• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.270 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Heerlijke fragementen vanavond en fascinerend persoon, Wertheim. Beide heren praten nogal langs elkaar heen overigens. Eigenlijk leidt Wertheim zijn eigen avond

Zou overigens niet zeggen dat hij 'al' 40 is.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Aardige gast, maar verre van fascinerend.Een boel leuke fragmenten, alleen maakt dat niet alleen het programma.Als ik eens terugdenk heb ik in aardig wat seizoenen het minst genoten van ''amusementsgasten'(denk Katja Schuurman, Theo Maassen, Linda de Mol etc.), en verstandig genoeg sommige geboycot (denk Henk jan Smit...).

Ik Doe Moeilijk

• 1145 messages
  • 197 votes

Aardig zou ik Wertheim niet noemen, juist wel fascinerend en boeiend. Ik vond het een van de beste avonden sinds lang, erg grappig ook (soms onbedoeld), veel interessante en onbekende fragmenten..

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Echt een briljante aflevering vanavond (één van de betere tot nu toe), maar dat lag zeker niet aan Leyers! Helaas begreep hij Micha Wertheim vaak niet en probeerde hij zijn eigen spoor te volgen in plaats van mee te gaan in de gedachtewereld van de gast. Ik kan me voorstellen dat deze aflevering niet voor iedereen is weggelegd, maar ik had dat ook niet echt verwacht na het zien van al zijn shows. Moet nog even bedenken hoe ik er inhoudelijk iets over kan zeggen, nu eerst slapen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

danuz wrote:

(quote)

Aparte keuze, maar wel een zeer matige film..

Dat vindt hij zelf ook, blijkende uit zijn 'excuses' bij de aankondiging van de film.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dat is misschien wel het gene wat mij wat tegenstaat bij sommige uitzendingen; het was leuk. Ik kijk niet voor de gezelligheid en leukheid, al is dat een aardige bijeenkomstigheid.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik vind de manier van kijken en denken van Micha Wertheim erg fascinerend, dus wat mij betreft was het veel meer dan 'leuk'. Het is alleen zo jammer dat Jan Leyers op een totaal andere golflengte zat (alweer), waardoor soms kansen werden ontnomen om echt te snappen waarom en waar je naar zat te kijken. Wertheim had er beter alleen kunnen zitten. Dan was het een nog mooiere avond kunnen worden en had hij echt zijn verhaal kunnen vertellen.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Vond het toch ook echt meer dan "leuk" en ook onvergelijkbaar met De Mol, Schuurman of Henk Jan Smits (Ook Maassen hoorde niet in dat rijtje vind ik, vond ik ook heel goed).

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Erg goed! Vrijwel alle fragmenten waren de moeite waard. Wertheim had ook een aantal hilarische opmerkingen, die echter volledig dood vielen omdat ze langs Leyers heen gingen. De soms ongemakkelijke stiltes, blijkens van wederzijds onbegrip, vind ik altijd wel fascinerend omdat je dat niet meer zo vaak ziet op tv.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

BlueVelvet wrote:

De soms ongemakkelijke stiltes, blijkens van wederzijds onbegrip, vind ik altijd wel fascinerend omdat je dat niet meer zo vaak ziet op tv.

Inderdaad, wat dat betreft was dit een prachtige aflevering.

BASWAS

• 985 messages
  • 1145 votes

Ook vanavond weer genoten van de uitzending. Kwamen veel voor mij onbekende fragmente langs, die ik zeer kon waarderen. Vond de visies van Micha Wertheim verder ook boeiend. Jan Leyers komt niet over als een geweldige interviewer, het voordeel daarvan is dat de zomergast zelf de touwtjes in handen kan houden. Het was een heerlijke, ongemakkelijke uitzending. Chapeau!

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Prima avondje inderdaad. Begon wederom stroef (in het begin eerder een fragment instarten Jan!) maar kwam daarna dankzij de fragmenten goed op gang. Wertheim op zich niet echt een zwaargewicht, maar binnen zijn niche toch aardig om naar te luisteren. En in tegenstelling tot de meesten hier vind ik Jan Leyers een geweldige zomergasten-presentator.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik vind Leyers zo oppervlakkig. Gelukkig hield Wertheim zich goed vast aan wat hij kwijt wilde bij de fragmenten, zodat hij het interview naar een hoger plan wist te tillen, maar een gast die daar minder sterk in is, zoals Vrienten vorige week, zit uiteindelijk te vertellen wat Leyers wil horen en niet wat hij/zij had willen vertellen bij de fragmenten.

