- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Even vlug een top 10 omdat ik de komende weken veel series ga kijken en benieuwd ben hoe stabiel mijn top 10 is. En of er ook eventuele veranderingen komen.
01. Mad Men (2007)
Dit jaar pas echt begonnen met 'actief' series kijken en ik begon direct met wat ik denk de beste serie ooit. Er was een klein dipje in seizoen 2 maar al het andere is gewoon fantastisch. Ik heb ooit overwogen om een major te doen in public relations en dit is toch heerlijk om te zien. Drinken en roken op het werk, pure vrijheid.
02. Breaking Bad (2008)
Recent alle vier de seizoenen achterelkaar gezien. Seizoen twee was wat matig door iets te veel functionele drama, maar seizoen 3 en vooral 4 waren echt badass.
03. Dexter(2006)
04. The Wire (2002)
05. Twin Peaks (1990)
Ooit mijn favoriete tv serie, nu slechts nog een vijfde plek. En zelfs die is eigenlijk maar symbolisch, want het is alweer even geleden dat ik deze serie zag.
07. Chuck (2007)
08. Frasier (1993)
Beste sitcom die er is, einde discussie.
09. Suits (2011)
Getipt door een collega van me nadat ik genoemd had dat Mad Men toch wel mijn favoriete serie is. Er is helaas nog maar 1 seizoen, maar als dit zo door gaat kan deze serie nog ver komen. Heerlijk dat concurrerende Harvard wereldje. 
10. Castle (2009)
Deze series staan binnenkort op het programma:
Six Feet Under
Carnivale
Deadwood
Firefly
En nog wat willekeurige tips.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Shit, niet helemaal goed opgelet. In dat geval mag mijn guilty pleasure Stargate: Atlantis er wel in. Nogal anders dan de rest, maar wat is dat toch een heerlijk vermakelijke serie. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Op 1 zelfs, had ik niet verwacht na je eerdere berichten but welcome to the club! 
En dan moet je SFU, Carnivale en Deadwood nog zien. Oh boy.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Ik ga binnenkort aan Mad Men beginnen, op grond van het enthousiasme van velen 
Six Feet Under en Carnivale zijn helemaal top, aanraders!
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Mja, voor het jaar 2011 keek ik ook nog bijzonder weinig series, vooral omdat er in series vaak wat minder interessante verhaallijnen zitten. Zeker gezien mijn filmsmaak is een overdosis verhaal eigenlijk not done. Echter is Mad Man eigenlijk gewoon mijn ideale "jongensdroom" : Roken op het werk, drinken op het werk, reclame industrie, bedrijfsleven, geile secretaresses, bachelor gasten, en last but not least alles wat met Don Draper te maken heeft.
Breaking Bad staat wellicht wel iets te hoog, maar seizoen 3 en 4 waren gewoon zo impressive dat ik het eigenlijk wel verplicht was. Maar goed, verder verwacht ik nog er veel van "Suits" de komende jaren. En ja, SFU, Carnivale en Deadwood moeten nog gekeken worden, en ook daar heb ik allemaal erg hoge verwachtingen van. 
Edit: Oh en ook dankzij Mad Men kan ik ook gewoon genieten van bepaalde verhaallijnen wat ik eerst niet kon (in series).
bebdn
-
- 1884 messages
- 1148 votes
1. Six Feet Under
2. Dexter
3.Breaking Bad
4. Deadwood
5.Firefly
6.Games of Thrones
7. Twin Peaks
8. The Walking Dead
9. Fringe
10. Lost
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
In De Site > Algemeen > TvMeter.nl:
Als er een TVMeter zou zijn, wat zou er dan op #1 in de top 250 staan?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat is dat nou voor vraag, aangezien daar geen feitelijk antwoord op kan komen? 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Maar wat denken de mensen hier dat op #1 zou staan?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Denk niet dat dit topic daarvoor bestemd is.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Romanzo Criminale mag aan mijn rijtje toegevoegd worden. Wie weet heeft The Wire eindelijk zijn meerdere gevonden
Zo gezegd, zo gebeurd.
02. The Wire
03. Duts
04. The Sopranos
05. Twin Peaks
susannef
-
- 5 messages
- 734 votes
1. Lost
2. Game of Thrones
3. Dexter
4. Breaking Bad
5. Sons of Anarchy
6. True Blood
7. Friends
8. Ally Mc Beal
9. Prison Break
10. Homeland
Als ik de lijstjes van anderen bekijk moet ik hoognodig ook Mad Men gaan kijken!
MennoK
-
- 19 messages
- 299 votes
Dat is zeker een aanrader!
Was zelf nooit zo van de series, maar na The Sopranos en Mad Men ben ik om.
Nu nog veel in te halen!
Ben nu bezig met the Wire, Carnivale en Six Feet Under, maar omdat ik daar nog te weinig van gezien heb, durf ik daar nog geen hard oordeel over te vellen.
Daarnaast blijven de sitcoms Friends, Big Bang Theory en Gary Unmarried altijd goede kost.
Overigens was ik in het verleden nog wel een volger van the Shield... lang niet gezien!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Goed bezig Menno, nu Deadwood er nog bij en je bent heel mijn top 5 favo series aan het kijken.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Weet nog dat Deadwood op NL tv kwam, heb het toen 2 afleveringen uitgehouden. In mijn herinnering kwam het niet verder dan een stel cowboys in een cafe die graag Cocksucker zeiden. Nu is dat ook een cool woord, maartoch. Destijds heb ik vast een diepere laag gemist? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
The word "fuck" was said 43 times in the first hour of the show. It has been reported that the series had a total count of 2,980 "fucks" and an average of 1.56 utterances of "fuck" per minute of footage.

