• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.182 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Ik vond Janine juist menselijk & kwetsbaar overkomen. Ze wist geen raad (zoals veel kijkers) met de tergende staar-oefeningen en mimiekspelletjes van Romana. Wat was er integer aan dit theatermeisje? Ik denk dat Janine in de wieg gelegd is om as. zondag op pijnlijke wijze de narcist van Gaal bloot te leggen.

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Voor dat laatste is dan ook weinig nodig.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Oninterviewbaar mens, die Vrede, met haar onzekerheid en gebrek aan zelfkennis. Abbring deed het heel best, wilde niet respectloos haar gaat naar haar kwetsbaarste punt brengen, toen de onuitstaanbare metacommunicatie begon: "of is het angst..." Vrede er overheen "Nee ik vind het gewoon leuker om mensen te lezen dan zelf te praten" verlegenheid fingerend. Ver verwijderd en bang van haar ware zelf dus ongeschikt voor een programma als dit. Lijkt wel of VPRO net zo goed Abbring wil testen als de gasten... Dan zal komende zondag een verrassing zijn, als blijkt dat Van Gaal als hij wil een innemende, prettige gesprekspartner is en wat sommigen voor narcisme zien juist egosterkte is om/door zich staande te houden tussen de egocentrische/narcistische voetballertjes...

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Hier houdt hij zich wel staande...

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Als het satire was zou het leuk zijn..

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Daar is wel een satirische versie van met zwart-wit beelden.

cucciolo

• 491 messages
  • 1100 votes

Ook ik ben het met de meeste meningen hier niet eens. Vind dat Romana Vrede juist wel veel te melden heeft. Ok, ze zou misschien kunnen leren hoe ze het beter overbrengt, maar dat wat ze probeert duidelijk te maken (en op mij in ieder geval wel overkomt) is interessant, eigenzinnig en zeker niet oppervlakkig.

Minstens zo interessant is de dynamiek tussen de twee dames. Enerzijds Vrede die interactie probeert af te dwingen, Janine die conformerend Vrede daarin probeert tegemoet te komen, maar daardoor onder de oppervlakte juist defensief wordt en haar spontaniteit verliest. Met als gevolg een benarde spanning tussen de twee. Wel een heerlijk mens verder die Romana, en ook wel gedurfd van d'r dat ze Janine een beetje op de proef stelt, die gedwongen wordt om daarmee om te gaan. Een dergelijke test kan ze ook zeker gebruiken, want haar te afstandelijke houding vorig jaar was een groot minpunt in de reeks. Het levert dit keer in ieder geval bijzonder vermakelijke televisie op.

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

cucciolo wrote:

Ook ik ben het met de meeste meningen hier niet eens. Vind dat Romana Vrede juist wel veel te melden heeft. Ok, ze zou misschien kunnen leren hoe ze het beter overbrengt, maar dat wat ze probeert duidelijk te maken (en op mij in ieder geval wel overkomt) is interessant, eigenzinnig en zeker niet oppervlakkig.

Minstens zo interessant is de dynamiek tussen de twee dames. Enerzijds Vrede die interactie probeert af te dwingen, Janine die conformerend Vrede daarin probeert tegemoet te komen, maar daardoor onder de oppervlakte juist defensief wordt en haar spontaniteit verliest. Met als gevolg een benarde spanning tussen de twee. Wel een heerlijk mens verder die Romana, en ook wel gedurfd van d'r dat ze Janine een beetje op de proef stelt, die gedwongen wordt om daarmee om te gaan. Een dergelijke test kan ze ook zeker gebruiken, want haar te afstandelijke houding vorig jaar was een groot minpunt in de reeks. Het levert dit keer in ieder geval bijzonder vermakelijke televisie op.

Maar ging het concept niet om het in elkaar zetten van 'jouw ideale tv avond'?

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

de grunt wrote:

Hier houdt hij zich wel staande...

Of in Kijken In De Ziel

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Vertrouw dat Coen Verbraak maar toe, die fileert hem! Op één na beste interviewer van NL

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Nou ja, het gaat niet zozeer om het fileren maar de benadering van de interviewer. Is die vriendelijk, open en ondubbelzinnig als altijd bij Verbraak dan heb je aan Van Gaal heel best een boeiende en oprechte gast, integer zelfs soms. Je moet je niet door zijn botheid laten vermurwen maar hem bij de hand nemen door zelf ook oprecht integer te zijn. Van Gaal spiegelt, vaak een tikje versterkt haha

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Richardus wrote:

Van Gaal spiegelt

Zodra hem iets gevraagd wordt, ook in zijn rol als analist, eindigt het antwoord immer bij: de grote Louis. Van Gaal is een succesvolle trainer, maar jammer genoeg eist hij het succes altijd zelf op. Dat heb ik Pep Guardiola nooit horen doen, of Carlo Ancelotti, of Zinédine Zidane. Die smachten niet eeuwig naar erkenning. Zij hebben dat niet nodig.

