- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series
lennertvanhaeren
-
- 1 messages
- 308 votes
In Overigen > Televisie > Wat is jouw favoriete serie?:
Mijn favoriete serie is waarschijnlijk Breaking Bad. Echter, veel mensen op mijn forum over series en films (www.seriesforum.net) schijnen veel mensen ook Arrow en Prisonbreak leuk te vinden, kan iemand dit aanraden of zijn deze helemaal niet zo goed?
Arrow is een hele goede serie! Is wel al even bezig dus kan soms even duren
tot je helemaal & tegoei snapt waar het over gaat
Is zeker een aanrader!
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik zit al een tijdje in het topic, zonder ooit een toplijst gemaakt te hebben.
http://i61.tinypic.com/2di4zrt.jpg
Bij deze, mijn top tien voor Nadelunch.com : Mijn Top Tien
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Mooi lijstje met veel essentiële series!
Deadwood, Sons of Anarchy & Boardwalk Empire staan nog hoog op mijn verlanglijst.
Drie absolute topseries dus die ik om andere redenen goed vind. Een ranking maken is dan ook erg moeilijk. Momenteel liggen Twin Peaks en Game of Thrones klaar. Die laatste zegt me op voorhand niets maar de zeer positieve commentaren maken me toch erg nieuwsgierig. Verder sta ik zeker open voor nieuwe tips die eventueel lijken op deze 3 series.
The Wire & Six Feet Under zijn ook zeker verplichte kost. 
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
En Treme natuurlijk. Six Feet Under heb ik nooit bekeken, waarom weet ik niet. Het blijft hier maar voorbij komen, ik ga het ook eens checken.
Kisje
-
- 970 messages
- 1190 votes
Game of thrones! 
Ik wou dat ik terug voor de eerste keer met deze reeks kon beginnen! Is zo ontzettend goed... Nu maar afwachten tot het nieuwe seizoen begint 
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Two Guys, a Girl and a Pizza Place (TV Series 1998?2001) - IMDb.
The Fresh Prince of Bel-Air (TV Series 1990?1996) - IMDb.
According to Jim (TV Series 2001?2009) - IMDb.
Tour of Duty (TV Series 1987?1990) - IMDb.
Get a Life (TV Series 1990?1992) - IMDb.
Batman (TV Series 1966?1968) - IMDb.
Bottom (TV Series 1991?1995) - IMDb.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Sinds augustus Twin Peaks en de 4 seizoenen van Game of Thrones gekeken en zo kom ik voor het eerst met een heuse top-5 (de enige series waarvan ik al het beschikbare materiaal gezien heb). Allemaal érg de moeite waard, met GoT als de grote verrassing (op voorhand was ik nog erg sceptisch). Verhaal is interessant, verrassende plotwendingen, sfeer zit goed en ook erg mooi geschoten.
Breaking Bad had dan toch iets meer inzak-momenten en vooral een matig seizoen 1 en zakt daardoor een plaatsje. Twin Peaks is erg sfeervol en heeft enkele absoluut memorabele scenes maar het gebrekkige acteerwerk en de soms wat knullige effecten halen het niveau toch wat omlaag. Seizoen 2 gaat ook een stuk te lang door na aflevering 10-12 (ofzo). Teveel filler helaas. Carnivale zag ik al in 2010 maar de geweldige sfeer is echt onovertroffen en blijft me tot nu nog steeds bij. Zou die eigenlijk nog eens moeten kijken om te zien of die voor GoT en BB zou kunnen staan.
Mad Men is gewoon de serie die ik met het meeste plezier gekeken heb. Thematisch erg sterk, geweldige sfeer en personages. Erg klassiek qua beeld en geluid wel, maar de afleveringen vliegen voorbij.
1. Mad Men
2. Game of Thrones
3. Breaking Bad
4. Carnivale
5. Twin Peaks
Six Feet Under, The Walking Dead en True Detective liggen nog klaar. Heb het film kijken een beetje verwaarloosd de laatste tijd (de honger is weer terug; al zit ik wel met examens), dus wellicht komt er nu eventjes een pauze voor de series.
