• 177.927 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.543 votes
Profile

Favoriete tv-series

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

TheBunk wrote:

Bovenaan mijn to-see lijstje:

-Borgen

Mooie top40.

Borgen is top top top! Veel plezier!

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

1 Community

2 Game of Thrones

3 Band of Brothers

4 Chuck

5 The Office (US)

6 Scrubs

7 Breaking Bad

8 The Walking Dead

9 That 70's Show

10 Jericho

11 The Pacific

12 Futurerama

13 Heroes

14 Southpark

15 The Simpsons

16 Off centre

17 Two guys and a girl

16 Two and a Half Men

17 Family Guy

Zijn de series waar ik het meest van gezien heb. Series waar ik op de helft mee gestopt ben zitten er niet tussen.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Voor mij alweer bijna een jaar geleden, en gezien de hoeveelheid series die ik het afgelopen jaar heb gezien, is het weer de hoogste tijd voor een update:

(01) 01. Oz

(---) 02. Sherlock

(---) 03. House of Cards

(04) 04. The Wire

(02) 05. Breaking Bad

(---) 06. Archer

(---) 07 Carnivale

(08) 08. Suits

(---) 09. Magic City

(05) 10. Mad Men

Oz blijft nog steeds mijn favoriete serie aller tijden, en zie daar weinig verandering in komen. Zegt hij elk jaar weer. Sinds april van dit jaar zijn er 5 nieuwkomers, en 2 daarvan zelfs in mijn top 3. Als groot Sherlock Holmes fan stond Sherlock natuurlijk al een lange tijd op mijn 'yet to watch' lijstje, en heeft zijn hoge verwachtingen in ieder geval meer dan waard gemaakt. Ik had eigenlijk na het ijzersterke einde van seizoen 2, niet al te veel hoop op een goed vervolg, maar ook de eerste 2 episodes van seizoen 3 waren om te smullen.

House of Cards van Netflix van het zomer gekeken, en als groot politiek liefhebber is het een droom die uitkomt. Een heerlijk duister plot, met een heerlijk vlotte uitwerking.

Verder zijn Archer, Carnivale, en Magic City nieuw. Maar dat betekend ook dat 5 series het veld hebben moeten ruimen, namelijk Dexter, Six Feet Under, Elementary, Californication, en The Walking Dead. Allemaal nog steeds series waar ik met plezier naar kijk/heb gekeken, maar de kwaliteit van mijn stop 10 is met de 5 nieuwe titels behoorlijk omhooggegaan, dus niet vreemd dat er een paar prominente series afvallen.

Verder volg ik momenteel:

Arrow s02

Sherlock s03

Person of Interest s03

Elementary s02

Boardwalk Empire s01

Magic Tree s01

White Collar s05

Verder staan er ook nog een paar prachtige series op het punt van beginnen:

Archer s05

House of Cards s02

Suits s04

Wat ik het komende jaar verder ga kijken:

Hannibal

Episodes

Justified

Masters of Sex

Vast nog wel sporadisch wat tussendoor, maar deze staan in ieder geval in de planning.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1428 votes

Van Oz heb ik ooit eens het eerste seizoen gehuurd, maar dat vond ik eigenlijk echt helemaal niks. Misschien toch nog eens een nieuwe kans geven?

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Zal ik je natuurlijk absoluut aanraden, maar je moet er wel een beetje van houden. Al moet ik wel toegeven dat de gevangenis setting hier bijvoorbeeld meer bijzaak is dan bij een Prison Break.

Stuk voor stuk heerlijk uitgewerkte personages, die elk een behoorlijke ontwikkeling ondergaan gedurende 6 seizoenen. Bovendien komt er elk seizoen weer een nieuwe lading criminelen (Don't worry, oude blijven) dus het blijft fris.

Ook fris vind ik de uitwerking van de serie, erg flot, en vrijwel nooit trekkerig of saai. Verder ook erg rauw, en schets mijn inziens heel goed hoe het er in de gevangenis (destijds) aan toe ging/gaat.