Een schoolvoorbeeld was dat Leyers bij het fragment van Joan Rivers begon over wat Wertheim vond van de plastische chirurgie die zij had ondergaan, terwijl hij dat fragment om een andere reden wilde laten zien. Ook erg flauw om door te drukken om het over het incident bij de Orangerie te hebben, terwijl Wertheim duidelijk aangaf dat hij het daar niet over wilde hebben. De grapjes tussendoor die Wertheim maakte werden vaak niet eens opgemerkt door Leyers, die veel te veel bezig was met zijn eigen verhaal te vertellen. Zoals ik al eerder aangaf had hij er deze aflevering net zo goed niet kunnen zijn.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Voor de geïnteresseerden, hier het "derde scherm" bij de Zomergastenaflevering van gisteren.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ook erg flauw om door te drukken om het over het incident bij de Orangerie te hebben, terwijl Wertheim duidelijk aangaf dat hij het daar niet over wilde hebben.

Dat was juist goed van Leyers; dat verhaal moest verteld worden, en is belangrijker dan weer een of ander cabaret-fragment.

De grapjes tussendoor die Wertheim maakte werden vaak niet eens opgemerkt door Leyers, die veel te veel bezig was met zijn eigen verhaal te vertellen.

Klopt dat op de grapjes niet werd ingegaan, maar is dat erg? Die grapjes nu ook weer niet zó goed (een derde scherm, haha). Daarbij is Leyers helemaal niet bezig zijn eigen verhaal te vertellen, hij houdt zich enorm op de achtergrond om er soms ineens scherp uit te komen, en dan houdt hij ook vast.

SelmaDuim wrote:

Gelukkig hield Wertheim zich goed vast aan wat hij kwijt wilde bij de fragmenten, zodat hij het interview naar een hoger plan wist te tillen, maar een gast die daar minder sterk in is, zoals Vrienten vorige week, zit uiteindelijk te vertellen wat Leyers wil horen en niet wat hij/zij had willen vertellen bij de fragmenten.

Leyers geeft zijn gasten alle ruimte om te vertellen, zegt zelf nauwelijks wat, en het is aan de gast om dat in te vullen.

Inhoudelijk vond ik Vrienten zelf beter, maar de fragmenten redden Wertheim.

Beide avonden overigens gewoon de moeite waard.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

SelmaDuim wrote:

Ik vind Leyers zo ... ... ... net zo goed niet kunnen zijn.

Mee eens.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

eRCee wrote:

(quote)

Dat was juist goed van Leyers; dat verhaal moest verteld worden, en is belangrijker dan weer een of ander cabaret-fragment.

Heb je heel je ziel en zaligheid gestopt in het zorgvuldig uitzoeken van fragmenten, moet je het over een onderwerp gaan hebben wat al van alle kanten is uitgemolken. Je zit juist bij Zomergasten om wat meer van jezelf te kunnen laten zien. Het is gewoon flauw om clichévragen te gaan stellen aan gasten, alsof dat het enige is wat zo'n gast omvat. Dat is net zoals bij Vrienten alleen maar willen praten over zijn tijd bij Doe Maar (wat gelukkig niet gebeurd is).

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Maar hier sloeg het wel een beetje op het fragment. In dat fragment overkwam Joan Rivers soort van hetzelfde. Niet zo heel gek om het er dan even over te hebben. Ikzelf was ook niet zo bekend met Wertheim en kende het geval nog vaag dus vond het ook wel fijn om zijn kant even te horen.

Opvallend leuke aflevering. Kwam er langs en bleef echt hangen. Was bij Vrienten wel anders. Weer Once Upon a Time in the West, pfff.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Ik ben het deze keer geheel en exact met eRCee eens

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Aardige avond weer. Viel me nog het meest op dat Leyers veel grapjes of akward dingetjes van Micha niet oppikte. Maar aan Micha's smaak te zien zal hem dat niet zo storen.

