- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Seinfeld
Seinfeld
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Ik zal 1 van de weinige zijn maar ik heb een gruwlijke hekel aan Seinfeld. De grappen doen m'n tenen krommen van afgrijzen en het 1e character is nog irritanter dan de andere. Deze serie zou van mij zo 0.5* krijgen, afgrijselijk!
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
De series die je noemt mogen niet eens in de schaduw staan van Seinfeld.
Inderdaad, eenzaam aan de top, de sitcom over niets.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het duurde bij mij ook even voor het kwartje viel, dus hou vol
En als je klaar ben gaat het gezanik over niks vrolijk door in (het imho nog betere) Curb Your Enthousiasm, dus dat ik vast een goede tip voor hierna
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Er zijn veel mensen die de humor van Seinfeld totaal niet inzien. Jammer voor hun, wat mij betreft eenzaam aan de top. Vooral in vergelijking met die na-aap series die Doom noemt.
Curb your Enthusiasm is eveneens erg goed. Jammer dat de VPRO de serie niet meer uitzend.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Oke, Curb Your Enthousiasm staat genoteerd. Seinfeld ga ik verder wel volhouden hoor, maar ik vind mijn eerder genoemde series momenteel een stuk beter. Het kan mij vrij weinig uitmaken dat het zogenaamde na-aap series zijn. Dat zijn tenminste de series waarbij ik dubbel lig van het lachen. Iets wat ik tot nu toe nog niet kan zeggen van Seinfeld.
En Scrubs? Na-aap serie? Ga toch weg! Dat is gewoon origineel!
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Het ligt misschien ook aan de leeftijd wanneer je Seinfeld kijkt. Ik denk dat 12-16 jarige Friends heel leuk vinden en Seinfeld niks.
10 jaar geleden vond ik seinfeld ook niks, maar toen ik het vorig jaar keek zag ik pas hoe goed deze show was (en dat er geen sitcom meer in de buurt zal komen van Seinfeld)
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ik ben 21 en heb op deze leeftijd ook met plezier naar alle afleveringen van Friends gekeken. Ik lig gewoon iedere keer helemaal dubbel. Op dezelfde leeftijd kijk ik nu ook Seinfeld en dat vind ik tot nu toe tegenvallen.
Het leeftijd verhaal is dus wel een beetje onzin. Of liever gezegd, gelul! 
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
In DVD en VHS > Titels > Seinfeld seizoen 8 + 9:
Weet iemand wanneer Seinfeld s8 en eventueel s9 op dvd uitkomt in nederland?
alvast bedankt
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
volgens rodisc komtseizoen 8 14 juni uit;
7 maanden hebben tussen s7 en s8 gezeten dan, is wel lang.
als het daarna ook nog 's 7 maanden gaat duren voordat s9 uitkomt zou wel erg zijn vind ik.
Mr. Eddy
-
- 219 messages
- 771 votes
Fantastisch! Binnenkort Serie 8 uit op DVD 
Met Cheers behoort Seinfeld tot de beste sitcoms!!
Pascal A
-
- 213 messages
- 0 votes
Seinfeld is echt de beste komedie serie die er is, zelf heb ik de eerste vier seizoenen en ben van plan om ooit de hele collectie te hebben.
10 jaar geleden vond ik seinfeld ook niks, maar toen ik het vorig jaar keek zag ik pas hoe goed deze show was (en dat er geen sitcom meer in de buurt zal komen van Seinfeld)
Nope daar heb ik geen last van, ik kan me goed herinneren dat seinfeld een paar jaar geleden elke dag op drie zenders werd uitgezonden, ik keek ze echt elke dag allemaal, en nog steeds ben ik fan van de serie.
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
ik heb de dvd box seizoen 8 van seinfeld net binnen.
ik hoop niet dat het weer een half jaar duurt voordat het laatste seizoen uitkomt.
psychonaatje
-
- 40 messages
- 551 votes
ik heb de dvd box seizoen 8 van seinfeld net binnen.
Wow, da's snel! Waar heb je 'm gehaald? Ik ben ook echt een enorme Seinfeld-fan met alles op DVD wat tot nu toe verschenen is (seizoen 8 is in bestelling). Eigenlijk is er geen enkele aflevering (behalve dan die stomme compilatieafleveringen) die ik niet leuk vind, maar afleveringen als The Pony Remark, The Soup Nazi (No soup for you!), The Alternate Side (These pretzels are making me thirsty!) en The Contest (Are you still master of your domain? en I'm queen of the castle.) behoren wat mij betreft tot het beste wat televisie en komedie te bieden heeft. 
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Wow, da's snel! Waar heb je 'm gehaald?
(seizoen 8 is in bestelling).