Gevangenis sfeertje + cultuurtje moet je wel liggen, maar mocht je in de gelegenheid zijn, zal ik vast niet de enige zijn die een tweede kans zal toejuichen.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ik weet het niet zo. Als Zandkuiken het eerste seizoen al niet trekt zal dat niet beteren met de andere seizoenen. Het is meer van hetzelfde en het soapgehalte wordt alleen maar groter. Ik ben er geen fan van.

Luminal

• 34 messages
  • 38 votes

Momenteel volg ik geen series, mede omdat ik geen tv heb...toen ik die nog wel had volgde ik o.a.

1 Battlestar Galactica

2 Farscape

3 Carnivale

4 Star Trek

5 Doctor Who

6 The A-Team

7 Knight Rider

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Tv series...

iets dat ik vroeger volgde, heden ten dage niet meer. Laatste serie welke ik volgde was Heroes. Of toch Prison Break? Ongeveer gelijktijdig. Twee series die in seizoen fantastisch waren en daarna verloren gingen in eigen gecreëerde succes.

Langer geleden was ik van de sci-fi:

Deep Space Nine, The Next Generation, (Voyager eigenlijk niet zo gevolgd, the ost ondertussen alles wel gezien), Farscape (super!), Space: Above and Beyond (geweldig!).

Maar ook X-files t/m seizoen 4 kon mij zeer goed bevallen, maar bovenal vond ik Millennium (met Lance Henriksen) een hele goede serie.

Tussendoor ook American Gothic helemaal gezien.

Tja, en als kind natuurlijk Buck Rogers, Battlestar Galactica, Knight Rider, A-Team, Airwolf.

edit: vergeet ik totaal Modern Family, hilarisch goede serie.

Van de oudjes; Twin Peaks nog gevolgd.

Over Game of Thrones... ben ze af en toe aan het kijken maar het verhaal is me te voorspelbaar.... lolz.

Luminal

• 34 messages
  • 38 votes

horizons wrote:

Knight Rider

Is ook zo...die heb ik ook nog gevolgd! Zal 'm in m'n lijstje zetten.

movieking

• 659 messages
  • 4818 votes

1: 24

2: Spartacus

3: Sons of anarchy

4: Band of brothers

5: Game of thrones

6: Boardwalk empire

7: Breaking bad

8: The walking dead

9: Prisonbreak

10: The pacific

11: Rome

12: Deadwood

13: Missing (zonde dat het na 1 seizoen al afgevoerd is)

14: The Soprano's

15: The shield

16: Lost

17: American horror story

18: The 4400

19: Hell on wheels

20: Heroes

Is zowat de top 20 van beste series in (bijna) willekeurige volgorde.

In Overigen > Televisie > Wat is jouw favoriete serie?:

Mijn favoriete serie is waarschijnlijk Breaking Bad. Echter, veel mensen op mijn forum over series en films (www.seriesforum.net) schijnen veel mensen ook Arrow en Prisonbreak leuk te vinden, kan iemand dit aanraden of zijn deze helemaal niet zo goed?

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Berckenbosch37 wrote:

In Overigen > Televisie > Wat is jouw favoriete serie?:

Mijn favoriete serie is waarschijnlijk Breaking Bad. Echter, veel mensen op mijn forum over series en films (www.seriesforum.net) schijnen veel mensen ook Arrow en Prisonbreak leuk te vinden, kan iemand dit aanraden of zijn deze helemaal niet zo goed?

