- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Programma's op de Nederlandse televisie
Programma's op de Nederlandse televisie
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1061 votes
Welke programma's vind jij de moeite waard om te kijken? Waar blijf jij voor thuis?
Misschien doe ik hier nog wat tips op, want er is maar weinig wat ik echt leuk of interessant vind op dit moment.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Ik blijf alleen thuis (of zet een timer) voor:
- Het Eiland (1e Belg, zaterdagavond's om 21.35 uur)
- De Afdeling (Nederland 1, zondagavond om 22.25 uur)
En voor de rest eigenlijk niks ... inderdaad niet veel interessants op dit moment.
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1061 votes
Dit geldt overigens voor alle programma's, niet enkel voor series.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik kijk vrijwel nooit TV, alleen maar bagger wat er op komt.
Alleen voetbal en wat nieuws, heel af en toe een serie (Simpsons of zo) of film en dat was het wel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik kijk vrijwel nooit TV, alleen maar bagger wat er op komt.
Flauwekul. Als je goed en selectief kijkt, niet alleen maar bagger.
Toppers:
Keuringsdienst van Waarde
Het Geluk van Nederland
R.A.M. festival journaals en de reguliere uitzendingen afhankelijk van de gasten die ze ontvangen
Royle Family
Zembla
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Maar dat is dus ook niet altijd. Als er interessante gasten komen dan kijk ik het ook wel, maar echt thuisblijven voor zo'n programma doe ik normaal gesproken niet. Ik kijk af en toe ook nog wel eens naar Portret van Passie, komen soms ook wel interessante personen voorbij. En natuurlijk naar de (korte) Nederlandse films op Nederland 3 op woensdagavond 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Flauwekul. Als je goed en selectief kijkt, niet alleen maar bagger.
Maar of het algemeen is het om te janken wat ik zie.
Toppers:
Keuringsdienst van Waarde
Het Geluk van Nederland
R.A.M. festival journaals en de reguliere uitzendingen afhankelijk van de gasten die ze ontvangen
Royle Family
Zembla
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Thuis blijven voor een programma is er al jaren niet meer bij, de Nederlands tv vind ik er met de jaren dan ook niet beter op geworden. Ook de publieke omroepen bieden doorgaan maar weinig vermaak. Ik afentoe nog weleens naar de Belg, die hebben vaak nog wel interresante docu's e.d. er tussen zitten. Sinds kort heb je op zondagavond op RTL4 en serie genaamd Joan of Arcadia, deze is goed te doen. Verders vind ik het Lagerhuis ook nog wel leuk, ligt aan de onderwerpen.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Tegenlicht (altijd) en Het Uur van de Wolf (niet altijd) zijn toch wel de toppers op de Nederlandse televisie.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Royle Family is niet meer op de buis op dit moment nee, of het moet nog op de BBC komen.
R.A.M is elke week: zie http://www.vpro.nl/programma/ram/
De laatste uitzending was zeer interesant:
"Een essay van Arnon Grunberg over de verbeelding van het kwaad naar aanleiding van een aantal filmfragmenten. Hij laat fragmenten zien uit Breaking the Waves, Apocalypse Now en Visconti’s Rocco e i suoi fratelli.."
Bevatte helaas wel wat spoilers. Binnenkort online te bekijken op de RAM site, nu via uitzendinggemist.nl vermoed ik.
Enkele interessante Geluk van Nederland afleveringen (online te bekijken):
http://www.vpro.nl/programma/g...
http://www.vpro.nl/programma/g...
Enkele interessante Keuringsdienst van Waarde afleveringen (online te bekijken):
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Tegenlicht (altijd) en Het Uur van de Wolf (niet altijd) zijn toch wel de toppers op de Nederlandse televisie.
Ja Uur van de Wolf is toptelevisie. Evenals Andere Tijden.
Zie je wel dat het wel meevalt. Gewoon NL3 kijken en niet te veel zappen. 
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Ja Uur van de Wolf is toptelevisie. Evenals Andere Tijden.
Zie je wel dat het wel meevalt. Gewoon NL3 kijken en niet te veel zappen. 
Nou je het zegt: Ned 3 heeft inderdaad altijd mijn voorkeur gehad. Wat ooit begonnen is met Sesamstraat, Villa Achterwerk (of was deze eerst op Ned 2?) en Klokhuis, gaat nu verder met bovengenoemde programma's. Een beetje de Nederlandse TRT 2 voor mij
Maar dat zal jullie waarschijnlijk niets zeggen...
