Lost
timbo_
-
- 13116 messages
- 3869 votes
Niet zo happen,zat je maar te plagen 
Dus Reuten volgt Lost ook?
Niet alle mensen die in series een gastrolletje spelen volgen de serie ook.
Yep hoe ik het begreep wel pas doordat ze er in meespeelde.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
- Sayid is geen Smokey/MIB/whatever, want die kan geen lichamen overnemen. Hij nam de gedaante aan van Locke, maar deed dit niet dmv zijn lichaam in te nemen, die moest hij laten liggen. Ook kon hij niet gewoon Ben overnemen om zo Jacob te vermoorden, dat moest hij via misleiding doen. Terwijl Jacob het duidelijk wel kon met een Christian die 'on his behalf' sprak door de serie heen.
Er is geen bewijs dat Christian zijn lichaam is overgenomen,hoewel het zeker wel een mogelijkheid is. Het kan ook gewoon gebeuren dat je mensen ziet zonder het lichaam over te nemen,zoals ook gebeurde bij Yemi en Walt.
Het lichaam van Yemi was ook opeens weg,Eko was verbaasd,Charlie gooide het op roofdieren maar toch werd het genoemd,daarna verscheen Yemi en dat was wel smokie. [/spoiler
- They are coming. Jacob's laatste woorden worden waarschijnlijk waar. Eerst dacht ik dat de nieuwe Others hun tempel veilig maakte voor de komst van Smokey (met de as en alles), maar waarom dan een vuurpijl afsteken voor Richard? Ik denk dat het een waarschuwing is voor iets dat er aan komt. Maar seriously, wie?
Ik had zelf het idee dat ze gewoon bang zijn voor Flocke,die vuurpijl was een soort 'kom allemaal onmiddelijk naar de tempel-signaal' denk ik. Hoezo zou Richard niet gewaarschuwd moeten worden,ze weten toch niet waar hij is,waar die mee bezig is,enz,en duidelijk dat Richard en Flocke elkaar niet zo liggen.
- Over een eerdere opmerking over The Hatch. Ik ben nogal verward. In 1977 was de bom opgeblazen, maar het had geen verdere invloed op iedereen die daar thuis hoorde, want Dharma ging vrolijk verder, bouwde de Hatch, die in 2004 door Desmond werd opgeblazen. Maar de ontploffing zorgde er in het alternatieve universum voor dat het eiland in zijn geheel naar de bodem van de oceaan geblazen werd, met een Dharma haai en een verzonken Dharma-ville en alles. Seriously, what the fuck?
Is die bom wel ontploft?Dan kan Juliet het onmogelijk toch overleven en dan er weer bij zijn in 2007,dat snap ik ff niet helemaal.
Het lijkt er meer op alsof de bom nooit ontploft is,alles zijn doorgang nog vind.
De flits die we zagen aan het einde van seizoen 5 was dan zo'n flits als ze van tijd wisselen.
Dat verklaart dan niet waarom Oceanic gewoon land,hoewel,als ze terug zijn in 2007 snap ik ook niks ervan dat de rest doorgaat.
Een verklaring zou kunnen zijn dat de bom nooit ontploft is,alles doorgaat,en er in de finale van seizoen 6 iets gaat gebeuren waardoor de Oceanic alsnog land.
Als dat het einde zou zijn,Oceanic die land,zou dat onbevredigend zijn,want Kate zit nog gevangen,Sawyer is nog in rauw om ze ouders en een oplichter,Jin nog een slechte husband,enz enz,dus krijgen we nu al te zien hoe dat dan verder gaat,zodat ook na de landing we een normaal einde krijgen voor alle personages.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Net gekeken, en ik ben ervan overtuigt dat de Smokemonster/Lock de duivel is.
Dit komt door 2 punten;
1.) Hij haat de mensheid en ziet ze als dieren die alleen maar kunnen verwoesten. En begrijpt niet waarom Jacob zoveel vertrouwen in hun legt.
