- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Uberdroog was dat en op momenten hilarisch. Zou het ook graag weer zien maar dat lijkt me een niet te realiseren wens.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Ja! Dat vond ik ook heel erg leuk.
lngrid
-
- 1232 messages
- 553 votes
Ja!
Bob.... en George, Bob en George
Geweldig. Was het niet Belgisch?
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Sinds kort Miami Vice ontdekt .... meer dan aardige 80's serie
Wolkenmeter
-
- 640 messages
- 1448 votes
Captain Pervert
-
- 4644 messages
- 2100 votes
Mijn top 10 allertijden, voorlopig:
1. Miami Vice
2. Airwolf
3. The X-Files
4. 24
5. The A-Team
6. Friends
9. Teenage Mutant Ninja Turtles (de 2003 versie)
7. Knight Rider
8. Highlander
9. Lost (vet coole nieuwe serie)
10. The O.C.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13401 votes
Fawlty Towers
24
Friends
The Simpsons
South Park
The Awful Truth
Party of Five (Tenminst, ik kan me herinneren dat ik dit een goede serie vond. Al in geen jaren gezien)
Moity
-
- 50 messages
- 93 votes
Friends
Coupling
Southpark
The Simpsons
Mad about you
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
ben nu bezig aan seizoen 3 van Millennium, echt een wereld serie, die met het seizoen beter wordt, helaas is s3 wel het laatste 
alle 3 te koop op dvd by the way
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
ben nu bezig aan seizoen 3 van Millennium, echt een wereld serie, die met het seizoen beter wordt, helaas is s3 wel het laatste 
alle 3 te koop op dvd by the way
Seizoen 3 was waardeloos; de grootste cop-out ooit (door de gevolgen van de geweldige finale van seizoen 2 gewoon te negeren).
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Weer een hoop goede dingen gezien op televisie gebied, dus weer tijd voor een update
1. Deadwood (s1)
2. The Wire (s3) (laatste seizoen helaas)
3. The Sopranos (s5)
4. Lost (s1)
5. Nip/Tuck (s2)
Pitbull
-
- 558 messages
- 1424 votes
OP dit moment alleen nog 24. Hoewel op enkele punten ongeloofwaardig en sommige personen ronduit irritant, weten ze je (mij iig) toch een boeiend verhaal voor te schotelen waarbij je toch weer uitkijkt naar de volgende aflevering. Gelukkig nu 2 afleveringen per keer, dat scheelt behoorlijk.
En het is een ideale tv-afsluiting van het weekend.
Hier zou natuurlijk Suuth Park aan toegevoegd hebben kunnen worden als ze nou ff de nieuwere series bij Veronica ook al aangekocht hadden.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Heeft er iemand ooit God, The Devil en Bob gezien?
Pitbull
-
- 558 messages
- 1424 votes
Nope, never heard of, schiet me net De Moddermonsters te binnen, de voortdurende nachtmerrie uit m'n jeugd. Mijn god, wat was dat eng.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
God, the devil and bob was briljant, heb het alleen niet zo vaak gezien. Is laatst op DVD uitgebracht by the way!
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Seizoen 3 was waardeloos; de grootste cop-out ooit (door de gevolgen van de geweldige finale van seizoen 2 gewoon te negeren).
dat vond ik ook toen ik hem toendertijd op tv zag, maar nu ik hem op dvd weer terugzie vind hem beter als de voorgaande seizoenen, alleen hebben de makers te snel/gehaast naar een einde toe moeten werken, omdat de kijkcijfers tegenviielen en er dus geen 4e seizoen zou komen.
Jitske
-
- 5 messages
- 0 votes
1. buffy the vampire slayer
2. charmed
3. dark angel
4. angel
5. gilmore girls
6. the O.C.
7. desperate houswives
8. the simpsons
9. south park
10.crime scene investigation
en nog veel meer.
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Heeft er iemand ooit God, The Devil en Bob gezien?
haha ja dat is een leukeserie. Overigens opvallend dat deze serie evenals bijvoorbeeld Family guy en Futurama 's middags op net5 kwamen. Zulke series verdienen duidelijk beter!
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Leuke series ...
* Cold Feet
* Coupling (het personage Jeff is mijn absolute held!
)
* Hearts and Bones (kent niemand... zwaar ondergewaardeerd!)
* Cutting It
* Four Fathers
* Edderkoppen (The Spider)
* Bronski und Bernstein (zoo grappig!)
Jeugdsentiment:
* Heartbreak High
* Flying Doctors
* Spijkerhoek (ohh.. wat vond ik dat spannend vroeger!
)
* MCW
* Vrouwenvleugel
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Inderdaad, erg indrukwekkend.
Staat ook op de site hier.
