Lost
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Maar Lost is een mysterieuze serie met veel vragen waar je veel meer over kan praten en speculeren dan over een serie als The Sopranos.
Ik heb ook enorm veel met mijn broer kunnen praten over The Wire die in het rijtje van The Sopranos thuishoort. Met hem heb ik toch zeker al uren gepraat over die serie dus dat klopt niet.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Inderdaad, Lost is zo baanbrekend omdat je er oneindig over kan discussiëren en iedereen met een ander antwoord zal eindigen. Weinig andere series hebben dat ooit kunnen bereiken, zeker nog na zes seizoenen. En hoewel "Hollywoodserie" niet echt de juiste term is (The Sopranos mag dan cable zijn, het was wel mateloos populair). Lost is een van die weinige series voor netwerktelevisie die qua actie en special effects (en vierhoeksverhoudingen) geweldig is voor het algemene publiek, maar ingewikkeld en doordacht genoeg om alle fanboys van urenlange bezigheid te voorzien.
Overigens net de 'Lost: The Final Chapter' gezien. Hetzelfde als alle recap afleveringen van de serie, een mooie geheugenverfrisser, absoluut niet meer dan dat. Nu ben ik toe aan wat nieuw materiaal.
Vreemd. Ik zou de serie niet bepaald ingewikkeld noemen. Goed doordacht ook niet. Ja je zit wel met vragen maar dat had ik ook bij het kijken van The Wire.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
-Ja, en ik heb iedereen die maar luisteren wou verveeld met verhalen over The O.C. en Veronica Mars. Maar volgens mij is dat niet helemaal waar het om draait.
Lost roept telkens bewuste vraagtekens op, houd dingen geheim, stort dergelijke gebeurtenissen op de kijker die alles aan de serie veranderen. Dat doen natuurlijk wel meer series, maar weinig series vullen deze vragen op eenzelfde manier. Lost heeft op het internet een geheel universum dat door fans is ingevuld. Tijdlijden, theorieën over wat er aan de hand is, korte video's, ga maar door. Het level van mysterie en de invloed die het heeft op de fans is onvergelijkbaar.
-Niet ingewikkeld? Ik weet dat ik niet de slimste ben, maar je gaat me niet vertellen dat alles duidelijk uitgelegd wordt. (zie reactie boven)
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Dat was nu juist het meest irritantste aan seizoen 5. Iedere keer krijg je zo'n moment waar je iets nieuws te weten komt of een persoon ziet dat je blijkbaar zou moeten schokken met daarop hetzelfde deuntje dat je keer op keer weer hoort. Na zo'n 8 afleveringen wist ik wel hoe het zat en kon ik mij nog moeilijk inleven met de personages. Benjamin Linus die bijlange niet meer zo dreigend is als in de voorgaande seizoenen en de personages die weer tot 'leven' komen.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Nou toch niet zo. Wat was er nou zo ingewikkeld in seizoen 5? Dat het Linus zijn schuld is dat het eiland tijdsprongen begon te maken waardoor onze Losties in de jaren 70 terechtkwamen? Maar andere bleven in het heden. Nou, misschien is het allemaal één grote cirkel die op het einde samenkomt. In beide tijdperken gebeurt er een 'vreselijk' iets waardoor deze overduidelijk samen zullen botsen en terug tot één geheel zou komen. Ook komen we te weten waarom vrouwen niet kunnen zwanger worden. Locke is Locke niet dat weet iedereen. Wie is hij dan. Naar mijn bescheiden mening is hij simpelweg (wel niet in eigen persoon) de man die samen met Jacob naar het schip The Black Rock zat te kijken toen het het eiland vond. Verdere vragen schieten mij niet te binnen over de serie Lost.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Vreemd. Ik zou de serie niet bepaald ingewikkeld noemen. Goed doordacht ook niet. Ja je zit wel met vragen maar dat had ik ook bij het kijken van The Wire.
Lost en The Wire vergelijken kan niet,weet niet wat voor vragen jij hebt bij The Wire maar dat is totaal geen mysterieuze serie die veel vragen stelt.
