- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Programma's op de Nederlandse televisie
Programma's op de Nederlandse televisie
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Wat een harde en spannende aflevering vandaag! Het wordt met de aflevering voor elke deelnemer steeds nauwer, dus hun eigen belangen beginnen steeds meer waarde te krijgen. Zelfs de deelnemers die overduidelijk maten zijn, stemmen hun maten er gewoon uit voor hun eigen hachie. Begrijpelijk natuurlijk, want uiteindelijk is het ieder voor zich.
Toen Jessica en Jimmy voor Ramsay stonden, deed Ramsey wel uitzonderlijk. Hij gaf de indruk dat hij Jessica's jas vroeg, maar uiteindelijk kon Jimmy het pand verlaten, met zeer uitzonderlijke complimenten van Ramsay. Jammer, ik was erg voor Jimmy.
Ja ik snapte dat ook niet helemaal. Net na die helikopter-trip en de humor van Jimmy door de afleveringen heen had ik het idee dat hij een beetje de favoriet was geworden van Chef Ramsay. Maar het blijft een bikkelhard programma natuurlijk. Ik vond het trouwens wel slim dat hij Elsie niet had genomineerd. Als zij er graag uit wil dan gaat ze er maar uit. Maakt de keuze alleen maar makkelijker imo.
Ik blijf zeggen : Michael of Ralph en niemand anders wint dat programma.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Laat ik dat nou net de meest vervelende deelnemers vinden, vooral Ralph. De enige die ik het gun om te winnen, is Jessica.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ja die gun ik het ook wel maar ik zie het gewoon niet gebeuren. Elsie hetzelfde verhaal, die kan de druk niet aan. Als zij de laatste aflevering in de keuken had moeten staan was ze ook gigantisch door de mand gevallen imo.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Wat is Ralph toch een arrogante, hypocriete eikel zeg. "Three people stand between me and my restaurant." Zijn gedrag nadat Elsie die prijs had gewonnen, zo kinderachtig. Ik begrijp die Elsie op het laatst ook niet hoor. Ramsay vraagt haar tot twee keer toe of ze wel of geen steun heeft gekregen van haar teamgenoten, zegt ze ja! Ik ben toch wel benieuwd wat de beslissing van Ramsay zou zijn geweest als ze nee had gezegd, nu ligt ze er uit. Ik hoop echt van harte dat Ralph er met z'n kinderachtige klotekop uitvliegt.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Wat een leuke finale was het zeg. Niet verwacht dat hij 2 uur zou duren. Toch zeker wel de spannendste aflevering. Ik was echt superbenieuwd wie uiteindelijk door de deur kon lopen...
Het zat er natuurlijk aan te komen dat de twee besten van de groep (en tevens chef-kok van beroep) in de finale zouden komen. Altijd leuk dat je als kijker (en ook zij) nooit weet wat er komen gaat.
Leuk dat er weer een paar oude deelnemers terugkwamen om met de finalisten te koken. Ik had het echt niet verwacht. Ook dat ze hun eetzaal compleet mochten inrichten en bouwen, was natuurlijk supertof. Al met al toch best wel lullig dat de verliezer op het einde zo in het hoekje werd geduwd. Ramsay bood de winnaar aan om bij hem in London te gaan koken en hem nog verder op te leiden, terwijl hij ook zijn eigen restaurant kan beginnen. Die 'prijs' had Ramsay veel beter aan de verliezer kunnen geven, want hij verdient dat wel. Ook al zie je het als een troostprijs...
Ik hoop heel erg dat er een tweede serie van Hell's Kitchen komt...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Casting has begun on the second season of the hit FOX unscripted series HELL’S KITCHEN. HELL’S KITCHEN 2 is a culinary boot camp that features the drama of 12 aspiring chefs running a top-class restaurant overseen by world-renowned but ruthless head chef Gordon Ramsay.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Geen thuisnet meer voor Nederlandse omroepen.
ma 28/11/05 - Vanaf september 2006 zullen de Nederlandse openbare omroepen (Avro, Vara, Tros, EO, Ncrv, enz.) geen thuisnet meer hebben op televisie.
