- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Seinfeld
Seinfeld
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Oeh... ik heb erg veel favoriete afleveringen. Zit nu weer in seizoen 9 trouwens.
.
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Is die al tekoop ? De enige die mist in mijn verzameling T.T
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
MMh, vreemd.. nooit ergens tekoop gezien. Dan ga ik die snel bestellen
!
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Op die laatste dvd's staan echt veel geweldige extra's. Buiten alle standaard bloopers en hoogtepunten allerlei interviews en rond-de-tafelgesprekken tussen de cast enzo, veel afleveringen waar van alles over verteld wordt, een reunion special, allemaal dingen die ik nog nooit had gezien.
. Erg leuk voor de fans.
J80
-
- 6 messages
- 15 votes
Nu alle seizoenen voor €19,99 bij FRS, zelfs seizoen 9!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Oeh ik moet 7-9 nog altijd kopen (al worden ze erg vriendelijk herhaald door Veronica) dus die tip ga ik eens eventjes verzilveren...
Top 3 (from the top of my head)
3. The Soup Nazi (mja classic)
2. The Library (met een superbe Philip Baker Hall)
1. The Comeback (JERK STORE!)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Judge Reinhold als de close talker
. Misschien wel de grappigste bijrol in de serie. Geniale parodie op Schindler's List ook.
Heb laatst nog seizoen 7 gekocht (kan je niet laten liggen voor maar 20 euro) en die ben ik nu aan het kijken. Mooi om te zien hoe constant de serie is.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Het valt me nu ik alle seizoenen weer aan het afgaan ben pas op hoeveel nu bekende actrices er in meespeelden toen ze nog niet zo bekend waren. Veelal als Jerry's vriendin.
Teri Hatcher, Amanda Peet, Denise Richards, Lauren Graham, Courtney Cox, Sarah Silverman, Janeane Garofalo, Debra Messing etc. etc.
En dan nog bijrolletjes van Bette Midler, Raquel Welch, Marisa Tomei enzo. Erg grappig.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Inderdaad, dat viel mij ook al op. Niet zo heel vreemd natuurlijk want Jerry heeft in elke aflevering wel weer een ander, dan heb je ook veel verschillende actrices nodig.
Volgens mij heeft Jerry maar twee vriendinnen meer dan één aflevering: Debra Messing (2x) en Melanie Smith (3x).
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Trouwens wel grappig als je die blooperreels ziet.
Jerry en Elaine liggen voornamelijk zelf in een deuk tijdens de opnames en je ziet wat voor geweldige komieken de acteurs zijn die Pa Costanza en J. Peterman spelen, zo droog en hun tegenspelers kunnen hun lach gewoon niet inhouden.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
John O'Hurley (Peterman) speelt het ook ontzettend serieus, zoals Leslie Nielsen in The Naked Gun. Met het juiste materiaal werkt dat erg goed.
Jerry Stiller speelt het juist wel enorm uitbundig.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Echt, als je ziet hoe ze vaak ze die scene van Stiller en 'You want a piece of me!!' op dat politiebureau hebben herhaald en ze allemaal niet meer bijkwamen en hij droog staat te kijken van 'is er wat? ' . Priceless.
.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ook die scène waarin de Fusilli Jerry nogal ongelukkig met Frank in aanraking komt is echt duizend keer overgedaan. Jerry en Julia kunnen dan echt niet stoppen met lachen. Erg grappig in een van de inside looks waarin Julia Louis-Dreyfus gevraagd wordt naar die scène. Zelfs dan ligt ze weer helemaal dubbel als ze eraan terug denkt.
valerio2003
-
- 575 messages
- 3900 votes
ik heb alle seizoenen op dvd en ik ben er heeeeel erg blij mee.
ik heb er een hoop geld voor betaald want ik heb ze gelijk gekocht toen ze uitkwamen.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Ik vind het niet een al te geweldige serie. Stand-up haalt sowieso al het bloed onder mijn nagels vandaan (o, wat zijn we toch allemaal grappig) en als ik de serie kijk op sbs6, is het meer om de verschrikkelijk foute stropdassen van Jerry te spotten. Tsja, soms heb ik wel het gevoel dat ik toch écht niets te doen heb 's ochtends.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Seinfeld op SBS? Jerry met stropdassen? Het standup gedeelte duurt 20 seconden per aflevering...
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Vanaf het achtste seizoen is er zelfs helemaal geen stand up gedeelte meer. Gisteren The Pothole gezien, dat is verhaaltechnisch een van de beste afleveringen, briljant hoe alles daar op het eind bij elkaar komt.
Ik vind de serie ook helemaal niet achteruit gegaan sinds Larry David weg is. Het blijft ontzettend grappig. Grootste verschil is dat het allemaal net wat absurder wordt, maar dat is helemaal niet erg.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Inmiddels niet meer, maar een weekje of twee geleden werd het nog elke ochtend om 7.30 uur uitgezonden op sbs6, als herhaling van de aflevering van de avond ervoor op.. veronica gok ik?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ben inmiddels alweer in S9 bij de Festivus aflevering.
.
Now it's time for the feats of Strength!!
.
[edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Festivus wehehe ]
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Alles gezien nu. Niet te doen om er een favoriete aflevering uit te kiezen of een favoriet personage. Een van mijn favorieten is in ieder geval Patrick Warburton als Puddy. Alleen al hoe hij that's right zegt, dan lig ik al dubbel.
High five!
On the flipside!

kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
You got a question, you ask the 8 ball.
Elaine: So you're going to wear this all the time?
David Puddy: All signs point to yes.
.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ook een briljante grap:
(Notice: "ELEVEN YEARS EARLIER" Jerry, carrying a box, is moving in to his apartment for the first time. He meets his across-the-hall neighbor, Kramer)
KRAMER: Oh, hey, how you doing?
JERRY: Oh, hi. I-I'm Jerry Seinfeld. I'm movin' in. I saw your name on the buzzer - You must be Kessler.
KRAMER: Uh, no. Actually, it's Kramer.
JERRY: Oh.
KRAMER: Uh, you need any help, or..?
JERRY: No, thanks. But I ordered a pizza. You want some of it?
KRAMER: Uh, no, no, no. I couldn't impose.
JERRY: Why not? We're neighbors. What's mine is yours.
KRAMER: (Eyeing Jerry's empty apartment) Really?

Taken
-
- 69 messages
- 176 votes
Ik heb nu seizoen 1&2 tm 8, ik ben nu bezig met seizoen 6 maar kan iemand mij vertellen welke aflevering met een pappegaai is waar ze voor moeten zorgen ofzo, ik kan het me vaag herinneren dat ik dat echt een top aflevering vond.
kArIzMa_Movie
-
- 1290 messages
- 334 votes
Als het goed is is dat seizoen 9, de papegaai van Jerry's nieuwe buurman.
Naam opgezocht: The Strong Box.
Aflevering-nummer 14.