Ingewikkeld zou ik lost trouwens ook niet noemen,maar wel dat er ongelooflijk veel vragen zijn,je kunt al lang genoeg discussieren over smokie alleen als er genoeg mensen zijn met een verschillende mening.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Maar wel moeilijker te volgen. Niet door de mysterie, maar door de overvloed aan personages.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Maar wel moeilijker te volgen. Niet door de mysterie, maar door de overvloed aan personages.
Dat geef ik toe,hoewel ik het best makkelijk te volgen vond maar het is geen serie voor de gemiddelde gtst-kijker nee.
Alleen de punten die je aanhaalt zijn niet echt punten waar je uren over praat met mensen zoals over Lost.
Een vriend van mij is toevallig 2 weken geleden aan The Wire begonnen door mij,en was dit weekend al bij seizoen 5 beland,dus hadden we het erover,maar je praat een beetje over favo karakters en leuke scenes en dan heb je het al gehad,daarom vind ik het totaal niet te vergelijken.
Beide series zijn top maar over Lost kun je maar blijven praten,al die vragen en mysteries,bij The Wire heb je dat totaal niet maar blijkbaar zie jij dat anders.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Gisteravond de officiele samenvatting van seizoen 1-5 van de makers van Lost gekeken. Net zo lang als een gewone aflevering duurde hij. Erg interessant. Je onthoudt een hoop, maar vergeet ook een hoop. Het was een goede geheugenopfrisser.
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
[quote]Kevin13 wrote:
Dat is inderdaad die man kan ik je met volle zekerheid vertellen. Hij is tevens ook het rookmonster. In de eerste aflevering zullen we hem zien veranderen in het monster om vervolgens wat mensen kapot te maken.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
YouTube - Lost promo 6x01 subtitulada en castellano
Een promo met nieuwe beelden,hele vette trailer 
Op zich geen spoilers,die plaatsen de makers niet in een promo maar ben wel ff sprakeloos,en seizoen 6 wordt gewoon super vet,dat weet ik gelijk nu 
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Ah shit, ik dacht weer iets nieuws. Maar die had ik al gezien 
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
[quote]SanderSander88 wrote:
Erg handig dat je niet aangeeft een dikke spoiler neer te zetten uit een aflevering die in Amerika nog niet eens is uitgezonden,erg suf.
Tijd dus dit topic te ontwijken tot ik em gezien heb.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik wist het! Ik wou nog kijken wat er stond.. pff, eentje ontsnapt. De aankomende 24 uur nog een hele hoop te gaan.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
[quote]SanderSander88 wrote:
Bedankt om een spoiler te verraden. Je quote mij dus ik nam aan dat het ging over mijn theorie dat altijd nog fout kon zijn. Maar ik neem het je niet kwalijk
.
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Deze dagen spoiler tags lezen is ook niet heel verstandig. 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Voor wie zich helemaal dood wil lezen over Lost, zonder spoilers.
De link naar het interview werkt niet, maar kan je hier vinden.
Ik ben even Lost-moe na anderhalf uur artikelen lezen over de premiere. Wees gerust, morgen wordt ik wakker met de grote behoefte school op woensdag af te schaffen.
SanderSander88
-
- 605 messages
- 0 votes
Je kan er ook voor kiezen om vannacht om 3 uur live te kijken.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Zit je me nou lekker te maken en dan lig je te slapen? 
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Last change! Ik pak de chippies en bier er alvast bij...
Come on,dont let me down! 
catdog
-
- 1417 messages
- 2027 votes
HIJ IS BINNEN ! 
Nou.. daar gaat ie dan.
(na 9 maanden wachten. )
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hier nog erger. Hij is binnen maar ik moet zo gaan. Misschien vanmiddag, anders pas later op de avond tijd 
Mensen aub, spoiler wel alle stukken uit de nieuwe afleveringen. Verpest het niet voor wie het niet heeft gezien nog.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3869 votes
Even een vraagje uit een vorig seizoen.
De scéne waarin Locke zichzelf ophangt, hoe verliep die toch alweer eens?
Het was toch Benjamin die hem daarvan weerhield en hem vervolgens zelf ophing?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Zijn dat geen gigantische spoilers, timbo?
timbo_
-
- 13116 messages
- 3869 votes
Uit vorige seizoenen. Begreep altijd dat we met spoilers de Nederlandse tv-uitzendingen volgden maar als ik het weg moet halen hoor ik het wel.