Zelfspot is een groot goed. Zin in zondag!

Donkerwoud

• 8662 messages
  • 3941 votes

Ik vind Romana Vrede een fascinerend mens en ze heeft meer te melden dan hier wordt gesuggereerd. Maar het was eigenlijk vanaf het begin al een moeizaam en hakkelend gesprek. Interessante frictie tussen actrice/presentatrice maar niet per se waar ik die zondagavond trek in had. Ik haakte af...

Romana Vrede verwees trouwens naar deze blogpost over het fenomeen 'autism mum': Autism mum - Toeps Blog

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Heeft sprankelend een antoniem? Wat een vermoeiende vrouw en moeizaam gesprek, had er al geen geweldige dingen over gehoord maar toch nog maar 'even' gekeken. Een lange zit vol nikszeggende fragmenten (ok Clementine is wel cool), lange stiltes, overacting, levend in haar eigen wereldje (ik was zoooo verbaasd dat die mensen in Rotterdam geen AZC in hun achtertuin wilden, nou jaaa zeg, shocking!) en ook nog de (verplichte) korte SJW-oprisping. De enige interessante invalshoek die ze wist te brengen was als moeder van een autistisch kind, al bleef ook dat soms wat hangen in algemeenheden en vooral een hele hoop ongemak met Janine.

nummer2 wrote:

Vond de eerste beelden best wel pijnlijk eigenlijk. "Ja, ik ben eigenlijk in Nederland opgegroeid, maar wilde wel heel geforceerd iets tofs laten zien van mijn cultuur (Suriname), dus heb er even flink naar zitten zoeken hoor. Weet eigenlijk ook niet waar het over gaat, heb dat ook nog even nagevraagd bij anderen!"

Bij dezen genomineerd voor meest gênante Zomergasten-fragment aller tijden. Dat kon écht niet.

1,5*.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Voor Lowietje heb ik de popcorn trouwens al klaarliggen. Ik denk nog steeds dat-ie gewoon 3 uur beelden van zichzelf gaat laten zien. En als Janine een prikkelende vraag durft te stellen, loopt-ie boos weg.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik heb tegen mijn voornemen in de uitzending van vanavond ook ingepland om op te nemen. Wie weet wordt het een legendarische tv-avond.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Louie kiest voor Moneyball als film, ik had het kunnen weten. De mensen hier hebben trouwens wel een heel eenzijdig beeld van Van Gaal. René van der Gijp zegt ook altijd dat Van Gaal één van de sociaalste en aardigste mensen is die hij heeft ontmoet, maar hij heeft helaas ook een narcistische en wat norse kant. Twee persoonlijkheden in één lichaam, maar ik denk toch dat Louie vanavond veel mensen gaat verrassen.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Gewoon met stropdas.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik denk dat hij de karatetrap nog eens gaat voordoen in de studio.

Fathead

• 30 messages
  • 50 votes

Met zijn opmerking over die pannenkoek is deze zomergastavond al geslaagd!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

IH88 wrote:

Louie kiest voor Moneyball als film, ik had het kunnen weten. De mensen hier hebben trouwens wel een heel eenzijdig beeld van Van Gaal. René van der Gijp zegt ook altijd dat Van Gaal één van de sociaalste en aardigste mensen is die hij heeft ontmoet, maar hij heeft helaas ook een narcistische en wat norse kant. Twee persoonlijkheden in één lichaam, maar ik denk toch dat Louie vanavond veel mensen gaat verrassen.

Iedereen die LvG een beetje heeft gevolgd door zijn loopbaan weet dat. Heeft een hekel aan de media, praat vooral in de ik-vorm als soort van narcist, maar is tegelijk een heel sociaal mens die bv de verjaardagen van de familieleden van zijn spelers onthield of die met 2 vrouwen een hele lange relatie had/heeft.

Maar als uitzending vind ik het een beetje braaf en voorspelbaar. Het zijn ook niet de meest interessante stukken die we zien. Had sowieso gehoopt meer over zijn loopbaan te horen. Over Ajax 1995, Oranje waarmee hij het WK misliep en Oranje waarmee hij bijna een WK finale haalde in zijn tweede periode. Ik ken die dame die presenteert niet, maar het had een stuk scherper gekund.

Pecore

• 923 messages
  • 1691 votes

Totaal oninteressante gewichtigdoenerij. Niet geschikt voor dit programma.

Fathead

• 30 messages
  • 50 votes

Ik ben halverwege afgehaakt. Het programma bleek niet goed genoeg voor mijn perzzoonlijke ontwikkeling als totaal mens. Ik zet liever een lekker moppie muziek op...

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Wel redelijk wat je ervan verwachten mag.

Bij vlagen lekker stroef en ongemakkelijk.

