• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.264 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

V

• 8369 messages
  • 3362 votes

Redelijk goede uitzending. Begon wat lauwtjes en het eerste uur heb ik me toch een beetje zitten ergeren aan Theo die niet uit zijn woorden kwam en er maar oververmoeid bij zat. Daarna kwam hij gelukkig wel op dreef en was hij ook duidelijk in zijn element!! Toen heb ik genoten!

En die Bill Hicks, wat een to the point, straight in your face vent. Hij weet de snaar te raken!

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

V wrote:

En die Bill Hicks, wat een to the point, straight in your face vent. Hij weet de snaar te raken!

Vreselijk indrukwekkend. Deed me veel aan Lenny Bruce denken.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Interessante man die Maassen, jammer van de interviewer. Ik vond Zwagerman veel te dominant. Het is dat ie de hele tijd met een pen in zijn hand zat, anders zou je nog verward raken wie de gast was en wie de interviewer.

Zeker de eerste anderhalf uur probeerde Zwagerman dingen los te krijgen bij Theo die er gewoonweg niet waren. Steeds maar weer vergelijkingen proberen te trekken met de mensen in de getoonde fragmenten, dat trucje heb je na een half uur en diverse antwoorden van Theo, waaruit duidelijk bleek dat hij geen zin had om en het onzinnig vond om antwoord te geven op die vragen, ook wel gezien.

Die Bill Hicks was echt lachen, maar dat fragment van Andre van Duin vond ik superflauw en absoluut niet hilarisch.

Volgend jaar andere interviewer?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dat gezeur ook altijd over Zomergasten interviewers. Altijd hetzelfde liedje. Het is nooit goed, wie het ook presenteert.

Ik vind Zwagerman een rustige interviewer die zichzelf helemaal niet op de voorgrond plaatst.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

kappeuter wrote:

Dat gezeur ook altijd over Zomergasten interviewers. Altijd hetzelfde liedje. Het is nooit goed, wie het ook presenteert.

Ik vind Zwagerman een rustige interviewer die zichzelf helemaal niet op de voorgrond plaatst.

Ik weet niet of er altijd geklaagd wordt over de interviewers, jij zegt het, dus neem ik dat maar ff aan. Zelf heb ik eigenlijk nooit kritiek op de interviewers (ook niet op Van Dis) en eerlijk gezegd heb ik me ook niet eerder gestoord aan Zwagerman, maar gisteren vond ik hem te vaak interrumperen en te vaak de verkeerde vragen stellen (idd op een rustige manier, maar dat maakt het niet minder vervelend).

Dit is natuurlijk maar een kwestie van smaak.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Eens. In het geval van Maassen constateerde hij parallellen in de gekozen fragmenten die Maassen wellicht niet bedoelde, maar die er zeker wel waren.

Ik was van tevoren bang dat een 'Zomergasten' met Maassen weinig meer zou opleveren dan het werk van de man zelf. En dat bleek waar. Interessant, daar niet van, maar weinig toegevoegde waarde.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

FX wrote:

Ik weet niet of er altijd geklaagd wordt over de interviewers

Al zolang het programma bestaat.

Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van op wie je let. En interviewers neigen er per definitie toe het gesprek te sturen. Dat betekent dat er soms wordt afgekapt net waar jij het interessant vindt. In zo'n lang gesprek is de kans dat dat gebeurt natuurlijk erg groot.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja, ieder jaar is het een vast ritueel van verveelde journalisten om vooral niet op de inhoud in te gaan, maar over de Zomergasten interviewer door te zagen.

Vandaar mijn opmerking. Is niet lullig bedoeld.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Joost Zwagerman doet het uitstekend.

Dat ie hier af en toe ging ingrijpen was op initiatief van Theo Maassen die via de volgorde van de chaos-theorie zijn fragmenten op het scherm wou zien. (normaal staat de volgorde vast).