Marcellus
-
- 136 messages
- 825 votes
Mijn top 10:
1. Breaking Bad
2. Twilight Zone
3. The Wire
4. The Prisoner
5. Twin Peaks
6. Deadwood
7. Avatar: The Last Airbender
8. The Sopranos
9. Game of Thrones
10. Fullmetal Alchemist Brotherhood
Wilde hier met name posten wegens het gebrek aan The Prisoner hier. Gaat over een geheim agent die op een dag ontslag besluit te nemen, waarna hij ontvoerd word en in een gevangenis. Deze gevangenis heeft echter weinig weg van de doorsnee gevangenis, en meer van een idyllisch en perfect dorp (denk aan The Truman Show, maar dan een gevangenis ipv een filmset). Sommige inwoners zijn medewerkers die erachter proberen te komen waarom hij abrupt ontslag nam, terwijl anderen net als hij ontvoerd zijn (maar uiteraard claimt iedereen ontvoerd te zijn). Erg origineel, maatschappijkritisch en heeft slechts 16 afleveringen dus je bent er zo doorheen. Gaat het zien! 
Verder zijn Freaks and Geeks, Cowboy Bebop, Rome, Black Adder, It's Always Sunny in Philadelphia, Steins;Gate en Oz allemaal ook de moeite waard.
roger070
-
- 4 messages
- 0 votes
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
heb veel van de series die ik hier lees gezien maar voor mij is de serie peaky blinders de nummer 1 raad het echt aan
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Update:
01. (01) Mad Men
02. (03) Breaking Bad
03. (02) Game of Thrones
04. (04) Carnivale
05. (__) True Detective
06. (05) Twin Peaks
07. (__) Six Feet Under (eerste 3 seizoenen)
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
De top:
1. The Wire
2. Six Feet Under
3. The Sopranos
4. Mad Men
5. Seinfeld
De rest:
Treme
Deadwood
True Detective
The Leftovers
The Shield
Boardwalk Empire
Girls
Game of Thrones
Breaking Bad
Arrested Development
Carnivale
Lost
Twin Peaks
Oz
The Office UK
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Goede smaak TheBunk, maar dat bleek al uit je nickname.
Daenelia
-
- 210 messages
- 178 votes
Moeilijk om op volgorde te zetten, dus dan maar de tien series die ik nog steeds erg goed vind.
Frasier
Battlestar Galactica (re-imagined, hoewel ik nostalgisch wordt bij het origineel)
Star Trek Deep Space 9
Buffy The Vampire Slayer (en Angel, mag ik dat als 1 serie rekenen?)
Firefly
The Fast Show
Community
3rd Rock from the Sun
Doctor Who
Game of Thrones (da's logisch. Dat moet ik wel kiezen.)
En Friends krijgt een erevermelding omdat ik eigenlijk niets met die serie heb, en toch iedere keer weer moet lachen als ik een aflevering krijg voorgeschoteld door die man die ook een huissleutel heeft van onze voordeur.
Imperial Figure
-
- 297 messages
- 741 votes
Inderdaad moeilijk om tv series op volgorde te zetten, maar hier zijn een paar van mijn favoriete series.
Harvey Birdman, Attorney at Law
Ben ook veel vergeten en kom zo even niet op al mijn favoriete tv series.
Panta Rei
-
- 507 messages
- 7 votes
Heb geen zin om alle 51 pagina's door te lezen, dus kan het zijn dat ik hier dubbel post want kan me niet meer herinneren of ik hier nou wel of niet iets geplaatst heb. Mijn favoriete series (in willekeurige volgorde):
The big bang theory
Cagney & Lacy
Zorro
Early Edition
Due South
Head of the class
Birds of a feather
The Good life
Next of kin
All in the family
Yes , minister
Yes, prime minister
Catweazle
Floris
Zwarte sneeuw
Oud geld
De fabriek
To the manor born
Executive stress
Jonathan Creek
Who pays the ferry man?
Rosemary and Thyme
Magnum P.I.
The vicar of Dibley
Murder, she wrote
House
Monk
All creatures great and small (James Herriot)
George and Mildred
Upstairs downstairs
Mistral's daughter
Jason King
Dad's army
Voorlopig genoeg, misschien dat ik later de lijst nog aanvul.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Heb geen zin om alle 51 pagina's door te lezen, dus kan het zijn dat ik hier dubbel post want kan me niet meer herinneren of ik hier nou wel of niet iets geplaatst heb.