Mans treedt duidelijk buiten zijn comfortabele gebied, zo gedurende live registratie samen met deze aardige graag vraagrake dame, en dat is in zekere zin natuurlijk enkel lovenswaardig.

Gewoon een goeike, maar daar was ik al wel langer van overtuigd.

Beetje het Van Morrison effect.

Lekker nukkig nors maar constant gedreven door een gouwe tikker tussen de ribben in de borst.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Valt me erg tegen, ik had gehoopt een andere van gaal te zien maar dit is vreselijk, eerlijk gezegd vind ik het gewoon een zielige man, hij voelt zich nog steeds miskend en wil alleen maar horen hoe goed hij is, en dat zonder zelfspot en humor. Meest vreselijke uitzending ooit.

misterfool

• 339 messages
  • 730 votes

Grappig, ik vond Van Gaal juist wel vrij sympathiek overkomen. Het verhaal over de dood van zijn eerste vrouw vond ik zelfs aangrijpend. Toch was het gesprek bij vlagen wat stroef en voor mij- als iemand die sporadisch het WK volgt, maar geen voetballiefhebber is- niet altijd even interessant.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

trebremmit wrote:

Valt me erg tegen, ik had gehoopt een andere van gaal te zien maar dit is vreselijk, eerlijk gezegd vind ik het gewoon een zielige man, hij voelt zich nog steeds miskend en wil alleen maar horen hoe goed hij is, en dat zonder zelfspot en humor. Meest vreselijke uitzending ooit.

Zielig is het juiste woord, ik kreeg ook bijna wat medelijden met deze stamelende oude man. Lowie mist zowel intellectuele als sociale bagage en heeft zich zijn hele leven gered met hard schreeuwen en rechtlijnigheid, maar dat is niet genoeg op een avond als deze. Gênante zelfverheerlijking (hoeveel waren het, een stuk of 4 fragmenten van zichzelf? ongekend) waarbij Janine na de 17e keer 'ik was zo succesvol, we wonnen elk straattoernooi, ik haalde zulke goede cijfers' in wat besmuikt lachen uitbarstte. Lowie had het natuurlijk niet door, en dacht dat 'die brunette' bij zijn enorm trage, staccato opgelepelde anekdotes wegsmolt. Als avond was het niet bijster interessant of pregnant, als je een beetje het voetballen volgt weet je wel waar het naar toe gaat, vernieuwende inzichten waren er niet, blijft over een ja, wat zielig persoon.

2*.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Enjoy the wine

And the mince pie

Goodbye

Louis van Gaal, relatiecoach

Van Gaal heeft uiteraard wel meer charisma dan al die andere zomergasten van 2018 bij elkaar.

(Niet echt boeiende TV verder. Terzijde: nu had ik "de TV" toch al opgezegd vorige maand vanwege nauwelijks boeiend maar Ziggo geeft nog analoog signaal door dus nog maar even de coax kabel ingeplugd voor Koning Louis. Gratis TV kan dus, U heeft het niet van mij )

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Aardig, maar totaal niet legendarisch. Deze uitzending zijn we over een paar maanden al lang weer vergeten.

Van Gaal was erg rustig en vooral in het begin zag je hem zorgvuldig zijn woorden uitkiezen, wat dus een heel langzaam gesprek oplevert.

Was dus best aardig om naar te kijken en uiteraard weet je ook wel dat hij zich normaal zal gaan gedragen, maar... iets pittiger tegenwicht bieden had wellicht toch een wat boeiender gesprek op geleverd.

Inderdaad was het verhaal over zijn eerste vrouw behoorlijk aangrijpend en dat is toch ook erg moedig om hier uitgebreid over te willen vertellen in een live uitzending.

Verder vond ik eerlijk gezegd het wel weer heel typisch wat hij als enige uit die slotscene van Titanic haalde (echt niemand haalt dat er uit), hoewel hij dat op het einde van de uitzending wel weer zelf nuanceerde.

Tja en ik blijf Janine gewoon niet geweldig vinden, wat sommigen ook van wel beweren. Zet hier een echt goede interviewer/ster op en je krijgt wellicht een veel boeiender gesprek, maar dan komt hij misschien al bij voorbaat niet.

PS: Toch een foutje van de redactie: ik vreesde eerlijk gezegd al het ergste, toen ik in de eerste minuut het glas water voor hem zag staan. Pas in het laatste uur ging ie één keer aan de wijn en da's natuurlijk veel te laat en te weinig. Begin je daarmee, gaat ie vast nog een keer live zijn berucht karate trap laten zien en gezien het decor had dat nog een mooie plons opgeleverd.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Voetbalcoaches geven zich vaak al weinig bloot. 7 jaar terug wist het seizoen van Kijken in de Ziel over Toptrainers het maximaal haalbare los te krijgen bij onder meer van Gaal. In het Zomergasten principe is het simpelweg te lang om echt zo interessant te worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.