- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
IK had trouwens zelf ook geen beter televisie moment kunnen uitkiezen dan een stukje van Verbrugge in Tegenlicht 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Gisterenavond even de hele documentaire gekeken, de man zet je wis en waarachtig aan het denken.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
(en deze aflevering wordt niet herhaald ivm te veel pedagogisch onverantwoorde scenes, werd aan het begin van de uitzending vermeld)
Ze hadden vooraf dus al weinig vertrouwen in Theo, lollig. De man zou voorlichting moeten geven op scholen ipv zich zo te laten censureren, maar goed.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Die gast van vanavond zegt me niks, maar hij heeft wel al een prima film uitgekozen (althans, dat hoop ik).
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Die gast was cool. Leuk begin, maar verzandde ontzettend bij die nep-kunstenaars, bah ....
Pollock is toch geen kunstenaar.... Het idee van kunst ontging hem ook .... Ik praat maar vrienden na die dat kunst vinden, had ik het idee. Jammer.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Een goede laatste aflevering van Zomergasten. Ayaan Hirsi Ali is een innemende vrouw om naar te luisteren, al brengt ze soms wel een nogal ongemakkelijk groot deel aan emotie in haar politieke overwegingen naar voren.
Wat vonden jullie van haar film 'Submission'?
Jassie
-
- 398 messages
- 1095 votes
Een goede laatste aflevering van Zomergasten. Ayaan Hirsi Ali is een innemende vrouw om naar te luisteren, al brengt ze soms wel een nogal ongemakkelijk groot deel aan emotie in haar politieke overwegingen naar voren.
Ik blijf haar nog steeds een verevelende vrouw vinden. Ook dit keer weer, en ik ik vind haar in mijn mening geen innemende vrouw. Misschien ben ik wel een beetje politiek gekleurd, ben namelijk niet zo'm vvd'er?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Wel mooi gemaakt maar die boodschap heb ik nu wel genoeg gehoord eigenlijk 3*.
student-rdam
-
- 7 messages
- 14 votes
Ik heb groot respect voor Hirsi Ali, ik vind haar een hele krachtige vrouw die durft uit te komen voor haar (goed onderbouwde) mening en daarbij bepaald niet bang is voor kritiek of zelfs bedreigingen.
Het stuk dat ze liet zien over die islamitische school in Zweden vond ik zeer krachtig, stuitend om het verschil te zien tussen die schooldirecteur terwijl de camera aan en (zogenaamd) uit stond.
Jammer dat sommige lieden haar bij voorbaat al niet mogen omdat ze zich bij de VVD heeft aangesloten, ik denk dat haar strijd tegen de onderdrukking van de moslimvrouw partijkaders overstijgt.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Neem als hoofdpersoon een aandoenlijk 'moslimmeisje'; verzin daar een verhaal om heen met veel bloed, geweld en tranen waardoor de 'westerling' geschokt zal reageren (uithuwelijking, verkrachting, incest, familie-eer!); gooi door het geheel zo nu en dan wat koranteksten heen zodat de 'westerling' een verband zal proberen te leggen; bevestig even later dat je zeker niet probeert te generaliseren, dat je denkt dat het slechts om een paar moslimmannen gaat die hun vrouwen mishandelen; toon nog even later je ware gezicht door 'per ongeluk' te beweren dat het eigenlijk om een grote meerderheid van de moslimvrouwen gaat die mishandeld wordt...
Nee, Submission vind ik niet echt geslaagd.
(En waarom nou weer in het Engels Meneer Thio Fen Go?)
lngrid
-
- 1232 messages
- 553 votes
Hirsi Ali zei dat ze het in het Engels had gemaakt omdat ze er ook de moslims in Afrika mee wil bereiken, dat het niet alleen voor Nederland is bedoeld.
Ik vind Submission ook niet zo geslaagd trouwens, ik houd ook niet zo van dat gepolariseer van haar, maar ik heb toch wel zeer geboeid naar deze aflevering van Zomergasten gekeken. Ze heeft een interessant levensverhaal. Dat ze in Kenia op tv Duitse modeshows keken! Wie had dat ooit kunnen verzinnen? En het stuk dat ze liet zien over die Amerikaanse vrouwen die uitgehuwelijkt werden vond ik ook erg interessant. Daar had ze toch een goed punt: het gaat niet om de discussie of uithuwelijken goed of slecht is, maar om of dit gedwongen gaat of niet.
