- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Ik vond het door Abbring niet te kijken. Wat doet die daar?! Maakt alle schoolfouten qua interviewen; niet doorvragen, teveel bezig met zichzelf en haar eigen volgende vraag waardoor je Van Gaal ook vaak zag kijken van "luister je eigenlijk wel" en dan pleurt ze ook liefst zo'n eindelijk bedachte (vragen bedenk je niet) vraag door zijn praten heen. En dan was het ook ergens allemaal te abstract (voor de kijker...jaja) terwijl het toch een programma voor de wat minder domme mens is en zaten ze in kringetjes rond te praten van hebikjoudaar... Ja, als je ook enkel onbegrip voor z'n woorden toont ipv de diepte of breedte in te duiken met doorvragen! Wat zij allemaal liet liggen.. Eeuwig zonde van zo'n potentieel, en bij vlagen alsnog, interessante gast. Wat een geduld en zelfbeheersing heeft Van Gaal daar gister getoond...
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Abbring heeft moeite met mensen die niet in haar straatje passe.
lijkt me geen topinterviewer als een sonja barend of zo 
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Zielig is het juiste woord, ik kreeg ook bijna wat medelijden met deze stamelende oude man. Lowie mist zowel intellectuele als sociale bagage en heeft zich zijn hele leven gered met hard schreeuwen en rechtlijnigheid, maar dat is niet genoeg op een avond als deze. Gênante zelfverheerlijking (hoeveel waren het, een stuk of 4 fragmenten van zichzelf? ongekend) waarbij Janine na de 17e keer 'ik was zo succesvol, we wonnen elk straattoernooi, ik haalde zulke goede cijfers' in wat besmuikt lachen uitbarstte. Lowie had het natuurlijk niet door, en dacht dat 'die brunette' bij zijn enorm trage, staccato opgelepelde anekdotes wegsmolt. Als avond was het niet bijster interessant of pregnant, als je een beetje het voetballen volgt weet je wel waar het naar toe gaat, vernieuwende inzichten waren er niet, blijft over een ja, wat zielig persoon.
2*.
Tja, zielig. Persoonlijk vind ik dan weer weinig zo zielig als dergelijke vuilbekkerij op internet rond iemand die je nog altijd helemaal niet kent. En weer dat eeuwige gemauw over een stukje zelfgenoegzaamheid. Beter aardig over jezelf dan onaardig over een ander. En jezelf. Waardoor je weer de neiging voelt je gezicht open te trekken over de ander. Rond en rond. En nog minder zie ik in bovendien wat de classificatie ‘oude man’ hiermee van doen heeft. Hij ziet er uitstekend uit voor iemand van dik in de zestig met een fantastische kop haar bovendien. Durf te wedden dat de kans zeer aanwezig is dat jij die niet hebt. Van Gaal is een alom gewaardeerd man van statuur met een ontelbare scala aan glorieuze prestaties achter zijn naam, een beetje meer respect lijkt me wel op zijn plaats. Volkomen ongepast en uitermate ‘zielig’ om op deze manier iemand zijn persoon tot doelwit te stellen terwijl deze zich niet eens kan verdedigen en je deze niet eens kent bovendien. Soms geldt gewoon dat je je onhebbelijke neigingen netjes binnensmonds mag houden, zoals ik nu ook niet doe.
Fathead
-
- 30 messages
- 50 votes
Maar iemand die alom gerespecteerd wordt kan toch nog wel een uiterst matige zomergast zijn?
Ik vond hem (oké, op basis van 2/3 aflevering) totaal niet adequaat reageren op vragen die hem gesteld werden en alleen vol zijn van zijn eigen slimmigheid en kunde. Die kan hij misschien wel bezitten, maar dat geeft wel vervelende televisie. Kunnen ze volgende keer net zo goed Ivo Niehe uitnodigen. 
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Een matige Zomergast lijkt me heel wat anders dan ‘een zielige man’.
Vond dit bericht onnodig naargeestig van toon dus daar heb ik even op gereageerd.
Dit met name ook omdat we ons in mijn optiek met zijn allen eens mogen behoeden voor de vuilbekkerij cultuur die toch al op internet heerst.
Er mag ook op internet een tandje meer collectief fatsoen komen wat mij betreft.
Je kan iemand misschien niet zo vinden, weinig op hebben met iemand zijn manier van doen of staat van dienst, maar dan nog zie ik allerminst in hoe het ooit op zijn plek zou kunnen zijn om dit op zo’n laaghartige manier te uiten.
Zo vind ik het zelf ook helemaal niet zo’n gekke gedachte dat er een kans bestaat dat iemand jouw uitlatingen aan zijn of haar adres onder ogen krijgt op de een of andere manier en dit als kwetsend zou kunnen ervaren.
En dit vervolgens voor jou iets is om voor je medemens eigenlijk helemaal niet te willen.