2.) Hij zegt in de Premiere van S06, Alles dat hij wil is naar huis gaan.
Net als Lucifer, dit zou betekenen dat Jacob zijn "Keeper" was en ervoor zorgde dat hij niet terug kon
EDIT: En over de bomb
De waterstof bom is gewoon pure energie, net zoals de energie onder het eiland. Het kan zij dat de bom geen effect had op de omgeving/Juliet. Het kan dus zijn dat de Energie bronnen elkaar hebben geneutraliseerd. Het feit dat al dat metaal zo naarbinnen is getrokken en gebogen komt dus door de energie van de eiland voordat de bom af ging.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Ik snap je punt 2 niet helemaal.
Denk dat je trouwens ernaast zit maar goed,we hoeven het niet met elkaar eens te zijn,dat zijn mensen bij Lost het zelden 
Als dat zo is ken die toch naar huis,Jacob is dood. En net als Lucifer?Vertel eens dan,geen idee waar je het over hebt.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Een beetje tegenvallende opener. Leuk dat Charlie en Claire weer hun opwachting mogen maken, maar verder blijft het een herhaling van eerdere elementen. Ook leuk dat Locke nu de antagonist van Jacob is (zwarte rook), maar dat zag ik 1,5 jaar geleden ook al aankomen. Voor mij is de spanning, suspense, en het 'mysterieuze' er wel een beetje van af. Erg jammer.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
@pascal83
Suspense en mysterieuze is er af? Ze gaan eindelijk dingen beantwoorden en jij haakt af? Maar ja, als je dit niet meer kan boeien kan ik je natuurlijk ook niet meer verder helpen 
Er is geen bewijs dat Christian zijn lichaam is overgenomen,hoewel het zeker wel een mogelijkheid is. Het kan ook gewoon gebeuren dat je mensen ziet zonder het lichaam over te nemen,zoals ook gebeurde bij Yemi en Walt.
Het lichaam van Yemi was ook opeens weg,Eko was verbaasd,Charlie gooide het op roofdieren maar toch werd het genoemd,daarna verscheen Yemi en dat was wel smokie.
Precies daarom, Darlton heeft al heel lang geleden beloofd; Dead is Dead. Met Flocke is bewezen dat doden op het eiland niet vrolijk rond gaan wandelen. Bewijs is er niet, maar het is hoogst waarschijnlijk dat alle geesten die op het eiland iedereen hebben lopen stalken van Smokey waren, zoals Alex die Ben liet beloven alles te doen wat Locke zei.
Ik had zelf het idee dat ze gewoon bang zijn voor Flocke,die vuurpijl was een soort 'kom allemaal onmiddelijk naar de tempel-signaal' denk ik. Hoezo zou Richard niet gewaarschuwd moeten worden,ze weten toch niet waar hij is,waar die mee bezig is,enz,en duidelijk dat Richard en Flocke elkaar niet zo liggen.
Misschien heb je gelijk, ik heb net het stukje teruggekeken en in mijn herinnering deed Richard niets met het aanblik van die vuurpijl, maar hij staat duidelijk doodsangsten uit en wil niet dat Flocke beschoten wordt.
Is die bom wel ontploft?Dan kan Juliet het onmogelijk toch overleven en dan er weer bij zijn in 2007,dat snap ik ff niet helemaal.
Het lijkt er meer op alsof de bom nooit ontploft is,alles zijn doorgang nog vind.
De flits die we zagen aan het einde van seizoen 5 was dan zo'n flits als ze van tijd wisselen.
Dat verklaart dan niet waarom Oceanic gewoon land,hoewel,als ze terug zijn in 2007 snap ik ook niks ervan dat de rest doorgaat.
Een verklaring zou kunnen zijn dat de bom nooit ontploft is,alles doorgaat,en er in de finale van seizoen 6 iets gaat gebeuren waardoor de Oceanic alsnog land.