Het eerste seizoen is echt heel goed van Prisonbreak. Seizoen 2 iets minder en vervolgens gaat het hard achteruit. Ze zorgen ook dat je door wilt blijven kijken door middel van cliffhangers, dus ik keek elk seizoen wel en heb me er prima mee vermaakt, maar het verhaal wordt steeds minder interessant na elk seizoen. Vooral het eerste seizoen en in mindere mate het tweede seizoen echt een aanrader! Daarna meer van hetzelfde.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Aardig wat nieuwe series gezien de afgelopen tijd. Tijd voor een update dus:

01 - Twin Peaks

02 - Breaking Bad

03 - Carnivale

04 - Fawlty Towers

05 - The Simpsons

06 - The Animals Of Farthing Wood

07 - Game of Thrones

08 - House of Cards

09 - True Detective

10 - South Park

Met nog een mooie vermelding voor Luther. Anime heb ik maar even buiten beschouwing gelaten.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Grappig dat True Detective (en een klein beetje HoC) toch je top 10 heeft gehaald, na je kritiek.Viel uiteindelijk toch wel mee?

Erg tof om House of Cards te zien overigens, want dat is voor mij op Oz na, toch wel mijn favoriete serie geworden, en gezien het verloop van het tweede seizoen, zijn de verwachtingen voor S3 alweer hoog gespannen.

SP en Simpsons ook erg leuk, al gaat mijn voorkeur van animatieserie toch naar Archer.

Luther moet ik overigens nog steeds eens gaan kijken, staat al een tijdje op mijn watchlist.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

True Detective als geheel vind ik nog steeds een erg interessante serie. Het is alleen jammer dat ze aan het eind de verwachtingen niet helemaal waar hebben weten te maken. Op House of Cards heb ik slechts 1 puntje van kritiek en ik geniet nu ook weer erg van het tweede seizoen. (4 afleveringen gezien.) Oz was bij mij ook wel kandidaat, al sleept die serie naar het einde toe te veel.

Archer moet ik maar eens een kans geven. Nog nooit gezien, maar ik hoor er veel goede dingen over.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mijn 'echte' en 'eerlijke' top 10. The O.C. en Chuck onterecht nog wel eens plaatsjes te laag of zelfs buiten beschouwing gelaten. Maar tot de conclusie gekomen dat de series (en The O.C, in het bijzonder) een zeer warm plaatsje in mijn hart hebben. Zodoende.

1. Game of Thrones

2. The O.C.

3. Mad Men

4. Six Feet Under

5. The Wire

6. Chuck

7. Carnivale

8. Treme

9. Miami Vice

10. Rectify

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

The O.C staat er wel een beetje 'raar' tussen ja Maar mij bevalt het ook weer verrassend goed nu.

Mijn top 10:

01. The Walking Dead

02. Friends

03. Teen Wolf

04. Parenthood

05. Game of Thrones

06. Chicago Fire

07. Full House

08. True Blood

09. Once Upon a Time

10. The Fosters

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klein beetje maar .

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Blijft lastig zeg, zo'n toplijst. Laatste jaren wel ineens véél meer series gaan kijken, en ben ook serieus liefhebber/fan geworden. Mijn toplijst zal dus ook wel veelal bestaan uit recente series. Wel jammer dat ik er niet veel meer dan 10 gezien heb.. Maar een top 5 lukt me ook weer niet. Top 7 misschien

#. NCIS

#. NCIS : LA

# Bones

# Pretty Little Liars

# The Vampire Diaries

# The Originals

# Once Upon A Time

# Breaking Bad

# Under The Dome

# American Horror Story

# Criminal Minds

# Walking Death

# Teen Wolf

# Dexter

# Marvel's Agents Of Shield

# Revenge

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Top 15 dan maar.

1 Mr Bean

2 Tom and Jerry

3 Dad's army

4 Mr Ed

5 Floris

6 Colditz 1972-1974

7 De avonturen van Kuifje

8 Happy days

9 It ain't half hot mum

10 George and Mildred

11 On the buses

12 Love Boat

13 I love Lucy

14 Tommy Cooper

15 Operation Petticoat

1, 2,7,14 zijn geen echte tv series zo van volgende week weer een aflevering maar meer losse films die een serie vormen, en 5 is een korte van maar 12 afleveringen. Maakt niet uit, heb voor mezelf lijstje samengesteld, maar valt niet mee na al die jaren.

Bovenstaande is alweer van 20 april 2009, hoog tijd voor een update.