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Ach, Van Gaal is ook niet het meest beschaafde figuur op de wereld, dat fragment van Andere Tijden was ook gewoon om Hiddink een schop na te geven, die twee hebben een enorme hekel aan elkaar, en dan net doen alsof het was om te laten zien wat hij zijn spelers heeft laten zien, wat een kinderachtig gedoe voor iemand in de zestig.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Vond Van Gaal geen echt boeiende zomergast -zeker ook vanwege de interviewster- maar zielig? Totaal niet. Moet bij Van Gaal wel denken aan het spreekwoord de brutalen hebben de halve wereld en dat roept soms wel wat heftige gevoelens en reacties op van anderen want hoge bomen vangen veel wind nu we toch met gezegdes aan het strooien zijn. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Hij ziet er uitstekend uit voor iemand van dik in de zestig met een fantastische kop haar bovendien. Durf te wedden dat de kans zeer aanwezig is dat jij die niet hebt. Van Gaal is een alom gewaardeerd man van statuur met een ontelbare scala aan glorieuze prestaties achter zijn naam
Lowietje toch, wind je niet zo op en neem een lekkere koele duik in je privé-zwembadje 
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Op deze manier doe je wel erg weinig moeite je afgunst oftewel je ware beweegreden achter gesloten deuren te houden.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ach, eigenlijk willen we allemaal een beetje Lowie zijn.
Wie kan nu helemaal zeggen dergelijke kritiekloze, volgzame apostelen aan zijn voeten te hebben?
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Denk dat dat wel opgaat voor de meeste ferme menne van statige statuur welke erin geslaagd zijn hun doorgaanse dagbesteding te vervullen van hartstochtelijke aspiraties en hier bovendien al dan niet ook nog eens een hele smakelijke zakcent aan over mogen houden.
Donkerwoud
-
- 8662 messages
- 3941 votes
Ook bij van Gaal het einde niet gehaald. Net zo irritant zelfbewust als Romana Vrede zodat er inhoudelijk weinig meer uitkomt dan zijn overbekende nukkigheden. Zal vast schattig of herkenbaar zijn voor mensen die iets met voetbal hebben, maar geef mijn portie nostalgie maar aan fikkie. (En ja: hier stond eerst iets anders.
)
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Iedereen die LvG een beetje heeft gevolgd door zijn loopbaan weet dat. Heeft een hekel aan de media, praat vooral in de ik-vorm als soort van narcist, maar is tegelijk een heel sociaal mens die bv de verjaardagen van de familieleden van zijn spelers onthield of die met 2 vrouwen een hele lange relatie had/heeft.
Maar als uitzending vind ik het een beetje braaf en voorspelbaar. Het zijn ook niet de meest interessante stukken die we zien. Had sowieso gehoopt meer over zijn loopbaan te horen. Over Ajax 1995, Oranje waarmee hij het WK misliep en Oranje waarmee hij bijna een WK finale haalde in zijn tweede periode. Ik ken die dame die presenteert niet, maar het had een stuk scherper gekund.
Wij weten dat omdat we het voetbal volgen. Maar zoals je hierboven in de reacties ziet weet niet iedereen dat, en wordt Van Gaal nog steeds gezien als een narcistische en arrogante betweter. Onterecht en eenzijdig, maar goed.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik vond het door Abbring niet te kijken. Wat doet die daar?! Maakt alle schoolfouten qua interviewen; niet doorvragen, teveel bezig met zichzelf en haar eigen volgende vraag waardoor je Van Gaal ook vaak zag kijken van "luister je eigenlijk wel" en dan pleurt ze ook liefst zo'n eindelijk bedachte (vragen bedenk je niet) vraag door zijn praten heen. En dan was het ook ergens allemaal te abstract (voor de kijker...jaja) terwijl het toch een programma voor de wat minder domme mens is en zaten ze in kringetjes rond te praten van hebikjoudaar... Ja, als je ook enkel onbegrip voor z'n woorden toont ipv de diepte of breedte in te duiken met doorvragen! Wat zij allemaal liet liggen..
Ben het hier wel mee eens. Ze vraag constant om verduidelijking, maar komt daardoor niet tot verdieping en het gesprek krijgt geen flow. Meer meegaan met de gast.
