• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.938 actors
  • 9.380.615 votes
Profile

Lost

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

hehe

Net de premiere gekeken.. woow

Een alternatieve tijdlijn dus! Op het eiland zijn ze weer in dezelfde tijd als locke ( snap het nog steeds niet helemaal maar de vuurpijl??) en daarnaast is oceanic 815 gewoon verder gevlogen.

Vind dat menace2society een goed punt heeft over de alternatieve dimensie. Word dit een eind goed al goed verhaal? (Jack die Locke fixt etc..)
Het is nu in ieder geval al zo dat Jack Charlie's leven heeft gered en Sawyer Kate heeft helpen ontsnappen Was dit trouwens de eerste keer dat Charlie dood had moeten gaan? Na de vele keren dat hij op het eiland aan de dood ontsnapte?

hoop dat dit een doel gaat hebben want ik vind het tot nu toe wel ok maar niet super boeiend..

2 grote onthullingen deze aflevering als je het mij vraagt.

1. De tempel (zag er groots uit voor een tv serie, top!)
2. Locke = Smokey

Jacob vs. The man in black/smokey/locke dus:)

Ga morgen verder speculeren.. eerst eens de aflevering opnieuw bekijken..

Holy motherfucker!

Dat ware de precieze woorden die zojuist over m'n lippen rolde bij het zien van het woordje 'Lost' op m'n scherm. Wat een fantastische aflevering! Ik ben nog steeds even verward als normaal, wat juist de kracht van de serie is. Machtig hoe de 'flashsideways' (ik vind dat wel een goede benaming van Phoenix) het verhaal vertellen van wat er gebeurd was als Oceanic 815 nooit was gecrasht, terwijl op het eiland we nog steeds vast zitten met een groepje Others.

Zo veel vragen;
- Juliet's "It worked" betekent dus óf dat alles op het eiland niet waar is óf dat ze aan het brabbelen was en geen verdere waarde toevoegd.
- Locke's/MIB/Jacob's vijand is teleurgesteld in iedereen, inclusief een Ben die juist had gedaan wat hij al die tijd voor elkaar probeerde te krijgen.
- Richard is dus de belangrijke spil tussen Jacob en die andere gast en wie er in de tempel zit horen bij hem (verklaard hoe Richard een jonge ben had kunnen redden)
- Sayid is dus op dezelfde manier gered, maar "all innocence will be gone", nu was dat bij hem toch al het geval, maar misschien nu heftiger? Of heeft Smokey de enige manier gevonden om de tempel binnen te dringen door een Locke 2 missie te beginnen in Sayid?
- Wat de fuck is er met doden praten? Hurley begint het nu gewoon te vinden, maar Miles kan het tegenwoordig ook op bediening doen?
- De eerste scene met Rose en Jack was niet gelijk aan de scene die we zo goed kennen. Ik geloof niet dat het een foutje was met het heropnemen van de scene, iemand vergist zich niet in welke acteur wat zegt. Ook raar dat dit gesprek vóór de crash afspeelt en dus gelijk zou moeten zijn wat er ook gebeurt. Misschien dat LA X toch niet helemaal het juiste universum is... EDIT; hetzelfde geld voor Desmond, een lucky Hurley en Shannon die nog in Australie zit.

Ik ben in ieder geval blij dat Claire weer terug is en dat we nu kunnen genieten van wat geweldige kwaliteit TV, van de openingsscène tot de tempel het zag er allemaal weer picobello uit!

catdog

• 1417 messages
  • 2027 votes

Wat ik mij eigenlijk afvraag is dat iedereen van de castposter zich gewoon in 2007 bevindt maar Claire is tot nog toe enkel in 2004 verschenen.. moeten we met deze cast member enkel rekenen op wat 2004 materiaal of komt ze ook nog tevoorschijn in 2007?