Wel heel jammer dat niet, zoals aangekondigd op de website, een stukje van 'Lipstick on my collar' werd laten zien. Dat had ik graag nog eens terug gezien. Geweldige serie!
zoe
-
- 5 messages
- 0 votes
Neem als hoofdpersoon een aandoenlijk 'moslimmeisje'; verzin daar een verhaal om heen met veel bloed, geweld en tranen waardoor de 'westerling' geschokt zal reageren (uithuwelijking, verkrachting, incest, familie-eer!); gooi door het geheel zo nu en dan wat koranteksten heen zodat de 'westerling' een verband zal proberen te leggen; bevestig even later dat je zeker niet probeert te generaliseren, dat je denkt dat het slechts om een paar moslimmannen gaat die hun vrouwen mishandelen; toon nog even later je ware gezicht door 'per ongeluk' te beweren dat het eigenlijk om een grote meerderheid van de moslimvrouwen gaat die mishandeld wordt...
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Nieuwe serie 'Zomergasten':
Aan de hand van door henzelf gekozen beeldfragmenten wordt de gast drie uur lang geïnterviewd door Connie Palmen (
), de presentator van het achttiende seizoen van Zomergasten.
Na afloop van iedere aflevering wordt, net als in 2004, een keuzefilm van de gast vertoond.
Zomergasten 2005: vanaf zondag 24 juli 6 zondagen van 20.30 tot 23.30 op Nederland 3. Let op: We beginnen een half uur eerder dan vorig seizoen.
Gasten dit jaar:
24 juli: Cees Nooteboom
31 juli: Tom Barman
7 augustus: Robbert Dijkgraaf
14 augustus: Maria Goos
21 augustus: Wim Anker
28 augustus: Katja Schuurman
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Mwa, veelal gasten die je al zovaak ziet. Maar boeit niet, want het is toch altijd wle een leuk programma
.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Kan me niet voorstellen dat het leuk is om ruim 4 uur naar het gelal van zichzelf interresant vindende BN-ers te luisteren en te kijken.
T.O.
-
- 2414 messages
- 2791 votes
Vreemd dat ze alleen Wim en niet Cees Anker hebben. Vorige keer waren Barend & Van Dorp toch ook samen?
Denk dat Schuurman het geweldig vindt dat ze is gevraagd....
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Die Ankers, daar is niet door te komen als ze met z'n tweeen zijn.
.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Ik loop juist wel warm voor het rijtje gasten van dit jaar, eerlijk gezegd. Vooral van Maria Goos en Tom Barman wil ik best weten wat ze mooie en bijzondere televisie vinden en waarom. Waarschijnlijk zal ik alle avonden het begin wel proberen te zien. Dan zie ik wel hoe lang ik het volhoud.
Over Connie Palmen heb ik wel mijn bedenkingen, maar ik heb haar nooit zien interviewen, dus wie weet.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Zeker na het zien van Any Way the Wind Blows vannacht kijk ik vooral zeer uit naar de aflevering van Tom Barman. En ook ik heb het niet echt op Palmen, maar ik verwachte ook niet zoveel van Zwagerman en die bleek erg fijn.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
En ook ik heb het niet echt op Palmen, maar ik verwachte ook niet zoveel van Zwagerman en die bleek erg fijn.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Vooral van Maria Goos en Tom Barman wil ik best weten wat ze mooie en bijzondere televisie vinden en waarom.
Hier hetzelfde 
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik ben erg benieuwd naar de keuzefilms. Leuk dat dat dit jaar een vervolg krijgt.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Misschien doet Barman zijn eigen film wel. Hoef ik hem ook niet meer te huren... 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Cees Nooteboom en Tom Barman: ben zeeeeeeer benieuwd.
roger
-
- 206 messages
- 55 votes
Ieder jaar weer hoop ik, tegen beter weten in, dat Adriaan van Dis nog eens regelmatig op televisie komt. Of het nou Zomergasten of een boekenprogramma is. Ik weet het, die wens is door velen uitgesproken maar het moet me toch weer van het hart.
-
- 22396 messages
- 5068 votes
De eerste twee keuzefilms zijn bij mij bekend:
24 juli: Casanova (1976) Fellini, keus van Cees Nooteboom
31 juli: Bad Timing (1980) Roeg, keus van Tom Barman
Weet er iemand al meer?