Haar kracht is natuurlijk haar vriendelijke uitstraling. Soms is dat voldoende, gisteren niet.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Abbring is vooral enorm houterig. Ze lijkt totaal niet op haar gemak te zijn, terwijl in seizoen 2 dat toch wel eens mag.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Ik kan echt met de beste bedoelingen van de wereld niet begrijpen hoe je kunt beweren dat Van Gaal geen narcist is. Hij voldoet aan werkelijk alle kenmerken. En dat is ook de belangrijkste reden dat het gister het aangluren niet waard was. De man kan nog geen twintig seconden over zijn passies vertellen zonder het te betrekken op de grote Louis van Gaal show. En die is bijzonder saai.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dat is vooral hoe hij zich wil profileren als trainer. Natuurlijk heeft hij narcistische trekken, maar iemand die zo ontzettend veel doet voor Spieren voor Spieren, speciale dagen voor G-teams, en ook naar zijn spelers toe altijd sociaal is en nooit een verjaardag vergeet is ook een sociaal en betrokken mens. Hij is rechtlijnig maar wel eerlijk, en daar hou ik wel van. En dat zeg ik als Feyenoorder
.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Maar dat is allemaal niet strijdig met een narcistische persoonlijkheid.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik kan echt met de beste bedoelingen van de wereld niet begrijpen hoe je kunt beweren dat Van Gaal geen narcist is. Hij voldoet aan werkelijk alle kenmerken.
DSM V, Kenmerken Narcistische Persoonlijkheidsstoornis - narcistischepersoonlijkheidsstoornis.nl
Wil jij nou echt beweren dat Louis van Gaal aan "werkelijk alle kenmerken" voldoet? 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Narcistische Persoonlijkheidsstoornis (narcisme) - PsyQ
Een echte narcist voldoet aan alle kenmerken, en je kan Van Gaal niet een gebrek een empathie verwijten. Hij heeft geen moeite om emoties te tonen (integendeel) en kan oprecht charmant zijn. Voetballers die met hem gewerkt hebben zeggen ook dat Van Gaal best zijn eigen ongelijk kan toegeven (als de argumentatie maar hout snijdt), en de deur staat altijd open. Van Gaal is rechtlijnig en nors, maar echt agressief kan ik hem niet noemen. Maar goed, dit gaat wel heel erg off-topic. Van Gaal ziet de media als vijand en kan tegen journalisten heel kortaf zijn, maar dat is geen teken dat hij een narcist is.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Narcistische Persoonlijkheidsstoornis (narcisme) - PsyQ
Een echte narcist voldoet aan alle kenmerken,.
Doorgaans is het met dit soort zaken dat je aan een x-aantal van de kenmerken moet voldoen om als zodanig geklassificeerd te kunnen worden. Niemand zal aan al die kenmerken voldoen, denk ik.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Doorgaans is het met dit soort zaken dat je aan een x-aantal van de kenmerken moet voldoen om als zodanig geklassificeerd te kunnen worden. Niemand zal aan al die kenmerken voldoen, denk ik.
Met alle respect, maar als je maar aan een x-aantal van de kenmerken moet voldoen dan lopen er 17 miljoen narcisten in Nederland rond. Vooral met social media tegenwoordig.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Met alle respect, maar als je maar aan een x-aantal van de kenmerken moet voldoen dan lopen er 17 miljoen narcisten in Nederland rond. .
Hangt van de grootte van "x" af, natuurlijk.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik geef toe, Van Gaal heeft een groot ego en hij zal de aandacht best leuk vinden. Maar een echte narcist is voor mij iemand die geen empathie heeft en geen berouw toont voor zijn acties. Kwalificaties die totaal niet bij Van Gaal passen. Maar goed, laten we het hier maar bij houden
.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik denk ook helemaal niet dat Van Gaal een narcist is. Soms noem ik ook wel eens iemand een narcist, maar dat is dan meer uit ergernis dan dat ik het meen.
Ik kan het ook niet menen want ik ben helemaal niet opgeleid om dit soort diagnoses te kunnen stellen.
En iemand die daar wel voor is opgeleid zal zich hopelijk drie keer bedenken om zo'n oordeel te uiten hier in dit topic. Dus zie het lekker als een triviale opmerking van bijvoorbeeld Pecore.
Maar ik reageerde enkel even op dat "werkelijk alle kenmerken".
Verder had ik me er ook niet mee moeten bemoeien, heb de hele uitzending niet gezien. 
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Ik geef toe, Van Gaal heeft een groot ego en hij zal de aandacht best leuk vinden. Maar een echte narcist is voor mij iemand die geen empathie heeft en geen berouw toont voor zijn acties. Kwalificaties die totaal niet bij Van Gaal passen. Maar goed, laten we het hier maar bij houden
.
Dat klinkt meer als een psychopaat.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Volgens mij is Van Gaal gewoon een normaal mens met een groot ego, onder meer gevoed door geweldige successen, en met een wat moeilijke omgang met in zijn ogen onterechte kritiek. Zaken die niet duiden op een persoonlijkheidsstoornis, maar gewoon een mens van hem maken. Of je dat een fijn of een naar mens vindt zegt verder niet veel over hem.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Absoluut geen triviale opmerking van mijn kant. Het wordt tijd dat Van Gaal, met zijn interesse voor psychologie en gelul over totale-mens-principe, eens een psychologische analyse op zichzelf gaat loslaten. Dat schrikt hij zich een hoedje.