Als dat het einde zou zijn,Oceanic die land,zou dat onbevredigend zijn,want Kate zit nog gevangen,Sawyer is nog in rauw om ze ouders en een oplichter,Jin nog een slechte husband,enz enz,dus krijgen we nu al te zien hoe dat dan verder gaat,zodat ook na de landing we een normaal einde krijgen voor alle personages.
Dat moet wel. De flashes waren immers gestopt toen Locke het donkeywheel weer aandraaide. Jin gaf aan dat het net zo'n flash was, een die hoogst waarschijnlijk veroorzaakt is door de bom die afgaat. Ik bedoel, Juliet slaat die bom verrot en juist op dat moment worden ze weer door tijd en ruimte geslingerd, na een wachttijd van drie jaar? Nee, ik denk dat de ontploffing van die bom hen vooruit heeft gestuurd.
Over dat onbevredigde einde; ik denk dat dat precies de reden is geweest dat ze die "what if" situatie nu doen. We moesten zien wat er gebeurd was als Oceanic 815 nooit was gecrasht, maar als einde kan dat niet figureren door de door jou genoemde redenen. Vandaar dat ze het aan het begin van het seizoen doen.

@timbo_ ik heb je stukje vandaag gelezen (vertel je baas maar dat je MM-en weer 1,50 winst heeft opgeleverd!). Was leuk! Was die meevaller waar je het over had een persconferentie met de cast van Lost ofzo?
De Pers had trouwens ook een stukje over de premiere, alleen dan een stuk negatiever. Nu weet ik weer waarom ik die krant nooit oppak. :/
baba420
-
- 7 messages
- 1 votes
Voordat ik de première van seizoen 6 ging kijken, had ik ook de finale van seizoen 5 opnieuw bekeken en mij viel 1 ding op: Waar is Elloise Hawking?
Richard had haar bewusteloos geslagen ter bescherming, maar verder zie je haar nergens terug (zowel niet voor de bom, als na de bom).
Vaag. En dat is Lost!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Vroeg ik me ook af. Die duikt wel weer op.
Waarschijnlijk ergens in de volgende episode vermoed ik.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Voordat ik de première van seizoen 6 ging kijken, had ik ook de finale van seizoen 5 opnieuw bekeken en mij viel 1 ding op: Waar is Elloise Hawking?
Richard had haar bewusteloos geslagen ter bescherming, maar verder zie je haar nergens terug (zowel niet voor de bom, als na de bom).
Vaag. En dat is Lost!
Volgens mij zijn jullie 2 beetje in de war(tenzij ik iets heel geks zeg)
De Elloise Hawking die geslagen werd was de gene in 1977,ze zijn nu terug in 2007 waar Elloise niet op het eiland is want ze hielp onze oceanic six nog met teruggaan remember?
Iets anders: Viel me trouwens net pas op toen ik die aflevering keek op tv voor een 2e keer dat als een Kate die taxi in wil stappe die kneus zegt dat er een lijn staat,en die kneus zat in seizoen 5 ff op het eiland en werd toen vermoord door die vuurpijl,gelukkig,dom irritant personage. Maar dacht de 1ste keer dat het gewoon een figurant was.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Ik denk trouwens wel dat Jacob nu in Sayid zit,maar natuurlijk kan ik er naast zitten.
Jacob wil per se dat Hurley Sayid naar The Temple brengt.
Ook dat briefje dat als Sayid sterft iedereen in de problemen zit.
Sayid sterft,zelfs Jack probeert het nog(deja-vu van de scene uit seizoen 1 waar hij Charlie reanimeert en Kate er ook bij zit zeggend dat die moet stoppen,maar Charlie red die dan wel,Sayid gaat dood) en Sayid is gewoon dood.
En dan opeens leeft die weer,en zeiden de makers niet 100x dat dood ook echt dood is?Zou het wel jammer vinden want na Locke is dan nog een favo personage de pijp uit,maar wat is het nut als Sayid gewoon leeft,waarom is dat zo bijzonder voor Jacob en The Others?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Juist, ik denk dat dat inderdaad het geval zal zijn. Zo'n twist zag ik ook al aankomen. Ik heb het liever niet eigenlijk, het is toch wel vanaf het begin een van mijn favoriete personages.
