- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Sopranos
The Sopranos
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
oh, ik wil niet te belerend overkomen hoor, ik dacht met dat je zei dat de Camorra geen overkoepelende organisatie is dat je misschien niet precies wist hoe dat zat. Ik wou gewoon duidelijk zijn.
Ik zie dat je zelf ook wel gefascineerd bent door deze organisaties. Het gaat me niet zozeer om wie de sterkste of gevaarlijkste is, want er zijn zoveel schakeringen zowel uit ethisch opzicht als economisch of maatschappelijk.
Wat je zegt van het openlijk spreken; Het merendeel van de Camorrista's zijn natuurlijk ongelooflijk media-geil en door films zijn hun identiteit meestal bepaald ( hoe ze zich komen te gedragen) maar zoals ik al zei, voor mij zijn dat gewoon leden van het systeem, niet echt serieus te nemen. Niet het soort zakenmannen waar ik het over heb.
Misschien een PMtje met wat tips? Ik lees meestal boeken over de kwestie.
Edit: Het moest natuurlijk machtigste van Europa zijn, niet van de wereld. Ik heb het aangepast.
Edit: Eigenlijk ook niet machtigste en ik begrijp nu wat je me probeert duidelijk te maken. Hoewel ik me er niet volledig over zou durven uitspreken. Eerder het meest moreel verachtelijk en gevaarlijk als denkwijze aangezien "mannen van eer" er niets meer mee te maken heeft.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Ik mag ook graag boeken over het onderwerp lezen (en tips zijn welkom). Heb de voornamelijk de bekende boeken gelezen van oa Dickie, Maar er zijn een aantal blogs waar ik af en toe op kijk. met sterke biografieën en analysen.
2 favorieten zijn:
Gangsters Inc. - gangstersinc.ning.com
Mafia Exposed - Home - mafiaexposed.com
Daarbij ben ik niet perse geïnteresseerd in de Camorra, en de andere 2 hebben zelfs meer mijn voorkeur. laatst zag ik een docu waarin men liet zien dat de N'dranghta een heel tunnel werk onder een stad heeft laten bouwen, als vluchtroutes en dan zou niemand uit het dorp iets weten. Dit vind ik erg interessant, want dit laat heel duidelijk zien, dat je hier niet te maken hebt met een onderdrukking, een syndicaat maar een compleet andere cultuur. Hoe men tegen die mafia aankijkt en de staat.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor de Vlaamse kijkers:
Op Acht tv: A Tribute To Tony - Zondag van 11.30 tot 20.30 - Marathonuitzending van het volledige laatste seizoen van The Sopranos.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Oke bedankt Korenbloem!
Ik heb David Lane gelezen, is nog aangeklaagd door Berlusconi wegens smaad, " Into the heart of the Mafia" en "Berlusconi's shadow", Gomorra uiteraard van Saviano en de Huurmoordenaar van William Hoffman over Tony Frankos, een biografie ten tijde van Joey Gallo, Mad dog Sullivan en de vijf Families, echt een ongelooflijke aanrader als tijdsdocument, het boek is wel wat moeilijk te vinden vrees ik. Ik vergeet er hier nog een paar maar ik zal je nog iets doorsturen als ik erop kom.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Ik zal de boeken van david Lane zeker eens lezen!
Vijf families heb ik gelezen en zijn veel boeken overgeschreven. Maar is vaak het bekende verhaal:
Maseria - de oorlog - luciano en co (genovese, cambino, anasthesia, siegel etc) dan altijd even iets over Castellano en dan NYC favoriet gotti. over de moderne periode zijn er gewoon weinig echt interessante boeken te lezen. Zelfde geld over de Cosa nostra: algemeen verhaal: navarra - legio- riina en gelijk koppeling pizzaconnection dus weer de nyc maffia
Ik ben eigenlijk op zoek naar boeken in informatie docus over: moderne mafiosi en mafia (zoals Nicchi, Matteo Messina Denaro etc).... of juist over de periode voor Luciano in new yor of periode voor Navarre
op Corleone over Calogero Lo Bue etc.
AFX
-
- 57 messages
- 229 votes
Voor de Vlaamse kijkers:
Op Acht tv: A Tribute To Tony - Zondag van 11.30 tot 20.30 - Marathonuitzending van het volledige laatste seizoen van The Sopranos.
Eerste seizoen dus.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Neen, Acht geeft het volledige laatste seizoen zondag in één keer.
De eerste aflevering van het eerste seizoen wordt vanaf zondag uitgezonden op Canvas, na de film. Daarna wekelijks een nieuwe aflevering.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Neen, Acht geeft het volledige laatste seizoen zondag in één keer.
De eerste aflevering van het eerste seizoen wordt vanaf zondag uitgezonden op Canvas, na de film. Daarna wekelijks een nieuwe aflevering.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Bedankt, en gaan dan dus alle 6 seizoenen uitgezonden worden (liefst even met een linkje erbij)?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Mooi artikel in Volkskrant over Tony S.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Dus Canvas zend ook alles uit?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ook? Canvas in ieder geval het 1e seizoen, maar ik hoop ook de rest...
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Ah ja, die Acht; ken ik ook niet, maar da's een Belg die in Nl. niet op de kabel zit neem ik aan.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Die bedoelde ik niet. Artikel waar ik het over heb is geen link van te krijgen, tenzij je in kan loggen.
Telegraaf was negatief?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Die bedoelde ik niet. Artikel waar ik het over heb is geen link van te krijgen, tenzij je in kan loggen.
Telegraaf was negatief?
je kan het beter zelf lezen, anders komt het verkeert over
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Mooie gedachte van John
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Net ff de Sopranos tour in New Jersey geboek voor 31 augustus. Zin in! 
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Wat houdt dat in? Langs Tony's huis, de zaak, Bada Bing...?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Jep, ff toere langs de Bada Bing, de zaak, veel bekende plaatsen uit de serie en eindigend in het restaurant waar ook Tony in de laatste aflevering zat.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Ik ben jaloers! Ik wilde dat toen ook doen toen ik naar New York ging, maar het kon alleen op de dag dat we aankwamen. Ik had weinig zin om na zo'n reis gelijk zoiets te ondernemen, dus uiteindelijk maar niet gedaan. Volgende keer als ik naar New York ga, ga ik het iig wel doen!
Ben trouwens na het overlijden van Galdolfini weer opnieuw begonnen met de gehele serie te kijken, voor de vijfde keer nu. Gisteren het derde seizoen afgekeken. Het is nog steeds genieten, ook al heb ik het al zovaak gezien. Ik kan het blijven kijken, heerlijke serie blijft het
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Tour was cool!
Vito Spatafore aan het begin van de tour ontmoet en je ziet echt super veel locaties. Whisky drinken in de Bada-Bing en eten in het restaurant waar Tony ook zit in de laatste aflevering. Ik hou niet van Tours, maar als Soprano-fan vond ik dit wel erg leuk!
Volgende keer als ik naar New York ga, ga ik het iig wel doen!
Je gaat het vast super vinden!
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Tour was cool!
Vito Spatafore aan het begin van de tour ontmoet en je ziet echt super veel locaties. Whisky drinken in de Bada-Bing en eten in het restaurant waar Tony ook zit in de laatste aflevering. Ik hou niet van Tours, maar als Soprano-fan vond ik dit wel erg leuk!
Cool dat je het gedaan hebt!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Jammer dat Canvas na seizoen 1 stopt met uitzenden, ik heb heel 1 gevolgd.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Whisky drinken in de Bada-Bing !