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

er zullen er denk ik een hoop oude cast-leden terug keren in die nieuwe tijdlijn
claire verwacht ik wel weer gewoon terug op het eiland want die is vermist geraakt in seizoen 4.

catdog

• 1417 messages
  • 2027 votes

Laat trouwens maar.. die ene promo met die snelle shot van Claire verklaart al vrij veel.. niet ?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Oeh, ik heb zo te lezen iets gemist! Snel bekijken dan maar. Nu ben ik nieuwsgierig!

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Er zijn nog steeds mensen die praten dat het er anders aan toegaat in het vliegtuig dan voorheen maar die begrijpen het denk ik nog niet helemaal.
Het is een alternatieve tijdlijn dus NIKS hoeft hetzelfde te zijn als toen!! Maar goed, niet iedereen snapt dat denk ik.

Dat weten we dus nog niet. Het hoeft niet per se een alternatieve tijdslijn te zijn (hoewel dat, juist door de ongelijkheden) wel lijkt te zijn. Volgens de regels van time travel uit seizoen 5 is er slechts één heden. Terug naar het moment dat Jughead af ging zou dat dus betekenen dat alles gereset was en alles wat we zien in in 2004 aan boord het echte werk is. Maar aangezien sommige dingen anders zijn dan voorheen, duidt het er dus op dat het idd een alternatieve tijdslijn is en in 2007 is echt. Maar zeker weten doen we dat dus niet.

Overigens belooft aflevering 3 een "game changer" te worden. Ik ben benieuwd. Volgt iemand anders Lost Redux door WWK?

catdog

• 1417 messages
  • 2027 votes

Jaa lijkt me wel logisch want er werd namelijk beweerd door Faraday dat het vliegtuig veilig zou gaan landen in LA X.. nergens werd er gezegd dat alles voor de crash exact hetzelfde zou verlopen. Een nieuwe tijdlijn betekent nieuwe gebeurtenissen.. dus Rose die Jack juist bijstaat.. Boone alleen op het vliegtuig.. Desmond in het vliegtuig en wellicht Ana Lucia, Libby en co. ook niet eens op het vliegtuig. Maar toch... de crash wordt hersteld.. dus zou je verwachten dat alle gebeurtenissen exact hetzelfde verlopen tot 'het crash moment' .. door die bom kunnen eerdere gebeurtenissen toch niet anders gelopen zijn ? Zoals dat Shannon niet op het vliegtuig zit. ik ben er zelf nog niet helemaal uit.. ik speculeer er voor nu maar even over.

Wat ik me wel afvraag is of er de mogelijkheid bestaat dat alle gebeurtenissen in 2007 kunnen leiden tot dat ze wellicht nog een mogelijkheid krijgen om de crash te herstellen en dat uiteindelijk resulteert in de beelden die we van 2004 te zien krijgen.. zodat we eigenlijk nu een soort van epiloog op het uiteindelijke einde te zien krijgen ? Zou volgens mij best kunnen.

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

catdog wrote:

Wat ik me wel afvraag is of er de mogelijkheid bestaat dat alle gebeurtenissen in 2007 kunnen leiden tot dat ze wellicht nog een mogelijkheid krijgen om de crash te herstellen en dat uiteindelijk resulteert in de beelden die we van 2004 te zien krijgen.. zodat we eigenlijk nu een soort van epiloog op het uiteindelijke einde te zien krijgen ? Zou volgens mij best kunnen.

Daar zat ik ook al aan te denken anders is het zo'n nutteloze tijdlijn.

Dat is een interessante mogelijkheid! Zou een fikse "what the fuck" moment te weeg brengen a la de seizoen 3 finale "we have to go back!", als blijkt dat beide universa juist zijn. Maar ik kom er niet uit wat in hemelsnaam die verschillen in geschiedenis zijn. Hoe komt het dat Locke zijn Walkabout heeft gemaakt, waarom verscheen en verdween Desmond rond de tijd dat Charlie wel/niet zou sterven, waarom is Shannon nog thuis en waarom is Hurley een geluksvogel. Ik zat nog na te denken hoe gaaf het was om te zien wat er verder gebeurd in het universum waarbij het vliegtuig landde. Kate en Claire (en die gozer uit Heroes) in een verhaallijn, Sawyer die Hurley probeert op te lichten, Jack die Locke fixt en Sun die ervoor zorgt dat Jin wordt opgepakt. Very interesting..