TheRisingSun
-
- 1140 messages
- 2261 votes
Van vroeger
*Robin of Sherwood (1984-1986,is door mijn pa destijds opgenomen en heb het later gekeken en was er helemaal weg van. Nu nog steeds eerlijk gezegd!
)
*William Tell (1986,ook wel Crossbow genoemd (ook door mijn pa opgenomen))
*MacGyver (1985-1992)
*Airwolf (1984-1986)
*A-Team (1983-1987)
*Knight Rider (1982-1986)
*Full House (1987-1995)
Van Later:
*Boy Meets World (1993-2000)
*Roar (1997-????,serie waar Heath Ledger in mee speelde)
*The X-Files (1993-2002)
*Two Guys,A Girl and A Pizza Place (1998-2001)
*Fresh Prince of Bel-Air (1990-1996)
*FRIENDS (1994-2004, mijn ultieme favoriet!)
Series zoals Joey en Lost zouden eventueel nog wel aan dit rijtje toegevoegd kunnen worden!
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Van vroeger
*Robin of Sherwood (1984-1986,is door mijn pa destijds opgenomen en heb het later gekeken en was er helemaal weg van. Nu nog steeds eerlijk gezegd!
)
Ook mijn favoriete serie ooit. Probleem is echter dat ze deze maar niet met nederlandse subtitels wordt uitgebracht op dvd.
TheRisingSun
-
- 1140 messages
- 2261 votes
Ook mijn favoriete serie ooit. Probleem is echter dat ze deze maar niet met nederlandse subtitels wordt uitgebracht op dvd.
Baal ik ook van! Hoop nog steeds dat ie ooit met NL ondertiteling komt! Zal ik een van de eerste zijn die hem aanschaft! 
spuit11
-
- 247 messages
- 365 votes
De series die ik voornamelijk volg(de)
- 24
- ER
- CSI
- the guardian
en sinds kort CSI: New York
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Ik wil toch (nog) een keer Seinfeld noemen. Dat vind ik echt de beste komedieserie ooit gemaakt. De serie is fantastisch geschreven met verhaallijnen die op het eind op een hilarische manier samen komen. Verder ook vaak herkenbaar en niet 13 in een dozijn zoals bijvoorbeeld Friends.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Heb er net 9 seizoenen Seinfeld op zitten. Erg vermakelijk, het heeft allemaal best z'n charme, maar als je één aflevering gezien hebt heb je ze allemaal gezien. Vind de waardering voor die serie wat overtrokken, persoonlijk. De eerste 4 seizoenen van Friends zijn, vind ik, ten eerste een stuk grappiger, en ten tweede zijn het daar "echte" mensen, waarbij je als kijker meeleeft.
Heb het dus niet over de matige latere seizoenen van Friends, voor de duidelijkheid
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
George had zo ongeveer in elke aflevering opgepakt moeten worden, Jerry wijst de mooiste vrouwen af (elke week een ander), Kramer werkt nooit maar heeft geld zat voor de meest vreemde dingen.
Geeft allemaal niet, maar ik dacht dat Seinfeld toch wel bekend stond als een over-the-top, bijna cartoon-achtige serie.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Tuurlijk, maar ik heb het over de basis, veel alledaagse dingetjes. Uiteraard is dat allemaal overdreven. Er zijn bijvoorbeeld genoeg vervelende winkeliers, maar zo'n soupnazi gaar weer wat te ver
.
Daarbij is Seinfeld zelf natuurlijk de nuchtere, beschouwende factor.
Maar goed, Friends vond ik in het begin ook best grappig totdat (volgens mij al eens eerder gemeld) het me telkens opviel hoe de grap telkens op dezelfde manier gemaakt werd: (iemand zegt wat, beeld switcht, de ander antwoord een grappig antwoord, beeld switcht naar iemand anders die quasi verontwaardigd kijkt en hup, de lachsalvo) en daarna werd het heeeel erg irritant.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hetzelfde kun je over Seinfeld zeggen:
- Beginscene. George (of Jerry) is op een date/werk/winkel/whatever. Iemand doet iets raars. George kijkt verbaasd/gegeneerd
- volgende scene, shot van appartement met gitaargeluidje
volgende scene, Jerry's apartement:
- Jerry: ze deed dit en dat???!?
- George: Ja! da's toch niet normaal!!
(Elaine komt binnen)
- Elaine, is dat normaal?
- Nee dat is niet normaal George
- Kramer komt binnen
- kramer er gebeurde dit en dat!!?
- oh dat heb ik ook gehad, toen deed ik gewoon dit en dat!!
- oh dan ga ik dat proberen, bedankt
volgende scene, George probeert het advies van Kramer op te volgen wat dramatisch uit de hand loopt, en waardoor de situatie allemaal nog veel belachelijker en beschamender wordt
enz enz enz
tien-tal-len afleveringen volgen deze opbouw