De raad van bestuur van openbare omroep wil de drie netten (Nederland 1, 2 en 3) opdelen in een "breed net", een "cultureel net" en een "jongerennet". Als model geldt de Vlaamse openbare omroep met Eén, Canvas en Ketnet.
De Nederlandse omroeporganisaties zouden liever hun vaste stek op een van de drie netten behouden, maar de raad van bestuur ziet dat anders.
Voorts zullen de omroepen ook moeten besparen op eigen producties en meer buitenlandse producties aanbieden.
Bron: vrt.net
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Welke programma's vind jij de moeite waard om te kijken? Waar blijf jij voor thuis?
Misschien doe ik hier nog wat tips op, want er is maar weinig wat ik echt leuk of interessant vind op dit moment.
Dit was het Nieuws
Studio Voetbal
Fight Club ( K-1 ) Op Eurosport
Verder vind ik spuiten en slikken wel amustant en ook die ongelukken afleveringen op RTL 7 dacht ik ( waaronder sport levensgevaalrijk. ) Ook kijk ik wel eens GTST , en natuurlijk veel Sport. Ook wel veel Muziek MTV / TMF of eens een leuke documantaire op Eurosport.
Niet dat ik echt thuisblijf voor tv maar toch.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Als ik de kans heb (meestal is het nacht) tracht ik Netwerk mee te pikken. Dikwijls zeer goede reportages.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Inderdaad, Netwerk is elke dag een must voor mij. 
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Keuringsdienst van Waarden is fantastisch. Ik koop nu alleen nog Tony Chocolonely chocola. Verder ga we dus kleding krijgen van brandnetels.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Gisteravond hebben programmamakers bij de VARA geprotesteerd tegen het nieuwe publieke bestel met 3 zenders die onderverdeeld worden in genres.
Het is toch te gek voor woorden wat het raad van bestuur heeft besloten. Programma's waar straks niet genoeg naar wordt gekeken verdwijnen gewoon van de buis, en dat zijn toch meestal de betere programma's. De omroepen mogen straks niet meer zelf uitmaken wat ze uitzenden en verliezen daarmee hun identiteit. Ik zie hier de ondergang aankomen van omroepen als de VARA maar vooral de VPRO.
Ik sta zelf 100% achter de actie van de VARA gisteravond, en ik heb er zowaar gewoon naar zitten kijken, programma's waarin niets wordt gezegd...
...Uit protest...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
.
Het is toch te gek voor woorden wat het raad van bestuur heeft besloten.
Ik vind het een zeer goeie beslissing en een die zal werken. Dit heeft zijn nut bewezen in Vlaanderen door de VRT. één zijn de 'populaire' programma's, Canvas sport en de 'betere en minder bekeken' programma's en Ketnet de jeugdprogramma's.
In Vlaanderen is de VRT de enige 'staatszender' ter wereld die beter scoort dan de commerciële.
Hier was er ook een hele boel commotie rond en nu blijkt het heel goed te werken. Geef het zijn tijd en je zal zien, het komt goed. 
Uitstraling komt van je eigen programma's uit. Men is bang dat men slechtere programma's maakt dan de 'tegenstander'.
Bullshit! Zij maken verder programma's zoals ze willen, zolang ze maar passen in het profiel van de zender. Eén zender voor populair, één voor sport en ernstige programma's en ééntje voor de jeugd (met laat eventueel sport).
Kijkers moet men altijd trachten aan te trekken en hun informatieve programma's moeten niet sneuvelen, maar ze komen gewoon op één zender, bijvoorbeeld Nederland 2.
Het betekent gewoon voor de omroepen veel harder werken en veel betere programma's maken dan ze nu al doen. Want vergeet het niet, de staatszenders moeten op termijn ofwel verbeteren, ofwel verdwijnen, simpel.
