- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Je hebt gelijk, dan is het dit nummer uit 1973.
Tonny Eyk Orchestra en Letty De Jong - Chanson Pour Milan (1973) - YouTube
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Je hebt gelijk, dan is het dit nummer uit 1973.
Tonny Eyk Orchestra en Letty De Jong - Chanson Pour Milan (1973) - YouTube
Yep! Dat is 'm exact! Ik heb in het verleden die docu redelijk vaak bekeken en ik werd na een tijdje knettergek van dat mens.
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Even meer van opgezocht maar die Letty de Jong heeft alleen maar neurie nummers gemaakt, geen enkel nummer waar ze normaal zingt. 
Een nummer gaat nog wel maar na een tijdje word je er wel gek van inderdaad.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Dit is voor het eerst dat ze mij echt een hele uitzending positief opvalt.
Tsja, dit soort persoonlijke ervaringsverhalen is echt iets voor haar, zodra er meer algemene thema's moeten worden behandeld dan is het direct een pak minder. Ik vond het een beetje een uitgerokken 'kijken in de ziel'-uitzending. Erg veel van hetzelfde, nauwelijks een wat bredere reflectie dan het persoonlijke, en de fragmenten die alleen maar zijn uitgekozen op de inhoud en die ook nauwelijks echt besproken werden. Tot halverwege heb ik het uitgehouden, maar nee, dit was het niet voor mij.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Op de oude Dostojevski vertaalster en haar ui na weinig bijzonders deze laatste aflevering. Die Frau mit den 5 Elefanten (2009) - MovieMeter.nl
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Tsja, dit soort persoonlijke ervaringsverhalen is echt iets voor haar, zodra er meer algemene thema's moeten worden behandeld dan is het direct een pak minder.
Dat vond ik vrij bizar bij Nina Jurna, toen ze over haar biologische ouders begon.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Aardige uitzending, maar wel eentje die je ook zo weer bent vergeten.
Vond Abbring overigens weer matig, heb vaak het gevoel dat ze al met haar volgende vraag bezig is en ze helemaal niet echt luistert naar haar gast, want net als de weken er voor, vroeg ze ook nu weer dingen, die net vijf seconden eerder waren verteld (en dat bedoel ik dan letterlijk).
Ook zat ze regelmatig te lachen, terwijl haar gast dan uiterst serieus reageerde en er niet echt de grap van in zag. Dat was me al vaker opgevallen en ook gisteren gebeurde dit weer een aantal keer. Dan zit je niet echt op dezelfde golflengte als je gast.
Overigens vond ik Ivo van Hove een erg aardige, sympathieke persoonlijkheid, maar van te voren had ik er wel meer van verwacht. Ik zag koppen staan met "Van Hove neemt uitzending Zomergasten compleet over" Is dat zo? Ik had eerder de indruk dat hij vlot en makkelijk praatte, maar niet meer dan dat.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik vind het wel heel fraai. Dit is dé aflevering dit seizoen waarbij het gesprek en de fragmenten het beste samenvallen: Van Hove kan echt de diepte blootleggen van de fragmenten die op zichzelf misschien als voor de hand liggend zouden kunnen worden beschouwd. Thematisch sterk samenhangende avond. Vond Abbring ook wel prima hier.
Mijn lijstje ziet er dan zo uit:
1. Maxim Februari - Beste fragmenten
2. Ivo van Hove - Beste gesprek
3. Nina Jurna - Interessante achtergrond, maar had veel meer uitgehaald kunnen worden
4. Sanne de Kanter (half gezien) - eendimensionaal qua fragmenten en gesprek
5. Hanna Bervoets (20 minuten gezien) - gebabbel
6. John van den Heuvel - niet gezien
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Deze editie enkele gasten die volop in de actualiteit zijn dit jaar.
Ik ben vooral benieuwd naar Jaap Goudsmit.
Typhoon is nu helemaal in de Heere, en het zal wel volop gaan over BLM...
Inez Weski tamelijk bizar persoon, evenals haar voorkomen. Hoe ze zich manifesteerde rond de Taghi zaak vond ik nogal zwak, al is er weinig eer aan te behalen.
Ik vind alleen dat Janine Abbring niet alles uit haar gasten weet te halen en nogal bleu.
Arnie
-
- 1082 messages
- 1881 votes
...En Ilja Leonard Pfeijffer. Daar blijf ik wel voor wakker.
misterfool
-
- 339 messages
- 730 votes
Geïnteresseerd in de uitzendingen van Inez Weski, Jaap Goudsmit en Leonard Pfeijffer.
Best toffe set-list deze editie.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Eerste uitzending van dit jaar met Typhoon vond ik niet geweldig. Hoewel Typhoon een ontzettend sympathieke gast is, vond ik naar hem luisteren een erg vermoeiende bezigheid, want hij praat niet echt lekker, maar vooral erg stotterend en aarzelend en dat vond ik drie uur lang toch wel een opgave, waardoor ik mij er op betrapte al luisterend tussendoor nog al eens even achter de computer te kruipen, of geheel wat anders te gaan doen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik heb deze aflevering bewust overgeslagen. Ik heb al eens een kort Halleluja interview gezien met hem na zijn wederopstanding, dat vond ik voorlopig wel even voldoende. 
