- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Dat was me niet opgevallen. Dat schattige joch.
Uit Eline's overzichtje: virgin boy loves his guitar.
Vals zingen vind ik persoonlijk niet zo erg overigens, als er maar iets van uit gaat.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Haha, oh was dat die bandcamp boy? Mja.. niet veel aan.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Ben nog bij aan 't komen...veel sterke thee heeft een beetje geholpen...
Die valszingende Israeliër joeg me zowat de gordijnen in (lukte net niet omdat ik alleen lamellen voor de ramen heb hangen, slechte houvast)
Veel Oostblok dramatiek, met kwijnende zangeressen (zoals gewoonlijk)
Dumbo kwam ook even over uit Zwitserland (nou ja, kan ie ook niks aan doen eigenlijk, aan die flappertjes)
Die korte broekjes van die toyboys waren erger, maar daar hoeven ze niet voor altijd in rond te hossen.
Van mevrouw Oekraïne kon ik alleen "what's going on?"verstaan.
En inderdaad, dat vroeg ik mij zelf ook af.
Tiroler-rock uit Slovenië wel grappig, en vooral erg goed vocaal in elkaar gezet.
Rooie Sien uit Ierland, zong wel oké, maar dat soort van liedjes hebben we wel al veel te vaak gehoord.
Bulgarije..oóhóóó..hoho...nono.
Verbazend dat Zweden niet doorgaat, alhoewel ik er ook weer niet veel mee heb, maar in vergelijking met Israël...
Georgië, behoorlijke prestatie om met die choreografie zo te blijven zingen.
Sieneke, arm ding (zong af en toe beneden de toon ook) Heb wel een beetje met haar te doen.
Stomme Kartner mag voor mij blauw aanlopen, en nooit meer terugkleuren naar normaal.
Maar de allerslechtste bijdrage van Nederland ooit was het niet.
Dat waren volgens mij De Spelbrekers (what's in a name?) met 'Katinka' .
Dat was zó erg dat zelfs het zaallicht er tijdens hun optreden van uitging.
Blijven Roemenië met goede zangeres (meer gimmick dan goed lied, dat wel) en Denemarken met bekend klinkend deuntje, maar dat kan in hun voordeel werken.
En Georgië (klein beetje)
Het was weer feest 
Volgende ronde 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
We zijn 19e geworden vandaag.
Wow daar gaat je shalalie nog sneller van
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
We zijn 19e geworden vandaag.
Op 17 deelnemers? Da's knap. 
De uitslagen van de voorrondes worden maar bekend gemaakt zaterdag, na het einde van de finale.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Halve finale #2. Volgens critici de beste en veel top10 materiaal bij de bookmakers. Onbegrijpelijk. Nog onbegrijpelijker is dat de vak-jury heeft gestemd op basis vd laatste repetitie/dress rehearsal. Maar goed...
1) Litouwen. Begint al lekker swingend en gek. Kermis-act met kwaliteit en glitteronderbroeken.
2) Armenië. Heeft het geluk dat er veel Armeniërs in het buitenland wonen, en daar springt dit liedje over het heimwee naar het thuisland goed op in. Aardig, en weer een oude balletdanser die het verhaaltje uitbeeldt.
3) Israël. Op #3 bij de bookmakers. Waarom? Begint 'gevoelig zacht' en culmineert in geschreeuw. Viel me op dat de muziek bij bijna alle artiesten te zacht stond en de zangmicrofoons op vol volume. Vreselijk.
4) Denemarken. Popliedje in duet, maar waar hebben ze deze 2 non-stralende artiesten gevonden? Het haalt ook nog eens de finale. Ligt lekker in het gehoor....
5) Zwitserland. Jaren 80 Franse zomerhitmuziek. Gezongen door een non-charismatische zanger met flaporen. Ook hij maakt gretig gebruik van de windmachine.
6) Zweden. Lief en schattig, het jongere zusje van Ilse DeLange. Erg goed nummer, wellicht het beste van de gehele avond. Jury en publiek gaat toch voor geschreeuwde nep-emoties. Boe.
7) Azerbeidzjan. Rihanna-wannabe. R&B soul-loze troep. Maar wel populair, getuige de #1 positie bij de bookmakers. Die hadden het wel vaker mis ...
8. Oekraïne. Hel en verdoemenis. Het einde van de wereld. En de zangeres schreeuwt er maar op los. Euhm....tja....kansloos (maar haalt wel de finale? tssss)
9) Nederland. Betere podium-act dan tijdens de nationale finale, dat mag gezegd worden (dankzij de draaiorgel-poppetjes). Vrolijk, maar ook behoorlijk niets-zeggend qua uitstraling.
10) Roemenië. Lekker popliedje met piano's en opera-gejank door man + vrouw die wel iets uitstralen (naar elkaar). Dat werkt.
