• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.970 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Ah, zometeen gaan ze het over relaties hebben.

eRCee wrote:

Ik kijk nu 10 minuten en neem mijn hoed af voor iedereen die dit drie uur kan uitzitten.

Ach, het staat op en intussen doe ik ook wat andere dingen.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

(quote)
Hij had ook kunnen zeggen 'ipv een snelweg' of 'geen hypotheekrenteaftrek meer'.

Maar het is een bully natuurlijk.

Mwah ik vond het gewoon grappig: Bolkestein had toen al de leeftijd bereikt dat hij er -politiek- niet meer toe deed dus kon hij gewoon een impopulair grapje maken. Uiteraard had een Rutte, Samson of Pechtold dat op zo'n moment om policor redenen nooit gezegd

Basto

• 11921 messages
  • 7397 votes

mikey wrote:

Ja maar goed basto, ik ken je politieke voorkeur... je kent de mijne.

Het feit is dat hij de menigte zonodig een trap in de onderbuik moest geven

Nee, het is geen trap in de onderbuik maar een confrontatie met de realiteit. De keuze voor get een betekend nu eenmaal niet de keuze voor het ander. Als hij snelwegen hand genoemd had hij de massa enkel naar de mond gepraat.

Zelf ben ik overigens ook voor geld voor cultuur en voor geld voor ontwikkelingssamenwerking en voor onderwijs. Haal het maar weg bij de gezondheidszorg. Daar is het totaal kut georganiseerd en dood ga je toch.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Dat is nou cafetaria model... alleen de dingen benoemen die je goed uitkomt.

Woord komt uit de cao cultuur overigens

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

mikey wrote:

Ha, ik snap 'm.

Oja restaurant Soeboer.

Persoonlijk vind ik Istana het lekkerste Indonesische restaurant in Den Haag. Die saté Madura, heerlijk!

Basto

• 11921 messages
  • 7397 votes

mikey wrote:

Sorry hoor, als hij voor dat model zou kiezen, had hij daar nooit gestaan. Maar laten we het hier maar bij laten. Jouw keuzes zijn die van het machteloze slachtoffer, ik geloof dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen en keuzes nooit uit de weg moet gaan..

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Jajajaja

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

En Halina van de zeekoeien dan?

En de moeder van Rutte wordt er weer met de haren bijgesleept.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Whoa al 30 jaar geen sex gehad???

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Hij is romantisch

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ah cultuur dat zichzelf financiert: de Topperrrrrrrrs

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

De Toppers *schenkt nog een whisky in*

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

Het is jammer dat Rutte het niet zo goed uit kan legger, want je kan een prachtig cultuurfilosofisch betoog houden over dergelijke cultuur. Denk bijv. ook aan carnaval.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Basto wrote:

Haal het maar weg bij de gezondheidszorg. Daar is het totaal kut georganiseerd en dood ga je toch.

Die opmerking schiet bij mij totaal in het verkeerde keelsgat. Weet je überhaupt wel waar je het over hebt ? Er is zoveel meer binnen de gezondheidszorg dan de oudere mens ! Denk is aan de gdhandicaptenzorg, moet je die dan maar verwaarlozen ? Want ach ze gaan toch wel dood.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

mjk87 wrote:

Wat is er zo bijzonder aan een persoon? Dat zijn nu net zaken die mij totaal niet interesseren, de persoon achter iemands functie. Liever hoor ik iemand over zijn vakgebied en ideeën.

Normaliter ben ik het daar mee eens, maar een politicus heeft, zeker richting de verkiezingstijd, ruimschoots zendtijd om werkgerelateerd de dialoog aan te gaan.

Persoonlijk had ik ook meer van Rutte willen weten. En niet eens zozeer over relaties, maar meer over zijn studietijd, ambities ('hoe word je minister-president?') en zijn struggles als (jong)volwassene. Bovendien heeft hij volgens mij een razend interessante smaak qua muziek en literatuur. En waarom wordt er amper stilgestaan bij zijn leven als historicus? Welke tijdperken vindt hij interessant en waarom? Hoe is hij uiteindelijk bij de politiek terechtgekomen? Er zijn talloze documentaires/films over elk tijdperk in de geschiedenis dat je maar kunt bedenken.

Daarbij, hij komt op talloze plekken in de wereld. Welke plekken vond hij het mooist? Welke landen/steden/culturen hebben hem anders leren kijken naar de Nederlandse cultuur. Je kunt hier vrij simpel een (semi-)filosofische inslag van maken en Zomergasten de diepgang geven die veel kijkers graag zien.

Basto

• 11921 messages
  • 7397 votes

mikey wrote:

Ah cultuur dat zichzelf financiert: de Topperrrrrrrrs

Dat is kennelijk wat de inwoners van dit land aanspreekt.? Dat is cultuur.

Get is aan de snobs om hier een (negatief) waardeoordeel aan toe te kennen.