Dit vraagt van de presentator (en gast) daarom een extra aanpassing, en wanneer hij "ingreep" was het vaak omdat Theo toch uitgepraat was of omdat het door tijdgebrek nodig was om een nieuwe scene te laten zien.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

Natuurlijk is het de taak van de interviewer eea te sturen, maar juist bij Zomergasten, waarbij er voor televisiebegrippen een enorme hoeveelheid tijd is uitgetrokken, hoop ik dat de interviewer extra ruimte laat aan de gast om te zeggen wat hij wil, in zijn eigen tempo.

Maar FK heeft ook wel gelijk dat Maassen soms uitgepraat was, hetgeen samenhangt met mijn andere punt van kritiek, namelijk dat Zwagerman niet altijd goede vragen stelde, waarop Maassen geen antwoord wist, respectievelijk wou geven. Eea vertoont verband.

Overigens wilde ik mij niet scharen in het rijtje klagers dat er dus kennelijk ieder jaar is.

Laat ik er dan een positieve wending aan geven door mijn blijdschap uit te spreken dat niet de eeuwige Witteman de interviews verzorgt.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

FX wrote:

waarbij er voor televisiebegrippen een enorme hoeveelheid tijd is uitgetrokken, hoop ik dat de interviewer extra ruimte laat aan de gast om te zeggen wat hij wil, in zijn eigen tempo.

Zelfs al is er veel tijd, er is nog steeds een tijdslimiet. Hadden ze tijd over op het einde dan?

FX

• 931 messages
  • 685 votes

cornelis schreef:

(quote)

Zelfs al is er veel tijd, er is nog steeds een tijdslimiet. Hadden ze tijd over op het einde dan?

Natuurlijk is er een absolute tijdslimiet, maar de invulling van het gesprek heeft te maken met prioriteiten. Wat mij betreft had Zwagerman -hoewel altijd lastig- beter zijn best moeten doen Maassen te laten zeggen wat hij wou. Dit hoeft geenszins te betekenen dat het gesprek daarmee uitloopt.

Zachery Glass

• 575 messages
  • 584 votes

FisherKing schreef:

(quote)

Vreselijk indrukwekkend. Deed me een veel aan Lenny Bruce denken.

Nou, dan raad ik iedereen aan de compilatie "Philosophy - the best of Bill Hicks" aan te schaffen. Ik heb 'em al twee jaar in huis, en iedere keer weer lachen. Bij gebrek aan humor, vertel gewoon de waarheid

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

FX schreef:

de invulling van het gesprek heeft te maken met prioriteiten.

Dat is precies wat ik bedoel. Op zo'n hele avond zullen er meerdere momenten zijn waarop jij als kijker buitengewoon geinteresseerd bent in wat er dan gezegd wordt, terwijl de interviewer andere keuzes maakt, andere prioriteiten stelt.

Wat mij betreft had Zwagerman -hoewel altijd lastig- beter zijn best moeten doen Maassen te laten zeggen wat hij wou.

Daar kreeg hij - over het algemeen - de tijd voor.

FX

• 931 messages
  • 685 votes

cornelis schreef:

(quote)

Dat is precies wat ik bedoel. Op zo'n hele avond zullen er meerdere momenten zijn waarop jij als kijker buitengewoon geinteresseerd bent in wat er dan gezegd wordt, terwijl de interviewer andere keuzes maakt, andere prioriteiten stelt.

Dan zijn we het daar over eens en verschillen we slechts van mening over de keuzes van de interviewer.

Ik vraag me dan alleen wel af waarom jij de vraag stelde of er aan het eind van het gesprek tijd over was, daarmee suggereer je op zijn minst dat de interrupties nodig waren om ervoor te zorgen dat het programma niet uitliep.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Zachery Glass wrote:

Nou, dan raad ik iedereen aan de compilatie "Philosophy - the best of Bill Hicks" aan te schaffen.

Bedankt voor de tip.

