- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Programma's op de Nederlandse televisie
Programma's op de Nederlandse televisie
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik hou normaal helemaal niet van real-life series maar ik moet zeggen dat ik het programma van Gordon Ramsey wel erg goed vind. Gordon Ramsey is Engelse chef-kok die op bezoek gaat bij restuarants die slechte zaken doen en hij probeert deze dan weer op het goede pad te brengen.
Het is soms stuitend om te zien hoe bepaalde keukens eruit zien bij toch dure restuarants. Koks die niet eens weten hoe ze een omelet maken en restuarants die er voor kiezen om zonder schoonmaakpersoneel in de keukens te werken. Heel interressant programma. Het komt dinsdagavond 20:30 op RTL 4.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Dat was Tim, dat hoogmoedige figuur. Heerlijk om te zien hoe Ramsey dat soort figuren op hun donder geeft. Ik kijk het programma geregeld en vind het ook erg leuk om te zien.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ik hoop altijd dat iemand die ramsey eens een knal verkoopt.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Hoezo? Omdat hij streng is? Wel of geen hekel aan Ramsey, hij verricht wel goed werk zo te zien.
(het is maar een programma, maar dat terzijde)
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
waar ik voor thuis blijf is (klinkt misschien gek):
- The Simple Life (dat is zo grappig)(het 3e seizoen komt eraan komt binnekort op de nederlandse televisie maar ik heb ze allemaal al gezien natuurlijk van het 3e seizoen
)
- Joan Of Arcadia
- Bobo's in the Bush (jammer dat het afgelopen is)
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1061 votes
Vanavond om 23.30 op nederland 1: AVRO Close-up: Filmmontage: Op het scherpst van de snede.
Allemaal kijken natuurlijk!
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Dank voor de tip. Zou ik zo gemist hebben.
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1061 votes
Ben blij dat ik dit vanavond toevallig in de tv gids zag staan, was erg boeiend. Ook blij dat ik het heb opgenomen, kan ik het laten zien aan iedereen die niet snapt wat ik nou zo leuk vind aan filmmontage 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Heb het ook gekeken, erg leuk, heb je het toevallig op dvd opgenomen?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Die Algemene Beschouwingen leveren toch altijd briljante TV op. Daar kan geen reality-show tegen op
.
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Ben blij dat ik dit vanavond toevallig in de tv gids zag staan, was erg boeiend. Ook blij dat ik het heb opgenomen, kan ik het laten zien aan iedereen die niet snapt wat ik nou zo leuk vind aan filmmontage 
Ik kwam het ook toevallig tegen in de gids. Het was behoorlijk interessant en ik heb het ook maar gelijk opgenomen. En ook ik heb het opgenomen op een ouderwetse videoband 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Vernam zojuist dat de in NL uitgezonden versie een ingekorte is (oh, ironie). De BBC zou de originele versie (The Cutting Edge, 98 min volgens IMDB) vorige week vrijdag hebben uitgezonden. Ik heb voor alle zekerheid de DVD maar bij Amazon US besteld. Samen met Visions of Light, trouwens, want die verdient ook meer dan dat oude VHSje.
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1061 votes
Bedankt voor de tip, lijkt me wel de moeite waard om te bestellen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Wroeten, van en met Arjan Ederveen. Erg lollig.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
25 jaar Nederlandse film: het gezin als hoeksteen op Ned. 3
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Was het ook, ook leuk om naar uit te kijken:
30 september 2005: 20.25 uur Ned. 3
De avond van de grote film quiz
Eregast: Monique van de Ven
Monique van de Ven is eregast op de eerste Avond van de Grote Filmquiz, die de NPS op vrijdag 30 september uitzendt. Aan de hand van nieuwe en vergeten filmfragmenten, kijkjes achter de schermen en live gespeelde filmmuziek worden vier teams getest op hun kennis van speelfilms. De teams bestaan uit de regisseur, acteurs, actrices en cameramensen van vier films. De anderhalf uur durende uitzending begint om half negen op Nederland 3. De presentatie is in handen van Jeroen Pauw. De New Cool Collective treedt op met filmmuziek.
De deelnemers
Onder de deelnemers bevinden zich de makers van de nieuwe Nederlandse speelfilm ‘Het Schnitzelparadijs’. Regisseur Martin Koolhoven komt met de acteurs Tygo Gernandt en Frank Lammers en zijn cameraman Guido van Gennip. Dit viertal neemt het onder meer op tegen de broers Van Warmerdam (regisseur Alex, producent Marc en componist Vincent) en acteur Aat Ceelen. Regisseur Jean van de Velde geeft leiding aan het All Stars-team en heeft zich van de hulp verzekerd van Thomas Acda, Daniel Boissevain en Ricky Koole. Regisseur Paula van der Oest brengt Monic Hendrickx, Sylvia Poorta en componist Fons Merkies van de film ‘Zus en Zo’ mee.
De jury
De NPS maakt de Avond van de Grote Filmquiz in samenwerking met NRC/Handelsblad en de Filmkrant. Lezers van deze kranten hebben eerder deze maand deelgenomen aan een quiz. De winnaar krijgt een plek in de jury, die verder bestaat uit de journalisten Joyce Roodnat en Dana Linssen. De beste vijftig deelnemers aan de krantenquiz zijn te gast tijdens de opnamen, die op maandagavond 26 september plaatsvinden in de Winkel van Sinkel in Utrecht.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Best aardige quiz maar de eerste 2 ronden waren te makkelijk (alleen de soundtrackfragmenten had ik niet helemaal goed, meende echt rocky en beverly hills cop te horen ....), 3e ronde was meer op niveau. Had er wat meer van verwacht .... Volgend jaar beter 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Voor mij was alles makkelijk behalve die samples .... en oost-duitse sf 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Vooral de twee aanwezig componisten zouden zich moeten schamen dat ze ze niet allemaal herkende 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Vond eigenlijk bijna alle fouten in de eerste 2 rondes beschamenswaardig.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Maar zoals altijd met een quiz; het is makkelijker op de bank als daar in de studio...
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Was over het algemeen niet moeilijk (enkele pittige vragen en enkele belachelijk makkelijke vragen). Denk dat ik wel in aanmerking kwam voor die dvd's.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Slecht gemaakte show. Sloom ook. Had het niet op de wijze van Popquiz-a-gogo gekund?