- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Van der Laan 
Hertzberger lijkt me wel interessant.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Aan Van Der Laan hangt natuurlijk nogal wat vast. Zou weleens een testament kunnen worden.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Haha die de grunt, je enthousiasme voor Baudet wint het niet van mijn afkeer voor hem, maar het spant erom. En dat zegt wat over Baudet!
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Natuurlijk geef ik Baudet een kans voor een diepte-interview, maar ik maak me een tikkeltje zorgen. Weinig sympathieke man. Het is natuurlijk aan hem om het tegendeel te bewijzen.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Op zich heeft hij interessante onderwerpen om boeiend beeldmateriaal bij te vinden. Alleen van zijn ideeën heb ik na lang volgen nu wel genoeg gehoord. Na Mark Rutte vorig jaar vind ik ook eigenlijk dat ze geen politici meer moeten uitnodigen voor dit programma. Mark Rutte heeft Zomergasten briljant misbruikt, om in een vroeg stadium de campagnetijd naar zijn hand te zetten en de toon te bepalen. En gelijk heeft ie. Dat podium moet zomergasten echter niet meer bieden, dus ook niet aan politici aan de linkerkant van het spectrum, zoals nu van der Laan.
De leukste gasten zijn meestal diegenen met een enorme culturele bagage. Zo'n Henny Vrienten bijv. een tijd terug, verraste me met zijn enorme kennis van de poëzie en van etnische zang.
Bekende of onbekende Nederlanders en Vlamingen die veel weten en gezien hebben van een aantal onderwerpen, zie ik dan liever dan politici die eigenlijk alleen bezig zijn met effectbejag.
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
Is dit een beetje spielerei in dit topic, of zijn er serieuze geruchten dat Baudet zomergast zou zijn?
(gun hem wel een 3 uur durend interview, maar dan hopelijk met een journalist die wel een beetje van wanten weet en dat hele pseudo-intellectuele kaartenhuis in elkaar kan laten donderen. Hemeltergend hoeveel media aandacht zo'n kleine partij weet te genereren zonder fatsoenlijk tegengas)
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Eens met Querelle, al zie ik wel een verschil tussen een fractievoorzitter uitnodigen en een niet-gekozen burgermeester, die bovendien ongeneeslijk (?) ziek is.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Zeer fijne gasten!
Eens. Een fijne mix van wetenschap, politiek, kunst en cultuur. Vooral Frans de Waal maakt me blij, maar Eberhardt van der Laan en Rosanne Hertzberger zijn ook hartstikke welkom. Fijn dat er gewoon leuke gasten zijn en niet 'controversiële figuren' die op voorhand aandacht genereren. Een Baudet mag dus thuisblijven. Volgens mij is Claudia de Breij de laatste gast, als die nog niet in het programma geweest is.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Ik ben minder enthousiast. Ben wel benieuwd naar Opbrouck, en vd Laan en de Waal zijn sympathieke mannen, maar geen van de gasten gaat drie uren lang interessant blijven, met als dieptepunt Claudia de Breij. Sowieso moeten alle gasten over een ongezonde dosis ijdelheid beschikken, anders ga je niet voor een miljoenenpubliek drie uren over jezelf praten, en dat maakt het er niet leuker op. Van alle afleveringen die ik (deels) heb gezien vond ik alleen die met Buwalda en Reinbert de Leeuw het aanzien waard.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Volgens mij is Claudia de Breij de laatste gast
Mag ik even een teiltje?
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Nee. Kijken zul je! Tot de laatste minuut!!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Voer voor masochisten. Zou ze halverwege ook in een Gemeend Gevoelig Lied uitbarsten?
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Wat moet je die Claudia de Breij in hemelsnaam vragen?
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Wat moet je die Claudia de Breij in hemelsnaam vragen?
Als de oorlog komt, En als ik dan moet schuilen, Mag ik dan bij jou?
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Als de oorlog komt, En als ik dan moet schuilen, Mag ik dan bij jou?
haha
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Mwah, snap dat cynisme naar Claudia de Breij niet zo. Niet dat ik bijzonder veel met haar humor/muziek heb, maar het is een fijne media-persoonlijkheid die zo nu en dan scherp uit de hoek komt.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Niet grappig (voor een cabaretière revolutionair ongrappig zelfs), geen (zelf)relativerend vermogen en onderdeel van het zelfbevlekkende DWDD-kliekje inclusief bijbehorende politiek-correcte semi-intellectuele grachtengordel/gutmensch 'meningen'.
Kortom, iemand waar je als vanzelf een boze witte man van wordt 
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Niet grappig (voor een cabaretière revolutionair ongrappig zelfs), geen (zelf)relativerend vermogen en onderdeel van het zelfbevlekkende DWDD-kliekje inclusief bijbehorende politiek-correcte semi-intellectuele grachtengordel/gutmensch 'meningen'.
Kortom, iemand waar je als vanzelf een boze witte man van wordt
Dan komt men inderdaad met dit soort olijke GS-retoriek.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Allicht, maar zij is toch wel het archetype van deze moeilijk te harden medemensch.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Allicht, maar zij is toch wel het archetype van deze moeilijk te harden medemensch.
Mwah, meningen verschillen, ik heb wel een zwak voor de Breij. Al is dat liedje inderdaad te erg...ewwww.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Elk jaar ga ik het seizoen met lagere verwachtingen in (en kijk ik het meerendeel ook nieteens). Dit wordt het jaar dat ik het misschien integraal laat passeren. (Zul je zien dat ik uiteindelijk toch weer meerdere zondagavonden achter de buis zit...)
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
(Zul je zien dat ik uiteindelijk toch weer meerdere zondagavonden achter de buis zit...)
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
Ieder filmpje loopt uit op een DWDD mini-college....het is dat ik het inhoudelijk wel leuk vind, en fijn dat er eindelijk iemand met een wetenschappelijke achtergrond zit die zowaar kritisch/realistisch is over wetenschap.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Presentatie wel een beetje mat en terughoudend tot nu toe (ik moet er even aan wennen) maar interessante gast wel. Ik krijg af en toe idd ook wel een beetje een Dwdd gevoel.
Het decor vind ik wel geinig met dat water... 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Heb hem aanstaan beetje op de achtergrond, maar vind Abbring wel prettig. In ieder geval lekker naturel alsof ze er al jaren zit.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
En hier mist Abbring dan weer wat inhoud. Met domme argumenten komt er geen discussie natuurlijk. Zeg gewoon dat je de leeftijdsgrens bij euthanasie op 18 wil, dan krijg je discussie en kan Hertzberger niet zo makkelijk pareren. Sowieso in deze discussie lukt het niet helemaal. Want Hertzberger praat verder wel poep als 'liberaal'.