• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

mikey wrote:

Anyway de kunstwereld is een wereld dat niet dicht bij de iedereen staat. En dat kan frustrerend zijn, aan de andere kant: je kan je er ook geen zorgen over maken (optioneel).

Die optie heb ik 22 jaar volgehouden maar dat programma heeft nu mijn leven verpest.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

eRCee wrote:

(quote)

Ik denk dat kunst mooi moet zijn, mensen moet raken.

Wie zegt dat Van Lieshouts kunst mensen niet raakt? Of zo'n filmpje met twee ballen desnoods.

• 22407 messages
  • 5071 votes

eRCee wrote:

Nee hoor. Volgens Van Lieshout moesten we dat maar aan experts overlaten. Maar op de vraag wat dat soort kunst nu zo goed maakt moet hij het antwoord schuldig blijven. Bezopen.

Van mij niet en dit was mijn statement.

Ik heb trouwens Van Lieshout dit ook niet horen zeggen, maar goed.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

starbright boy wrote:

Wie zegt dat Van Lieshouts kunst mensen niet raakt? Of zo'n filmpje met twee ballen desnoods.

Als iemand kan uitleggen wat daar zo goed aan is en wat hem/haar daarin raakt (zonder bij de 10.000 gekken te horen), dan houdt mijn verhaal natuurlijk op. Maar van Lieshout zelf wist geen antwoord. Hij kwam slechts met de dooddoener "Waarom is kunst van Rembrandt goed?" op de proppen. Nou, ik kan wel 10 redenen verzinnen.

starbright boy wrote:

Ik heb trouwens Van Lieshout dit ook niet horen zeggen, maar goed.

Dat ging over de bud-plug. Hij zie daarover dat mensen aan de experts over moesten laten om te beslissen welk kunstwerk geschikt was voor Rotterdam.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

eRCee wrote:

Dat ging over de bud-plug. Hij zie daarover dat mensen aan de experts over moesten laten om te beslissen welk kunstwerk geschikt was voor Rotterdam.

Tja dat vind ik dus wel fout van Lieshout. Omdat dit de openbare ruimte betreft. Daar moet je geen vreselijke kunst in zetten (ook niet door experts). Nou ja, woon lekker toch in de hoofdstad (aaah het monument op de dam)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

eRCee wrote:

Als iemand kan uitleggen wat daar zo goed aan is en wat hem/haar daarin raakt (zonder bij de 10.000 gekken te horen), dan houdt mijn verhaal natuurlijk op.

Vind zijn body art altijd wel mooi; hoe hij het lichaam laat zien op een manier zoals je er nooit bij stil staat.

Vindt die kabouter trouwens geweldig! Heb met veel plezier al het gezeik gevolgd tot dat ie er eindelijk stond. Loop er geregeld langs (woon toch maar een enkele minuut vandaan).

http://www.kabouterbuttplug.nl/ (een fansite )

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Misschien was dit dan een leukere film om te kiezen. (heb de aflevering verder niet gezien).

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zag dat Verbrugge ook binnenkort komt. Dat is nu een boeiend persoon!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Van Lieshout heeft heel kort uitgelegd (in twee regeltjes) wat kunst is. Hij is geen prater, en al helemaal niet iemand die dingen goed kan verwoorden, en antwoorden moet je uit hem trekken. En wat doet Luyendijk? Hij dramt niet door, is superaardig, als Van Lieshout even niet uit z'n woorden komt stelt hij maar een nieuwe vraag, doet net alsof alles zo bijzonder is. De vragen waren daar: provocatie, wat is kunst / grenzen opzoeken, relatie [die vraag werd wel erg snel weggewuifd]. Luyendijk vraagt niet door en Van Lieshout provoceert Luyendijk door schaapachtig te lachen en vragen onhelder te beantwoorden. Luyendijk had blijkbaar niet door dat hij flink in de maling werd genomen, want hij was zo verbaasd door al het vreemde wat hij zag en hoorde. Winnaar is Van Lieshout, verliezer is Luyendijk, grootste verliezers de kijkers die juist willen dat moeilijke vragen afgevuurd werden, dat er een discussie plaatsvond. Weer een gezelligheid-thee-met-een-koekje-avond. De vele interessante fragmenten maakten de avond enigszins goed.

En de buttplug-affaire was natuurlijk het dieptepunt van de avond. "Wij zijn de experts, dus de overheid moet naar ons luisteren" opmerking van Van Lieshout (provocatie) werd verwelkomt door Luyendijk in de trant van "inderdaad". Luyendijk lag op de slachtbank, waar Van Lieshout behoorde te liggen. Van Lieshouts werk en personage riepen om een interessante avond, maar het was een flop. Interviewen is een vak, laat Luyendijk maar correspondentie-verslaggever zijn voor het nieuws.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Dankzij die nuek-kabouter krijg ik altijd een brede grijns op mijn smoelwerk.

Mug: het is geen discussie programma maar een vriendelijk showtje waarin de gast altijd gelijk heeft, zelfs Leon de Winter van volgende week. Die Luyendijk zat waarschijnlijk de hele avond te denken: wat moet ik met die lieshout aan? Leon daarentegen zal wel weer een trapppen in je onderbuik verkopen. Misschien moeten ze harry ook maar uitnodigen

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Een andere presentator is beter. Een interviewer met lef, geen ja-knikker. Daar zitten de kijkers niet op te wachten. In deze aflevering voelde Luyendijk niet goed de wereld van Van Lieshout aan. En als je het niet goed aanvoelt, ga dan zeker niet ja-knikken. Het is een interview-programma nota bene.

