• 178.035 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.629 votes
Profile

Programma's op de Nederlandse televisie

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ik dacht dat jij de VRT zo perfect vond?

Ik vind overigens niets mis met aankeilers, dan weet ik tenminste wat er te zien is.

Wat betreft die plannen van de RvBPO, tsja... Ze zien zich nu eenmaal gedwongen om die STER-inkomsten te verhogen, of op zijn minst de terugloop daarvan tegen te gaan. Dat deugt natuurlijk principieel van geen kant, maar tenzij wij met z'n allen besluiten dat we die PO zelf willen betalen, blijft dat de situatie.

Dat ze zich enkel op de 'boodschappers' zouden moeten richten, is volgens mij onzin. Die 'boodschappers' zijn op dit moment echter ondervertegenwoordigd in het kijkerspubliek van de PO, terwijl de PO de opdracht heeft het gehele volk te bedienen. Ook dat is dus gewoon een gevolg van wat wij met zijn allen willen dat de PO moet zijn.

De herkenbaarheid van de omroeporganisaties zal mij worst zijn. Weg met die onzin.

Wat de profilering betreft: de netten zijn nu ook al geprofileerd, het gaat om een verscherping van die profilering.

Wat wel heel triest is, is dat er de afgelopen twintig jaar al zo gruwelijk veel gerommeld wordt aan dat bestel. De ene halfbakken oplossing na de andere, die kort daarop deels weer wordt teruggedraaid. En je merkt dat dat ook roofbouw pleegt op de programmamakers, die zich steeds meer vervreemd voelen van het bestel. En dat lijkt me funest voor creativiteit en kwaliteit.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

cornelis wrote:

Ik dacht dat jij de VRT zo perfect vond?

Dat heb ik nooit beweerd. Ik kijk altijd selectief naar wat mij interesseert, maar meestal al de Nederlandstalige zenders.

Ik vind overigens niets mis met aankeilers, dan weet ik tenminste wat er te zien is.

Akkoord, maar als je haast tussen ieder programma dezelfde te zien krijgt begint het toch stilaan op je systeem te werken. Tracht eens een ganse dag te kijken. Teveel is trop en trop is teveel.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik zit tijdens het eten soms weleens naar dat programma 'Date My Mom' te kijken. Dat programma is gewoon zo slecht dat het gewoon een hoge vermakelijkheidsfaktor heeft. Het principe is dat een metroman een date probeert te krijgen en tussen drie dames moet kiezen waar hij alleen via hun moeder een voorstelling van kan krijgen. Daarom moet hij eerst 'uitgaan' met die moeders en die gaan dan allerlei suffe dingen over hun dochters vertellen. Ze doen ook net alsof het de beste vriendinnen zijn. Het is zo overduidelijk dat alles gewoon is voorgestudeerd. De neppigheid straalt er bij elke seconde vanaf. Grappigste is het einde waarop het joch krijgt te zien wat hij uiteindelijk heeft gekozen. Altijd grappig als het een teleurstelling is.

Mijn favoriete programma's op de Nederlandse televisie:

*KOPSPIJKERS (Talpa), wat tegenwoordig Koppensnellers heet

*Het uur van de wolf (Nederland 3), vind ik ook altijd een geweldig, interessant en leerzaam muziekprogramma (documentaire), voor de muzikanten/muziekliefhebbers onder ons!

*Popquiz A GO GO (Nederland 3)

*Spoorloos (Nederland 1), vind ik eigenlijk ook wel erg interessant, waarbij vermiste personen worden opgespoord, die gezocht worden.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Vuurzee (helaas zo nu en daan een aflevering gemist, maar het blijft wle aardig...ben overgens niet meer zo nieuwschierigdan bij de eerste paar afleveringen)

Daar Vliegende Panters (bij gebrek aan Jiskefet (alhoewel die weer herhaald worden) een sterke tweede keus. Zijn trouwens op de goede weg om een tweede Jiskefet te worden; met name de Jiskefetiaanse bizarre stukken zijn de betere imo)

De Mike & Thomas Show (over twee mannen die het een half uur volhouden om totaal niets gruwelijk leuk te houden; erg leuk.)

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

gotti wrote:

De Mike & Thomas Show (over twee mannen die het een half uur volhouden om totaal niets gruwelijk leuk te houden; erg leuk.)

Erg leuk, inderdaad. Na Holland Sport mijn favoriete tv-programma van het moment.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Best geinig inderdaad, maar net iets te gemaakt allemaal.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Dat is juist (net als bij bijvoorbeeld Dit Was Het Nieuws) het leuke eraan...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Dit was het nieuws is nu juist niet gemaakt. Daar is veel ruimte voor improvisatie. Bij de Mike & Thomas show is alles vantevoren op papier gezet en daar houden ze zich ook aan. De gasten hebben daar ook maar weinig in te brengen itt Dit was het nieuws.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Doelde ook op die stukjes van Harm Edens. Due grappen die hij van die kaartjes voorleest. Zo droog, maar o zo lollig...