En wat onze neergeslagen leidster betreft... Hm, ik had haar toch graag nog eventjes in beeld gezien, op welke manier dan ook. Stukje verduidelijking vooral. Maar het klopt wat je zegt, zij zit natuurlijk niet in 2007. Afwachten dan maar.
WardT
-
- 274 messages
- 3116 votes
Net op tv gekeken naar de eerste twee afleveringen en ik kan me wel vinden in de theorieën die ik hier lees. Maar ik had nog een paar gedachten:
Ik denk dat de ontploffing van de bom heel het eiland vernietigd heeft en iedereen die er aanwezig was dood is. Behalve Jack, Sawyer, etc. omdat die door de energie van de bom naar een andere tijd, een andere realiteit zijn geslingerd. Doordat verder iedereen dood is en het eiland gezonken is Eloise dus waarschijnlijk dood gegaan in 1977, waardoor Faraday nooit geboren is in de realiteit waarin ze landen met het vliegtuig.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Net gekeken, en ik ben ervan overtuigt dat de Smokemonster/Lock de duivel is.
Dit komt door 2 punten;
1.) Hij haat de mensheid en ziet ze als dieren die alleen maar kunnen verwoesten. En begrijpt niet waarom Jacob zoveel vertrouwen in hun legt.
2.) Hij zegt in de Premiere van S06, Alles dat hij wil is naar huis gaan.
Net als Lucifer, dit zou betekenen dat Jacob zijn "Keeper" was en ervoor zorgde dat hij niet terug kon
.
Ik heb een beetje dit idee,maar dat gaf jij ook al aan.
Het lijkt toch alsof AJ een soort duivel is,gevangen op het eiland,dat is zijn gevangenis.
Jacob is daar om hem daar te houden,een soort bewaker,een soort engel,maar ze kunnen elkaar niet vermoorden,dus AJ wil daarom zo graag Jacob dood hebben,dus gebruikt die mensen,en ook Jacob gebruikt mensen maar dan om het goede te doen.
Daarom ook de opmerking van AJ dat die naar huis wil.
Maar jij hebt het over Lucifer en zijn keeper,maar ik ken dat verhaal niet,dat zou het wat duidelijker maken maybe.Dus vertel aub...
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Lucifer en zijn Keeper dat klinkt gewoon bijbels
. Ik weet niet of het echt een verhaal is. Maar zover ik weet is de "Lucifer vast op een eiland" ook niet uit de bijbel.
Maar hij moet nu ook nog de tempel in zien te komen, dat waarschijnlijk de portaal naar de hemel is, dus het kan even duren voor hij er is
Hopelijk krijgen we voortaan alleen maar antwoorden, want al die vragen worden me teveel 
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Meeste mensen zullen het vast al bedacht hebben en maybe zelfs gezegt hier maar ik dacht altijd dat Jacob in het hutje zat en die as eromheen hem of iemand anders beschermde tegen smokie,nu pas begrijp ik dat smokie natuurlijk opgesloten zat in het hutje
Laat van begrip 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Beter laat dan nooit
Weet je nog de "help me" tegen Locke (dacht ik, of was het Hurley?)
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Beter laat dan nooit
Weet je nog de "help me" tegen Locke (dacht ik, of was het Hurley?) Nee was tegen Locke ja,maar toen gingen we ervan uit dat het Jacob was.
Maar ik ben benieuwd of het nou Jacob of Smokie is wanneer Chistian verscheen elke keer.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ja, ik ook. Misschien dat Claire voor wat meer opheldering zorgt.
catdog
-
- 1417 messages
- 2027 votes
Meeste mensen zullen het vast al bedacht hebben en maybe zelfs gezegt hier maar ik dacht altijd dat Jacob in het hutje zat en die as eromheen hem of iemand anders beschermde tegen smokie,nu pas begrijp ik dat smokie natuurlijk opgesloten zat in het hutje
Laat van begrip
Zo. dat had ik zelf nog niet eens bedacht. Logisch. Maar wie heeft die as dan doorbroken? Het verklaart ook trouwens gelijk waarom Ilana en co het hutje verbrandden. Maar is er nog een link met schilderij van die hond?
