• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.034 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Nee Mug, daar doe je de producers van Rihanna en Beyonce echt te kort mee.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

(Naomi Watts schreef:Ik vond Shine anders alles behalve impressive qua bereik)

Anders die zangeres met opera-bereik wel (Roemenië)

Daar sprong de "glazen" piano nog nét niet van aan stukken.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

kos wrote:

Nee Mug, daar doe je de producers van Rihanna en Beyonce echt te kort mee.

omdat.....? [kom op, argumentatie leer je al op de basisschool]

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Mug wrote:

maar het is een prima mix van wat er nu of afgelopen jaar te vinden is/was in de hitlijsten van ieder participerend land.

Misschien als je "pop" ziet als lokale showbizz die sowieso in het buitenland niet marketable is (zoals zo'n Sieneke). Maar verder klinkt het meetsal onpasselijk ouderwets.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Onderhond wrote:

Maar verder klinkt het meetsal onpasselijk ouderwets.

Ah, geen kennis dus van wat nog steeds hip en populair is in Oost- en Zuid-Europa. Die zijn echt blijven steken in de jaren 80 en 90. Iets wat de laatste jaren overigens ook sterk terugkwam in de westerse alternatieve sector. En die zoetsappige Dion-ballads zijn natuurlijk mateloos populair bij de grijsharige 'vak'-jury's....

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Mug wrote:

(quote)

omdat.....? [kom op, argumentatie leer je al op de basisschool]

.....die nummers veel beter in elkaar steken, die zangeressen niet alleen beter kunnen zingen maar ook veel meer iets eigens hebben en niet zo inwisselbaar zijn als deze songfestivaltroela's .

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Mug wrote:

Die zijn echt blijven steken in de jaren 80 en 90. Iets wat de laatste jaren overigens ook sterk terugkwam in de westerse alternatieve sector.

Zoals ik al zei dus ... Als je Nederlandse schlager nog serieus als pop wil omschrijven (want in sommige kringen populair hoor!) dan is inderdaad het een goeie dwarsdoorsnede. Blijft wel dat je met zo'n muziek in het buitenland alleen maar uitgelachen wordt.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Popmuziek is gigantisch breed. Schlagers vallen daar ook onder.

Belgie teert met haar inzending ook op het gigantische succes van het gelijkaardige Milow in het buitenland.

Azerbeidzjan op de populariteit van het genre. Zweden ook (maar Amy MacDonald is blijkbaar alweer passe).

Armenie en Turkije op de immigranten in andere Europese landen.

Nederland heeft de pech dat de onafhankelijke NOS er geen heil meer in zag, en dat de TROS het stokje overnam. De komende jaren zal Nederland ongetwijfeld meer schlagers en palingpop Europa in sturen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het valt idd wel op dat er geen enkele bekende naam tussen zit. En de laatste jaren ook niet. Terwijl Europa toch een hele hoop artiesten kent met naam. Hoogstens een songwriter die op z'n retour is en nog eens een kans wil geven. Veel van de huidige showbizartiesten staan na tal van jaren optreden nu eindelijk met relatief succes en een voice-on-tape voor een publiek. Geen verwijt, als het publiek zich amuseert is dat toch leuk en het is normaal dat je tijd nodig hebt om te groeien. Hoe kan je verwachten dat een Sieneke en Tom Dice (om eigen mensen te noemen) zonder enige 'echte' ervaring op een podium staan voor een massa mensen en dan zonder herkansing of 2e/3e nummer een tot dan onbekend nummer live brengen en dan nog het publiek mee te trekken...

Daarom dat de meeste deelnemers blijkbaar ook grijpen naar muziekgenres die het vooral van 'sfeer' moeten hebben en ambiance zoals schlagers of disco en minder de troef van kwalitatieve zang of rijpende klassieker trekken.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Film Pegasus wrote:

Het valt idd wel op dat er geen enkele bekende naam tussen zit. En de laatste jaren ook niet.

En dat is dus niet waar. Voor ons onbekende namen. Veel acts uit de Oostblok en de laatste jaren Turkije, sturen grote namen naar het festival, die bekend zijn aldaar in de omgeving. Maar niet bij de 'normale Nederlander of Belg'. De laatste jaren doen veelal Idols-winnaars mee valt me op.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Mijn hemel! Wat een heerlijke zangeres uit Azerbedzjan!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lol.. Kun je ook iets inhoudelijks over het songfestival zelf zeggen speranza? Ben wel benieuwd naar je mening, behalve naar de schoonheid van bepaalde zangeresjes.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

De looks is bij het songfestival nu eenmaal een factor die er toe doet. Het nummer is ook erg goed. Het swingt de pan uit en is terecht de torenhoge favoriet voor de overwinning.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Jawel hoor, maar ik zie jou vaak veel over uiterlijk praten, ook bij films en de desbetreffende actrices daar, dus ik was wel nieuwsgierig of je ook nog meer te vertellen had.

Maar, bedankt voor je toelichting.

Edit: Je wijzigt je post wel snel zeg.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

De inzending van Israel is ook erg goed. Die jongen zingt heel gevoelig in het prachtige Hebreeuws. Kippenvel.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Mug wrote:

(quote)

En dat is dus niet waar. Voor ons onbekende namen. Veel acts uit de Oostblok en de laatste jaren Turkije, sturen grote namen naar het festival, die bekend zijn aldaar in de omgeving. Maar niet bij de 'normale Nederlander of Belg'. De laatste jaren doen veelal Idols-winnaars mee valt me op.