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Vind het idd een goede mogelijkheid, scherp! Betekent dan ook dat het eiland onderwater nog moet gebeuren.
Aleen geloof ik niet dat Locke zijn walkabout heeft gemaakt, volgens mij verzon die het ter plekke

Nog 1 ding wat ik niet helemaal snap: Waar werden ze nou wakker na de bom? Het leek toch meer op de construction site dan op the hatch na de explosie vond ik.. Al gooide sawyer nog wel zo een hometrainer-fiets aan de kant toen die naar binnen ging.

Vond het echt een top premiere, vanavond nog maar eens kijken

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Curly1985 wrote:
Vind het idd een goede mogelijkheid, scherp! Betekent dan ook dat het eiland onderwater nog moet gebeuren.
Aleen geloof ik niet dat Locke zijn walkabout heeft gemaakt, volgens mij verzon die het ter plekke

Nog 1 ding wat ik niet helemaal snap: Waar werden ze nou wakker na de bom? Het leek toch meer op de construction site dan op the hatch na de explosie vond ik.. Al gooide sawyer nog wel zo een hometrainer-fiets aan de kant toen die naar binnen ging.

Ze werden gewoon op dezelfde plek wakker want beiden zijn natuurlijk dezelfde plek maar omdat ze terug zijn gegaan in de toekomst was alles zoals het toen was,dus een hatch die ontploft is.

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Het drong eigenlijk pas echt tot me door in de seizoensopening dat Locke dood is. Natuurlijk wist ik dit al in de finale van vorig seizoen maar toen drong het pas echt tot me door dat we nooit meer Locke te zien krijgen op het eiland,maar omdat zijn lichaam nog gebruikt wordt wordt die misschien wat minder gemist dan andere karakters die gelijk weg zijn.
Was toch altijd 1 van me favo karakters,en eigenlijk is zijn verhaal best zielig.
Het raakte me ook wel toen Flocke vertelde aan Ben wat zijn laatste gedachten waren toen die gewurgd werd; i don't understand.
Moest ik wel ff bij slikken,zelfs Ben leek zich ff schuldig te voelen.
Ook Juliets dood maakt niet veel impact op me,maybe omdat ik in de finale al dacht dat ze dood was.
En van Sayid geloofde ik het niet eens zo.
Maar bij mensen als Eko,Charlie en Anna Lucia enz kwam het toc anders aan een karakter te verliezen

Ja, maar na een tijdje en vele dode later, ben je daar natuurlijk een stukje gevoelig voor. Vorig jaar toen Juliet in dat gat viel had ik echt zo iets van "shit", maar idd, toen ze nu definitief stierf was het idd een stuk minder, ik had ook een beetje alsof het onnodig was voor haar om te blijven leven, behalve "it worked" voegde ze weinig toe. En ik voelde Sayid ook niet. Het leek zo vreemd dat ze op eens een van de Oceanic Six lieten sterven op een moment dat niet eens centraal stond. En Locke, die mocht ik nooit en ik heb nu een beetje "I knew it" gevoel over dat hij eigenlijk altijd verloren was.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Was een boeiende seizoensopener. Ik ga er binnenkort wel wat meer over meepraten. Leuke discussie's hierboven ieder geval!

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Er [spoier]werd ook veel nadruk gelegt op het wondje in de nek van Jack,wat ik nog niet helemaal begrijp.Ben ook wel benieuwd waarom ze nou met Jack wilden gaan praten aan het einde.

Wat ik hieronder ga zegge gaat over de trailer van 6x03 ;

Sawyer gaat dus weg bij The Temple en niemand mag hem volgen,Kate gaat dit wel doen.
We zien scenes tussen Sawyer en Flocke,interesting,waarom was Flocke opeens alleen en waarom wil die precies Sawyer vertellen waarom die op het eiland is,wat de echte reden is,Sawyer samen met Flocke,interesting! Sawyer zit vol haat,kan Flocke dit gebruiken?
Can't wait!