11) Slovenië. Folklore meets ouwe rock. Erg leuk in elkaar gemixt. Jammer dat die ouwe rockers ouwe rockers zijn.
12) Ierland. Ach ja, as usual, sturen ze maar weer een oude winnaar naar het festival. Met een Celine Dion liedje. Kippenvel of toilet-bezoek?
13) Bulgarije. Het slechtste van de gehele avond. Macho-zanger met teksten als oh oh oh oh oh oh, en natuurlijk jaren 80/90 house deuntje. Next!
14) Cyprus. Heeft wat vakantie-vierende Britten overgehaald mee te doen. Man met guitaar (zie ook Belgie) doet het dit jaar blijkbaar goed, vrouw met guitaar (zie Zweden) niet. Europa is nog niet klaar voor vrouwen-emancipatie?
15) Kroatië. Drie blonde (?) stoten met een zeiknummer. Enige zeiknummer dat niet doorgaat.
16) Georgië. Goede zangeres met veel geschreeuw. Met interessante podium-act. Kan het best ver schoppen.
17) Turkije. Zie Armenie. Dit keer weer een artiest (welja, band) die populair is bij Turken in het buitenland. Rockrap-band - genre dat hoogtij-jaren beleefde zo'n 18 jaar geleden. Fijne afsluiter, maar echt briljant of opvallend, neuh.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Mijn favoriet van deze halve finale was Roemenië, gelukkig zijn zij door. Die Welshman die namens Cyprus meedeed vond ik een schatje (liedje had een hoog Boyzone-gehalte), denk dat hij en Ierland doorzijn dankzij de vakjury. Voor de rest was het veel van hetzelfde: knappe, langbenige dames die allemaal een redelijk tot goede stem hadden maar dezelfde eenheidsworst ten gehore brachten. Jammer van Zweden helaas, had wel iets authentieks, in tegengestelling tot anderen. Turkse Linkin Park was wel aardig, maar een paar jaar geleden waren ze met Mor ve Otesi (Deli) veel beter!
Eerste halve finale: jammer dat Estland het niet gehaald heeft!
En Sieneke, tja. Aan haar lag het in elk geval niet. Ze heeft heel goed haar best gedaan en de act stond prima en viel lekker op. Maar Europa houdt nu eenmaal niet van onze Hollandse schlagers (misschien alleen Duitsland, maar onze oosterburen mochten deze avond niet stemmen). Ik begrijp er niets van dat sinds de vakjury weer een woordje meetelt, Nederland de slechtste liedjes stuurt. En dat terwijl we voorheen juist geprezen werden om de kwaliteit van onze liedjes en onze zangeressen (Edsilia, Glennis Grace, Hind). Als je nu ziet dat bv. Ierland en Portugal het wél halen met een soortgelijke compositie, dan geeft dat je te denken...
Anyway, in de finale ben ik voor België (HUP Tom DICE!
), Albanië en Roemenië. Moet de acts van Frankrijk en Duitsland nog even afwachten, maar die zagen er veelbelovend uit.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ik vraag mij af (en dit is niet sienisch bedoeld ofzo) of er ook echte muziekliefhebbers naar dit festival kijken. Zeg maar mensen die ook naar naar concerten gaan enzo. (musicals tellen niet mee)
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Concerten is ook een ruim. Bedoel je Metal rock of Andre Rieu.
Ik denk dat mensen die geinteresseerd zijn in culturen van andere Europese landen er in ieder geval wel naar kijken. Het is wel een enorme show geworden allemaal, dus ik kan 'musical' wel begrijpen.
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Ik vraag mij af (en dit is niet sienisch bedoeld ofzo)
Je maakt er meteen een goeie woordgrap van 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
@ Mug: weer een uitstekend overzicht, waar ik het grotendeels mee eens ben ook. 
(ik hoop op een dergelijke nabeschouwing na de finale
)
En die Zwitser en windmachine...begrijpelijk, met die zeiloren.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vraag mij af (en dit is niet sienisch bedoeld ofzo) of er ook echte muziekliefhebbers naar dit festival kijken. Zeg maar mensen die ook naar naar concerten gaan enzo. (musicals tellen niet mee)
Echte muziekliefhebbers kijken niet naar het Songfestival. Anders ben je imo geen liefhebber. Of je moet muziek luisteren van Harry Beense, Nick en Simon, Marianne Weber en co.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Men kijkt het vooral voor de (on)gein, niet om de muziek lijkt me (hoop ik).
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Of je moet muziek luisteren van Harry Beense,
Peter Beense. Harry Been was de organisator van Euro 2000
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
. Die bedoel ik inderdaad. Foutje moet kunnen, ga ik even af. Inderdaad niet te hopen dat ze voor de muziek kijken, dat had ik wel even bij moeten vermelden.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mensen die het songfestival kijken nemen het hopelijk sowieso niet al te serieus..