• 22407 messages
  • 5071 votes

Ben het wel met Mug eens, geloof ik.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Mug wrote:

In deze aflevering voelde Luyendijk niet goed de wereld van Van Lieshout aan.

Zou kunnen, ik ben er eigenlijk slechts een paar keer overheengezapt.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

De keuzefilm van Halina Reijn is trouwens La Pianiste van Haneke.

John Doe

• 916 messages
  • 2122 votes

Komende zondag is Ad Verbrugge te gast. Man wat kijk ik daar naar uit. Hij maakte geweldige indruk op mij in een Tegenlicht uitzending genaamd Bevangen In Vrijheid. realplayer broadband - smallband

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Leon de Winter is a.s. zondag hoor. En ja Verbrugge praat altijd zeer boeiend in Tegenlicht, en in elke krant en wat dan ook.

John Doe

• 916 messages
  • 2122 votes

Aah dan heb ik me verkeerd laten voorlichten Ik zie nu dat hij twee weken later komt.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ad Verbrugge lijkt mij de meest interessante gast van dit seizoen. Hij heeft ook een erg aardig boek geschreven, titel ben ik even kwijt. Cultuurfilosofie in ieder geval.

aegron

• 4030 messages
  • 1267 votes

eRCee wrote:

Ad Verbrugge lijkt mij de meest interessante gast van dit seizoen. Hij heeft ook een erg aardig boek geschreven, titel ben ik even kwijt. Cultuurfilosofie in ieder geval.

Een tijd van onbehagen?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

aegron wrote:

Een tijd van onbehagen?

Inderdaad!

Zie hier.

Delanos

• 24 messages
  • 141 votes

Weet iemand misschien de titel van de muziek die op de aftiteling vanavond te horen viel? Het was afkomstig uit dat fragment uit The Sopranos, als ik me niet vergis

Verder was, ook vanavond, het voornaamste was Leon de Winter voortbrengt weer ergernis. Kijk wel uit naar de aflevering met Verbrugge!

• 22407 messages
  • 5071 votes

Niet mee eens. Ik had het totaal niet verwacht (want ik heb niets met Leon de Winter en erger me vaak nogal aan zijn stukjes), maar ik vond dit echt met kilometers afstand de beste uitzending van dit seizoen tot nu toe.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Eens! Dit was eigenlijk de eerste avond waarin de discussie feller was en het niet in de eerste plaats een 'gezellig avondje' was.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

In de stukken die ik zag vond ik Luyendijk weer (houterig) tenenkrommend.

Ozarklynch

• 1317 messages
  • 581 votes

Eens met starbright boy en neo. Tot dusver de beste uitzending. Boeiend om volgen van begin tot eind, interessante dialogen die me ondanks een voor mij niet altijd even fascinerend onderwerp toch aandachtig hielden. Luyendijk kwam ook goed uit de verf. Geen getrainde robot die repetatief vraag en antwoord biedt, maar uiterst humaan presenteert. Ik mag dat wel, houterig of niet.

Delanos

• 24 messages
  • 141 votes

Ondanks dat De Winter ergernis bij me oproept, vond ik dit wél een erg interessante en soms amusante aflevering hoor Hoe dan ook beter dan de afgelopen twee zondagavonden.

Het was in elk geval duidelijk dat de onderwerpen van discussie ditmaal wat meer in het straatje van Luyendijk pasten dan dat vorige week bij Van Lieshout het geval was.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Delanos wrote:

Weet iemand misschien de titel van de muziek die op de aftiteling vanavond te horen viel? Het was afkomstig uit dat fragment uit The Sopranos, als ik me niet vergis

aldus de website van Zomergasten:

De eindmuziek is uit de serie the Sopranos: Vivaldi: Sposa Son Disprezzata door Cecilia Bartoli. Van de cd Peppers and Eggs.

Uitzending niet gezien, had totaal geen zin. Wellicht de herhaling a.s. zaterdag door de positieve woorden alhier.

Delanos

• 24 messages
  • 141 votes

Mijn dank is groot

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik heb de vorige afleveringen niet gezien. Deze avond met Leon de Winter scoorde bij mij een voldoende. Vooral de discussies omtrent de gebruikelijke wereldgebeurtenissen (die al zo vaak aan bod zijn gekomen op tv) halen de score naar beneden. En Blof, daar kan ik heel weinig mee. Leon de Winter's idealisme, twijfels en emoties deden me wel wat. Vooral tijdens die fantastische scene uit Andrey Rublyov heb ik stilletjes meegesnikt. Wat een film!

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

starbright boy wrote:

Niet mee eens. Ik had het totaal niet verwacht (want ik heb niets met Leon de Winter en erger me vaak nogal aan zijn stukjes), maar ik vond dit echt met kilometers afstand de beste uitzending van dit seizoen tot nu toe.

Vond ik ook. Vond het zelfs de beste aflevering die ik ooit van zomergasten gezien heb. (kijk pas sinds vorig jaar)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.