- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
Basto
-
- 11921 messages
- 7397 votes
Nou het zit er bijna op. He begon sterk met veel aandacht voor zijn achtergrond en drijfveren. Helaas werd het daarna te veel een standaard politiek interview en verviel het zelf tot emo relatie tv. Fragmenten wren ook te veel gekozen om zijn verhaal te vertelken, maar op zichzelf weinig spannend. Heb geboeid gekeken, maar vond het uiteindelijk toch te oppervlakkig. En dat komt volledig door het twede deel.jammer, had meer uitgehaald kunnen worden.
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Ik vind Baardmannetjes een mooi programma.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Helaas een zwak einde. Erdbrink zag er moe uit pak 'm beet de laatste 30 minuten: suf geluld. Jammer van sommige onderwerpen: ik zat niet te wachten op MH-17 en PVV verhandelingen, dan blijkt dat Erdbrink een lichtgewicht is en niet in staat is het gesprek in een andere richting te sturen. Voor de rest wel vermakelijk maar helaas geen Van Dis vs Oltmans confrontaties (zoals verwacht).
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ja Rutte lulde gewoon dom door.. blablabla
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
'Pacino en De Niro zijn echt enorm sterke acteurs'
hij zocht wel de controverse op he..
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik heb dus iets van een kwartier gezien maar ik kan zo geen interviewer bedenken die uit Rutte een ander type interview zou krijgen. Hij biedt misschien schijnbare openingen maar weet het verhaal altijd wel weer naar de politiek te sturen en verkondigt dan vooral de standpunten van Rutte de politicus. Onbegonnen werk. Rutte is wat dat betreft bijna net zo extreem als die Agnes Kant destijds, maar eigenlijk geldt zoiets voor elke actieve politicus en zelfs politici in ruste zijn niet veel beter. Een gladde babbel staat een werkelijk gesprek in de weg.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Mwa. Vond hem best wel openhartig. Over privéleven met name. Als je de politicus niet wilt horen, moet je geen politiek behandelen. Hij gaat niet opeens dingen vertellen die hij normaal niet kan zeggen. Verder is Rutte (zoals verwacht) een beetje saai en ontzettend voorspelbaar in zijn keuzes. Geen onaardige vent, maar heb er verder niets mee.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Ik heb dus iets van een kwartier gezien maar ik kan zo geen interviewer bedenken die uit Rutte een ander type interview zou krijgen.
Peter van Ingen, Coen Verbraak, Joris Luyendijk
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Erdbrink scheidt ermee uit.
Presentator Thomas Erdbrink niet verder bij Zomergasten - NRC
Vond zijn eerste seizoen niet heel indrukwekkend en dikwijls oppervlakkig, maar had misschien wel kunnen groeien in zijn rol (al weet ik dat niet zo; het lijkt mij meer een man van de reportages, dan van het lange dialoog).
Wie neemt het stokje over?
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Ik vond Èrdbrink wel oké, maar zijn stem was niet echt fijn voor die lange uitzendingen. Beetje flauwe reden.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Hij bespreekt elk denkbaar pijnpunt, maar doet dat met de beschaafdheid van Adriaan van Dis en de nieuwsgierigheid van Joris Luyendijk
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Wie het nu ook al zou kunnen , op 33 jarige leeftijd.., is wonderkind Thierry Baudet. Hij heeft alles: begaafdheid, impressie, kalmte, wijsheid, eloquentie, dossierkennis, sensibiliteit, oordeelsvorming, voorkomen, tact, lef, visie, etc. Maar je zou hem natuurlijk ook als zomergast kunnen vragen ?
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Wie het nu ook al zou kunnen , op 33 jarige leeftijd.., is wonderkind Thierry Baudet. Hij heeft alles: begaafdheid, impressie, kalmte, wijsheid, eloquentie, dossierkennis, sensibiliteit, oordeelsvorming, voorkomen, tact, lef, visie, etc. Maar je zou hem natuurlijk ook als zomergast kunnen vragen
Je kan ook bij de markt een steur halen die je drieënhalf uur levenloos aanstaart en klassieke muziek op de achtergrond afspelen. Volgens mij is dat nog interessanter ook. 
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Als gasten: Zihni Özdil en Sinan Çankaya, die vind ik allebei vrij radicaal in hun standpunten en ze hebben toch voldoende intellectuele lading voor een interessante televisieavond. Ik zou Sylvana Simons of Jan Roos ook interessant vinden, ook omdat het de spanning brengt dat ze gigantisch op hun bek kunnen gaan als zij niet mee kunnen komen met het format.