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Echte muziekliefhebbers kijken niet naar het Songfestival. Anders ben je imo geen liefhebber. Of je moet muziek luisteren van Harry Beense, Nick en Simon, Marianne Weber en co.
Ieder zijn smaak toch.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Echte muziekliefhebbers kijken niet naar het Songfestival. Anders ben je imo geen liefhebber.
Aldus een X-Factor volger en Christina Aguilera fan. Hahaha, man man.
Ja, deze muziekliefhebber volgt sinds jaar en dag met plezier het Eurovisie Songfestival. Toch een mooie graadmeter van de hedendaagse popmuziek in Europa. Ik volg het festival niet omdat ik vierkant achter Sieneke en onze inzending sta. En ik ben ook niet homoseksueel.
Balkan-beats, jaren 80 house en folklore-onzin zijn uit, zoetsappige ballads, catchy popliedjes en akoestisch gezwijmel (door mannen) zijn in. Volgend jaar kan het weer compleet anders zijn.
Ik vind deze competitie stukken vermakelijker dan het WK voetbal. En de Franse WK-song inzending zal wel eens juist daardoor hoge cijfers kunnen scoren.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Aldus een X-Factor volger en Christina Aguilera fan. Hahaha, man man.
Noem dan ook Hannah Montana / Miley Cyrus, als je toch bezig bent! 
Verder ben ik het met je eens wat Frankrijk betreft, het is een leuk nummer die zeker hoog zal gaan scoren. De rest vond ik matig. Frankrijk en Roemenië waren oké, voor de rest hoef je het niet te doen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Cyrus is dan ook nie techt op het vlak van haar muzikale capaciteiten.
Aldus een X-Factor volger
So? Bovendien kijkt mijn vriendin voornamelijk X-Factor maar goed. Niets mis met talentenshows volgen, heeft nog altijd meer met muziek te maken dan dit.
Ah, wat origineel. Een zangeres die ongelofelijke hoogtes haalt en die ondanks haar hoge commerciele gehalte bij elke Jazz/blues/soul muzikant enorme respect geniet.Meningen van een heer als Herbie Hancock en een dame als Etta James sla ik altijd nog wel hoger aan dan die van jou. Lastig hoor o mdie hokjesgeest te doorbreken.
Voel je je nogal op je pik getrapt? Go figure..
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Jij voelt je op je pik getrapt zie ik al. Je oordeelt over het Songfestival alsof er alleen maar Tros-meeklap-publiek naar kijkt. En dat is zeker niet zo. Verder zitten er een handjevol zangers en zangeressen bij die zich kunnen meten aan de kunde van Aguilera die haar succes naast haar stem, voornamelijk te danken heeft aan een ge-oliede pr-machine (Amerika) en haar rode slip.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Je moet toch ergens beginnen. Het Eurosongfestival is een mooie basis om (wereld)beroemd te worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Jij voelt je op je pik getrapt zie ik al.
Nee hoor. Ik vind frusties best vermakelijk.
Muzikaal wel dat niveau vind ik.
Wat mij betreft niet. Dan kom ik toch alleen in de blues/soul/jazz richting. Mag je mij vertellen wie vocaal aan Aguilera kan tippen dit jaar.
Ook ja. Maar dat ze meer dan aardig kan zingen doet daar niets aan af. Ze speelt ver van haar comfortzone, en dan ben je imo al groots.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hm... Dan maak je meer kans met een talentenshow denk ik hoor. Kelly Clarkson, Paul Potts, for example..
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Je oordeelt over het Songfestival alsof er alleen maar Tros-meeklap-publiek naar kijkt. En dat is zeker niet zo.
Muzikaal wel dat niveau vind ik. (...) Mag je mij vertellen wie vocaal aan Aguilera kan tippen dit jaar.
Maar je hebt het niet gezien, omdat jouw hokjesgeest (je beticht mij ervan, haha) denkt dat het een Tros Muziekpiratenfestijn is. Oordeel pas als je hebt gekeken, anders ben je verre van serieus te nemen.
De Georgische zangeres kan zich meten met Aguilera en consorten. Verreweg de beste stem met ver bereik.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Maar je hebt het niet gezien, omdat jouw hokjesgeest (je beticht mij ervan, haha) denkt dat het een Tros Muziekpiratenfestijn is. Oordeel pas als je hebt gekeken, anders ben je verre van serieus te nemen.
Heel de ochtend aangehoord omdat bij ons op kantoor een integrale audio-stream te horen was. Niet zomaar dingen gaan roepen.
Ik vond Shine anders alles behalve impressive qua bereik.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Je kunt er lacherig over doen. Ik zeg niet dat alles kwalitatief is, maar het is een prima mix van wat er nu of afgelopen jaar te vinden is/was in de hitlijsten van ieder participerend land. Dan veelal met een Europees tintje (niet alle inzendingen overigens, dat nummer uit Azerbeidzjan zou door een betere produktie een megahit geworden zijn indien gezongen door Rihanna of Beyonce).