Kijk vandaag ook eens naar Manchild om 23:25 op Ned 3, een komische Britse serie waarvan ik de vorige keer wat charmante stukjes opving.
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1061 votes
Jammer dat die streams zo ontzettend haperen, is bijna niet te doen. Zowel in small als breedband. Misschien dat het 's avonds laat of overdag beter gaat...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik kijk alleen af en toe een journaal of een voetbalwedstrijd. Twijfel serieus of het me het geld wel waard is, die kabelaansluiting. Als er al wat leuks is is het op onmogelijke tijden als je de volgende dag weer om 7 uur op moet (en nee, een recorder is het me allemaal al helemaal niet waard, dan kijk ik wel via uitzendinggemist.nl)
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Ik heb enkel Nederland 2 en 3 hier (geen kabel, lang verhaal) en dat bevalt me prima.. Geen gezap, weinig compléte onzin, heerlijk!
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1061 votes
Zometeen (half 1) op NED3: R.A.M. filmfestival journaal
# Een interview met directeur Sandra den Hamer over haar eerste Filmfestival.
# Een interview met regisseur Wong Kar-wai over zijn film 2046.
# Ook een gesprek met burgemeester Opstelten van Rotterdam over de betekenis van het Filmfestival voor zijn stad.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik ben je dankbaar voor deze reminder, Da Jando.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Mijn nieuwe favoriet:
De Mike en Thomas Show!
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
echt veel nederlandse programma's die echt leuk zijn, die zijn er nauwelijks. Dit was het nieuws is dan nog wel een van de betere. De nederlandse tv bestaat voor een groot deel uit spellen/quizen enz. Of anders wel een film die 4 maanden geleden ook al op tv was.
Als ik kijk wat de prime time shows in amerika zijn:
http://www.tvtome.com/features...
een stuk beter iets zoals: herken de homo of een of andere travel programma
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Dat vind ik echt zo verschrikkelijk slecht. Afdankertjes van de op zichzelf al matige Kopspijkers...
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Zag d'r een tijdje terug eens een flits van en het was inderdaad niet goed. Sowieso kent de Nederlandse televisie erg weinig goeie programma's. De meeste zijn te vinden op Nederland 3, hoe kan het ook anders: bij de VPRO.
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Heerlijke nonsens! Dat programma is ook beetje bij beetje mijn favoriet aan het worden 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Wat is Nederland 4 ?
De publieke omroep biedt sinds kort digitale themakanalen. Deze kanalen zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week te bekijken via breedband internet.
Nederland4.nl biedt een overzicht van de kanalen. Klik op de kanalen voor meer informatie over de programma´s die nu worden uitgezonden of om meteen te kijken!
Een aanrader voor liefhebbers van nieuws, documentaires en geschiedenis. Wel moet daar bij gezegd, dat het aanbod nog vrij beperkt is, aangezien dit project pas in februari jl. begonnen is. Aan de andere kant kun je ook verwachten dat het aanbod wordt uitgebreid als dit kanaal succesvol blijkt te zijn.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Vrijwel elke zondag (rond 23:00) is er Reportage te zien op SBS6, het enige leerzame en interessante programma wat deze trieste zender te bieden heeft.
Wie kijkt dit geweldige programma ook?
Afgelopen woensdag ging het over de moord op actrice Dorothy Stratten. Best interessant. Na die aflevering ben ik eens op IMDB gaan kijken hoeveel mensen er uit de filmwereld vermoord zijn. Echt wonderbaarlijk veel.
Let trouwens goed op de ALTIJD dezelfde houding van de nieuwe presentator Pepijn Bierenbroodspot. (zijn handen e.d.)
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Soms kijk ik dat wel, als ik behoefte heb aan sensatieTV. Lekker eenzijdig programma. Stratten? was dat niet die vermoorde 'pet' die met bogdanovisch ging. Die man heeft briljante films gemaakt.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Een tijdje na haar dood trouwde hij met Dotothy's zus, Louise. Zij was toen 20 jaar oud en hij 49. Na 12 jaar gingen ze scheiden.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Stratten? was dat niet die vermoorde 'pet'
Bunny natuurlijk (ipv pet)
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
En wederom weer een erg interessante reportage.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Zo af en toe kijk ik dat programma ook. Zag nu een half uurtje. Dat foetus in foetus gedoe was wel ziek zeg. Dat ding wat uit zijn buik kwam leek zo weggelopen uit een Cronenberg of Carpenter film. Als ik die vent was zou ik het voor de zekerheid ff in de hens zetten.