Dylan Blanker

• 210 messages
  • 124 votes

En Vrije Geluiden (Nederland 3)

Dylan Blanker

• 210 messages
  • 124 votes

* Peter r. d. Vries misdaadverslaggever

* De politie op je hielen!

(indrukwekkende en vermakelijke autoachtervolgingen in

Amerika en soms in Engeland)

*Spectaculaire autoachtervolgingen (in Amerika en in

Engeland)

Maar dit zijn niet niet echt programma's , maar weer reality

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

De Smaakpolitie!!

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Man bijt hond is voor mij een van de weinige TV programma's die de moeite is om de tv voor aan te zetten.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik kijk eigenlijk alleen series op de Nederlandse televisie. Af en toe nog een keer een spelletje maar ik was wel een vaste Idols fan. En Dancing With The Stars zal ik ook wel gaan volgen. Vroeger vond ik 'De Lama's' nog leuk, maar dat is nu ook niets meer.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

De Wereld draait door is wel een leuke dagelijkse talkshow vind ik.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ohja, daar kijk ik soms ook wel naar. Best vermakelijk, maar het is niet dat ik daar echt voor ga zitten. Maar vooral 'café de wereld' vind ik wel geslaagd. En bovendien vind ik de host niet irritant, al een grote verbetering vergeleken 'Dr. Phil'.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

De wereld draait door is erg leuk vind ik ook. Troep als Idols en Dancing with the Stars probeer ik te vermijden.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Maar vooral 'café de wereld' vind ik wel geslaagd. .

Dat vind ik nou het enige niet-leuke .

zelfs een zap-moment.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Inderdaad, pijnlijk ongrappig. Verder een geslaagd programma.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Haha, generatiekloof?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

De Smaakpolitie blijft een leuk programma. Dat studentenhuis van vanavond was echt te vies voor woorden. Ik begrijp echt niet dat iemand zo kan leven, echt niet.

Reportage is het meest onderschatte programma dat er bestaat. Voorheen hadden we Ernst-Paul Hasselbach die goed presenteerde. Nu hebben we Pepijn Bierenbroodspot (tevens vaste stem van SBS6), ook geweldig. Volgende week gaat het over The Iceman, een van de meest interessante moordenaars.

@starbright boy: Mijn zus gaat binnenkort mailen naar SBS6 met de vraag of ze Paradise Lost nog 's willen uitzenden. Ben benieuwd naar het resultaat.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

'Keuringsdienst van Waarden' vind ik erg sterk. Verder is de treurbuis niet meer wat het geweest is zonder Wim T. Schippers.

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Da Jando wrote:

Vanavond om 23.30 op nederland 1: AVRO Close-up: Filmmontage: Op het scherpst van de snede.

Gisteravond (woensdag) werd AVRO Close-up herhaald, met de documentaire The Cutting Edge. Niemand deze gezien, gisteren? Jammer!

Ikzelf had em de vorige keer (in september) al gezien, en gisteren weer een stukje meegepikt. Uitermate boeiende docu!

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Dylan Blanker wrote:

Mijn favoriete programma's op de Nederlandse televisie:

*KOPSPIJKERS (Talpa), wat tegenwoordig Koppensnellers heet

*Het uur van de wolf (Nederland 3), vind ik ook altijd een geweldig, interessant en leerzaam muziekprogramma (documentaire), voor de muzikanten/muziekliefhebbers onder ons!

*Popquiz A GO GO (Nederland 3)

*Spoorloos (Nederland 1), vind ik eigenlijk ook wel erg interessant, waarbij vermiste personen worden opgespoord, die gezocht worden.

Alleen ik haat spoorloos voor de rest ben ik helemaal met je eens

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

We kunnen vandaag niet zeggen dat er geen goede films op tv komen, wat veel films zeg, en behoorlijk wat toptitels

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Stargate Atlantis

veronica 20.05 dubbele aflevering tot 22.00

een volgens mij gave serie naast invasion

wie durft Kijken dus

sanny74

• 62 messages
  • 1 votes

als nederlands programma: de lama's natuurlijk

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

sanny74 wrote:

als nederlands programma: de lama's natuurlijk

kijk ik ook en ik vind het echt zo lachwekken ( goede zin )

dat ik er tranen van krijg.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

606 wrote:

(quote)

kijk ik ook en ik vind het echt zo lachwekken ( goede zin )

dat ik er tranen van krijg.

Goede zin?

Anyway, vanavond ga ik eindelijk weer eens een aflevering van een serie bekijken. 'Dat zal ze leren', met mijn lerares Engels als lerares Nederlands...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.