- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Bij IMDb kan je discussiëren en een uitgebreidere recensie schrijven. En je kan stemmen van hoog tot laag, net als op deze site, daar is het wel meer gescheiden. Kan bij ICM eigenlijk niet. Dat is meer om bij te houden wat je allemaal hebt gezien (eventueel nog tips uit lijstjes halen). Doe ik zelf niet, gewoon naslag, voordeel is wel gecheckt is gecheckt, ook bij herkijken en niet van die vragen, misschien te hoog gestemd, misschien te laag gestemd......en daar gaan die discussies bij films dan vaak ook over, over het stemmen.
Stoux
-
- 84 messages
- 643 votes
Nog mensen een mening over HBO's Oz ? 8,9 op IMDb, eerste HBO serie van een uur durende afleveringen en toch wel een stukje golden age of television history.
Ik heb er jaren terug een paar van gekeken, vond het goed, maar het raakte in het slop. Misschien leuk om weer op te pakken?
Één van mijn all-time favoriete series. Heb alle 6 seizoen al 2 keer volledig gekeken en 2e keer was minstens net zo goed.
Diversiteit aan karakters en de ontwikkeling van deze diverse personen is m.i. ongeëvenaard.
donmarko22
-
- 84 messages
- 117 votes
Nog mensen een mening over HBO's Oz ? 8,9 op IMDb, eerste HBO serie van een uur durende afleveringen en toch wel een stukje golden age of television history.
Ik heb er jaren terug een paar van gekeken, vond het goed, maar het raakte in het slop. Misschien leuk om weer op te pakken?
Zoek het topic over Oz maar eens op en lees dan vooral het commentaar van Thomas83 en ondergetekende....niet aan beginnen John Milton
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Zoek het topic over Oz maar eens op en lees dan vooral het commentaar van Thomas83 en ondergetekende....niet aan beginnen John Milton
Bedankt voor de tip 
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Oz was 4 seizoenen lang gewoon erg sterk. Ze hadden er toen alleen mee moeten stoppen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Nou, ik kan eindelijk een top 10 maken (heb zelf het idee dat ik series vergeet
):
01. Mad Men (2007-2015)
02. Frasier (1993-2004)
03. Parenthood (2010-2015)
04. Gilmore Girls (2000-2007)
05. Orange Is the New Black (2013- )
06. Freaks and Geeks (1999-2000)
07. Homeland (2011- )
08. Happy Endings (2011-2013)
09. Girls (2012- )
10. The Wonder Years (1988-1993)
Allemaal 4.0* of hoger!
Bepaalde series zijn nog ongoing, andere zijn afgesloten (en heb ik meerdere keren gezien > Frasier, Mad Men, Gilmore Girls). Series als The New Girl en The Big Bang Theory vallen net buiten de boot. Absoluut geweldige series die ik super graag zie, maar erg veel blijvende indruk maken ze zelden.
O, en dan is er nog The Walking Dead: frustrerend, slaapverwekkend en toch zo verslavend!
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Lastig! Zo vind ik het eerste seizoen van True Detective geweldig, maar sleurt het waarschijnlijk mindere tweede seizoen de algehele waardering omlaag. Zo bijvoorbeeld ook bij Prison Break. Waren de vervolgseizoenen net zo sterk geweest dan stonden beide hoog in de ranking. Tevens de vraag of Band of Brothers hier zou behoren.
Poging wagen dan maar:
1: Band of Brothers (Perfectie)
2: The Wire (Nog nooit een serie gezien die vijf seizoenen lang zo'n hoog en constant niveau bereikt)
3: Spartacus (Vreemde eet in de bijt, maar voor mij een serie die alles bezit)
4: True Detective (Mede omdat ik seizoen twee nog niet gezien heb)
5: Rome (Constant, stijlvol, prachtige decors en kostuums).
6: The Shield
7: Gotham
8: Narcos
9: Game of Thrones
10: Sherlock
donmarko22
-
- 84 messages
- 117 votes
Ik heb zojuist met behulp van IMDB ook maar eens een favorieten lijstje gemaakt.
Het is een top 16 lijstje geworden, waarvan de volgorde niet overal klopt.