Als presentator: Sowieso Coen Verbraak, dat die het nog niet is geweest!? Door zijn aandacht in het nieuws zou ik Bas Haan eigenlijk ook wel graag terugzien, omdat het echt een journalist is van de oude stempel: feitenkennis en journalistieke moraal, geen gelul eromheen voor de bühne. En hij heeft een fijne stem! 
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Zihni Özdil zou ik zeker toejuichen. Drie uur Sylvana Simons hartje zomer dan zoek ik wel een terrasje op.
Maar onderschat Jan Roos niet! duveltje in een doosje
Als presentator: Paul van Liempt zou het ook kunnen of Frénk van der Linden
Een van de allerbeste vrouwelijke interviewers van NL: Willemijn Veenhoven (NPO Radio 1) , zij zou het zonder meer kunnen
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Een seizoen met buitenlandse gasten lijkt me ook wel eens wat. Heb nog steeds de aflevering met David Lynch niet kunnen vinden. Erg spijtig.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Paul van Liempt is met één op één ook verrassend goed inderdaad. Vermoed alleen dat zijn contract bij een commerciële zender misschien tegen hem werkt. Rick Nieman doet het trouwens ook goed bij WNL, die zie ik ook graag in lange interviews terug.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Rick Nieman doet het trouwens ook goed bij WNL, die zie ik ook graag in lange interviews terug.
Ai
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Toch een sympathieke vent?
Dat zeker. Hij past bij WNL laten we het daarop houden 
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
"Janine Abbring (Groningen 1976) is de nieuwe presentator van het live interviewprogramma VPRO Zomergasten. Abbring is presentator, tekstschrijver en programmamaker. VPRO Zomergasten is van 23 juli tot en met 27 augustus 2017 elke zondagavond te zien op NPO 2."
VPRO Zomergasten-presentator Janine Abbring - Zomergasten - VPRO
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Ik ben benieuwd! Een vrouw is natuurlijk nooit verkeerd, maar ik ken haar nog niet zo goed.
Ik was er overigens net uit wie het moest gaan worden: Dimitri Verhulst
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
Tijdens Made in Europe (nog afgezien van de totaal gefaalde laatste aflevering) vond ik dat Verhulst nogal graag over zichzelf begon te praten. Was niet zo bekend met hem, maar vond het wel een tamelijk onuitstaanbare ijdeltuit tijdens de afleveringen...
Wat gaf bij jou de doorslag dat hij het moest worden?
Mij lijkt een relatief onbekende presentator wel verfrissend. Misschien gaat het dan wat minder over de presentator, en meer over de gast. Heb haar verder nooit echt in actie gezien, dus ben benieuwd.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Verhulst zou echt de dood van dat programma zijn, van elk programma eigenlijk.
De keuze voor Abbring lijkt me te passen in de nagestreefde verjonging van het format. Valt verder nog niet veel over te zeggen.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
nummer2, Juist door zijn programma Made In Europe ben ik behoorlijk fan van hem geworden. Misschien overschat ik hem een beetje en hebben jullie gelijk, maar zijn manier van praten en de poging tot het zoeken van filosofische diepgang spreekt me heel erg aan. Waar ik Erdbrink een tikje zeurderig vond en Wilfried de Jong te sociaal, lijkt me Verhulst een toevoeging op het programma. Maar het kan natuurlijk zijn dat je volkomen gelijk hebt. De doorslag gaf hem vooral in de chemie die hij had met zijn gasten op een natuurlijke manier. Wel een ijdeltuit, absoluut, maar wie niet in de tv-wereld? Iedereen heeft op zijn eigen manier een bepaalde geilheid die hij wil uiten. Zelfs Maarten van Rossem!
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Janine Abbring was altijd een leuke Jakhals, al zegt dat natuurlijk niets over hoe ze het gaat doen in de lange gesprekken in dit format. Maar ik heb er wel vertrouwen in: een journalistieke insteek met een humoristische bite!?
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
Tot nu toe dus Rosanne Hertzberger en Eberhard van der Laan. Ik ben niet ontevreden, maar toch wel opvallend dat beide gasten mensen zijn die het afgelopen jaar vrij groot in het nieuws zijn gekomen.