• 178.081 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.440 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

klassiek-liberalisme als in multinationaldouceurtjes en een zowat communistische hypotheekrenteaftrek

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Ik vond 3 uur Wiebes en liberale visies wel weer genoeg eerlijk gezegd. Gelukkig mag de politiek lekker blunderen van misterfool, zolang we maar niet eindigen als Venezuela.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Samen met Van Gaal vond ik dit de minste zomergast. Totale nietszeggendheid met een dosis arrogantie, bijna net zo'n nare man als Van Gaal.

Van Waterdrinker heb ik het meest genoten, die kan tenminste boeiend vertellen, komt sympathiek over en heeft echt iets te melden.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

misterfool wrote:

Ook het punt ten aanzien van de kunstenaarssubsidie vond ik erg sterk. Eric Wiebes was uitstekend in staat om de kritische vragen van Abbring te beantwoorden.

Dat is eerder de angst voor 'intellectiualisme' door kunst weg te zetten als hobby door wiebes, zoals postzegels een hobby zijn. Nog even een dankwoord voor halve zoolstra: dank je voor de algehele kaalslag!

misterfool

• 339 messages
  • 730 votes

mikey wrote:

(quote)
Dat is eerder de angst voor 'intellectiualisme' door kunst weg te zetten als hobby door wiebes, zoals postzegels een hobby zijn. Nog even een dankwoord voor halve zoolstra: dank je voor de gehele kaalslag!

Oneens, mijns inziens was het belangrijkste punt dat er voor veel kunst geen vraag bestaat. Waarom moet dan van belastinggeld een aanbod worden gecreëerd. Als de kunst iets waard is dan vindt het wel een publiek. Dat als angst voor intellectiualisme(sic.) weg te zetten, vind ik niet erg chic.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Even over dat kunst (nu uit de politiek en into film). Ik geef de kaalslag ook de schuld voor de belabberde nl filmproducties vol romcoms en kiddie horrors. het is misschien niet één op één maar de nl slome kijk op kunst/cultuur (en dus film) die dat heeft veroorzaakt bij publiek en makers.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Laten we vooral niet investeren in de dingen die het leven kleur en schoonheid geven, stel je voor zeg, waar kan dat goed voor zijn.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Kortom: ik heb niets gemist gisteren!

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Politieke discussie verwijderd. Graag weer ontopic over Zomergasten.

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Wat een rechts beleid hier..

Als er niet meer over de inhoud van Zomergasten gesproken mag worden kan dit topic net zo goed opgedoekt worden.

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

Volgens mij lag de discussie in het verlengde van wat er in zomergasten werd besproken...

Of mogen we echt alleen praten over de beeldfragmenten in zomergasten, omdat het anders buiten het bereik van Moviemeter komt?

(het gesprek analyseren gaat strikt gesproken ook niet over films/tv!)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Discussies over politiek (en religie) zijn al praktisch vanaf het begin van MM niet toegestaan op MM.

Als er uitvoerig door gebruikers over politieke zaken wordt gediscussieerd, wordt het sowieso verwijderd.

misterfool

• 339 messages
  • 730 votes

Pecore wrote:

Wat een rechts beleid hier..

Tsja, het is ook wel een beetje mijn schuld. Doordat ik de discussie te breed trok, had het gesprek stilaan niet veel meer met de zomergastenuitzending te maken. Mea Culpa zullen we maar zeggen.

Volgende week een seksuologe, naar het schijnt. Vermoedelijk een wat minder polariserende uitzending.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Politieke discussie is dan ook gewoon geestdodend.

Ze willen jullie tegen jezelf in bescherming nemen.

Ik snap dat wel.

Kan het wel waarderen zelfs.

Donkerwoud

• 8662 messages
  • 3941 votes

Mjah, dit is wel echt flauw. Er zijn ook een aantal reacties van mij verdwenen die met de beste wil van de wereld niet provocerend waren. Ik snap best dat er paal en perk aan politiek/religie wordt gesteld, maar op deze manier wordt een hele uitzending dus eigenlijk een taboe-onderwerp omdat er een politicus zat.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Yep, ook mijn ontopic post is weg.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Nou boehoe:

Mag gewoon niet.

Regels zijn regels. Staat allemaal duidelijk vermeld.

Maar gelukkig vanavond: frisse ronde nieuwe kansen, jullie weten nu waar jullie op moeten letten.

En dat er op jullie wordt gelet.

?

Uitkijken dus.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Doen ze gelijk maar heel het topic boycotten zie je dat nou.

Flauw hoor.

Eerst nog van en nou gelijk me mening geven als een moedervarken en toen ineens niet meer zeet ie.

Typisch.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

?

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Ik heb een uurtje van de uitzending gezien, maar helaas heb ik geen relatietherapie nodig, bij gebrek aan een relatie. Ongetwijfeld zal deze vrouw erg veel weten in haar vakgebied, maar voor een einselganger was dit een oninteressante avond.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Niet mee eens. Ik hoor ook niet bij de doelgroep, maar de expertise spat er vanaf bij deze vrouw. Daarom, en door haar enthousiasme en leuke taalvermengingen, tot nu toe een boeiende avond. Janine zat ook met rooie oortjes te luisteren...

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Tweede deel was nog beter. Veruit de beste avond van het seizoen. Pure literatuur.

Donkerwoud

• 8662 messages
  • 3941 votes

Fijn interview over de psychologisering van de maatschappij met 'Zomergast' Damiaan Denys: ‘Het ís niet normaal om mooi en succesvol te zijn en alles onder controle te hebben’ - NRC

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Janine Abbring weer presentator Zomergasten | AD.nl

Ik vind Peter van Ingen nog steeds wel de beste Zomergasten-presentator die er geweest is.

Janine Abbring kan zich niet altijd goed inleven in haar gasten en gaat vaak voor de gemakkelijke weg.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Van den Heuvel en Bervoets tot nu toe. Dat zijn dus al twee vrije avondjes.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

En nu ook twee avondjes die je wel kan boeken: Maxim Februari en Nina Jura.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Weer een mooie editie voor de grachtengordel

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

En Wanda de Kanter, de activistische longarts. Sluit mooi aan op deze discussie Verbod op films met rokende filmsterren

Gokje voor haar keuzefilm: Thank You for Smoking (2005)

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ivo van Hove lijkt me interessant. De Kanter heb ik m'n twijfels bij.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

de grunt wrote:

Weer een mooie editie voor de grachtengordel

Vond deze jaargang van 'Sterren.nl top 20' weer heel erg afgestemd op het Volendam-publiek.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.