Rechtsboven aan de pagina/deze thread kan je zoeken naar je eigen berichten bij "zoek bericht of gebruiker".
En ja, op 25 juni 2014 plaatste je al eerder een lijst 
Panta Rei
-
- 507 messages
- 7 votes
Dank je voor de tip, nooit geweten... 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Willekeurige volgorde
Lost
Fringe
Millennium
Alias
Banshee
Game Of Thrones
Person Of Interest
True Detective
The 100
Rectify
The Walking Dead
Awake
Orange Is The New Black
Zal er zeker nog wat vergeten zijn
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Heb geen zin om alle 51 pagina's door te lezen, dus kan het zijn dat ik hier dubbel post want kan me niet meer herinneren of ik hier nou wel of niet iets geplaatst heb.
Haha, hij staat een pagina terug.
Zie nu pas dat je ook oude series mag noemen.
Ja en waarom niet. (Als ze maar favoriet zijn. Dat is dan wel weer lastig, als je series, (net als films) van vroeger weer gaat terugkijken)
Panta Rei
-
- 507 messages
- 7 votes
@ Dick2008 met de lotusavatar: Ik had haast en heb gewoonlijk geen zin\geduld om alle blz. door te bladeren.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
In willekeurige volgorde, met als lichte favoriet Dexter:
- Breaking Bad
- Game Of Thrones
- Sons Of Anarchy
- Dexter
- Prison Break
- Entourage
Zoals je ziet hebben ze allemaal gemeen dat ze de afgelopen jaren zijn beëindigd (op GoT na), dit zijn dan ook de series die ik voornamelijk kijk.
Erg opvallend dat Dexter en Entourage (misschien leuker voor de jongere volwassenen, kan een reden zijn?) er zo weinig in voort komen. Toch internationaal 2 van de betere series, ook volgens IMDb.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
In willekeurige volgorde, met als lichte favoriet Dexter:
- Breaking Bad
- Game Of Thrones
- Sons Of Anarchy
- Dexter
- Prison Break
- Entourage
Zoals je ziet hebben ze allemaal gemeen dat ze de afgelopen jaren zijn beëindigd (op GoT na), dit zijn dan ook de series die ik voornamelijk kijk.
Erg opvallend dat Dexter en Entourage (misschien leuker voor de jongere volwassenen, kan een reden zijn?) er zo weinig in voort komen. Toch internationaal 2 van de betere series, ook volgens IMDb.
Als ik een voorspelling mag doen (als 'voormalig' Dexter afficionado): het heeft ook met leeftijd te maken en vooral wat je nog meer gezien hebt. Ik vond Dexter behoorlijk geweldig destijds als twintiger, maar zoveel goede (en betere) series verder is die bewondering toch wat afgezwakt. Al heb ik laatst best met plezier de eerste 2 seizoenen weer eens herkeken. Het is zeker niet slecht en het is absoluut vermakelijk, maar in de top tien is inmiddels geen plaats meer en ik vrees top 20 ook niet. Voor Prison Break geldt dat nog meer, als je dat over tien jaar herkijkt dan valt dat toch wat anders. 24 idem dito. Al zal ik altijd een zwak voor Debra Morgan houden 
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Als ik een voorspelling mag doen (als 'voormalig' Dexter afficionado): het heeft ook met leeftijd te maken en vooral wat je nog meer gezien hebt. Ik vond Dexter behoorlijk geweldig destijds als twintiger, maar zoveel goede (en betere) series verder is die bewondering toch wat afgezwakt. Al heb ik laatst best met plezier de eerste 2 seizoenen weer eens herkeken. Het is zeker niet slecht en het is absoluut vermakelijk, maar in de top tien is inmiddels geen plaats meer en ik vrees top 20 ook niet. Al zal ik altijd een zwak voor fuckin' Deb houden
Ik begrijp wat je bedoelt; heb me nog niet verdiept in oudere series, al ligt Twin Peaks al wel al een tijdje klaar.
Ik heb dan ook alle seizoenen in hooguit 3 maanden gekeken, waardoor je echt in het verhaal werd 'gezogen'. Je gaat op de één of andere manier, hoe gek het ook klinkt, Dexter als een held zien.
