- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Spin city met Charlie Sheen in de laatste afleveringen vind ik echt wel veruit de beste komische serie (naast friends) die ik al gezien heb.
Zachery Glass
-
- 575 messages
- 584 votes
Ik had dit topic nog niet opgemerkt
Hier gaan we dan: (het is toch all-time?)
- The Alan Partridge Show
- Kijk eens op de doos!
- The Fast Show
- Gaston & Leo (jawel!)
- Terug naar Oosterdonck
- The League Of Gentlemen
- Thuis
- Fawlty Towers
- Jiskefet (de eerste reeks vond ik écht goed, daarna gewoon goed)
- Inspector Morse
- F.C. De Kampioenen
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
kan iemand de serie L.A Heat nog herinneren ?
de serie met de meeste aktiescene's ooit, en was duidelijk de tv-variant van Lethal Weapon.
in L.A Heat speelde Steven Williams en Wolf Larson de hoofdrollen.
de serie werd in Nederland uitgezonden door SBS 6.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
...in L.A Heat speelde Steven Williams en Wolf Larson de hoofdrollen.
Wolf Larson... was dat niet een karakter uit "the Sea wolf"?
Schitterende miniserie ooit op de Duitse TV gezien. Der Seewolf heette die toen uiteraard, naar een verhaal van Jack London.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
wie kijkt er ook wel eens naar de boeiende documantaire serie Medical Detectives ?
Hemdale
-
- 2222 messages
- 8824 votes
wie kijkt er ook wel eens naar de boeiende documantaire serie Medical Detectives ?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Hier in Vlaanderen in men op VT4 (zustermaatschappij van SBS6) herbegonnen met Taxi, met Danny DeVito als Louis DePalma. Eén van de beste komische series ooit (volgens mij dan toch)
stinissen (crew films & series)
-
- 23436 messages
- 76920 votes
Wat vinden jullie van de nieuwe scifi-mini-serie van Steven Spielberg: TAKEN. Deze serie won op 21 september al de Emmy Award voor "Outstanding Miniseries". Ik heb het eerste deel gezien en dat was zeer goed als de rest ook zo is nou dan teken ik er voor.
Waar gaat het over? Een inleiding:
Taken is an epic saga that weaves together the stories of three families over multiple generations — and their crucial roles in the history of alien abductions. Set against the backdrop of actual historical events, Taken creates a powerfully emotional and evocative tale of mankind's encounters with extraterrestrials.
The story begins with RUSSELL KEYS, an American WWII pilot who is dying of a bullet wound while his plane spirals down into enemy territory. Blue lights on the horizon interrupt his plane's descent — and some time later he and his squadron find themselves mysteriously whole and healed, on safe ground with absolutely no memory of how they got there. Only years later, as each member of the squadron dies inexplicably, does Russell understand that his life has been forever altered by his first alien encounter. Haunted, he searches for answers to his unfolding memories, only to realize he is powerless to prevent his son and subsequent generations from also becoming abductees.
When the 1947 crash of a UFO near Roswell, N.M., occurs a few years after Russell's first encounter, U.S. military man OWEN CRAWFORD leverages his knowledge to become a major player in the subsequent cover-up and secret government investigation of the E.T. presence. This begins a decades-long effort by the Crawford family to use the government's investigations to secure their own powerful legacy — and to stop anyone who gets in their way.
Finally, shortly after the Roswell crash, a chance encounter with a wounded man nearby sets off its own strange chain of events. SALLY CLARKE is a lonely woman who unexpectedly finds love in the arms of a stranger. Despite Sally's conviction that she has interacted with something not of this world, the other members of the Clarke family are unconvinced, even after she bears a son, JACOB, who manifests remarkable intuitive powers. Skepticism eventually evolves into obsessive belief, but too late to save the family from being pulled deeper into the secret designs of both the government and the extraterrestrial presence.
The grand scale of these three families' tale, as told through the voice of Russell's 10-year-old great-granddaughter, ALLIE KEYS, explores generations of extraterrestrial encounters beginning in the skies over Germany during the Second World War to the modern tales of abduction that include the 1977 release of Close Encounters of the Third Kind. As we reach the present day, the decades of secrets unravel — and all three families must come together to unlock the awe-inspiring mysteries of being Taken.
Hier hou ik wel van; spannende samenzweringen, UFO's, aliens, WW II....lijkt me zeker wel wat. Vanaf 28 september op de Amerikaanse zender (wanneer op BBC??), op de website wordt al gesproken over een DVD-box in oktober (met NL subtitles zal nog wel even duren).
Meer informatie:
Officiële site: http://www.scifi.com/taken/
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Wat vinden jullie van de nieuwe scifi-mini-serie van Steven Spielberg: TAKEN. Deze serie won op 21 september al de Emmy Award voor "Outstanding Miniseries". Ik heb het eerste deel gezien en dat was zeer goed als de rest ook zo is nou dan teken ik er voor.
verheug je er niet te veel op...het zakt enorm in. Helaas.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
iemand donderdagavond de eerste afl. van Robbery Homicide Division gezien ? (op Veronica)
ik vond het maar matig, en ook het acteerwerk van , de normaal gesproken sterke Tom Sizemore, was erg slecht.
maar in Amerika is de serie na 13 afl. al gecanceld.
maar dat heeft ook te maken met het feit, dat Tom Sizemore misschien veroordeeld wordt tot 4 jaar gevangenisstraf.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Vele jaren geleden, Roots.
En donderdag heb ik de eerste aflevering gezien van Shield. Als alle andere delen zo goed zijn als de eerste, ziet het er interessant uit...
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
En donderdag heb ik de eerste aflevering gezien van Shield. Als alle andere delen zo goed zijn als de eerste, ziet het er interessant uit...
de rest is net zo goed, Speedy.
komt The Shield nu ook op de Belgische tv ?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Inderdaad, op Kanaal2, een zusteronderneming van VTM (Vlaamse Televisie Maatschappij)
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes

dit vond ik ook altijd een zeer leuke en originele serie. over een man die de krant van morgen, vandaag krijgt. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Bij ons hebben ze die ook uitgezonden, maar door omstandigheden heb ik er maar een paar van gezien. Zou ze graag allemaal wel eens willen bekijken. Interessant gegeven vandaag de krant van morgen hebben... 
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
ik hoop dat ze hem ooit eens op dvd uitbrengen.
en ja, stel je voor je zou de krant van morgen, vandaag krijgen.
de serie liep wel slechts van 1996-2000.
GerwinF
-
- 1643 messages
- 0 votes

Ja was leuke serie! De Royle Family wil ook wel eens leuk zijn!

En een hele bizarre serie is toch wel The Fast Show!
Check hier een site: Yahoo! GeoCities: Get a web site with easy-to-use site building tools.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
beide nog nooit van gehoord.
op welke zender komen ze ?
GerwinF
-
- 1643 messages
- 0 votes
Beiden op BBC, maar the Royle Family is ook wel eens op Ned 3 uitgezonden.
Ook leuk die verkopers in een kledingzaak die van die stomme vragen stellen: "Are you a buyer, sir, or are you just here for a wank?"
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Dttom, waar kun je dat Naruto pindakazen?
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Nog eenmaal genieten...
Van Kooten en De Bie keren nog een keer terug op tv. Op zondag 16 november zijn er in het programma De terugkeek van Van Kooten en De Bie, dat door de VPRO zal worden uitgezonden, fragmenten te zien zoals van de begintijd van het Simplisties Verbond tot Keek op de Week en Van De Vieze Man tot Jacobse en Van Es.
Yes, yes, yes. 
Nick Kang
-
- 973 messages
- 488 votes
Van Kooten en de Bie was altijd leuk. Door mijn ouders heb ik het altijd gekeken. Een groot deel helaas wel voor mijn tijd. Maar moet altijd wel onwijs lachen met Jacobse en van Es.

marc sleen
-
- 1 messages
- 3 votes
En er komt ook (bijna tegelijk met de tv-uitzending) een box met zo'n tien dvd's van hen uit. Zelfs (?) de vpro doet mee aan de commercie.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Zelfs (?) de vpro doet mee aan de commercie.
Commercie ?? Ze brengen door hun vertoont werk eindelijk eens uit. Zie niet in wat dat met de negatief klinkende term commercie te maken heeft.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
wat ik ook een aardige serie vind, Without A Trace
donderdags na Peter R. De Vries op SBS 6.
het gaat over het opsporen van vermiste personen.
er is geen diepgang bij de hoofdpersonages, maar dat betekent des temeer aandacht voor de zaak waaraan de detectives werken.
hoofdrol is voor Anthony LaPlaglia.
de serie wordt zeer goed bekeken, de twee afl. die sbs heeft uitgezonden, hadden beiden 660.000 kijkers.
iemand van jullie die deze serie gezien heeft ?
-
- 23436 messages
- 76920 votes
wat ik ook een aardige serie vind, Without A Trace
donderdags na Peter R. De Vries op SBS 6.
het gaat over het opsporen van vermiste personen.
er is geen diepgang bij de hoofdpersonages, maar dat betekent des temeer aandacht voor de zaak waaraan de detectives werken.
hoofdrol is voor Anthony LaPlaglia.
de serie wordt zeer goed bekeken, de twee afl. die sbs heeft uitgezonden, hadden beiden 660.000 kijkers.
iemand van jullie die deze serie gezien heeft ?
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
The Shield is veel beter, zul je ook vinden, weet ik zeker. 
wanneer koop je de dvd , Henk ? 23 euro bij Makro.
-
- 23436 messages
- 76920 votes
The Shield is veel beter, zul je ook vinden, weet ik zeker. 
wanneer koop je de dvd , Henk ? 23 euro bij Makro.