• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.992 actors
  • 9.370.973 votes
Profile

Seinfeld

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Het laatste seizoen in ik ga deze serie missen!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha top, da's hard gegaan! Ik was er ook binnen enkele maanden doorheen. Is wel even afkicken ja, als het erop zit.

1 dikke plus, de lange slotaflevering is hilarisch sterk, vol met ontzettend veel oude bekenden! Heb je nog wat om naar uit te kijken.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Ja je kijkt er ook wel heel makkelijk doorheen moet ik zeggen het voelt niet echt als of ik al 8 seizoenen achter de rug heb haha.

Meestal zijn slotafleveringen wel goed en emotioneel geladen

Hierna ben ik van plan Curb Your Enthusiasm een goede kans te geven, al lijkt mij de overstap vanaf Seinfeld wel even wennen.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Sorry dat ik dit oprakel, maar ik kan er niet bij dat je dat einde makkelijk en cliche noemt...en als alternatief dit noemt:

Mescaline wrote:
Het had bijvoorbeeld zo kunnen gaan dat ze nog wel in het ziekenhuis terecht kwam.. en toen ging twijfelen over hun relatie

Dat zou toch juist afgezaagd en onorigineel zijn?

Vergiftigd door het likken van goedkope enveloppen vind ik een geniale vondst, die eens te meer aantoont hoe cheap en egoïstisch George is. De ridiculiteit en abruptheid van dit einde zijn juist typisch Seinfeld; in vrijwel iedere aflevering wordt de situatie tot belachelijke proporties opgeblazen. Prachtig ook dat George (eigenlijk alle vier) na 1 seconde over het verlies heen is, en zijn leventje (lees: koffie drinken) weer hervat.

Nu ik er zo over nadenk, zou ik haast geneigd zijn te beweren dat, van alle scenes, deze het best de essentie van de serie Seinfeld vat. (Maar ik kan die bewering pas doen nadat ik seizoen 9 heb gezien )

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Was ook maar een voorbeeld waar ik even snel mee aan kwam zetten

En inderdaad vaak worden situaties wel opgeblazen maar vond en vind dit er nog steeds een tikkeltje overheen.
Dat hij egoïstisch is wisten we nu wel, maar dat hij echt blij met haar dood kan zijn inclusief de rest van de cast trouwens vond ik net over het randje.
Maarja ik sta alleen in deze mening, althans op moviemeter wel

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Nu ik er zo over nadenk, zou ik haast geneigd zijn te beweren dat, van alle scenes, deze het best de essentie van de serie Seinfeld vat. (Maar ik kan die bewering pas doen nadat ik seizoen 9 heb gezien )
Ik heb alles meerdere keren gezien maar ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.

Blij is hij overigens niet echt, wel volkomen onverschillig.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

BoordAppel wrote:

Blij is hij overigens niet echt, wel volkomen onverschillig.

Niet blij? in het seizoen erop staat hij te springen dat tie weer vrij is Dat was toch echt wel behoorlijk blij

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

George vond haar wel oke, maar hij genoot zeker zo erg van zijn vrijheid. Hij vond het ook vreselijk dat zijn schoonouders hem bij die stichting gingen betrekken, haha.

Ik krijg dankzij Mescaline zin om mijn Seinfeld box weer eens erbij te pakken

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik krijg dankzij Mescaline zin om mijn Seinfeld box weer eens erbij te pakken

Leuk om te lezen Ik heb nog 12 afleveringen te gaan en then its over for me

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Oke, ze eindigen dus in de gevangenis. Wel origineel maar het kwam ook allemaal wat geforceerd over. Beetje een tegenvallende slotaflevering.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Dat ben ik dan wel weer met je eens, Mescaline. De slotaflevering vond ik ook niet veel aan.

Nu op naar CYE?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mescaline wrote:
Oke, ze eindigen dus in de gevangenis. Wel origineel maar het kwam ook allemaal wat geforceerd over. Beetje een tegenvallende slotaflevering.

Lachen toch? Ik vond dat einde juist typisch Seinfeld, gestraft zijn ze voor hun egoisme. Was ook een feest van herkenning om alle bekende karakters terug te zien in de slotaflevering. Vond het juist een vrij perfecte serie-afsluiter.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Leuk om oude bekende te zien ja, maar de manier waarop was redelijk geforceerd

En ja ik probeer CYE al, heb de pilot van 59 minuten gezien waar ik niet super veel aan vond en de eerste officiële aflevering die wel beter was.

Moet er wel even aan wennen..

Liefje12

• 76 messages
  • 59 votes

Seinfeld is idd een geniale serie! Moet alleen nog een hele hoop zien volgens mij

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Suzanne Vega - Solitude Standing (1987) - MusicMeter.nl bevat de song Tom's Diner en volgens ene (B.) Herman is dat geschreven in (en over enig reilen en zeilen van) Tom's Diner, waar ook Seinfeld ten dele is opgenomen ---> later fictionalized as Monk's Café in Seinfeld (klik).

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Gisteravond kwam op CC de aflevering met Jerry die een Indianenbeeld voor Elaine had gekocht om iets goed te maken, waarbij de vriendin van Elaine dus Indiaans was. George had weer last van zijn vader, omdat de televisiegids meegenomen was door Elaine, terwijl hij ze spaarde

God, ik heb weer helemaal dubbel gelegen

mrkos

• 1032 messages
  • 1805 votes

Zooo, bij mij zit het er ook op. Heb elke avond 2 afleveringen gekeken en vandaag was de laatste, prachtig einde en erg leuk om inderdaad alle oude bekenden te zien En wat is die Newman toch een smerig ventje:P Zal wel afkicken worden helaas!

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Pas sinds enkele dagen deze serie aan het kijken en ik ben meteen verslaafd. De 'jerkstore en Vincent'-aflevering was echt geweldig. Ik kan zeker die aflevering nog tig malen bekijken. Echt geweldige humor!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

De Jerkstore is ook nog altijd mijn favoriet!

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Jerkstore. Heb ik zelfs een t-shirt van.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Kijk eens aan, Seinfeld en Cheers mix. Beloofd best een hoop..

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

(afbeelding) Bijpassend

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

LOL

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ik snap 'm niet.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Apollinisch wrote:

Ik snap 'm niet.

Deze *pittige* film hebben ze het regelmatig over gehad in Seinfeld, alleen nu is er iemand zo briljant geweest er een ware film poster van te maken

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Hier nog 1:

(afbeelding)

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Haha, ze zijn goed!

Hier nog een hoop: Fake Movie Posters from the Seinfeld Episodes | Fake Anything - blog.fakeanything.com

Al mis ik The Other Side of Darkness...

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

A young girl's strange, erotic journey from Milan to Minsk Leuk gedaan die posters.

Prachtige serie is het ook met schiterende personages en zalige afleveringen. Met gemak één van mijn favoriete komedieseries. Zomaar een persoonlijk top 5 afleveringen:

01.The Opposite (5.22)

(Bijna constant in een deuk gelegen. Alles zit George mee! Prachtige kerel is het)

02. The Contest (4.11)

(Kramer die er meteen uit ligt)

03. The Betrayal (9.08 )

(Origineel door zijn constructie en het einde waarin Jerry meets Kramer is werkelijk om je te bescheuren)

04. The Outing (4.17)

(Jerry en George gay?"Not that there's anything wrong with that")

05. The Race (6.10)

(De Superman verwijzingen en de race zelf deden het voor me)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.