• 178.078 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.874 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4512 votes

Beetje alsof Pierre Bokma een typetje doet.

Waterdrinker, als Rusland-kenner, lijkt me veruit de meest boeiende van allemaal.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Ik heb uhhhh geen herinnering dat ik een memo heb gezien

Later bleek dat hij m zelf geschreven had. Die man wordt Zomergast

VPRO

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Eric Wiebes én Louis van Gaal in hetzelfde seizoen; het wordt zo wel een beetje de editie van BN'ers met een rare stem.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ho, ho!

Listen to the manager!

Ik hoop dat ie al van tevoren een paar bacootjes te drinken krijgt, dan zitten we goed voor de rest van de uitzending!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De Belgische psychotherapeut Esther Perel zal op zondag 2 september 2018 de zesde en laatste gast zijn van het het 31e seizoen van VPRO Zomergasten. Perel is een internationaal vermaard psychotherapeut en schrijver en onderzoekt in haar werk het spanningsveld tussen liefde en lust en veiligheid en vrijheid. Esther Perel (Antwerpen, 1958) is een internationaal vermaard psychotherapeut en schrijver. In haar werk onderzoekt Perel het spanningsveld tussen liefde en lust en kijkt ze met een confronterende maar empathische blik naar de schijnbaar tegenstrijdige menselijke behoefte aan veiligheid en vrijheid. Haar boeken haalden de New York Times bestsellerlijst en haar podcast ‘Where do we begin?’ wordt wereldwijd door miljoenen mensen beluisterd.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Oke. Ik zet drie Zomergasten-avonden in de agenda.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Ik 4. Eigenlijk iedereen behalve Louis van Gaal en Eric Wiebes.

misterfool

• 339 messages
  • 730 votes

Voor mij Twee W's in de agenda: Wiebes en Waterdrinker.

Misschien dat ik ook bij Stikker blijf plakken.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4512 votes

thunderball wrote:

Listen to the manager!

Pay attention to the manager. Als je quote moet je het wel goed doen.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Je hebt gelijk. Ai! Hopelijk leest hij het niet, anders krijg ik de volle laag!

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Voor wie niet genoeg van Wiebes kan krijgen: hij zit vandaag bij Jinek.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ik heb het zojuist afgezet. Dit wordt één van de saaiste en minst boeiende gasten ooit. Compleet ongeschikt.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Wiebes zum kotzen

Basto

• 11929 messages
  • 7402 votes

Wat een enorm oninteressante gast. Ook geen idee wie het is, maar ik heb haar nog op geen enkel interessant inzicht kunnen betrappen. Wat een vreselijk gebep, mens is enkel met zichzelf bezig.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Twee vriendelijke dames die de beste bedoelingen hebben, maar nergens naar toe gaan in hun dialoog. De sollicitatietechnieken van Abbring zijn ook iets te duidelijk aanwezig, wat het zo nu en dan wat ongemakkelijk maakt. Misschien dat deze techniek meer gaat werken bij Van Gaal, aangezien ze van te voren heeft aangegeven nauwelijks kennis te hebben van voetbal.

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

Vond haar bijna net zo onuitstaanbaar als Griet op den Beeck, dus heb het maar afgezet. Ging werkelijk nergens over.

Vond de eerste beelden best wel pijnlijk eigenlijk. "Ja, ik ben eigenlijk in Nederland opgegroeid, maar wilde wel heel geforceerd iets tofs laten zien van mijn cultuur (Suriname), dus heb er even flink naar zitten zoeken hoor. Weet eigenlijk ook niet waar het over gaat, heb dat ook nog even nagevraagd bij anderen!"