Leyers is precies wat ik van een Vlaamse presentator had verwacht: Keurig en meegaand, maar ook beetje saai hier en daar.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

Ik vind Leyers niet heel erg sterk in het doorvragen. Soms lijkt hij zijn gasten een beetje te verassen door van onderwerp te veranderen, terwijl de gast er nog wel wat over leek te willen vertellen. Ik heb het idee dat hij dit doet om meerdere kanten van de persoon te willen zien, maar vooral om het gesprek wat enerverend te houden. Lang niet altijd nodig naar mijn idee. De stiltes die hij geregeld laat vallen vind ik wel vrij sterk, hij heeft absoluut niet de neiging om ze zelf te verbreken.

Grappig vond ik de anekdote van Micha over het moment dat hij een cabaretoptreden wilde verlaten, en in plaats van door de uitgang te lopen een kast in liep. Het klonk wel komisch en Micha leek het zelf ook wel amusant te vinden. Bij Leyers kon er geen lachje van af.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Kritiek op Leyers

Ondertussen wordt de kritiek op Leyers als 'te tam en bescheiden' teruggevoerd naar een cultuurverschil tussen Belgen en Nederlanders.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

beavis

• 6627 messages
  • 14794 votes

film nummer 3 Cria cuervos en film nummer 4 Mystery Train beiden al in de kast staan maar nog niet gezien (wellicht nu een goede aanleiding!) film 5 en 6 heb ik nog niet kunnen achterhalen...

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Cria cuervos natuurlijk een goeie keuze, hoewel de gast mij verder totaal niet boeit.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Beide keuzes spreken me zeer aan, wat dat betreft kan Zomergasten al niet meer kapot.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

beavis wrote:

en film nummer 4 Mystery Train

thunderball

• 5880 messages
  • 1414 votes

SelmaDuim wrote:

Ik vind de manier van kijken en denken van Micha Wertheim erg fascinerend, dus wat mij betreft was het veel meer dan 'leuk'. Het is alleen zo jammer dat Jan Leyers op een totaal andere golflengte zat (alweer), waardoor soms kansen werden ontnomen om echt te snappen waarom en waar je naar zat te kijken. Wertheim had er beter alleen kunnen zitten. Dan was het een nog mooiere avond kunnen worden en had hij echt zijn verhaal kunnen vertellen.

Ik ben het hier volledig mee eens.

Waar ik bij de vorige uitzending al bang voor was, zette zich eigenlijk voort bij uitzending 2:

zolang de gast vol van gesprekstof is lijkt het allemaal nog mee te vallen, want anders vallen er stiltes en weet Leyers niets anders te verzinnen dan snel naar het volgende fragment te gaan, ook al wilde Wertheim nog in gaan op een fragment of onderwerp.

Grappen, of pogingingen hier toe, werden totaal genegeerd, of gewoon niet gezien door Leyers en het leek bijna of twee mensen allebei een verschillende avond aan het waren houden/invullen.

Ben benieuwd naar morgen, die dame ken ik niet, maar dat blijken meestal voor mij de meest boeiende avonden te zijn.

Ik sla sowieso de meest nietszeggende gasten over zoals Linda de Mol en Henk-Jan Smits, daar leek me totaal niks aan, je weet van te voren dat ze niet het puntje van de tong gaan laten zien en het allemaal aan de oppervlakte blijft, ook die mode-gasten van vorig jaar leken mij nietszeggend.

Vind ik dan toch zonde om een hele avond aan te verspillen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Jee, Jolande Withuis is onwel geworden blijkbaar. Ze zocht dus niet voor niets steeds afkoeling met haar waaier en tissues. Hopelijk komt ze nog wel terug, want eindelijk is dit een interview dat wel goed loopt. Leyers voelt haar behoorlijk goed aan en vraagt door! Afwachten hoe het verder gaat...

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Het duurt nogal lang. Dus ik begin een beetje te vrezen.

edit: migraineaanval. Dat kan lelijk zijn. Vind dat ze een herkansing verdiend als het vanavond niet afgemaakt kan worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.