- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
jipt
-
- 3461 messages
- 3474 votes
Behoorlijk interessant avond, die gelukkig zware/moeilijke stukken afwisselde met wat lichtere stukken, jammer dat het uitliep en niet aan elk fragment werd toegekomen.
Weet iemand trouwens waar je Zomergasten terug kan kijken, wil die van Van Lieshout graag nog zien heb namelijk gister de herhaling gemist.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Volgens mij het eerste seizoen waarin met interesse naar echt alle afleveringen heb gekeken. Met Huijbregts en Van Lieshout als de beste twee. Maar ook vanavond was fijn, met een zeer relevante politieke discussie. Vind het een oprecht politicus. En Rothko is altijd fijn om aandacht aan te besteden.
@jipt Zomergasten is helaas niet online terug te zien. Dat is onmogelijk door de rechten die op alle fragementen zitten.
BASWAS
-
- 985 messages
- 1145 votes
Veelzijdige man die Verhofstadt, maar helaas kwam hij niet goed tot zijn recht in de uitzending van vanavond ondanks interessante thema's en boeiende fragmenten.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Zal het zaterdag nog eens proberen, maar hoe interessant de materie ook was, Verhofstadt leek geen moment rust in te plannen, en bleef maar ratelen. Vond het een uiterst vermoeiende avond, en ben dan ook op een gegeven moment afgehaakt..
kos
-
- 46696 messages
- 8853 votes
Verhofstadt
. Waarom hebben wij niet zulke politici?
.
De man legt ook even in 1 uitzending, zoals verwacht, de waarde van Europa voor ons uit, wat die prutspolitici van ons nog niet in 100 jaar voor elkaar krijgen.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Ja Verhofstadt was een voltreffer. Jammer dat de mensen die overtuigd moeten worden van deze waarde, waarschijnlijk geen Zomergasten kijken.
Ik wist op het einde niet of ik moest lachen of huilen om JBC en dat VPRO-oproepje. Zelden zoveel ongemakkelijkheid op tv in één volle minuut!
Quentin
-
- 10202 messages
- 8556 votes
Indeed, jammer dat er niet zo'n man is die even de feiten voorschotelt als de EU weer eens onterecht wordt afgeschoten in de Nederlandse politiek.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Zal het zaterdag nog eens proberen, maar hoe interessant de materie ook was, Verhofstadt leek geen moment rust in te plannen, en bleef maar ratelen. Vond het een uiterst vermoeiende avond, en ben dan ook op een gegeven moment afgehaakt..
Doordat Jelle gisteren een oproep deed om lid te worden van de VPRO, wordt de aflevering van gisteren niet herhaald aanstaande zaterdag.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8556 votes
Even goed lezen De VPRO schrapt de oproep daarom uit de herhaling op zaterdag 3 september, kondigt de omroep aan.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Whoops sorry. Ik vond het al zo rigoureus. 
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Maar een klein deel gezien. Zeker niet slecht, maar het blijft wel een politicus, en dat vloekt doorgaans met interessante televisie. Bleef vooral veel en lang praten. Wel een held dat hij zijn excuses heeft aangeboden voor de rol van Belgie bij de genocide in Rwanda.
thunderball
-
- 5882 messages
- 1414 votes
Vond de uitzending van gisteren met Verhofstadt samen met die met Swaab de enige echt goede Zomergasten van dit jaar. Ook de enigen die mij van begin tot eind bleven boeien en heb uitgekeken.
Moet er wel bij zeggen dat ik die van vorige week helaas heb gemist.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Whoops sorry. Ik vond het al zo rigoureus.
Ik schrok al 
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Indeed, jammer dat er niet zo'n man is die even de feiten voorschotelt als de EU weer eens onterecht wordt afgeschoten in de Nederlandse politiek.
