• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Seinfeld

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Mja eet die niet een sleuteltje van het een of ander op? Moest er ook even goed over nadenken...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Van de strong box inderdaad.

Taken

• 69 messages
  • 176 votes

Heb ik weer precies de laatste de ik nog moet hebben,The Strong Box in ieder geval bedankt.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Seizoen 8 er weer eens doorheen gejast: You're a rabid anti dentite!

YouTube - Seinfeld The Yada Yada: Anti-Dentite

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

Jeej, vanaf vandaag de boxset met alle seizoenen in mijn bezit - voor maar € 67,50! Wat een kunstwerkje is dat, zeg!

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Net begonnen aan seizoen 8 en hoewel ik hem al meerdere malen gezien heb, blijft de aflevering waar George zich als gehandicapte voordoet geniaal! Die achtervolging

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Is dit nou echt aan te raden voor iemand die nog een nieuwe komedieserie zoekt en klaar is met oa Friends, Married with Children, The Office UK en Fawlty Towers om wat te noemen.

Het stomme is dat ik deze serie gewoon niet ken maar mensen zijn er vaak heel enthousiast over. De boxset zie ik bij mediamarkt voor een kleine 90 euro liggen en ik ben op zich wel geinteresseerd.

Wie kan wat vragen beantwoorden?

- Soort humor?

- Is het oudbollig of tijdloos?

- Zijn de personages de moeite?

- Blijven de seizoenen boeiend?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Volgende week begint het nieuwe seizoen van Curb Your Enthusiasm, dat helemaal om een fictieve Seinfeld reunie zal draaien

YouTube - Seinfeld 'Curb Your Enthusiasm' reunion behind the scenes

ik ben trouwens vorige week langs "het" restaurant gelopen

Ben ook weer aan het kijken, nu ergens in seizoen 6, en het valt me op hoe ongelofelijk vaak ik Larry David al voorbij heb horen (en zien) komen. Die advocaat met de cape

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

- Soort humor?

toch wel realiteit ontstegen maar de personages doen dat vergeten gezien deze in hun rol perfect zijn

Als je het kijkt doet het nu erg oudbolligg uit maar weer zijn het de personages die dat redden.

personages zijn de leidraad . Verhaallijnen zijn over the top maar worden realistisch gemaakt door de geweldige personages.

m.i. wel seizoen 4 voor mij het hoogtepunt

Kortom voor mij een serie die de middelmaat verre onstijgt door de geweldige personages.

SOUP NAZI: " NO SOUP FOR YOU"

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

The Oceanic Six wrote:

Is dit nou echt aan te raden voor iemand die nog een nieuwe komedieserie zoekt en klaar is met oa Friends, Married with Children, The Office UK en Fawlty Towers om wat te noemen.

Ik zou gewoon eens op YouTube wat fragmenten kijken. Het is in ieder geval een vrij bizarre komedie, vooral voor de jaren '90, Ik moest er persoonlijk even in komen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

- Soort humor?

Lichtelijk absurd, belangrijk is dat er NIET wordt geknuffeld of gehuild dus geen vriendelijke Friends humor, maar veel vervelende, narrige, gierige en vooral zelfzuchtige mensen.

Moeilijke vraag. In bepaalde zaken zie je natuurlijk dat het de jaren 90 zijn (kleding enzo) en heel soms zijn er tijdgerelateerde grappen (over OJ ofzo), maar ik zou het verder redelijk tijdloos noemen.

Meer dan. Juist hun onhebbelijkheden zijn heerlijk om naar te kijken.

Zeker en vast! Seinfeld is een serie die op het hoogtepunt is gestopt, hier geen aflopende zaak of 'jumping the shark' achtige taferelen. Het eerste seizoen is nog relatief het minste, daarna is er een constant hoog niveau.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Seinfeld ontstijgt met gemak zijn tegenhanger Friends op het gebied van intelligentie, personages (George ), eerlijkheid en humor. Geniaal hoe herkenbare zaken zo subtiel maar tegelijk ongegeneerd de revue passeren. Ik raad het je 100% aan om dit een kans te geven. Seizoen 1 is inderdaad nog het minste. Je merkt dat de makers nog een identiteit zoeken en die lijkt na het tweede seizoen niet meer weg te slaan uit de serie. Constante kwaliteit dus.

Hier een opwarmertje:

YouTube - Top Ten Best Seinfeld Moments

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

De serie wordt vooral halverwege het derde seizoen heel erg goed, daarvoor zijn er nog wel eens wat mindere afleveringen. Niet slecht, maar gewoon niet zo ontzettend grappig.