Mr. Bean, wordt bij IMDb als serie aangeduid (season) dus die kan erin blijven. Tom and Jerry zijn korte tekenfilms (cartoons, shorts) dus die laat ik eruit, hoewel er bij herkijken nog steeds veel leuke tussen zaten, net als de Looney Tunes en Disney Donald/Mickey.... Verder is de titel van het topic favoriete tv-series, dus in mijn geval betekent dat vaker dan één, twee keer bekijken, een hoge herkijkwaarde, niet veel anders dan bij films dus. Meestal betreft dat dan een aantal goede, een stuk of 10 afleveringen of een seizoen (op dvd). Ik zet ze in willekeurige volgorde. Kom ik nu uit op:

Mr Bean

Dad's army

Mr Ed

Floris (1969)

De avonturen van Kuifje (1991/1992)

Happy days

George and Mildred

On the buses

Tommy Cooper

The Thunderbirds (1965/1966)

Flodder

Ik blijf wel erg vast houden aan vroeger, meer dan bij films. Al zijn de meeste series van destijds nu toch wel verleden tijd. Ik heb er geen zin in en ook geen tijd voor. Heb er dan ook veel weggedaan, anders was mijn lijst wel een heel stuk langer. Dus een paar leuke afleveringen, die heb ik maar niet meegeteld.

André van Duin theatershows (met Frans van Dusschoten en Corry van Gorp), blijven ook favoriet, maar ook geen echte tv-serie.

Wel heb ik sinds ik op MM zit veel interesse gekregen voor "kinder" films, vooral vanwege de animatie of het visuele. Dus hieronder nog wat " favo" kinderseries die erbij zijn gekomen.

Lassie (1954-1974)

De Fabeltjeskrant

Thomas de stoomlocomotief

Sprookjes van de Efteling

De sprookjesboom

Ludovic

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik kwam nog een dvd tegen met de 7 eerste afleveringen van Some Mothers Do 'Ave 'Em (TV Series 1973?1978) - IMDb. Best grappig dat onhandige gedoe van Michael Crawford als Frank, en hij deed de stunts zelf, las ik.

nedbed

• 77 messages
  • 0 votes

1. The Wire

2. Twin Peaks

3. Arrested Development

4. Breaking Bad

5. South Park

6. True Detective

7. Fargo

8. The Sopranos

9. Futurama

10. Adventure Time

11. Lilyhammer

12. Courage The Cowardly Dog

13. Seinfeld

14. The Office (US)

15. Workaholics

16. Family Guy

Panta Rei

• 507 messages
  • 7 votes

Zie nu pas dat je ook oude series mag noemen.

Nou, mijn lijstje dan maar. In willekeurige volgorde.

Yes, minister

Cagney & Lacey

Rosemary & Thyme

Birds of a feather

Due South

Head of the class

Please, Sir!

Catweazle

Early Edition

Beauty and the Beast (die uit de jaren 80 dus)

All in the family

Hetty Waintrophe

Mystic Warrior

Monk

House

Murder, she wrote

Absolute fabulous

Beulah land (miniserie)

Testimoney of two men (miniserie)

Who pays the ferryman?

Mistral's daughter

Alle series die gebaseerd zijn op de boeken van Agathe Christie

Jonathan Creek

Alle Star Trek series

The Big Bang Theory

Dat was het zo'n beetje. Ik weet dat ik een heleboel series vergeet, die moet ik eerst zoeken want ik weet niet alle titels meer precies.

PSV.

• 51 messages
  • 58 votes

Breaking bad

Breaking bad

Breaking bad

Dexter 1e 4 seizoenen

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Was helemaal geen serie-kijker maar ben stilaan toch aan het plooien. Vroeger ooit Lost, 24 en Prison Break gevolgd maar in de latere seizoenen afgehaakt. In de laatste jaren heb ik er wel 3 volledig afgekeken (voor zover de afleveringen al beschikbaar zijn) en vond ze stuk voor stuk érg goed.