Wat jullie nog niet beseffen is dat de Nederlandse (en Vlaamse) kijker er beter zal van worden. Dit zijn 'zuilen' die gewoon bang zijn om hun macht te verliezen. Godzijdank hebben we dit systeem in België niet.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Casting has begun on the second season of the hit FOX unscripted series HELL’S KITCHEN. HELL’S KITCHEN 2 is a culinary boot camp that features the drama of 12 aspiring chefs running a top-class restaurant overseen by world-renowned but ruthless head chef Gordon Ramsay.
Maar dit was toch al de tweede serie 
Toen ik op IMDb Gordon Ramsey opzocht kreeg ik te zien dat Michael de winnaar was van Hell's Kitchen part 2.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nee, Michael was de winnaar van de eerste Hell's Kitchen in de VS. Misschien is er nog een seizoen in Groot-Brittannie aan vooraf gegaan.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
. Dit zijn 'zuilen' die gewoon bang zijn om hun macht te verliezen. Godzijdank hebben we dit systeem in België niet.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik vind het een zeer goeie beslissing en een die zal werken. Dit heeft zijn nut bewezen in Vlaanderen door de VRT.
De VRT is bij mijn weten niet afhankelijk van reclame-inkomsten. Ik heb tenminste nog nooit een reclame op de Vlaamse publieke gezien, met uitzondering van een sponsoring van een minuutje ofzo.
Zij maken verder programma's zoals ze willen, zolang ze maar passen in het profiel van de zender.
Dat bedoel ik juist, wie bepaalt er wat wel en niet past? Nu zijn de omroepen nog veel vrijer in wat voor programma's er gemaakt worden, en dat resulteert in goede en herkenbare programma's voor die omroep.
Als een omroep in het nieuwe stelsel een goed idee heeft dan kan het genadeloos afgekeurd worden door de raad omdat het niet 'in het profiel van de zender past'.
Ineens moeten omroepen als de VPRO zich druk gaan maken om kijkcijfers. Ik weet zeker dat dat de kwaliteit van de programma's naar beneden zal halen. De VPRO wordt namelijk nauwelijks bekeken door het grote publiek, maar het is wel (meestal) televisie van zeer hoge kwaliteit.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Ik wil niet zeggen dat ik het oneens met je ben hoor Hannibal, alleen wie bepaalt er nou eigenlijk wat kwaliteitsprogramma's zijn en wat niet? Het is natuurlijk wel lekker progressief om VPRO en kwaliteit aan elkaar te kopplen, maar ik vind ook daar een hoop bagger tussen zitten hoor!
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik zei ook 'meestal', maar over het algemeen vind ik dat de VPRO goede programma's maakt. En dat is mijn mening, en velen delen die mening niet, en daarom verdwijnen er straks programma's van tv waar ik graag naar kijk.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Ik respecteer je mening ook zeker. Alleen maak ik me nog weleens druk dat er zoiets schijnt te zijn als een kwaliteitsprogramma (niet tegen jou bedoelt, maar meer tegen de algemene opvating van de "kenners"). Waarom zou een amusementsprogramme per definitie geen kwaliteitsprogramma kunnen zijn?
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Dat zeg ik niet, dat is gewoon een kwestie van smaak. Ik hou er niet van dus ik kan daar geen kwaliteit in zien. Dat soort programma's zul je straks wel steeds meer gaan zien omdat veel mensen dit wel leuk vinden. Hier wordt naar gekeken, hier kan lekker veel reclame voor en achter gezet worden.
Zodra een programma minder wordt bekeken dan wordt die verbannen naar het C net, en als die te vol zit met zogenaamde troep, dan worden er gewoon een aantal geschrapt. Het is net een fabriek.
T.O.