Heb me gister enorm vermaakt met het optreden van Vader Abraham bij de Nacht van de Kaap. Een mooi stukje Rotterdamsche cultuur, maar zou het nooit thuis opzetten. Is daar iets mis mee of onechts aan?

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

[quote]chevy93 wrote:

(quote)

Tja, het blijft de VPRO hè. Voor antwoorden op die vragen zal hij op de MargrietLibelle week of Linda's Zomerweek op de bank moeten zitten.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Basto

Nou...ehhhhh ieder zijn ding he!

Zolang het maar geen subsidie krijgt

Basto

• 11921 messages
  • 7397 votes

606 wrote:

(quote)
Die opmerking schiet bij mij totaal in het verkeerde keelsgat. Weet je überhaupt wel waar je het over hebt ? Er is zoveel meer binnen de gezondheidszorg dan de oudere mens ! Denk is aan de gdhandicaptenzorg, moet je die dan maar verwaarlozen ? Want ach ze gaan toch wel dood.

Ok, het is een bewust provoceerdende opmerking. Maar de kern is dat ze eerst de verspilling in de zorg eens zouden moeten aanpakken. Bezuinigingen hebben daarveen erg louterend werking op.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Het is een beetje Erica Terpstra achtig geleuter.. Dat kunnen we... We zijn toch trots... Die individuele sporters toch!!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

mikey wrote:

(quote)
Hij had ook kunnen zeggen 'ipv een snelweg' of 'geen hypotheekrenteaftrek meer'.

Maar het is een bully natuurlijk.

Alsof er op infrastructuur niet bezuinigd wordt. Dit was gewoon een (uitstekende, imho) reality check voor de mensen op het Leidseplein. En nee, ik ben geen VVD'er, in tegendeel. Er valt genoeg aan te merken op het VVD-beleid, maar de noodzakelijke bezuinigingen zijn, voor zover ik kan inschatten, eerlijk verdeeld over alle sectoren. En ja, gezien een beperkte zelfredzaamheid komt zo'n klap bij de cultuursector wellicht harder aan.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Flat Eric wrote:

(quote)

Tja, het blijft de VPRO hè. Voor antwoorden op die vragen zal hij op de MargrietLibelle week of Linda's Zomerweek op de bank moeten zitten.

Ik kan deze opmerking moeilijk plaatsen. De VPRO is één van de weinige omroepen die het nog aandurft om enigszins diepgaande televisie te maken (Boeken, Tegenlicht, Hokjesman etc.).

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Basto wrote:

Waar vind jij m terughoudend?

Omdat hij nooit partij kiest, bijv toen Erdbrink hem die wet uit 1971 voorlegde. Hij staat nergens voor. Het kenmerkt de man. Neem MH17, enfin dat hoef ik niet uit te leggen. Niet mijn premier

nummer2

• 447 messages
  • 29 votes

de grunt wrote:

(quote)

Omdat hij nooit partij kiest, bijv toen Erdbrink hem die wet ui 1971 voorlegde. Hij staat nergens voor. Het kenmerkt de man.

Erdbrink moet die vraag niet stellen. Of anders gezegd: als ze dit soort vragen willen stellen, moeten ze niet een premier in functie uitnodigen. Vind het flauw dat Erdbrink uit is op dergelijke sensatie (ook weer over een mogelijke samenwerking met de PVV) in een programma als Zomergasten.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

chevy93 wrote:

Bovendien heeft hij volgens mij een razend interessante smaak qua muziek.

Quod erat demonstrandum

(wie zei dat je nooit meer wat doet met wiskunde? )

Schitterend pianostuk.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

nummer2 wrote:

Erdbrink moet die vraag niet stellen. Of anders gezegd: als ze dit soort vragen willen stellen, moeten ze niet een premier in functie uitnodigen. Vind het flauw dat Erdbrink uit is op dergelijke sensatie (ook weer over een mogelijke samenwerking met de PVV) in een programma als Zomergasten.

Dit dus. Af en toe heel doorzichtig proberen een verkiezingsbelofte aan hem te ontlokken zoals wel of niet regeren met de PVV. Deze tweet somt het wel redelijk op:
Wierd Duk ‏@wierdduk 38 min.38 minuten geleden

Rutte geeft zelf enorme openingen: ouders, overleden broer, kunst, eenzaamheid, geloof, twijfel, de dood. En er gebeurt niets mee. #zg16

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Wat een aanfluiting zeg deze aflevering

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Toch meer mee vermaakt dan met die inspirerende leuke vrouwen

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Dat intouchables ga ik dus niet zien!

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Ach, geen slechte aflevering, van alles wat, beetje links beetje rechts, beetje hoge cultuur beetje lage cultuur, en ook veel gehoord wat niet nieuw is.

Met zijn 'pleur op' -uitspraak gaat ie nog moeilijkheden krijgen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.