kippenvel bij de openigstune.

In alle opzichten geslaagd,....een nadeel........ben bang dat ik in lange tijd niet iets zo moois zal tegenkomen.

Veilside

• 1 messages
  • 11 votes

Ik vind dit met stip de mooiste oorlogsfilm. Dus zonder na te denken 5 sterren gegeven!!!

its my life

• 200 messages
  • 0 votes

4,0 want het is een van de mooiste films ooit gemaakt

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Het is gewoon het beste wat er ooit is gemaakt voor de buis . Waarom mag deze niet in de top 250?? omdat et miniserie is ?

Bartje87

• 49 messages
  • 67 votes

dit is zeker de beste oorlogsfilm/serie die is gemaakt 5*

Pacino88

• 608 messages
  • 1478 votes

Zeer goeie oorlogsserie,zit al lang in mijn dvd collectie.Zeer realistisch,ik moet ook eens het boek gaan lezen van Ambrose.

4,5*

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Het boek is ook zeker de moeite waard.

archer

• 165 messages
  • 192 votes

ik heb het boek gelezen, die is misschien saai met veel (overbodig ga ik niet zeggen) oninteressante gegevens...

De Serie daarentegen is zeker het kijken waard... Het is realistisch verfilmd en het komt goed overeen met het boek...

4.5*

Bone*Thugs

• 219 messages
  • 149 votes

Super geweldige serie!!

Naarmate je verder in de serie komt leef je mee met de personen en lijkt het net alsof je ze al jaren kent.....ben nu het boek aan het lezen en vind het in een woord geweldig!!

Zeker 5 sterren waard!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.