Carnivale was de eerste en die maakte de hoge verwachtingen zeker waar. Erg fijn mysterieus sfeertje met een langzaam opbouwend eerste seizoen en dan plots een versnelling hoger in seizoen 2. Blijft doodzonde dat ze hier niet mee verder zijn gegaan.

Mad Men: Constant op érg hoog niveau. Enorm genieten van die sfeerschets in de jaren 60 met ook nog eens bijzonder veel diepgang.

Breaking Bad: In seizoen 1 vond ik het nog allemaal wat te lollig maar het wordt al naar het einde van dat seizoen toe interessanter. Daarna gaat het eigenlijk alleen maar crescendo met als toppunt de strijd tussen Walt en Gus Fring in seizoen 3 en 4. Het laatste seizoen is - ondanks de soms wat gemakkelijke plotkeuzes - toch een erg waardige afsluiter. Qua beeld en sounddesign sowieso al erg interessantst ook.

Drie absolute topseries dus die ik om andere redenen goed vind. Een ranking maken is dan ook erg moeilijk. Momenteel liggen Twin Peaks en Game of Thrones klaar. Die laatste zegt me op voorhand niets maar de zeer positieve commentaren maken me toch erg nieuwsgierig. Verder sta ik zeker open voor nieuwe tips die eventueel lijken op deze 3 series.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En weer een mutatie, en wat voor één. Toch blij dat het nog een goed huwelijk is geworden tussen mij en de Soprano's .

1. Game of Thrones (2011 – ????)

2. Wire, The (2002 – 2008)

3. Sopranos, The (1999 – 2007)

4. Six Feet Under (2001 – 2005)

5. O.C., The (2003 – 2007)

6. Mad Men (2007 – 2015)

7. Miami Vice (1984 – 1990)

8. Carnivàle (2003–2005)

9. Rectify (2013 – ????)

10. Treme (2010 – 2013)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Februari 2012:

danuz wrote:

01. Mad Men

02. Frasier

03. The Wonder Years

04. Freaks and Geeks

05. Dharma and Greg

Spontaan toch ook eens een nieuwe top 5 gemaakt.

01. Mad Men

02. Frasier

03. Homeland

04. Girls

05. Happy Endings

Veel nieuws en veel goeds gezien sinds 2012! Misschien dat ik over twee jaar met gemak een top 10 kan samenstellen.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

1. Carnivàle

2. Freaks and Geeks

3. The Wire

4. Game of Thrones

5. Six Feet Under

6. Rectify

7. Hagane no Renkinjutsushi (de remake)

8. Battlestar Galactica (2004)

9. The West Wing

10. Friday Night Lights

11. Breaking Bad

12. The Venture Bros.

13. Arrested Development

14. Scrubs

15. Naruto (Shippuden)

16. Monster

17. LOST

18. OZ

19. Buffy (moet ik wel weer herzien, wel erg lang geleden)

20. True Blood / Deadwood

Een hoop series die er met sommige seizoenen zeker in hadden gestaan, maar overall gewoon niet goed genoeg waren / zijn. Zoals een Heroes (wat hoop ik toch op een goede seizoen 5), Dexter, Skins, Entourage, Community enz. Moet verder uiteraard nog genoeg series zien en een aantal series hebben opzich wel potentie om de lijst te halen. Zoals een Jericho (ga ik weer na lange tijd herzien) of Mad Men. Verder missen er eigenlijk ook nog wel wat anime, of favoriete kindertijd series zoals Samurai Jack, X-men, Spiderman, Gundam, DBZ en Courage. Overigens geen miniseries, anders hadden Riget en Heimat de top 5 wel opgemaakt.

Verder kijk ik ook The O.C. (bijna op het eind van S3) weer en die kan er qua kijkplezier wel in, hoe erg ik soms wel de standaardformules en Marissa haat

Edit: Twin Peaks vergeten. Normaliter ook wel top 10, maar geen zin er iets uit te halen.

-LvB-

• 306 messages
  • 553 votes

1 Sopranos

2 Breaking Bad

3 Southpark

4 The Americans

5 Fargo

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.