- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
En wat voor een laatste deel: daar kan toch menige film niet aan tippen; ik heb alleen de regisseur gemist; Jacobsen ?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
zeker weten super mini serie.
Super geacteerd, Camera werk is heel goed.
En het verhaal, het heeft alles spanning, romantiek(gelukkig niet te veel), Actie enz.
5 sterren voor deze Mini Serie.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Helemaal mee eens Macmanus:
verschrikkelijk indrukwekkend ; je gaat er weer door roken; Dit zou als film geklassificeerd moeten worden .. heeft me 6 weken in spanning gehouden ; Die Bjarne en zijn Bro...
5 sterren... Zijn wij eigenlijk de enige hier die dit gevolgd hebben ?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Zou het niet kunnen geloven.
En als het wel zo is, hebben ze wel wat gemist.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Dan houden ze niet van echte films Macmanus 
De echte goeie producties verschijnen in de krochten van de tv zuilen..
even zoeken en je hebt ze..
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
(voortzetting van de Kingdom-discussie)
(Maar is deel II zo slecht dan?) Verre van! Ik ben er nog steeds niet uit of ik één van de twee als beter dan de ander kan beschouwen. Maar als je begint met deel 2 snap je na een halve minuut waarschijnlijk al niet meer waar het in godsnaam over gaat.
Hé, je hebt me helemaal getriggerd. Morgen ga ik ze ook weer eens kijken!
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
(Maar is deel II zo slecht dan?) Vond het eerste deel al kut...
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Leuk.
Zal morgen proberen om het eerste deel helemaal te kijken. Ik ben, als liefhebber van Twin Peaks zéér benieuwd!
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
In dat geval kunnen we met zekerheid vaststellen dat jouw smaak heel ver van de mijne ligt. Wat gelukkig niet strafbaar is 
jackie
-
- 3084 messages
- 10429 votes
The Singing Detective een 6 delige britse drama serie.
Maandag 2 september nederland 3 (23 uur)
Een van de beste serie's ooit.
Zijn er meer mensen hier die de serie kennen ?
Zo niet dan zou ik zeggen kijken !!
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Nooit gezien, wel veel van gehoord. Bedankt voor de tip, ik ga het absoluut volgen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ga de komende 24 weken naar 24 kijken. Ben erg beniewd!
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Een van de beste serie's ooit.
Inderdaad. Heb hem op video.
hugohei
-
- 2149 messages
- 2347 votes
The Singing Detective is geweldig : fantastisch van opbouw (ziekenzaal, hallucinaties, een soort film noir, mijnwerkersrealisme, geweldige tophits-van-toen... heel mooi verstrengeld).
Echt briljant koorddansen.
Ook nog es behoorlijk autobiografisch. EN de serie met de Mooiste Verpleegster Ooit.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
ik zag gisteren weer eens mijn favoriete x-files aflevering op tv. dat is die waarin tabakskevers mensen doden. heeft iemand deze ook wel eens gezien?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
War of the Cophrahages, 30x keer gezien, mijn op-twee-na favoriete aflevering
*edit* ohnee die bedoel je helemaal niet, je bedoelt "Brand X", uit een van de latere seizoenen... (die ik allemaal maar 1 keer gezien heb)
---
"goh jordy, maar wat zijn je favo afleveringen dan??"
op nummer 2 "Clyde Bruckman's Final Repose", waarin Peter Doyle een oude man met helderziende gaven speelt... en op nummer 1 "Jose Chung's "From Outer Space"", waarin Mulder en Scully gevolgd worden door een schrijver
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Ik weet al die titels niet meer. Wat me wel is bijgebleven is een aflevering waarin houthakkers door een soort groene vliegjes werden aangevallen.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Dat was de aflevering 'Darkness Falls" uit seizoen 1. Ah, de goede oude tijd toen X-Files nog wist te boeien.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ah, een 'klassieke X-Files afleveringen'-topic, daar ben ik wel in voor! 
Die ouwe afleveringen waren echt spectaculair als een film, en ze schaamden zich ook niet om volslagen surrealistische afleveringen te maken zoals de helemaal in zwart/wit geschoten 'Modern Prometheus' en de geniale aflevering met de freaks van Jim Rose. Tegenwoordig ben ik de interesse volkomen verloren.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Nou, tis me gelukt hoor. 
Fascinerend, erg goed geacteerd, sterk verhaal en een paar fantastische scènes. (de kraan die water lekt in een wasbak waarvan de weerspiegeling in het plafond te zien is... PRACHTIG!!) Bovendien zorgt de grauwe, "Dogma-achtige" manier van filmen voor een mooie, onheilspellende sfeer. Het soapgedeelte van The Kingdom wordt gelukkig met een flinke korrel zout genomen ("Ik ben zwanger..."), maar heeft imho toch een te groot aandeel in de film. Ook de humor had wat mij betreft iets beter verdeeld kunnen worden.
Maar al met al is dit toch wel een zeer sterke mini-serie / film. 4 sterren zou ik ervoor gegeven hebben, want ik vind (en nu komt de onvermijdelijke vergelijking...
) Twin Peaks toch echt wel een hele klasse beter. 
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Het is echt jaaaaaren geleden dat ik die écht goede X-Files afleveringen uit de eerste paar seizoenen heb gezien. Ik herinner me er dan ook weinig van, laat staan dat ik de namen van de afleveringen (nog) weet.
Die aflevering die neo hierboven noemt was wel erg sterk ja. Met die mestkevers / kakkerlakken (?... vieze beestjes in ieder geval
) die onder iemands huid kruipen... Brrr...
Welke type afleveringen vonden jullie trouwens beter? De losstaande, meer bovennatuurlijke afleveringen of de doorlopende "conspiracy" afleveringen met The Cancerman, Alex Krycek ect.
Ik kies voor het laatste... 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik kies voor het laatste...
Kan ik niet echt een oordeel over vellen. De afleveringen die volledig losstonden van de rode conspiracy-draad waren meestal gedurfder, en waren vaak ongelooflijk goed ('Tooms', 'The pusher', ..). Maar de algemene verhaallijn was ook zeer intrigerend. Pas later kreeg ik een beetje genoeg van dat gezever over Samantha en al die plotwendingen en zaten er nog maar verrassende 'losse' afleveringen tussen.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Grappig, ik was net een beetje aan het rondkijken op de episode-guide van The X-Files en wilde nét de aflevering "Pusher" noemen als één van mijn favorieten! 
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Kan iemand me misschien het een en ander vertellen over de kwaliteit van de R2 dvd sets?
Ik krijg plotseling weer erg veel zin om (vooral de oudere) afleveringen te kijken!!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
de r2 dvd's zijn perfect, DE perfecte uitvoeringen van een serie op dvd
Pusher is ook kippenvel... de russisch roulette scene op het eind, ongelofelijk goed geacteerd
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Da's goed nieuws. Hebben! Hebben!! 
Wat me vooral nog bijstaat was die scène met die agent die benzine over zichzelf heen gooit en zich daarna in de fik steekt. ERG sterke scène! Is me nog lang bijgebleven... 
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Voor de mensen die Pusher een sterke aflevering vonden kan ik zeker het boek Carrion Comfort (ned. vertaling Aasgieren) van Dan Simmons aanraden. Een zeer spannend verhaal over een groep mensen die met hun geest andere mensen kunnen besturen.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Vannacht Cutter's Way op de ARD (helaas)
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Volgens mij ging Cutter's Way niet door, kan dat? Ik ging tegen 01:30 uur kijken en toen was er een talkshow ofzo. Op teletekst stond er ook iets heel anders (sport)...