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Sawyer gaat kont schoppen dit seizoen! la fleur is ook overleden in de premiere.. seizoen 1 sawyer is terug!

Vind de meest indrukwekkende dood nog steeds die van boone in seizoen 1.
De scenes tussen boone & locke gister vond ik erg vet

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Curly1985 wrote:

Vind de meest indrukwekkende dood nog steeds die van boone in seizoen 1.
De scenes tussen boone & locke gister vond ik erg vet

Hmm ik ben nooit zo weg geweest van Boone maar de gesprekken waren gisteren leuk ja,ook de opmerking ; if we go down i stick with you,was een mooie!

Maar zijn dood vond ik zeker niet de meest indrukwekkende.
Die van Anna en Libby vond ik het meest shocking,maar van Eko deed me het meest,doodgeslagen worden door Smokie en dan sterven in Locke z'n armen terwijl je hem ziet lopen met z'n broertje.
Faraday door z'n eigen moeder,Charlie als een held,Shannon door Anna,ik vond bijna elke dood indrukwekkender dan die van Boone

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

En blijkbaar zijn Adam & Eve toch geen losties want iedereen is terug in 2007

Maar we zagen Adam & Eve wel in de Previously on: Dat kan toch geen toeval zijn?

Anna en Libby's dood was de meest schokkende van de serie, zo niet van televisie in het algemeen. Toen Michael dat pistool ophief en Anna neerschoot schok ik me de pleures, toen Libby daar nog bij kwam kon je me reanimeren. Dat was nog eens shocker! Daarna Shannon out of nowhere, zowel Ecko als Boone boeide me weinig. Boone omdat het zo ver van te voren aan zat te komen en Ecko omdat ik hem nooit waarde tot ik de serie herzag.

En de promo van aflevering 3; ik ben blij dat Sawyer back 2 his roots komt. Toppie!

Edit: Heerlijk hoe Darlton bereid is om gehele interviews te geven zonder spoilers er in.
[url=http://popwatch.ew.com/2010/02/02/lost-premiere-damon-carlton/]Dit is een interview met Darlton over wat seizoen 6 inhoud, spoilers zijn er alleen voor de eerste twee afleveringen, er wordt meer ingegaan op hoe de twee tijdlijnen met elkaar verbonden zijn, waar draait het om, hoe gaat dit seizoen er uit zien?

Overigens, ik denk dat ik vanavond LA X nog maar eens ga zien. Kan gewoon niet wachten tot de rest van het seizoen!

timbo_

• 13116 messages
  • 3869 votes

Morgen in AD artikel over (laatste seizoen) Lost.

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

timbo_ wrote:

Morgen in AD artikel over (laatste seizoen) Lost.

Zal niet een heel schokkend en openbarend artikel zijn aangezien er hier werd gevraagd voor info om dat artikel te maken.

Je weet dat dat timbo_ zelf was die naar vroeg

Ben wel benieuwd wat je er van gemaakt heb timbo! Morgen maar een AD-tje oppakken op het station (eens moet de eerste keer zijn).

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Ook opvallend was de scene tussen Jack en Desmond.
Ze hebben elkaar ontmoet voor de crash in het stadion.
In de hatch in seizoen 2 herkent Jack binnen 2 seconden Desmond al,ook weet die waarvan die hem kent,Desmond is in de war maar herkent Jack later ook.
Nu heeft Jack een deja-vu gevoel maar herkent Desmond niet,dus ook gebeurtenissen voor het eiland zijn veranderd,wat natuurlijk de kist die niet op het vliegtuig was al bewees.
Pff vaag allemaal.

timbo_

• 13116 messages
  • 3869 votes

Menace2society wrote:

Zal niet een heel schokkend en openbarend artikel zijn aangezien er hier werd gevraagd voor info om dat artikel te maken.