Is dat een cd ? Ken je de DVD "Totally Bill Hicks" ?

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

FX wrote:

Ik vraag me dan alleen wel af waarom jij de vraag stelde of er aan het eind van het gesprek tijd over was, daarmee suggereer je op zijn minst dat de interrupties nodig waren om ervoor te zorgen dat het programma niet uitliep.

Ik denk dat er inderdaad ongeveer een uur over was.

Na het fragment van Bill Hicks zei Theo Maassen zelf dat hij op dat moment het liefste had willen stoppen om over het fragment rustig te kunnen nadenken. Uiteraard paste dat niet in de programmering, maar er viel toen wel een akelige stilte, vind ik. Daarna verliep het gesprek naar mijn idee ook veel stroever dan daarvoor.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

FX schreef:

verschillen we slechts van mening over de keuzes van de interviewer.

Dat zeg ik niet. Ik stel enkel dat in een dergelijk gesprek (hoe lang ook) door de interviewer immer prioriteiten worden gesteld. En dat zullen soms andere prioriteiten zijn dan bij elke afzonderlijke kijker. Een objectieve conclusie dus. En hoe langer het gesprek, hoe meer kans op dergelijke momenten. En hoe meer van dergelijke momenten, hoe meer kritiek van individuele kijkers op de interviewer.

daarmee suggereer je op zijn minst dat de interrupties nodig waren om ervoor te zorgen dat het programma niet uitliep.
Of om tenminste genoeg van de (door gast en redactie met zorg geselecteerde en tevoorschijn geproduceerde) fragmenten aan bod te laten komen. Maar ja, inderdaad, dat is nodig.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Dustyfan schreef:

Ik denk dat er inderdaad ongeveer een uur over was.

Na het fragment van Bill Hicks

Dat-ie dan gewoon tot het laatst had moeten bewaren. Maar hij koos voor chaos...

Zachery Glass

• 575 messages
  • 584 votes

FisherKing schreef:

(quote)

Bedankt voor de tip.

Is dat een cd ? Ken je de DVD "Totally Bill Hicks" ?

't Is een cd

Die DVD ken ik nog niet - maar ik ga 'em meteen op "nog te aanschaffen" lijst plaatsen

T.O.

• 2413 messages
  • 2790 votes

Vond het ook wel grappig dat ie Lapdance van N.E.R.D. liet zien en daarna met Zwagerman erover ouwehoerde dat het zo'n geile clip is

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Wanneer wordt dit herhaald? Kon gisteren niet kijken omdat ik een BBQ had.

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

Deze aflevering wordt niet herhaald, geen idee waarom.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Volgens mij geheel online te zien, is het niet?

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Wat herkende ik een aantal dingen toch enorm.

Het begon al met die klok, daar zaten wij vroeger ook op woensdagmiddag op te wachten voor de kinder-TV-middag.

Toen de man van 6 miljoen, ja zo'n pop had ik ook.

André van Duin vond ik juist helemaal niet grappig in het getoonde stukje maar Vliegende Panters en vooral Bill Hicks was prachtig.

Die Crumb was een zeer vreemd mannetje en hij was nog oprecht verliefd op Lisa Fernandez.

Daar trok ik me vroeger vier jaar lang op af man.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Wat ik vooral mooi vond was wat hij over Frits Bom zei: "Ik hoop dat hij zich schaamt".

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik meen dat deze aflevering 14 augustus wordt herhaald. Dat is op zaterdag vroeg in de middag geloof ik.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Normaal worden ze idd altijd op zaterdag herhaald.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Voor iedereen Bill Hicks geweldig vond: probeer dan zeker ook George Carlin 's.

(en deze aflevering wordt niet herhaald ivm te veel pedagogisch onverantwoorde scenes, werd aan het begin van de uitzending vermeld)

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Tsss, wat een onzin.

Volgens mij had Van Rooijen ook wel pedagogisch onverantwoorde stukjes uitgezocht.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.