Tien beste Seinfeld momenten is wel onmogelijk te doen, ik mis in dat filmpje toch wel Kenny Bania (that's gold, Jerry, gold!) en Jackie Chiles. Ook het volgende filmpje vond ik vrij hilarisch.

Ik moet het altijd nog eens in de praktijk brengen .

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Vind die korte fragmenten de serie ook niet bepaald recht doen. Context is hier toch wel belangrijk.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Briljante scènes uit misschien de meest briljante Seinfeld-aflevering ooit :

YouTube - The Best Of Kramer - The Contest

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

The Oceanic Six wrote:
Het stomme is dat ik deze serie gewoon niet ken maar mensen zijn er vaak heel enthousiast over. De boxset zie ik bij mediamarkt voor een kleine 90 euro liggen en ik ben op zich wel geinteresseerd.

Voor 15 euro minder heb je 'm bij Van Leest, maar dat is slechts een kleine tip

Seinfeld was voor zijn tijd een geniale komedieserie, maar doet nu af en toe toch wel enigszins verouderd aan. Wat in de jaren '90 een hele scherpe en gewaagde grap was, komt tegenwoordig toch wel een beetje veilig en voorspelbaar over, af en toe. Maar echt oordelen ik nog niet: ik ben net klaar met seizoen 2 en heb d'r nog zeven te gaan. Wel kan ik je alvast vertellen dat de serie in ieder geval twee fantastisch (maar echt, fantástisch) personages kent: George, die de gierigheid zelve is, en Kramer, een lekkere mafkees. De aflevering waarin Kramer 'n zak beton in een wasmachine gooit is trouwens echt hilarisch

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik dank u allen. Zeker het stukje van otherfool lijkt me wel te overtuigen het te proberen.

Overigens maakt het me niet heel erg uit dat grappen soms gedateerd zijn. Married with Children, mijn all-time favorite komedie had dat ook maar dat stoorde zeker niet. Een serie als The Cosby show vind ik een show die de tands des tijds zeker niet heeft overleefd. Dat is nu erg suf en stom. Denk in Nederland aan Oppassen!!!. Dat is tegenwoordig ook zeer suf. Dat bedoelde ik dus maar ik ben ervan overtuigd na de comments dat Seinfeld daar dus niet onder valt.

Ik ga het denk ik eens proberen. Maandag maar eens einde van de dag langs de Mediamarkt

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb de box gekocht

Vanavond maar eens een 1e ep bekijken

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

De box met alle seizoenen?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jup. Met ook ruim 100 uur aan extra materiaal en 1 of ander boek met 250 pagina's over de serie enzo. Maar dat is eventueel materiaal voor als ik alles heb bekeken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb de 1e 3 eps gekeken van seizoen 1 en het bevalt me nu al. Het enige wat me stoorde is dat je continue Seinfeld op het podium als cabaratier tussendoor krijgt. Blijft dit zo? Ik vind het eigenlijk storend. Aan het begin oke en als afronding kan ook nog maar blijf je dit ook tussendoor zien?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

The Oceanic Six wrote:

Heb de 1e 3 eps gekeken van seizoen 1 en het bevalt me nu al. Het enige wat me stoorde is dat je continue Seinfeld op het podium als cabaratier tussendoor krijgt. Blijft dit zo? Ik vind het eigenlijk storend. Aan het begin oke en als afronding kan ook nog maar blijf je dit ook tussendoor zien?

Nee, dit wordt steeds minder met de seizoenen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Goddank....want daarmee vind ik hem dus niet leuk, eerder storend omdat ik (verder) wil kijken naar de serie zelf.

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

Och, 't is maar maximaal 'n minuutje per keer en zorgt er ook voor dat de overgang tussen bepaalde scènes niet altijd zo ruw is. Bovendien wen je wel aan die überslechte Jerry Seinfeld-humor

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Op een gegeven moment is het helemaal verdwenen. Vanaf seizoen 7 volgens mij.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Een aantal seizoenen is het alleen aan het begin en aan het eind. Pas bij seizoen 8 of 9 is het helemaal verdwenen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het idee van de eerste seizoenen is dan ook dat je ziet "hoe een standup comedian aan z'n materiaal komt". Langzaam wordt dat idee steeds meer los gelaten, en dat is inderdaad niet erg

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik vond het altijd wel geinig. Overigens komen veruit de meeste van die onderwerpen ook aan bod in z'n echte stand-up show.

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

't Is inderdaad best leuk om te zien hoe 'n situatie in de serie wordt omgezet naar een grap in zijn comedy-act. 't Is alleen behoorlijk jammer dat het maar zo weinig goeie grappen oplevert

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Ik heb al wat gezien maar misschien dat ik ook een seizoen ga proberen seizoen 5 en 6 zijn bij de bijenkorf in Eindhoven maar 4,99.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.