• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Seinfeld

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Er zijn ook niet zoveel lange verhaallijnen in Seinfeld maar dit is er toch wel een met een punchline die je nog niet wilt weten. Hoe redt George zich hier uit is toch wel een vrij belangrijke vraag. En het antwoord is inderdaad hilarisch .

Kiros

• 607 messages
  • 1327 votes

Ben al maanden bezig om voor het slapen gaan nog even wat episodes te pakken.

Helaas heb ik vorige week het laatste seizoen wat ik in bezit had gekeken (Season 8 ).

Vervolgens ben ik gewoon weer opnieuw begonnen en het blijft gewoon een ijzersterke 'show about nothing'.

'Is that cashmere?'

Sinds gisteren seizoen 9 binnen. Die deze week maar eens kijken.

De bloopers zijn ook zeer lachwekkend. Wat een lol op die set daar!

www.dumpert.nl - Seinfeld Bloopers

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Gister seizoen 8 afgekeken. Grappige aflevering met George en zijn real Peterman bustours vol met halve muffins

Jammer dat ik het slotseizoen al beginnen ga...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb Seinfeld nu volledig afgekeken

Zonde, ik had nog wel 5 seizoenen erbij gewild.

Werkelijk een geniale slotaflevering waar je dankzij het proces gewoon echt bijna elke bekende uit de serie weer ziet. Zelfs de Soupnazi

Wel een opvallend einde. Niet verwacht, al past het wel weer bij de serie.

Leukste karakters waren Kramer, George, de ouders van George en Newman van de vaste cast. Maar eigenlijk was bijna elke rol wel leuk. Mr Steinbrenner en J Peterman waren ook heerlijke rollen van bazen van George en Elaine.

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

The Gum is toch wel een betrekkelijk geniale aflevering. De manier waarop een eindeloze stroom aan bizarre toevalligheden George uiteindelijk parten speelt is hilarisch

Boromir

• 8 messages
  • 51 votes

"I just threw away a lifetime of guilt-free sex and floor seats for every sporting event in Madison Square Garden, so please, a little respect: for I am Costanza, lord of the idiots."

Beste uitspraak van George

Vaughn

• 38 messages
  • 14 votes

Seinfeld is gewoon het beste van het beste.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

George Steinbrenner is overleden. Sympathiek dat hij zich liet persifleren in Seinfeld, geweldig grappig personage.

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jammer, zijn rol in Seinfeld als neurotische baas die je altijd op de rug zag was erg grappig.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Dat was Larry David.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seinfeld caricature

Steinbrenner appeared as a character in the situation comedy Seinfeld, when George Costanza worked for the Yankees for several seasons. Lee Bear portrayed the character, and Larry David provided voice-over performances whenever the character spoke. The fictional Steinbrenner talked nonstop, regardless of whether anyone was listening, and sometimes referred to himself as "Big Stein." The character's face was never seen, and the character was always viewed from the back (oftentimes sitting at his desk) in scenes set in his office at Yankee Stadium.

The Steinbrenner character was known for bad decisions, such as cooking jerseys, threatening to move the team to New Jersey "just to upset people", scalping his owner's box tickets, wearing Lou Gehrig's uniform pants (and panicking about "that nerve disease" being contagious), trading several players (much to Frank Costanza's dismay), and canceling a meeting because he wanted George to get him an eggplant calzone.

At one point George describes Steinbrenner by saying, "No one knows what this guy's capable of; he fires people like it's a bodily function!" Nevertheless, the real Steinbrenner maintained that he was a fan of the show and that "Costanza is always welcome back." In one episode ("The Wink"), the Steinbrenner character mentions all of the people he fired, saying Billy Martin four times, and mentions then-current manager Buck Showalter, but then quickly swears George to silence. Though intended as a joke, the comment proved prophetic: just weeks after the episode aired, Steinbrenner did not bring back Showalter as Yankees manager and replaced him with Joe Torre.

The Steinbrenner character appeared in the following episodes: "The Opposite", "The Secretary", "The Race", "The Jimmy", "The Wink", "The Hot Tub", "The Caddy", "The Calzone", "The Bottle Deposit", "The Nap", "The Millennium", "The Muffin Tops", and "The Finale".

The real Steinbrenner had filmed three scenes for the Seinfeld season 7 finale, "The Invitations", but they were edited out when the time of the original episode ran higher than the allowed time, and when Steinbrenner expressed disapproval of the plot about Susan's death (they can be seen in full on the Seinfeld Season 7 DVD Disc 4).