Shame on you Inland
. Herzien!
MennoK
-
- 19 messages
- 299 votes
Deadwood is een voor mij onbekende serie, zal er eens een poging voor wagen!
Al heb ik nog genoeg liggen met mn huidige 3 series...
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Lost en Prison Break zijn gedaald in mijn toplijst door tegenvallende laatste seizoenen. Ook Dexter is wat gezakt door de laatste 2 seizoenen. Breaking Bad is de nieuwkomer die rechtstreeks naar #2 is gegaan en The Sopranos staat nog steeds op #1. Series waarvan nog maar 1 of 2 seizoenen zijn en daarmee niet volledig zijn afgerond, reken ik nog niet mee. Comedy/sitcom tevens niet meegerekend want ik vind dat genre qua budget, opbouw, lengte en andere aspecten teveel verschillen van drama/mystery/misdaad etc.
1. The Sopranos
2. Breaking Bad
3. The Wire
4. Dexter
5. Brotherhood
De volgende 5 ben ik nog niet zeker over maar koplopers zijn, The X-Files, Sons of Anarchy, Prison Break, Rome, Supernatural, Lost, Carnivale.
Beste nieuwkomers van de laatste paar jaar, The Walking Dead, Spartacus, Game of Thrones en Boardwalk Empire en mogelijk The River.
Honorable mention to True Blood en Twin Peaks
Nog te zien, OZ en Romanzo Criminale
zinfandel
-
- 47 messages
- 17 votes
Oeh lastig, aangezien de verschillende seizoen van éénzelfde serie beter of slechter kunnen zijn in hun reeks:
maar goed tot nu toe dan:
1. Twin Peaks
2. Mad Men
3. Lost
4. V (origineel 1983)
5. Carnivale
6. L- word
7. Stellenbosch
8. Murder, she wrote
9. Hotel Babylon
10. Ally McBeal
Herziening:
1. Twin Peaks
2. Mad Men
3. Deadwood
4. True Blood
5. Lost
6. Downton Abbey
7. Carnivale
8. L- word
9. Damages
10. Hotel Babylon
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13395 votes
1. The Simpsons
2. The Office (US)
3. Futurama
4. It's Always Sunny in Philadelphia
5. Fawlty Towers
6. The Walking Dead
7. Seinfeld
8. Blackadder
9. Friends
10. Modern Family
kijk niet zoveel series, voornamelijk comedies. The Walking Dead is de enige dramashow die ik momenteel volg; erg leuk, maar niet iets wat ik keer op keer kan kijken (zoals The Simpsons bijv. dat wel is).
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Hier is mijn bescheiden top 5 (een top 10 red ik niet). Ben geen echte seriekijker, maar van deze vijf series heb ik extreem genoten!
01. Mad Men
02. Frasier
03. The Wonder Years
04. Freaks and Geeks
05. Dharma and Greg
Binnenkort op het programma: Undeclared en My So-Called Life (om even in de highschool years te blijven na het fantastische Freaks and Geeks).
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ben ook geen echte serie kijker.
Top-5 lukt misschien net:
1. Scrubs.
2. Dexter.
En dan op enige afstand daarachter;
3. Carnivale.
4. Twin Peaks.
5. E.R. / Friends / Seinfeld
Wel benieuwd naar The Sopranos met name.
Roust
-
- 20 messages
- 0 votes
1.the shield
2.sons of anarchy
3.breaking bad
4.spartacus
5.boardwalk empire
6.dexter
7.entourage
8.oz
9.weeds
10.californication
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Community
Californication
Bored to Death
The Sopranos
Married with Children
Entourage
Scrubs
The King of Queens
Ben de laatste tijd wat vaker series aan het kijken en moet zeggen dat dat aardig verslavend kan zijn als je er eenmaal aan begint.
zinfandel
-
- 47 messages
- 17 votes
Ben de laatste tijd wat vaker series aan het kijken en moet zeggen dat dat aardig verslavend kan zijn als je er eenmaal aan begint.
helemaal eens. Ben zelf begonnen omdat Nederlandse televisie geen optie meer is voor mij. Veel programma's op bepaalde tijd gericht op families met kinderen, waardoor interessante tv voor mij pas om 2300 mag beginnen. Om die reden begonnen met dvd-series en bevalt me enorm.

Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
Sommige series van vroeger vind ik nog steeds onovertroffen:
Komisch:
1 Fawlty Towers
2 Blackadder
3 Cheers
4 Yes, Minister
5 The Cosby Show
6 Diff'rent Strokes
7 Not Going Out
Misdaad:
1 Columbo
2 Derrick
3 Diagnosis Murder
4 Murder She Wrote
5 The Avengers
6 The Adventures of Sherlock Holmes
7 Poirot
Drama:
1 Secret Army
2 House of Cards
3 Dallas
4 Lou Grant
5 All Creatures Great and Small
Kortfilmreeksen:
1 Alfred Hitchcock Presents
2 Tales of the Unexpected
zinfandel
-
- 47 messages
- 17 votes
Sommige series van vroeger vind ik nog steeds onovertroffen:
....
2 Tales of the Unexpected
Jaaa. Zo
eens
Loved it.
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
Jaaa. Zo
eens
Loved it.
Ja, "Tales of the Unexpected" was fantastisch. Ik heb ook al die verhalen van Roald Dahl gelezen.