Toch vind ik het dan vreemd dat Breaking Bad als ultiem voorbeeld wel door echt iedereen erg goed wordt gewaardeerd, die vind ik nét een beetje minder. Terwijl de doelgroep toch redelijk gelijkwaardig is lijkt mij.
EDIT: Voor Prison Break begrijp ik het al helemaal. Die heb ik inmiddels bijna 2 jaar geleden uitgekeken, toendertijd vond ik hem geweldig; nu begin ik me te realiseren dat het toch wel wat gebreken had, en dan vooral het bekende betreft Prison Break: na seizoen 1 is alles te vergezocht.
24 laatst de pilot van gezien, vond ik totaal niet interessant. Net als de eerste, pak hem beet, 8 afleveringen van Lost; wat een oersaaie serie. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik begrijp wat je bedoelt; heb me nog niet verdiept in oudere series, al ligt Twin Peaks al wel al een tijdje klaar.
Ik heb dan ook alle seizoenen in hooguit 3 maanden gekeken, waardoor je echt in het verhaal werd 'gezogen'. Je gaat op de één of andere manier, hoe gek het ook klinkt, Dexter als een held zien.
Toch vind ik het dan vreemd dat Breaking Bad als ultiem voorbeeld wel door echt iedereen erg goed wordt gewaardeerd, die vind ik nét een beetje minder. Terwijl de doelgroep toch redelijk gelijkwaardig is lijkt mij.
Ik zou zeggen dat het wellicht een beetje in elkaars verlengde ligt, maar het is soms lastig terug redeneren. Ik zag Dexter eerst en daarna Breaking Bad, wat ik een veel mooiere karakterstudie vond naast het feit dat de toch niet geringe Michael C Hall door echt ruim baan moet maken voor Bryan Cranston. Er zijn trouwens ook wel mensen die BB niet geweldig vinden hoor, maar je hebt gelijk dat het een meer bejubelde serie is dan Dexter. Mijns inziens terecht. Voor mezelf sprekend kan ik concluderen dat ik na het zien van series met gritty realism, geweldig acteerwerk, aandacht voor dialogen en production values van HBO, AMC en wellicht FX, niet zomaar weer terug kon. Vergelijk een True Detective eens met een CSI, Bones of andere 'speurserie'. Ain't no going back, at least not for me.
Twin Peaks heb ik laatst eerste seizoen van gekeken met veel plezier, maar verder kijken kwam er niet van. Op zich niet erg, want inmiddels zijn de blu-rays er, dus dan kan ik mooi alles nog een keer in zijn geheel herkijken voor het nieuwe seizoen begint.
Maar, Teejey...Als grote Dexter fan moet je eigenlijk nu wel Six Feet Under kijken, aangezien Michael C Hall een van de hoofdrollen speelt. Echt compleet wat anders. Maar fucking goed. En ik mag het je aanraden, want drie van jouw top tien stonden in de mijne 
N.B. die top tien stamt van voor SoA's laatste seizoen, wat de plaatsing voor mij een beetje op wankele poten heeft gezet.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ik zou zeggen dat het wellicht een beetje in elkaars verlengde ligt, maar het is soms lastig terug redeneren. Ik zag Dexter eerst en daarna Breaking Bad, wat ik een veel mooiere karakterstudie vond naast het feit dat de toch niet geringe Michael C Hall door echt ruim baan moet maken voor Bryan Cranston. Er zijn trouwens ook wel mensen die BB niet geweldig vinden hoor, maar je hebt gelijk dat het een meer bejubelde serie is dan Dexter. Mijns inziens terecht. Voor mezelf sprekend kan ik concluderen dat ik na het zien van series met gritty realism, geweldig acteerwerk, aandacht voor dialogen en production values van HBO, AMC en wellicht FX, niet zomaar weer terug kon. Vergelijk een True Detective eens met een CSI, Bones of andere 'speurserie'. Ain't no going back, at least not for me.
Twin Peaks heb ik laatst eerste seizoen van gekeken met veel plezier, maar verder kijken kwam er niet van. Op zich niet erg, want inmiddels zijn de blu-rays er, dus dan kan ik mooi alles nog een keer in zijn geheel herkijken voor het nieuwe seizoen begint.