Seinfeld said after Steinbrenner's death: “Who else could be a memorable character on a television show without actually appearing on the show? You felt George even though he wasn’t there. That’s how huge a force of personality he was."[32]

Vaughn

• 38 messages
  • 14 votes

Van buiten "de vier" om, was (en is) Steinbrenner mijn favoriete personage. Echt ge-wel-dig die scènes met hem. Ik lach me iedere keer weer kapot bij die ellelange, nergens-over-gaandem, en constant voortdurende teksten van hem!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

otherfool wrote:

Top 3 (from the top of my head)

3. The Soup Nazi (mja classic)

2. The Library (met een superbe Philip Baker Hall)

1. The Comeback (JERK STORE!)

Ik kan er 5x per dag naar kijken; de Jerkstore verhaallijn!

YouTube - Seinfeld - The Jerkstore

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Twee afleveringen maar liefst. Dan ben je al meteen Seinfeld-acteur.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Goede acteur. Heeft een mooie leeftijd gehaald.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hehe, ik moet bij oom Leo altijd denken aan die aflevering met Jerry's horloge

Was een leuke bijrol in Seinfeld.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

RIP Uncle 'Helloooooooo' Leo.

Een heerlijke rol, met die domme verhalen over cousin Jeffrey...

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

I've got 2 words for you, George! HOT TUB!

Heerlijk.

(overigens niet van uncle Leo).

the hustler

• 180 messages
  • 2831 votes

Het probleem met Seinfeld is: dat het nooit een echt goeie serie geweest is.

De hype was groter dan de kwaliteit.

Bij een serie als "Married With Children" kon dat natuurlijk geen kwaad: dat was nu juist de grote charme daarvan. Maar een "Seinfeld" stond veel hoger op de kwaliteitsladder.

Kon het achteraf gezien niet waarmaken.

Het begint natuurlijk allemaal al bij Jerry Seinfeld zelf totaal verkeerd te lopen.

Als stand-up comedian was hij nooit grappig, Acteren kan hij ook al niet. Nuff said.

(mij maak je niet wijs dat je ooit gelachen hebt om zijn “kunnen”.

Dat hoort thuis in de categorie Geert Hoste: nog zo iemand die pertinent nooit grappig geweest is.)

Julia Louis-Dreyfus: te lelijk om de stoot van de serie te kunnen zijn. Vooral in de beginjaren, toen ze heur haar nog achterover droeg, zag ze er niet uit.

Het manneke dat Larry David moest imiteren had schijnbaar zodanig veel last van ADHD, dat op de zenuwen werken voor sommigen ook al een lachsalvo (lees=lachband) waard was.

Blijft over: Kramer. In de categorie : fysieke komedie: een ware grootmeester. Met voorsprong de beste van het hele zootje..Maar enkele seconden per aflevering waren niet genoeg om deze serie te kunnen opwaarderen tot een blijvertje.

De show die ging over niks. Inderdaad: Jerry kon er niks van, en de rest stelde te regelmatig ... teleur.

Curb Your Enthusiasm is vele malen beter. Ook tenenkrommend, maar niet zoals bij Seinfeld door een gebrek aan humor en acteertalent, maar door Larry David zelf. Briljante scenario’s en dito uitwerking.

Seinfeld: 3 sterretjes.

(bij momenten zalige afleveringen gezien, maar ook veel te veel echt hele zwakke.)

.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha Seinfeld overschat? 1 van de beste sitcoms ooit gemaakt. Heb de hele box jaren geleden gekocht en in een paar maanden alles gekeken. Absoluut briljant.

De minpunten die je noemt kloppen soms wel (Seinfeld zelf is als stand-up komiek inderdaad bijna nooit grappig en Julia is inderdaad geen sexbom, maar daar ging het ook niet echt om..).

De interactie en de absurditeit maken van Seinfeld een meesterlijke serie.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Elaine is dan ook nooit bedoeld als seksbom inderdaad. Geen idee waar dat vandaan zou moeten komen ook. Jerry begint wat onzeker maar zeker vanaf seizoen drie acteert hij voortreffelijk. Perfecte komische timing.

the hustler

• 180 messages
  • 2831 votes

'k Heb ook alle seizoenen bekeken, maar nooit de behoefte gevoeld om die serie te kopen. Enkele afleveringen per seizoen zijn de moeite waard, zeker wel. Mooie DVD uitgave ook. Voor mij goed, maar niet blijvend. Gezien mijn leeftijd zal het je niet verbazen dat ik ook regelmatig in de val van de reclame gelopen heb: dingen aanschaffen waar je achteraf niet veel meer aan hebt dan ze stof te zien vergaren in een of andere kast. Boeken: check. Muziek: check. Films: check. Series: check. Bij boeken valt het nog mee, maar bij pakweg series of films is een soort van koopverslaving redelijk schrijnend. Je koopt ze op video. Joepie. Dan komt de DVD uit. Weg met die video’s. Dan komt de Blu Ray uit. Weg met de DVD. En wat zal het volgende zijn?