Niet zozeer om info als wel om een invalshoek voor het artikel. Info heb ik na vijf seizoen Lost juist te over. Bovendien is een artikel schrijven over iets waar je zelf diep inzit wat mij betreft het moeilijkste dat er is. Je artikel moet namelijk toegankelijk genoeg zijn zodat ook niet fans weten waar je het over hebt. Voorbeeldje: had in artikel op een gegeven moment Oceanic Six staan. Kreeg ik het alweer terug. Of schrappen of uitleggen wat het is.

Overigens was mijn eerste uiteindelijke insteek om eens even bij Thekla Reuten te informeren hoe zij het laatste seizoen beleefde. Helaas was ze op vakantie want ze had graag meegewerkt. Achteraf misschien maar goed ook want ze had het uiteindelijke artikel dankzij een enorme meevaller toch niet gehaald.

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Niet zo happen,zat je maar te plagen

Dus Reuten volgt Lost ook?

Niet alle mensen die in series een gastrolletje spelen volgen de serie ook.

catdog

• 1417 messages
  • 2027 votes

Menace2society wrote:
Ook opvallend was de scene tussen Jack en Desmond.
Ze hebben elkaar ontmoet voor de crash in het stadion.
In de hatch in seizoen 2 herkent Jack binnen 2 seconden Desmond al,ook weet die waarvan die hem kent,Desmond is in de war maar herkent Jack later ook.
Nu heeft Jack een deja-vu gevoel maar herkent Desmond niet,dus ook gebeurtenissen voor het eiland zijn veranderd,wat natuurlijk de kist die niet op het vliegtuig was al bewees.
Pff vaag allemaal.

Nee dit is toch vrij simpel. Desmond en Jack leerden elkaar kennen doordat Desmond in training was voor zijn 'race around the world' wat hem naar het eiland zou leiden.. als het eiland onder water staat het Charles Widmore ook niet de mogelijkheid om Desmond naar het eiland te sturen toch ? Dus is Desmond nooit in het stadion geweest.

Menace2society

• 426 messages
  • 0 votes

Daar zit wat in.

Je plaagt graag, of niet, je-naam-verklaart-alles?

Bij een tweede kijkbeurt blijft de aflevering stevig overeind. Toch wel een van de betere premières van de afgelopen jaren. Wat een meesterlijke terugkeer naar alles wat we al kende.

Een paar nieuwe opmerkingen;
- Sayid kan ook de reincarnatie van Jacob zijn. De spring werkte niet, iets wat verrassend was voor de Chinese gast en zijn handlanger, die ook niet wisten dat Jacob dood was. Het lijkt er dus op dat de werking van de spring in verband staat met Jacob. En aangezien Jacob degene was die Hurley vertelde daar naartoe te gaan, kan Sayid dus hem helpen het op te nemen tegen Flocke/Smokey. Zoals Ben zei; I don't think Jacob was ever confused.
- Sayid is geen Smokey/MIB/whatever, want die kan geen lichamen overnemen. Hij nam de gedaante aan van Locke, maar deed dit niet dmv zijn lichaam in te nemen, die moest hij laten liggen. Ook kon hij niet gewoon Ben overnemen om zo Jacob te vermoorden, dat moest hij via misleiding doen. Terwijl Jacob het duidelijk wel kon met een Christian die 'on his behalf' sprak door de serie heen.
- They are coming. Jacob's laatste woorden worden waarschijnlijk waar. Eerst dacht ik dat de nieuwe Others hun tempel veilig maakte voor de komst van Smokey (met de as en alles), maar waarom dan een vuurpijl afsteken voor Richard? Ik denk dat het een waarschuwing is voor iets dat er aan komt. Maar seriously, wie?
- Over een eerdere opmerking over The Hatch. Ik ben nogal verward. In 1977 was de bom opgeblazen, maar het had geen verdere invloed op iedereen die daar thuis hoorde, want Dharma ging vrolijk verder, bouwde de Hatch, die in 2004 door Desmond werd opgeblazen. Maar de ontploffing zorgde er in het alternatieve universum voor dat het eiland in zijn geheel naar de bodem van de oceaan geblazen werd, met een Dharma haai en een verzonken Dharma-ville en alles. Seriously, what the fuck?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.