Toch is het een goede weergave van vele jaren serie plezier
1. The sopranos (onbetwiste nr. 1)
2. Boardwalk empire
3. House of cards
4. Breaking bad
5. The Wire
6. Mad Men
7. Deadwood
8. Game of Thrones
9. Six feet under
10. Carnivale
11. Fargo
12. True detective
13. Gomorra
14. Californication
15. Narcos
16. Romanzo Criminale
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
Komtie: (willekeurige volgorde)
1. Boardwalk Empire
2. Breaking Bad
3. Narcos
4. Vikings
5. Game of Thrones
6. House of Cards
7. Peaky Blinders
8. Sons of Anarchy
9. The Tudors
11.Homeland
12.Brotherhood
13.Mad Men
14.Oz
15.Spartacus
16.Magic City
17.The Sopranos
MarlijnLippold
-
- 3 messages
- 516 votes
1. Breaking bad
2. The walking dead
3. The Sopranos
4. Sons of Anarchy
5. Band of brothers
6. True detective
7. Lilyhammer
8. The pacific
9. Vikings
10. Generation kill
11. ER
12. Heartbreak high
13. Better call Saul
14. Once upon a time
15. Friends
16. The big bang theory
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Van dehene die ik gezien heb. Nog niet geheel de transitie naar kwaliteitsseries kunnen overzetten, maar vroeger vond ik series wel leuker. Vikings, Black Sails en dergelijke heb ik allemaal moeten stoppen wegens te saai/niet leuk. Ik heb zo een verslavende serie nodig, ofwel een kwaliteitsvolle serie.
1. Prison Break
2. The Borgias
3. Lost
4. The Walking Dead
5. The Big Bang Theory
6. Eigen Kweek
7. Die Pfefferkorn
8. Les Revenants
9. Cosmos
10. Friends
Binnenkort: Gomorra eens proberen. Breaking Bad/24/Game of Thrones zouden me wel moeten liggen. En dan nog wat kwaliteitsvolle series. Een House of Cards misschien. Zou er me wat moeten in verdiepen. Ook Heimat en Unsere Mutter, Unsere Vater staat op het programma, maar dat is een miniserie. Vroeg of laat kijk ik Band of Brothers ook wel eens. Verder zie ik in mijn word document met uitgetypte series die ik nog eens moet bekijken ook "The Wire" staan. Net zoals Narcos, een paar docuseries, Rome, eventueel Spartacus, eventueel The Sopranos.
Genoeg te doen nog.
038Zwolle
-
- 40 messages
- 2 votes
Shameless
Walking dead
Black Sails
Sons of Anarchy (Eind vond ik jammer)
Strike Back
Banshee
American Horror Story
Game of Thrones
Breaking Bad
Narcos
Band of Brothers
Vikings
Last Kingdom
True Detective s1
Dexter (na 4 seizoenen gestopt)
Mr robot
Californication
Homeland
Helaas alles tot zover mogelijk al gezien. Op nieuw naar een nieuwe verslaving!
Al beginnen er volgende maand natuurlijk al weer wat series met nieuwe seizoenen
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Shameless
Walking dead
Black Sails
Sons of Anarchy (Eind vond ik jammer)
Strike Back
Banshee
American Horror Story
Game of Thrones
Breaking Bad
Narcos
Band of Brothers
Vikings
Last Kingdom
True Detective s1
Dexter (na 4 seizoenen gestopt)
Mr robot
Californication
Homeland
Helaas alles tot zover mogelijk al gezien. Op nieuw naar een nieuwe verslaving!
Al beginnen er volgende maand natuurlijk al weer wat series met nieuwe seizoenen
Misschien dit iets voor je:
Rectify
Gomorra
Leftovers
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
Game of Thrones
The Sopranos
Band of Brothers
Arrested Development
Community
The Office
South Park
Breaking Bad
Boardwalk Empire
House of Cards
The Leftovers
Fargo
Silicon Valley
Black Sails
Rick and Morty
Mr. Robot
Ik zit nu middenin het tweede seizoen van The Knick, kijk erg uit naar het nieuwe seizoen van Black Sails en ben erg benieuwd naar de nieuwe HBO serie Vinyl.
Spirit_Catcher
-
- 34 messages
- 195 votes
Twin Peaks
X-Files
The Sopranos
Lost
Prison Break
American Horror Story
Adams Family (1964) (niemand fan van?
)
Taken (Miniserie van Steven Spielberg). Moet ik nog es herbekijken of het de tand des tijds doorstaan heeft.
op m'n 'nog te bekijken' lijstje;
Once Upon A Time (1ste 3 seizoenen net toegekregen en meteen aan beginnen).
Deadwood
Wire
038Zwolle
-
- 40 messages
- 2 votes
[/quote] Misschien dit iets voor je: Rectify Gomorra Leftovers [/quote]
Alledrie nog nooit van gehoord. Zal er eens naar kijken thnx:)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Overigen > Televisie > Ik zoek... een soortgelijke serie (zelfde genre / onderwerp)
Maximo
-
- 5 messages
- 0 votes
Alledrie nog nooit van gehoord. Zal er eens naar kijken thnx:) [/quote]
En Orphan Black?!
msLynch
-
- 78 messages
- 493 votes
TWIN PEAKS!
Deze serie torent ver, ver boven alle andere series die ik gezien heb en zal, denk ik, altijd mijn persoonlijke favoriet blijven 
Momenteel kijk ik Penny Dreadful, en dat is erg vermakelijk (visueel ook erg gaaf)
Verder heb ik ook alles gezien van The X-Files, Breaking Bad, Hannibal, How to Get Away with Murder, True Detectives (het eerste seizoen was goud), American Horror Story (vreselijk camp, maar zo vermakelijk), Fargo, 24, Prison Break, Lost, Homeland, Sherlock, en vast nog veel meer waar ik zo nu even niet op kan komen. Ik vind het lastig om hier een top-zoveel van te maken omdat ze allemaal zo anders zijn, en voor mij op een andere manier entertainend zijn.