Maar, Teejey...Als grote Dexter fan moet je eigenlijk nu wel Six Feet Under kijken, aangezien Michael C Hall een van de hoofdrollen speelt. Echt compleet wat anders. Maar fucking goed. En ik mag het je aanraden, want drie van jouw top tien stonden in de mijne 
N.B. die top tien stamt van voor SoA's laatste seizoen, wat de plaatsing voor mij een beetje op wankele poten heeft gezet.
Zelf ook érg benieuwd naar True Detective inderdaad, belooft heel wat.
Hmm, als Dexter fan doe ik het juist nog niet. Zo waag ik het ook nog niet aan om bijvoorbeeld Cold In July te kijken. Ben bang dat dat Dexter minder geloofwaardig maakt op de één of andere manier, haha.
Goed artikel trouwens. Broadwalk Empire en The Wire staan ook al lang op mijn lijstje, helaas is die nogal groot. 
Er is vast geen mogelijkkheid om je IMDb ratings te synchroniseren met je Moviemeter stemmen he, lijkt me zo lastig ze beide up-to-date te houden. 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Nee die is er niet, wel ooit geweest, maar toen ik hier drie jaar terug kwam was hij al buiten werking. Ik heb dus in een paar dagen tijd een paar duizend stemmen met de hand ingevoerd. Al ben ik daarna wat minder nauwkeurig geworden omdat ik zelf de tijd en het geduld niet kan vinden om steeds films toe te voegen en daardoor stemmen mis. Dus IMDB en Icheckmovies (en ik doe nu een proef met Letterboxd) zijn veel completer dan mijn aantal stemmen op MovieMeter. Dus dat up to date houden probeer ik wel, maar ik heb me er bij neergelegd dat MM wat aantal stemmen mijn minst complete filmsite is. Maar het discussiëren met andere Nederlanders maakt dat wat mij betreft meer dan goed. Ik had het liefst één of twee sites gehad, maar het is niet anders. Overigens kon ik op zowel Icheckmovies als Letterboxd wel mijn IMDB votes importeren, als moest ik er bij die laatste voor betalen.
Ik denk niet dat het Dexter minder geloofwaardig maakt, ik denk dat het je waardering voor MCH juist doet stijgen. In your own time, maar ik zou het zeker kijken. Het is een fenomenale serie (Six Feet Under) en Dexter heeft er wat de Harry segmenten betreft zeker even op teruggegrepen als je het mij vraagt.
The Wire staat op eenzame hoogte. En is minder groot dan Dexter 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Nog mensen een mening over HBO's Oz ? 8,9 op IMDb, eerste HBO serie van een uur durende afleveringen en toch wel een stukje golden age of television history.
Ik heb er jaren terug een paar van gekeken, vond het goed, maar het raakte in het slop. Misschien leuk om weer op te pakken?
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Nee die is er niet, wel ooit geweest, maar toen ik hier drie jaar terug kwam was hij al buiten werking. Ik heb dus in een paar dagen tijd een paar duizend stemmen met de hand ingevoerd. Al ben ik daarna wat minder nauwkeurig geworden omdat ik zelf de tijd en het geduld niet kan vinden om steeds films toe te voegen en daardoor stemmen mis. Dus IMDB en Icheckmovies (en ik doe nu een proef met Letterboxd) zijn veel completer dan mijn aantal stemmen op MovieMeter. Dus dat up to date houden probeer ik wel, maar ik heb me er bij neergelegd dat MM wat aantal stemmen mijn minst complete filmsite is. Maar het discussiëren met andere Nederlanders maakt dat wat mij betreft meer dan goed. Ik had het liefst één of twee sites gehad, maar het is niet anders. Overigens kon ik op zowel Icheckmovies als Letterboxd wel mijn IMDB votes importeren, als moest ik er bij die laatste voor betalen.
Ik denk niet dat het Dexter minder geloofwaardig maakt, ik denk dat het je waardering voor MCH juist doet stijgen. In your own time, maar ik zou het zeker kijken. Het is een fenomenale serie (Six Feet Under) en Dexter heeft er wat de Harry segmenten betreft zeker even op teruggegrepen als je het mij vraagt.
The Wire staat op eenzame hoogte. En is minder groot dan Dexter
Het wordt wat off-topic, maar wat zijn de verschillen tussen imdb en icheckmovies dan precies?