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Ik weet niet of de spullen die in dat huisje stonden per se een bepaalde link hebben, het werd toch gebouwd door een Dharma werker die een plek wou hebben waar die met ze vrouw kon komen?
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
@pascal83
Suspense en mysterieuze is er af? Ze gaan eindelijk dingen beantwoorden en jij haakt af? Maar ja, als je dit niet meer kan boeien kan ik je natuurlijk ook niet meer verder helpen
Dat kan bij de volgende aflevering wellicht weer omslaan (hoop ik), maar vooralsnog werd ik bij deze opener nog niet zo in het verhaal getrokken als bij vorige openers. Dat introduceren van mensen met als voornaamste doel om ze (later in de serie) dood te laten gaan vond ik ook redelijk storend. De introductie van de 'others' bij de tempel, vond ik wel weer interessant. De 'vertaler' van de Japanner, Lennon, deed me trouwens erg denken aan de journalist (Dennis Hopper) uit Apocalypse Now.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Dat kan bij de volgende aflevering wellicht weer omslaan (hoop ik), maar vooralsnog werd ik bij deze opener nog niet zo in het verhaal getrokken als bij vorige openers. Dat introduceren van mensen met als voornaamste doel om ze (later in de serie) dood te laten gaan vond ik ook redelijk storend. De introductie van de 'others' bij de tempel, vond ik wel weer interessant. De 'vertaler' van de Japanner, Lennon, deed me trouwens erg denken aan de journalist (Dennis Hopper) uit Apocalypse Now.
Ik vind het gewoon vet maar begrijp wel wat je bedoelt,ik vind het gedoe rond Juliet teveel tijd in nemen,ook alles rond het vliegtuig en vliegveld doet me niet heel veel.
Vond de scenes bij the statue wel erg vet,ook bij de tempel nam het niveau toe,maar vind zelf ook dat er betere openingen van een seizoen zijn geweest,zeker als je dan van elk seizoen de 1ste en 2e aflevering mag meerekenen.
Ook zijn normaal de allereerste scenes van een seizoen altijd een wtf-moment en dat viel nu mee,was voorspelbaar.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
m'n theorie:
strijd tss 2 godheden op eiland: Jacob die gelooft in vooruitgang en productiviteit van de mens (de tempel, de statue, dharma,...) en Esau/man in Black/Smokey die gelooft in destructiviteit van de mens (uitmoorden van elkaar).
Mensen worden al eeuwenlang aangetrokken tot het eiland waar ze pionnen worden in de strijd tss de godheden.
de rol van Richard snap ik nog niet helemaal, al lijkt hij uitsluitend aan jacobs kant te zijn, terwijl Ben vooral een tool van Esau is.
Nu idd 2 parallele hedens:
één waarin de bom is ontploft in de '70, eiland is onder water, Oceanic landt zoals normaal, Eloise hawkins en charles widmore zijn dood, dus geen daniel of penelope. Ik dacht dat baby miles dan al ge-evacueerd was dus die zou wel nog kunnen leven. Alles weer naar af vr onze personages én een nieuwe toekomst (wat deed desmond trouwens op het vliegtuig nu 
een andere realiteit waarin de personages naar het oorspronkelijke heden flashten en waar zowel time-travellers (sawyer, hurley,...) als lapidus en sun weer naast elkaar komen te staan en waar strijd tss jacob en esau een climax zal kennen.
m'n vragen
Esau zit nu in Locke (leuk dat hij nu "evil" is), zit Jacob nu in Sayid?
Maken de japanner en Lennon deel uit van richard z'n gang?
Hoort Ilina en haar bende bij Jacob of bij Esau?
Is heel het zijverhaal met de freighter en die para's gestuurd door Widmore niet volledig overbodig geworden?