Kun je nog eens dubbel betalen voor iets dat je al veel te veel betaald hebt. Jaja. De psychologie van de massamedia, daar zit toekomst in. ‘k Heb er godverdomme zelf nog les in gekregen, en toch me laten vangen. Uiteindelijk blijf je achter met een nogal leeg gevoel. En een dunne collectie waardevols. Bon, genoeg gezeverd? ‘k Zal er nog eens een schepje bovenop doen.

Tijdens de uitzendingen (pakweg jaren 90), was ik niet echt fan. Ik bleef er zeker niet voor thuis, en zette er niet de video voor aan. Achteraf alles toch nog eens op DVD bekeken, voor de pareltjes uiteraard. En hoewel niet schaars, is er wat mij betreft, toch een bijna onoverkomelijk groot probleem met Seinfeld.

Want: het titelpersonage zelf, is eigenlijk niet de moeite waard. Als je na zes-zeven seizoenen nog niet door hebt dat je zelf het zwakste personage bent van de hele serie, dan noem ik dat misplaatste ijdelheid. Als stand-upper niet grappig zijn in een serie die naar jezelf genoemd is, in een resoluut komisch bedoelde serie, is voorwaar geen goed idee. Dat kon beter.

Pakweg: The Simpsons. Die zijn ook begonnen met het idee dat Bart het hoofdpersonage was. Maar die hebben hun fout ingezien: ze zijn daar op tijd overgeschakeld, die hebben beseft dat Homer Simpson de beste was.

"Married" begon ook nogal zwakjes. Erg zwak zelfs. Totdat ze beseften dat Al Bundy een onvergetelijk personage kon worden. De rest is geschiedenis.

"Will & Grace". Wat een flauwe serie was me dat zeg. Totdat ze beseften dat Karen & Jack als duo veel beter waren. Ronduit onvergetelijk grappig. Een spin-off ware beter geweest.

Tegenwoordig heb je: The Big Bang Theory. Hoofdpersonage Leonard wordt gewoon van het scherm gespeeld door de chemie die tussen Sheldon and Penny van het scherm spat. Of was het natuurkunde? Trek zelf uw conclusies.

Voorbeelden zat. Bij "Seinfeld" hadden ze veel sneller moeten ophouden met al die slechte stukjes stand-up waarmee elke aflevering begon en eindigde (tot toen het einde van de serie al nabij was). Kramer had een betere rol verdiend. Punt. Seinfeld was te zwak. Jerry zal nooit een Master of his Domain worden. Elaine Benes bleek toch ietwat bleek en overbodig Ach ja, de vrouwelijke toets zeker? Excuustruus om de feministen ook tevreden te stellen, zeg ik u! Costanza deed te dikwijls te overdreven ongeloofwaardig zonder echt ludiek te zijn. (Zijne "Pa" in de serie was vb veel grappiger.)

Als ik dan zie wat Larry David met zijn eigen "Curb" aanvangt, dan lijkt hij geleerd te hebben uit de fouten uit het verleden. Dat er tegenwoordig bij HBO meer mag en kan, dan bij een network 20 jaar geleden, zal er ook wel mee te maken hebben.

Deze week het 7e seizoen van "Curb Your Enhousiasm" nog eens herzien. En vastgesteld dat de Seinfeld-reunie eigenlijk een nogal zwakke aflevering was. Misschien vandaar wat weinig enthousiasme voor "The show about nothing."

Niet slecht, en het is een feit dat Jerry Seinfeld met de jaren minder opvallend slecht ging acteren. Goed werk van de regisseur, was dat. Je zal het maar moeten aandurven om de zogenaamde “ster” bij te sturen. Maar een echte fan zul je me nooit kunnen noemen. Nooit uit de zetel gerold van het lachen.

Nu ja, dat is misschien wat veel gevraagd, maar dat is me toch wel eens overkomen. (de eerste keer tijdens Monty Python's "ministry of silly walks"). Ander genre, natuurlijk. Alhoewel: Kramer zou dat wel aankunnen.

Ieder zijn humor, zeker?

Bij ons is Ajax een textielreiniger. Ouderwets Waspoeder. Meer niet. Geen idee wat dat bij jullie betekent, maar ofwel heb je een redelijk silly gevoel voor humor, om je nickname daarop te baseren, ofwel betekent dat daar bij jullie iets anders. Namelijk een uitstekend geschikt product om voetbaltruitjes mee te wassen of zo. Of misschien ben je wel een fan van de franse komiek die op het internet bij wijze van ginnegappen al eens durft optreden onder het pseudoniem "Zizi & Zidane".