Oh zo eens.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Vanavond 20.25: Gavin Friday
Eind jaren zeventig was hij frontman van de experimentele, avant-gardistische punkband Virgin Prunes. Na 16 jaar was er dit jaar weer een soloalbum. Friday is een origineel artiest, wars van commercie: ‘Muziek is geen business, het is expressie, creativiteit!’
Een avond vol unieke fragmenten, van David Bowie en Joy Division tot een reeks duistere filmklassiekers.
Let op: Wintergasten komt NIET op Uitzending Gemist.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Zeer interessante aflevering, met donkere fragmenten toegelicht door een opvallend (nou ja, ik heb hem nooit eerder gehoord) eloquente Friday.
Heertje doet het inhoudelijk goed net als vorig jaar, maar wanneer neemt hij nou eens taallessen Engels?
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Leuk fragment van Joy Division, deed me verdacht veel aan Control denken.
Interessante kerel wel met z'n huis vol Katholieke atributen. Mooi sfeervol avondje.
De eerste aflevering heb ik helaas gemist (waar was je nou kapp
), maar ik geloof dat die nog een keer op een zaterdag herhaald wordt.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Oef, dat was een mooie uitzending. Deirdre McClosky, had er nooit van gehoord maar dat is ten onrechte. Perfecte mix van inhoud (veel over economie, over nederland ook) en meer persoonlijke zaken (gendertransformatie, communicatie). Heertje ook sterk in z'n rol.
En dan die moeder, wat een ruimdenkendheid. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik vond het ook een zeer goede aflevering. Vind wintergasten tot nu toe ook veel leuker om naar te kijken dan zomergasten. Het gedeelte over mannen en vrouwen en hoe ze gewoon totaal anders denken en in elkaar zitten was leuk om te zien. Weten we natuurlijk al wel, maar de voorbeelden van de weg vragen etc. waren gewoon interesant. Deirdre is een aardige vrouw/vent.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Eigenlijk zouden ze de wintergasten 3 uur zendtijd moeten geven en de zomergasten 1,5 uur.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Het is ook de manier van Heertje die mij meer aanstaat. Korte vragen, korte inleidingen, niet proberen slimmer over te komen als je gast. Bij zomergasten lijkt het soms een geneuzel tussen 2 professoren. Dit komt allemaal veel vlotter over en blijft toch interessant en goed te volgen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
De afgelopen twee jaar presenteerde Jelle Brandt Corstius het programma, maar voor dit jaar is de presentator nog onbekend. Van Nieuwkerk wordt veel genoemd.
Witteman: Jeroen Pauw moet Zomergasten presenteren - Internet & Media - VK - volkskrant.nl
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Van Nieuwkerk? Haha, dat ga je niet menen. Zou echt de slechtste keuze zijn voor dit format.
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Die gaat het ook echt niet doen. Ik denk dat hij zelf maar al te goed weet dat dat hij het niet moet doen.
Coen Verbraak zou ik een interessante keus vinden, Wim Brands misschien. Wilfried de Jong zou ook kunnen. Dat zijn de drie die het eerst in me opkomen als geschikt.
Clairy Polak is een steengoeie interviewster, maar te zakelijk voor Zomergasten denk ik. Pauw & Witteman zien we al genoeg. Van Nieuwkerk is goed in kort en snel maar zie ik niet lang en diep gaan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Van mij mag Wilfried de Jong het eens doen. Momenteel de beste interviewer vind ik.
narva77 (crew films)
-
- 12734 messages
- 6540 votes
Of misschien Frénk van der Linden van het NRC-Handelsblad?
Regelmatige gast in DWDD.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Van mij mag Wilfried de Jong het eens doen. Momenteel de beste interviewer vind ik.
mee eens en weet ook goede open vragen te stellen dat er echt persoonlijke antwoorden komen.
kos
-
- 46696 messages
- 8853 votes
Alsjeblieft niet...
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
Ik ben zijn naam kwijt.. kan het googlen natuurlijk... misschien is die meneer van college tour wel een goede opvolger.
twan Huys natuurlijk