Sympathieke gast inderdaad.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Mijn nieuwsgierigheid gaat uit naar Nazmiye Oral. Simpelweg omdat ik haar nooit echt heb gevolgd...maar dat best alsnog wil doen! Bij deze: De Dialoog met Pim 2002. Ik vind het ook een aardige "line up". Inez Weski, daar verheug ik me nog het minst op...al kunnen ze allen verrassen en juist ook iets laten zien van zichzelf als individu, niet als professional. Van Weski verwacht ik een afstandelijk maar allicht intellectueel gesprek. Maar: gaat Weski verrassen met een persoonlijk verhaal? Of wordt het een gevecht tegen de Staat?
Bij een schrijver of zanger (Ilja of Typhoon) verwacht je wel het "persoonlijke verhaal". In die zin waren de tranen van Typhoon te verwachten. Hoe dan ook zijn de beelden bij het verhaal uitstekend gekozen. Ondanks zijn haperen (dat heb ik zelf ook,
) en de niet al te spannende inbreng van Abbring heeft hij wel gebracht wat je van hem kan verwachten. Typhoon is erg open. Als je hem al een beetje volgt, zag je een gesprek als gisteren wel aankomen: god, liefde, racisme de onderwerpen en de praatstijl waren me bekend. Toch is het knap dat ie me wél heeft kunnen boeien. "Koren op de molen" dat ook wel...maar wel knap en gevoelig. Zo had ik kort ervoor net Wild Style (1982) gekeken en me naderhand verdiept in bv J-M Basquiat en Rammellzee! De videorecordert staat dus aan vanavond: Jean-Michel Basquiat: The Radiant Child (2010).
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Ben ook afgehaakt. Wat ie zegt klopt allemaal wel en zo, maar het zijn alléén maar open deuren. Bovendien vond ik de meeste fragmenten niet geweldig. En Billy Elliot als keuze film is ook al mwah wmb.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Bij deze: De Dialoog met Pim 2002.
Leuk! Deze kende ik nog niet. Ik mag hopen dat ze als gast beter uit de verf komt want hier laat Fortuyn haar alle hoeken van de kamer zien, inhoudelijk en qua presentatie.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Bewust deze eerste aflevering overgeslagen, Misschien ben ik koppig en sterk in minderheid, maar populaire Nederlanders, wel afhankelijk van op welk gebied, vind ik nog altijd niet fijn voor Zomergasten. Zolang het geen muziekartiesten, saaie tv ´sterren´ of sporters zijn, ben ik meestal nog wel bereid te kijken, maar altijd teleurgesteld. Ik lees iets over open deuren....
Wellicht dat ik mooie persoonlijke verhalen mis, maar deze grijpen ook vaak deels terug op bepaalde onderwerpen die mij niks interesseren. In het geval van Typhoon zou het best kunnen dat het actueel racisme thema mooi aan bod komt, maar dan zie ik liever een iemand die een bijzondere academische studie deed en dit op een meer afstandelijke, doch emotionele manier kan overzien en verwoorden.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Deze kende ik nog niet.
Ken je klassiekers Martijn 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Ach, ga koken! 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Heerlijk hoe de standaard vragen omtrent het psychologiseren van gasten geen enkel doel treffen bij Weski. Ze zijn aan haar niet besteed en dus weet Abbring zich vaak geen raad meer.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Erg vermakelijke avond. Weski was lekker eigengereid en dwars en Abbring wist hier niet echt op in te spelen, maar was wel irritant met haar voortdurend onderbreken, met als gevolg dat ze regelmatig door elkaar zaten te praten en je er niks van kon verstaan. Keuzefilm is niet heel obscuur te noemen, maar wel leuk genoeg om weer eens te bekijken.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
De manier van praten van Weski leek me niet te harden in de vijf minuten die ik inschakelde. Elk woord maximaal benadrukken. Anderen daar geen last van?
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Interessante zomergast, fijne stem, mooi hoofd (met die prachtige kohpotloodogen van d'r).. en ze lacht overigens hetzelfde als Loretta Schrijver, viel me nu ineens op.
En 5 katten in huis!
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
De manier van praten van Weski leek me niet te harden in de vijf minuten die ik inschakelde. Elk woord maximaal benadrukken. Anderen daar geen last van?
Nee. Ik dacht nog wel dat jij als liefhebber van de Russische literatuur (toch...of haal ik je in de war met iemand anders) dit wel zou pruimen.
Ze staat hierom ook bekend.
Interessante avond. Zwaarmoedig doch met dat sprankje hoop. Fijn.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Nee. Ik dacht nog wel dat jij als liefhebber van de Russische literatuur (toch...of haal ik je in de war met iemand anders) dit wel zou pruimen.
Ze staat hierom ook bekend.
Dat ben ik vast ja. Op papier is het denk ik beter te vergeven, dat geldt wel voor meer.
Het was ook niet zo dat ik de avond echt een kans heb gegeven, moest even vijf minuten wachttijd overbruggen en toen ingeschakeld.
Leuk dat er hier weer wat levendigheid is over het programma.