Misschien is Seinfeld niet grappig omdat Joodse New York humor niet zo aanslaat. Alhoewel: Woody Allen vind ik dan weer wel bijtijds hilarisch. Nou Ja. Meestal ook niet, eigenlijk.

Mag dat?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Een mooie 'airing of grievances'. Over smaak valt niet te twisten, toch een paar punten:

De rol van Seinfeld is niet die van Bart, of Homer, maar van Marge. De straight guy die een stel typetjes om zich heen heeft verzameld, die (uiteraard) voor de meeste fun zorgen. Die rol neemt-ie ook graag aan, bijzonder onzelfzuchtig en zeker niet 'misplaatst ijdel', wordt vaak genoemd en geroemd op de dvd's. Van de 50 biggest laughs zijn er 0 voor Seinfeld, dergelijke uitbundigheid past hem niet en dat is juist ingeschat door hemzelf, Larry David en de andere schrijvers.

Het praatje wat Jerry houdt aan het begin van de aflevering duurt nota bene een halve minuut, en in elke andere sitcom krijg je een liedje te horen tijdens de titelsequentie. De grappen van Jerry zijn niet altijd super, maar meestal wel gewoon geinig, en beter dan de 100e keer dat schijtnummer van The Rembrandts.

De rol van Elaine is allesbehalve de sexbom (echt, hoe kom je erbij). Erin geschreven onder druk van de omroep (niet zozeer 'feministen') als potentiele love interest, maar al snel omgeschreven tot 'one of the guys'. En een serie met Kramer als hoofdpersoon, dat houdt het denk ik echt geen seizoen vol. Dat je George niet trekt kan heel goed, zo'n karakter is niet voor iedereen. De door jou aangehaalde David was overigens wel erg over hem te spreken.

Dat je er niet uit je stoel van rolt, a la (ik wel dus), maar je haalt er wat vreemde dingen bij.

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Ik ben het totaal oneens met the hustler. Seinfeld steekt voor mij met kop en schouders boven andere sitcoms uit. Voornamelijk wat betreft verhaallijnen.

Als ik kijk dat hierboven wordt gesproken over Married, Will & Grace & the Big Bang Theory....vooral naar de eerste 2 series kan ik geen 2 minuten kijken. Te flauw.

De opmerking over Ajax is trouwens ook erg flauw, misschien zegt dat dan wel alles over uw humor.

the hustler

• 180 messages
  • 2831 votes

Dikke zever allemaal. ‘k Was hier juist een boek aan ‘t lezen.

“Het ondiepe: hoe onze hersenen omgaan met internet (Carr, 2011)”

Het gaat over de invloed van het internet op onze denkwereld. Het komt er samengevat op neer dat sommige vaardigheden, zoals multitasken gemakkelijker gaat, maar dit alles ten koste van kennis.

Vb: het overaanbod van informatie, leidt tot een surfcultus. Klik en nog eens klik. Maar weten waar je ergens iets kan opzoeken, leidt tot een algeheel gebrek aan kennis op lange termijn. De mens wordt dommer door het internet. Wegens te snel afgeleid om nog voldoende zelfstandig te kunnen denken.

Als voorbeeld werd aangehaald dat de mensen niet meer kunnen lezen, door ’t internet. Boeken? Te moeilijk.

De vorige post van mij, was al zodanig lang, dat weinigen dat nog kunnen lezen. Vanwege de drang om verder te klikken.

Dat was dus eigenlijk bedoeld als testje. (mijn nickname is niet voor niets Hustler, hee.)

Mijn vraag is dus: hebben jullie mijn vorige post helemaal gelezen?

Nee natuurlijk niet.

Want zelfs deze is voor velen al te lang.

Interessant hee?

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Net als van televisie zal je van internet niet slimmer worden, interessant ja.

De vorige post van jou had ik zeker wel helemaal gelezen.

De toon die je aanslaat is nogal ongepast. Je zal het wel allemaal lollig bedoelen, maar zo duidelijk is dat niet als je op een forum schrijft en daarnaast ook een mening verkondigt.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik had hem, ondanks de warrige opmaak, ook helemaal gelezen.

the hustler wrote:

Interessant hee?

Mwah, beetje treurig.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

The hustler plaatst veel woorden, maar met weinig inhoud. Ik kan na al die lappen tekst nog niet goed bevatten waarom Seinfeld slecht of matig zou zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.