Eigenlijk is er geen enkele aflevering (behalve dan die stomme compilatieafleveringen) die ik niet leuk vind, maar afleveringen als The Pony Remark, The Soup Nazi (No soup for you!), The Alternate Side (These pretzels are making me thirsty!) en The Contest (Are you still master of your domain? en I'm queen of the castle.) behoren wat mij betreft tot het beste wat televisie en komedie te bieden heeft. 
Kramer en George zijn mijn favorieten de ouders van George zijn ook hillarisch, Seinfeld zelf vind ik niet echt grappig ik skip zelfs de stand-up intro's.
Ik ben overigens pas bij dvd 2 van seizoen 6, dus ik kan nog wel even vooruit.
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
zo dat is goedkoop, ik heb er €40 min 10%= toch nog €36 voor betaald bij F.R.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Seizoen 8 dit weekend gekeken, ik kende de meeste afleveringen al, maar toch wel een van de beste seizoenen. Zonder Larry David is het er niet op achteruit gegaan. Klassieke afleveringen als The Yada Yada, The Chicken Roaster en The Summer of George.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Binnenkort komt seizoen 9 op dvd en daarmee is de serie compleet op dvd.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ik moet ze allemaal nog eigenlijk, maar ze zijn zo duur
. Ik wacht tot ze in prijs dalen, maar ik vrees dat dat nooit het geval zal zijn.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik heb ze steeds gekocht toen ze uitkwamen, ik ga maar niet terugrekenen wat ik er in totaal voor betaald heb. 
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik heb ze steeds gekocht toen ze uitkwamen, ik maar niet terugrekenen wat ik er in totaal voor betaald heb. 
ik las dat Friends compleet voor 88 euro te koop is, dus misschien over een paar jaartjes...
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
De seizoenen van Friends zijn inderdaad vrij goedkoop. Ook Married with Children is voor een schappelijke prijs te kopen maar Seinfeld blijft maar duur, zelfs de eerste seizoenen.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Geweldige serie, kijk het regelmatig op Veronica.
Hilarische humor, veel grappiger dan Friends.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
De seizoenen van Friends zijn inderdaad vrij goedkoop. Ook Married with Children is voor een schappelijke prijs te kopen maar Seinfeld blijft maar duur, zelfs de eerste seizoenen.
En hoe snel dat allemaal kan veranderen. Ik heb nu seizoen 1&2 (20 euro), 4 (25 euro) en 5 (15 euro) gekocht. Mijn broer heeft seizoen 3 en 6, dus tot en met seizoen 6 heb ik nu alles gezien.
Wat Seinfeld vooral zo goed maakt is dat er totaal geen sentiment of moraal in zit. Er zijn niet veel sitcoms die dat ook hebben, alleen Married with Children en Third Rock from the Sun schieten me zo even te binnen. De vier hoofdpersonages zijn eigenlijk ook erg onsympathiek, wat goed blijkt uit de allerlaatste aflevering. George is zelfs een psychopaat, maar wat wil je ook met zo'n ouders.
Favoriete afleveringen tot nu toe: The Library (Philip Baker Hall als Lt. Bookman
), The Contest, The Outing (not that there's anything wrong with that), The Mango, The Marine Biologist (een van de beste eindes), The Opposite en The Fusilli Jerry. Er zitten ook geen slechte afleveringen tussen, enkele episodes zijn slechts een klein beetje minder grappig.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Er zijn niet veel sitcoms die dat ook hebben, alleen Married with Children en Third Rock from the Sun schieten me zo even te binnen.
Nou, sluit die serie niet elke aflevering af met een wijze levensles over het Aardse bestaan? 
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Ik vind er echt geen zak aan. Door de jaren heen vaak een poging gewaagd aan Seinfeld, maar telkens werd het helemaal niks.
Ik vind al die karakters zo ongelooflijk irritant. Hetzelfde heb ik ook met Friends..
Seinfeld gaat inderdaad helemaal nergens over. Meestal vind ik dat wel een plus in een comedyserie, maar niet in deze...
Kan ik zo'n serie ooit nog leuk gaan vinden als de karakters en de plot klote zijn?
Geef mij dan maar King of Queens, Everybody loves Raymond of Married with Children 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes

Soort van, maar meer op de South Park manier.
King of Queens is nog wel aardig, zeker omdat ook daar Jerry Stiller een leuke rol heeft. Everybody Loves Raymond is echt vreselijk. Beide series zijn vrij standaard met suffe moraallesjes.
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Vind ik niet. South Park is een en al nepheid. Seinfeld brengt niet zozeer "moraaltjes" maar er gebeuren gewoon van allerlei dingen uit het dageliks leven. Die meestal wel een normale wijze weet te brengen.