Ben het Mug eens. Turkije bijvoorbeeld stuurt al jaren grote, bekende acts. MaNga, Hadise en Mor ve Otezi zijn stuk voor stuk enorm populair in Turkije en omringende landen. Ze worden bovendien veelal ook vanwege hun kwaliteit gewaardeerd. Dat wij ze hier nou niet kennen, heeft niets met hun (gebrek aan) bekendheid te maken. Hoeveel Nederlandse acts zijn nu daadwerkelijk in alle landen van Europa bekend? Denk dat ze op één hand te tellen zijn.

Die eeuwige discussie over de 'echte' muziekfan die al dan niet naar het songfestival zou kijken, daar word ik zo moe van. Wie bepaalt wat een 'echte' muziekliefhebber is, waar hij naar luistert? Ik durf mezelf een echte muziekliefhebber te noemen ja. Ik ga regelmatig naar concerten en koop elke maand minimaal drie (nieuwe) cd's (het waren er meer geweest als ik niet ook geld had moeten overhouden om dvd's te kopen ). En tóch kijk ik ook altijd naar het songfestival. Noem het een guilty pleasure als je wilt. Het merendeel van de liedjes maakt geen enkele indruk op mij, maar daar kijk ik in feite niet voor. Vind zo'n wedstrijd tussen landen gewoon leuk (kijk ook graag sport bijvoorbeeld). En zo heel af en toe zit er iets tussen wat me écht kan bekoren. Is dat niet het geval, dan heb ik toch weer een vermakelijke avond gehad.

Snap het ook vaak niet hoor, van die criticasters van het songfestival. Ze kraken de hele boel af, maar ondertussen kijken ze álle voorronde, de finale en blijven ze nog hangen voor de puntentelling ook! Ze weten precies welk land welk liedje zong en welke zangeres of groep het was. Stiekem vinden ze het toch wel leuk denk ik.

En als je er écht niets aan vindt, kijk dan niet, maar haal anderen niet naar beneden omdat ze wél willen kijken. Live and let live.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

speranza wrote:

De inzending van Israel is ook erg goed. Die jongen zingt heel gevoelig in het prachtige Hebreeuws. Kippenvel.

Begrijp wel niet hoe het komt dat zij mee kunnen doen ?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wij moeten gewoon niet meer mee doen met die zooi.

Al die oostblok landen stemmen op elkaar.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

En Nederlanders stemmen op Belgen en omgekeerd.

Zegt wel iets over de ingesteldheid van alle stemmers.

Maar ja, wie stemt ?. Vaak de simpele duiven hé.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

JDSsmetje wrote:

En Nederlanders stemmen op Belgen en omgekeerd.

Zegt wel iets over de ingesteldheid van alle stemmers.

Maar ja, wie stemt ? , vaak de simpele duiven hé.

Ja dat kan maar toch vind het niet eerlijk gaan, en ik ben niet de enige die er zo over denkt.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

606 wrote:

(quote)

en ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Ik bijvoorbeeld.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

JDSsmetje wrote:

(quote)
Begrijp wel niet hoe het komt dat zij mee kunnen doen ?
Israel behoort niet tot Europa. Het land ligt echter geïsoleerd tussen landen waar het zich niet goed mee verstaat. In het voetbal mogen ze om die reden ook met Europa meedoen.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Turkije is wat dat betreft ook een twijfelgeval, want het ligt voor het grootste deel in Azië.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Des te jammer dat dat land geen nummer in haar eigen prachtige taal uitbrengt. Maar goed. Dat geldt helaas voor bijna alle landen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

JDSsmetje wrote:

Ik bijvoorbeeld.

Dat bedoel ik.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

speranza wrote:

Des te jammer dat dat land geen nummer in haar eigen prachtige taal uitbrengt. Maar goed. Dat geldt helaas voor bijna alle landen.

Inderdaad, in het verleden heb ik al menig songfestivallied van Turkije in de eigen taal gehoord dat zeer de moeite waard was.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

En nu gaan we ons gewoon weer klaar maken voor een avond over de top vermaak!!

Niet zo serieus jongens... Daar is die wedstrijd helemaal niet voor bedoeld

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

speranza wrote:

(quote)
Israel behoort niet tot Europa. Het land ligt echter geïsoleerd tussen landen waar het zich niet goed mee verstaat. In het voetbal mogen ze om die reden ook met Europa meedoen.

Bij het Eurovisie songfestival ligt dat anders. Daaraan mag een land meedoen als ze een omroep hebben die lid is van de EBU (een samenwerkingsverband van omroepen die programma's uitwisselen). Dat hebben landen als Tunesie, Marokko, Libanon en Jordanie ook. Alleen kiezen de landen ervoor om niet mee te doen (Marokko heeft één keer deelgenomen meen ik).

Ook een aantal ex-sovjet-Aziatische landen zijn gewoon lid. Armenie is geografisch eigenlijk Azie bijvoorbeeld.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Ik wens mijn schoolgenoot (Tom Dice) veel geluk, maar sorry, zal niet kijken.

Een gokje: België op 9.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Daar gaan we weer

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.