-
- 2414 messages
- 2792 votes
't zal politiek allemaal wel te gevoelig liggen, maar er is maar 1 bezuiniging mogelijk. Opheffen van alle directies van al die omroepen. (Dus complete fusie). Schandelijke verspilling van geld.
Compleet eens. Bovendien liefst zoveel mogelijk amusement weg van de publieke omroep.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dat is het slimste dat ik in gans deze discussie al gezien heb. 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Geen kwaad woord over de succesvolle VRT, maar die kopen nogal wat NL3-programma's aan, die hier straks dus niet meer gemmakt zouden worden. Bij de VRT zelf maken ze veel minder dan bij de Nederlandse P.O.
Fuseren llijkt me ook geen goed plan. Gewoon helemaal opnieuw beginnen. 80% van de programmamakers is het daar mee eens. Het zijn de beleidsuitvoerders van de organisaties zelf die dat moeten beslissen, en die willen dat natuurlijk niet.
Sterker nog, de directeur van een omroep is niet ingehuurd om de eigen organisatie op te heffen of buitenspel te zetten.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Als ik de kans heb (meestal is het nacht) tracht ik Netwerk mee te pikken. Dikwijls zeer goede reportages.
De heren van de raad vertikken het zelfs om op te komen dagen bij Netwerk om er over te discussiëren...
Daarom vanavond alleen lege stoelen bij Netwerk.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Wat me het meest tegen de borst stuit is het enorme commerciele denken in de nieuwe plannen. Alles staat in het teken van marktaandelen en Ster-inkomsten. En dat is nu net niet de taak van de publieke omroep. Ging het maar over de inhoud. Het gaat helaas over commercie.
Daarbij komt nog dat dit al het zoveelste plan is. Bovendien zijn die voorstellen vaak nog in tegenspraak met elkaar. In het ene worden omroepen gestimuleerd om hun eigen identiteit te benadrukken, in het andere moeten ze die juist inleveren. In dit plan gooit men alles op reclameinkomsten, terwijl er in de kamer gepraat wordt over afschaffing van reclame op de publieke omroep.
t zal politiek allemaal wel te gevoelig liggen, maar er is maar 1 bezuiniging mogelijk. Opheffen van alle directies van al die omroepen. (Dus complete fusie). Schandelijke verspilling van geld.
Wist je dat de Nederlandse publieke omroep, ondanks de bizarre structuur, tot de goedkoopst werkende van Europa behoort? De bijdrage per belastingbetaler is heel erg laag. Dat komt deels door de STER. Maar zelfs al tel je sterinkomsten bij het totaal op, dan zitten we nog laag. In Nederland kost de publieke omroep 87 euro per huishouden per jaar. In België is dat meer dan het dubbele: 195 euro.
Dat helemaal opnieuw beginnen van cornelis zie ik eigenlijk ook wel zitten. Lijkt me beter werken dan fusies.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Nee, Michael was de winnaar van de eerste Hell's Kitchen in de VS. Misschien is er nog een seizoen in Groot-Brittannie aan vooraf gegaan.
Klopt. In feite was die van Michael de tweede Hell's Kitchen, maar wel de eerste Amerikaanse. Ik ging er vanuit dat die link de tweede Amerikaanse beschreef.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Uithuilen en opnieuw beginnen.
Liefst moet de politiek de lef hebben om het zonder STER te doen. Maar als dat niet lukt, op zijn minst die omroepverenigingen buitenspel zetten. Gaat niet lukken met een CDA-regering.
Grappige cijfers inderdaad. België betaalt dus ruim tweemaal zoveel voor half zoveel televisie. Maar zonder reclame.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Maar zonder reclame.
Buiten een beetje 'sluikreclame' akkoord. Maar let eens op je uurwerk op een gemiddelde doordeweekse avond. Dan is er zeer dikwijls een tussentijd tussen de programma's van 5 minuten, enkel om hun andere programma's aan te prijzen en dat tot 50 maal per week tot vervelens toe.