Broad City vind ik ook altijd leuk tussendoor, maar zal niet heel hoog eindigen in een favorieten-lijstje.
Mr Bleu
-
- 37 messages
- 496 votes
peaky Blinders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mr Bleu
-
- 37 messages
- 496 votes
Volgorde is willekeurig
1. The Wire
2. Sons of anarchy
3. Peaky Blinders
4. Californication
5.OZ
6. Lost
7. Game of thrones
8. Romanzo Criminale
9. The Shield
10. Band of Brothers
11. House of cards
12. Fargo
13. 24
14. the fall
BBC heeft veel goede series!
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
probeer eens 4 afleveringen van Deadwood, Mr Bleu. Gezien je voorkeur voor de wat rauwere series van HBO en ook The Shield, zou je dat nog wel eens geweldig kunnen vinden. Staat bij mij niet ver onder The Wire.
k.grubs
-
- 180 messages
- 341 votes
'Dag' op netflix vind ik tamelijk geniaal. Ben nu halverwege seizoen twee en het is een wonderlijke combi van humor en moderne menselijke tragedie. Ik vind het zelf steeds ontroerender worden.
Dexter Morgan
-
- 8 messages
- 0 votes
Voorlopig eens ingegeven in tvmeter... al heb ik er nog bekeken en zal ik wel een aanpassing doen maar nu niet extreem veel tijd hiervoor.
welliswaar onder een andere nickname
...
1. Dexter (2006-2013)
2. Prison Break (2005-2017)
3. 24 (2001-2014)
4. Breaking Bad (2008-2013)
5. Homeland (2011-2015)
6. Lost (2004-2010)
7. How I Met Your Mother (2005-2014)
8. Forbrydelsen (2007-2012)
9. Bron/Broen (2011-2015)
10. F.C. De Kampioenen (1990-2011)
Duke Nukem
-
- 1777 messages
- 1980 votes
Ik plaats hier mijn favoriete tv-series in chronologische volgorde (van de eerste aflevering) en dus niet in volgorde van mijn voorkeur.
01. Columbo (1968-2003)
02. Monty Python's Flying Circus (1969-1974)
03. The Persuaders (1971-1972)
04. Fawlty Towers (1975-1979)
05. Saturday Night Live (1975- )
06. Centennial (1978-1979)
07. Not the nine o'clock news (1979-1982)
08. Shogun (1980)
09. Blackadder (1982-1983)
10. A bit of Fry & Laurie (1987-1995)
11. The Simpsons (1989- )
12. Friends (1994-2004)
Duke Nukem
-
- 1777 messages
- 1980 votes
Ik besef net dat ik Keek op de week (1988-1993) met Kees van Koten en Wim de Bie was vergeten. Dat hilarische programma hoort zeker in mijn lijstje van favoriete tv-programma's thuis. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
01. Mad Men
02. Parenthood
03. The Leftovers
04. Fargo
05. The Girlfriend Experience
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
1. The Borgias (kostuumdrama, historisch en wat een verschijning toch die Lucrezia)
2. Lost (de verhalen achter de personen vond ik zo goed, ook dit heel verslavend, heb er heimwee naar)
3. Eigen Kweek (grappig en echt goed, typisch Vlaams ook)
4. Prison Break (verslavend, maar zwak afgesloten)
5. Walking with... (zowel de beesten, dino's en de monsters, echt iets voor mij)
6. The Big Bang Theory (stereotiep, maar o zo goed)
7. Avatar: The Last Airbender (lang geleden, maar was zeer goed, moet het ook nog eens chronologisch zien)
8. Friends (wel nog maar twee seizoenen gezien)
9. FC De Kampioenen (ondanks de herhalingen en het herhalende in de afleveringen)
10. Pokémon (durf ik nog altijd naar te kijken, maar ook hier te herhalend/kinderachtig qua plot, maar ik vergeef het hen
, zit nu in seizoen 5, maar in 3 moet ik nog een paar afleveringen zien denk ik. En dan naar Hoenn
)
De Apocalypse documentaires van Clouzot & Costelle zou ik op twee zetten, maar die staan op moviemeter als film. Die vind ik geniaal. En Inside Obama's White House vond ik ook zeer goed. De animatieserie The Animals of Farthing Wood was ook een favoriet van me als kind. Net zoals De Peperbollen, dat vond ik zo goed. De smurfen vond ik ook leuk. Ben 10 ook nog een tijdje naar gekeken. Leuke tijden allemaal.
Afgelopen jaar niet veel gezien eigenlijk.