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Zo. dat had ik zelf nog niet eens bedacht. Logisch. Maar wie heeft die as dan doorbroken? Het verklaart ook trouwens gelijk waarom Ilana en co het hutje verbrandden. Maar is er nog een link met schilderij van die hond?
er wordt wel duidelijk gezegd dat Jacob al lang niet meer in het hutje komt. Ben ging er naartoe en later ook Locke maar die werden misleid door Esau/man in black. Volgens mij was het dan ook niet jacob die Christian Shepard liet communiceren. Christian misleid Locke trouwens ook daar onder de bron, net voor hij het eiland verlaat. Aangezien Claire daar ooit bij zat in het hutje denk ik dat ze nog een redelijk negatieve en destructieve rol zal hebben dit seizoen.
En over Christian gesproken: zou hij uit de parallele realiteit verdwenen zijn (aangezien ze hem niet terugvinden bij Oceanic), is hij ergens heen geglipt? Hij is de vader van Claire, dus ze zullen hopelijk samen nog de boel op stelten zetten...
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
m'n theorie:
strijd tss 2 godheden op eiland: Jacob die gelooft in vooruitgang en productiviteit van de mens (de tempel, de statue, dharma,...) en Esau/man in Black/Smokey die gelooft in destructiviteit van de mens (uitmoorden van elkaar).
Mensen worden al eeuwenlang aangetrokken tot het eiland waar ze pionnen worden in de strijd tss de godheden.
de rol van Richard snap ik nog niet helemaal, al lijkt hij uitsluitend aan jacobs kant te zijn, terwijl Ben vooral een tool van Esau is.
m'n vragen
Esau zit nu in Locke (leuk dat hij nu "evil" is), zit Jacob nu in Sayid?
Maken de japanner en Lennon deel uit van richard z'n gang?
Hoort Ilina en haar bende bij Jacob of bij Esau?
Is heel het zijverhaal met de freighter en die para's gestuurd door Widmore niet volledig overbodig geworden?
Je theorie is al vaker besproken en ook ik heb dit idee al in m'n hoofd gehad,is tot nu toe het meest logische.
Je vragen voor zover ik een antwoord weet;
De Japanner en Lennon zijn others,dus ja,ze horen bij Richard.
Ilina hoort bij Jacob.
Jacob kwam haar bezoeken in het ziekenhuis om haar naar het eiland te halen.
Ook gaf Smokie al aan dat die gasten de bodyguard van Jacob waren,waarna die zei dat Jacob dood is en ze weer naar huis konden.
Toen schoten ze op Smokie,die daarna hun vermoorden,snap niet je twijfels over bij wie ze horen,lijkt me duidelijk

Het verhaal met the freighter overbodig?
Ze kwamen om Ben te halen,dat is mislukt.Ze zijn dood.
En zonder Faraday was alles rond de bom en de toekomst veranderen nooit gebeurd,dus overbodig niet,erg belangrijk geweest voor het verhaal.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
m'n theorie:
strijd tss 2 godheden op eiland: Jacob die gelooft in vooruitgang en productiviteit van de mens (de tempel, de statue, dharma,...)
Hmmm,correct me if i'm wrong.
Maar The Others hebben Dharma uitgeroeid,en die luisteren toch naar Jacob.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Hmmm,correct me if i'm wrong.
Maar The Others hebben Dharma uitgeroeid,en die luisteren toch naar Jacob.
wel:
op een bepaald moment heeft Ben Charles widmore laten verbannen en heeft hij dan de politieke leiding van the others op zich genomen.
Het is pas daarna dat dharma werd uitgeroeid. Op dat moment dacht Ben jacob te volgen, maar waarschijnlijk werd hij toen al ingefluisterd door esau.
Richard volgde toen Ben omdat hij dacht dat ben contact had met jacob.
en over Ilana: je hebt gelijk, had er nt meer aan gedacht... Over hen moet er nog veel verklaard worden: eventuele link met widmore.