Laat dan gewoon iets zien wat dicht bij jezelf staat, denk ik dan. Waar je wel vanuit je hart over kan vertellen. Ik overdrijf m'n cynisme nu een beetje, maar dit is voor mij de kern van waarom ik bij haar afhaak: er zat het 1e uur nog een afstand tussen haar en eigenlijk ieder onderwerp, waardoor het nergens oprecht wordt en diepgang krijgt. Autisme onderwerp had potentie, maar bleef erg vlak.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Met haar vragen was weinig mis, maar een makkelijke avond had Janine Abbring in deze eerste Zomergasten bepaald niet | De Volkskrant

(tv-recensie Paul Onkenhout)

De opening van het seizoen was ongemakkelijk en schuurde aan alle kanten. Abbring en Vrede cirkelden drie uur lang onwennig langs elkaar heen en probeerden elkaar tevergeefs te vinden.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Die romana heeft niks te melden maar dat wist ik al bij dwdd.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Romana Vrede

Je zal er maar mee getrouwd zijn

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

De hele dag gedomineerd worden

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik vind het wel een bijzondere vrouw maar ik kan er echt geen 3 uur naar luisteren.

My loss waarschijnlijk.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

mikey wrote:

Die romana heeft niks te melden maar dat wist ik al bij dwdd.

Precies. Ik heb deze aflevering dan ook wijselijk overgeslagen.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

eRCee wrote:

Ik heb deze aflevering dan ook wijselijk overgeslagen.

Ik hoop altijd iets te kunnen leren bij dit soort dingen, inhoudelijk, over een vak.

Misschien dat mensen gisteravond iets kunnen leren over 'haar positieve houding'. Maar zelf die had ze gisteren eigenlijk niet. Het was een soort van strijd van iemand die inhoudelijk niet sterk is en daarom regelmatig de aanval zocht. De presentatrice wist er niet mee om te gaan, wat ik ook wel snap omdat ze een totaal ander denknivo heeft. Romana hoort bij een 5 uur show achtig programma.

Ook wel weer interessante tv.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Laten we het 2 uur over autisme gaan hebben

man man man

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Duidelijk niks gemist.......

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Sowieso een doodsaai programma. Ik kan hier nog geen 5 minuten naar kijken.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4512 votes

Zwolle84 wrote:

Sowieso een doodsaai programma. Ik kan hier nog geen 5 minuten naar kijken.

Die van Paul Verhoeven heb ik 3 uur met speels gemak gekeken.

Ligt bij mij echt aan de gast of ik wil kijken en of het me 3 uur boeit.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Volgende week Van Gaal. Zal de eerste keer zijn dat ik het programma eens probeer te kijken. Format trekt me totaal niet.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

mjk87 wrote:

Die van Paul Verhoeven heb ik 3 uur met speels gemak gekeken.

true, ik heb in 1991 piet vroon ook met veel belangstelling gezien.... my god... dat is f****ing lang geleden zeg.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Hum... ben blijkbaar de enige hier die het wel boeiend vond en Romana Vrede vond ik erg sympathiek en aardig overkomen, ze praatte volkomen vrij en kwam bij mij over als een heel integer en fijn persoon.

Tuurlijk niet alles was goed: het openingsfragment boeide totaal niet. Het is verder ook niet handig om van een film de clue te laten zien (The Crying Game) en haar aanbevolen film, waarvan ze zelf zei hem al vier keer gezien te hebben en er regelmatig de slappe lach bij kreeg, vond ik niet meer dan aardig en heb nauwelijks moeten glimlachen, laat staan meer. Alleen de flashbackscene met de appelboom vond ik geniaal!

Wel vanavond ook de aanbevolen docu "Life, Animated" bekeken, over een Amerikaanse autistische jongen, die via het vele kijken van Disney tekenfilms, weer het vermogen terugkreeg om te praten. Niet briljant (zo had er meer aandacht aan de periode, dat hij weer langzaam leerde praten, besteed moeten worden), maar toch vrij interessant.

Voor mij toch alles bij elkaar een geslaagde avond, plus nog een aardige maandagavond, dankzij deze dame, die ik overigens vooraf totaal niet kende, maar die mij zeker heeft weten te boeien.

Wel nog even dit:

Janine Abbring kwam wel heel onzeker en aarzelend over. Ze zat er totaal niet in vanavond. Ik vrees dat ze volgende week geen partij zal zijn voor de nog veel meer dominante en gehaaide Van Gaal. Hij vreet haar echt op en de hele avond zal één grote oneman show worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.